هنگام بازدید از ملک به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم بازدید از ملک و توجه به زیرساخت ها

در هنگام بازدید از خانه یا آپارتمان برای خرید یا اجاره، نیازی نیست که دست به سینه و مودب و آرام تنها به تماشا بایستید. بلکه برعکس، شما باید مثل یک همسایه فضول که همه از آمدن آنها متنفر هستند، رفتار کنید و با ذره‌بین و موشکافانه تک تک بخش‌های خانه را مورد بررسی قرار دهید. به این فکر کنید که ممکن است به زودی در آن خانه یا آپارتمان زندگی کنید و شاید برای مدت طولانی آن جا بمانید. بنابراین نیاز دارید تا مطمئن شوید که همه چیز مرتب است و مشکلی وجود ندارد و اگر هم مشکلی هست، باید قبل از امضای قرارداد، از برطرف شدن آن مطمئن شوید. در این مقاله ما درباره نکات مهم بازدید از ملک که باید مد نظر قرار دهید توضیحات بیشتری ارائه می دهیم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم بازدید از ملک

به هنگام بازدید از خانه باید به نکات ریزی از زیرساخت ها توجه کنید و در صورتی که دچار مشکل باشند، از صاحب ملک بخواهید که اشکالات را برطرف کند. چیزهایی وجود دارند که شما قطعاً باید قبل از بستن قرارداد امتحان و اصلاح شوند. در زیر به مهمترین این موارد اشاره می کنیم:

  • درها و قفل‌ها:

بسیار راحت است که نگاهی به درها و قفل‌ها بیندازید؛ چون بعد از اینکه در خانه مستقر شوید، درب خراب در اتاق خواب یا کمد دیواری که به خوبی بسته نشود، می‌تواند باعث خراب شدن تمام روزتان شود. از ابتدای کار مطمئن شوید که درها شامل درهای شیشه‌ای، درهای کابینت‌ها و در ورودی و حتی در انباری به راحتی بسته می‌شوند و بسته باقی می مانند. سپس چک کنید که آیا همه قفل‌ها به خوبی کار می‌کنند؟ و لولاهای در اصلی نیز کاملا سالم باشند. اگر هر یک از این موارد مشکل داشت خیلی محترمانه از صاحبخانه بخواهید که آنها را جایگزین کند.

  • کفپوش‌ها:

یکی از مهمترین نکات مهم بازدید از ملک برای خرید یا اجاره آن، بررسی شرایط کفپوشهای خانه است. روی کفپوش تمام اتاق ها با پا بکوبید، این کار واقعیت های زیادی راجع به کفپوش خانه برای شما آشکار می‌کند. ممکن است که کفپوش‌ها جیرجیر کنند، شل باشند و یا حتی بخش‌هایی از آنها جدا شده و نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشند.

اگر چنین مواردی را شاهد بودید، دوباره در مورد تصمیمتان فکر کنید یا با صاحب ملک دراین رابطه صحبت کنید. زیرا در چنین جایی احتمالا مجبور خواهید بود که پاورچین پاورچین راه بروید و ریسک این وجود دارد که به خاطر دیوارهای نازک، عایق های ضعیف و زیر ساخت‌های غیر استاندارد همه از کارهایی که در خانه انجام می‌دهید آگاه می‌شوند. اگر بچه‌ای دارید که چهار دست و پا راه می‌رود به جنس کفپوش‌ها دقت کنید تا برای کودکان مضر نباشد.

  • پنجره‌ها:

بدون توجه به شرایط آب و هوایی بیرون از خانه، وقت بگذارید و به هنگام بازدید از خانه، تک تک پنجره ها را باز و بسته کنید، از پنجره کوچک داخل حمام گرفته تا درهای قدی شیشه ای بزرگ پاسیو و تراس. مطمئن شوید که شیشه ها و قاب ها همه سالم هستند و قفل هایشان نیز سالم است. پنجره‌ها را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید هنگام باز و بسته شدن گیر و ایرادی ندارند. اطراف قاب پنجره ها را خوب بررسی کنید تا سوراخی نداشته باشند. اگر امکان دارد از صاحب ملک یا کسی که همراه شماست در مورد وجود قفل ایمنی کودک نیز سوال کنید.

نکات مهم بازدید از ملک و پنجره‌های آن
هنگام بازدید از خانه تمام پنجره های آن را باز و بسته کنید تا از سالم بودن قفل و لولای آنها مطمئن شوید
  • شیرهای آب و لوله‌ها:

تمام شیرهای آب آپارتمان یا خانه را باز کنید. از جمله شیرهای آب آشپزخانه، سینک سرویس بهداشتی، وان و دوش ها. زلالی آب را بررسی کنید و اینکه آیا فشار آب خوب و ثابت است یا نه؟ گرم شدن و سرد شدن آب را چک کنید… سپس سکوت کنید و ببینید که آیا لوله ها چکه می کنند یا نه! چه بالای پیشخوان و چه زیر کابینت های سینک آشپزخانه. وان حمام را با آب پر کنید تا ببینید که آیا چکه می کند یانه؟  سپس اجازه دهید که آب آن تخلیه شود تا سرعت تخلیه آن را ببینید.

