فاکتورهای مهم درهنگام انتخاب مکان آرایشگاه

فاکتورهای مهم برای انتخاب مکان آرایشگاه

قطعا تا به‌حال بارها برایتان اتفاق افتاده که در مراجعه به آرایشگاه و یا مرکز زیبایی، احساس دلگیری و خفگی فضا، حسابی شما را اذیت کرده و یا اینکه حس کرده‌اید که چیزی در این سالن، روی روال نیست؛ مشکل کار اینجاست که مالک این فضا، قبل از اجاره یا خرید ملک، برای انتخاب مکان آرایشگاه خود دقت زیادی به خرج نداده و یا اینکه امکانات کافی برای خرید یا اجاره فضای ایده‌آلش را نداشته؛ اما باید همیشه این را در نظر داشت که انتخاب فضا و مکان مناسب به عنوان دفتر کار، حالا چه یک دفتر اداری باشد، چه یک آرایشگاه و چه یک مغازه کوچک، تاثیر غیرقابل باوری بر روی مشتریان شما خواهد داشت.

در نتیجه اگر تحقیقات خود را در مورد افتتاح یک سالن آرایش انجام داده‌اید و تصمیمتان را برای بازگشایی یک سالن زیبایی گرفته‌اید و اکنون آماده هستید تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید، مرحله بعدی مرحله‌ای بسیار مهم برای کسب و کار شماست: انتخاب مکان آرایشگاه ؛ اما درهنگام بازدید از گزینه‌ها، باید به چه مواردی توجه کرد و چه نکاتی را مدنظر قرار داد؟

نکات کلیدی در انتخاب مکان آرایشگاه

شاید در نگاه اول، انتخاب ملکی به عنوان سالن‌زیبایی و آرایشگاه خیلی ساده به نظر برسد؛ اما بی‌تردید انتخاب مکان آرایشگاه ، یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید بگیرید و قطعا تصمیمی بسیار چالش برانگیز خواهد بود. نکته مهم این است که باید درمورد هر یک از گزینه‌هایی که برای برقراری سالن زیبایی به شما معرفی و نشان داده می‌شود، تحقیقات زیادی بکنید و در نهایت، مکانی را به عنوان آرایشگاه انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای مشتریانتان مناسب باشد. در جریان انتخاب مکان آرایشگاه فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید مدنظر قرار بگیرند. در این مقاله سعی می‌کنیم فاکتورهای مهم در انتخاب مکانی مناسب برای سالن زیبایی که باید حتما در نظر بگیرید را برایتان توضیح دهیم:

دسترسی راحت به آرایشگاه

انتخاب مکان آرایشگاه باید به گونه‌ای باشد که افراد به راحتی آن را ببینند و پیدا کنند. این نکته بسیار مهم است که سالن زیبایی به‌وسیله ماشین‌ها، رهگذران و وسایل حمل و نقل عمومی قابل مشاهده و دسترسی باشد. مشتریان شما باید به‌راحتی و بدون دردسر خاصی بتوانند با هر نوع وسیله حمل و نقل به سالن شما برسند.

اگر می‌خواهید تا مشتریان بیشتری داشته باشید و مردم با دیدن تابلوی آرایشگاه، به کسب و کار شما سری بزنند، سعی کنید تا مکان آرایشگاه را در یک خیابان اصلی یا در یک منطقه پرتردد انتخاب کنید تا سالن شما بیشتر در معرض دید باشد. این یک امر بدیهی است که اگر مردم بتوانند شما را ببینند احتمال رونق گرفتن کسب و کارتان بیشتر خواهد شد.

توجه به نور فضای داخلی و خارجی

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب مکان آرایشگاه، توجه به نورگیر بودن فضاست؛ باید توجه کنید که ملک مدنظر شما، در طول روز به خوبی از