  • خسارت های ناشی از نشت آب:

همچنین هنگام بازدید لوله کشی های یک خانه، باید وقت بگذارید و روی زمین بنشینید تا بتوانید از نزدیک کفپوش های اطراف وان، کاسه توالت، دوش ها و سنگ ها را برای خسارت های احتمالی ناشی از نشت آب بررسی کنید. سقف ها و دیوارها را نیز با همان دقت بررسی کنید. به دنبال ترک، لکه های آب، کپک زدگی و قارچ بگردید. همه اینها نشانه های از نشتی احتمالی آب و ایجاد تخریب در اعماق دیوار و کفپوش است. اگر تصمیم دارید که خسارت های ناشی از آب را بعد از تحویل خانه بازسازی کنید، به خاطر داشته باشید که زندگی کردن با خسارت های ناشی از نشتی آب، می تواند تهدیدی برای سلامت تمامی خانواده باشد. همچنین تعمیر کردن آن یک پروسه بسیار خسته کننده و زمان‌بر خواهد بود.

نکات مهم بازدید از ملک و بررسی نشتی آب
از نکات مهم بازدید از ملک، بررسی احتمال نشت آب است. دیوارهای اطراف لوله های آب را بررسی کنید.
  • کمد دیواری‌ها، کابینت‌ها، قفسه‌ها و کشوها:

با وجودی که ممکن است کمد دیواری‌ها، کابینت‌ها، قفسه‌ها و کشوها شکل و ظاهر خوبی داشته باشند، بهتر است که آنها را از نزدیک بررسی کنید تا عمق و فضای داخلی آن را ببینید. شما به یک کمد دیواری خوب و سالم احتیاج دارید تا بتوانید لباسها، حوله ها، پتوها، ملافه ها و چیزهایی از این قبیل را در آنجا قرار دهید. از بررسی این قسمت از خانه به آسانی نگذرید. کشوها مخصوصاً در آشپزخانه و اتاق خواب باید عمق کافی برای جا دادن وسایل آشپزخانه بزرگ و جوراب های بزرگ را داشته باشند و سالم باشند.

وجود فضایی در بالای کمد دیواری ها نیز بسیار ضروری است تا بتوانید وسایلی را که به ندرت از آنها استفاده می کنید مانند کیسه خوابها، چمدان ها و وسایل تزیینی را در آنجا قرار دهید. اگر علاقمند به آشپزی و شیرینی پزی هستید فراموش نکنید که به فضایی احتیاج دارید که غذاساز یا مخلوط کن ایستاده خود را در آنجا قرار دهید.

  • پریزهای برق:

هنگام بازدید از خانه هر چقدر که به پریزهای برق نگاه کنید، چیزی دستگیرتان نخواهد شد. راحت ترین روش برای بررسی آنها در یک آپارتمان این است که با یک شارژر تلفن همراه که به همراهدارید، آنها را امتحان کنید. همچنین به محل قرارگیری آنها توجه کنید تا مطمئن شوید که پریز مناسب برای تلویزیون، قهوه ساز و دیگر لوازم برقی تان در مکانهای مناسب وجود داشته باشد.

  • وسایل روشنایی:

لوسترها و چراغ های اصلی در اتاق های نشیمن اغلب نادیده گرفته می‌شوند. زیرا بیشتر افراد نورهای ملایمتر و نقطه ای را در کف و بالای میز ناهارخوری ترجیح می‌دهند.اما همچنان نیاز دارید بدانید که آیاشرایط برای نصب لوستر فراهم است یا خیر.. چراغهای سقفی توکار و همه چراغهای موجود را روشن کنید و بگذارید برای چند دقیقه روشن بمانند تا مطمئن شوید که خاموش و روشن نمی شوند. همچنین همه چراغ های انباری، تراس و پارکینگ را چک کنید تا مطمئن شوید هر زمان و هر جایی که به روشنایی نیاز دارید، در دسترس تان خواهد بود.

  • لوازم خانگی :

اگر در خانه لوازمی مانند اجاق گاز، هود و… وجود دارند، حتماً باید آنها را چک کنید. شعله های گاز را روشن کنید تا مطمئن شوید که آنها کار می‌کنند. فر را در بالاترین دمای ممکن بگذارید و مطمئن شوید که به خوبی کار می‌کند. برای آنکه بتوانید دمای فر را چک کنید می‌توانید یک دماسنج ارزان قیمت فر در جیبتان داشته باشید. اگر یخچال خاموش است آن را روشن کنید و چند ساعت و یا روز بعد دوباره برگردید تا بتوانید دمای آن را بررسی کنید.

نکات مهم بازدید از ملک قبل از خرید یا اجاره
برای بازدید از خانه کاملا وقت بگذارید و همه جوانب را بررسی کنید
  • محل نصب ماشین لباسشویی و ظرفشویی:

یکی از کابوسهای بسیاری از کسانی که در خانه ای جدید اقامت می کنند مشکل ماشین لباسشویی، محل قرار گیری و سیستم های آبی آن است. از وجود سیستم های مناسب آبرسانی و لوله های تخلیه آب اطمینان حاصل کنید و محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی و ظرفشویی را بررسی کنید.

  • بررسی محله و ساختمان:

احتمالاً اولین بازدید شما از یک آپارتمان یا خانه جدید، در روشنایی روز خواهد بود. اما برای این که حس خوبی نسبت به آن خانه پیدا کنید، باید یکبار اوایل غروب و یکبار در یک آخر هفته و در نیمه شب به آنجا سری بزنید. ممکن است جایی که در روشنایی روز، ساکت و امن به نظر می رسد، در آخر هفته که همه در خانه هایشان هستند به یک منطقه خطرناک و پر سر و صدا تبدیل شود. به همین دلیل چند بار رانندگی کردن و پرسه زدن در محله خانه جدید ارزش این را دارد که از وضعیت منطقه آگاه شوید.

با در نظر داشتن نکات مهم بازدید از ملک قبل از خرید یا اجاره می توانید اطمینان حاصل کنید که در صورت ساکن شدن در این خانه به مشکل خاصی بر نخواهید خورد.

منبع: ApartmentRatings

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments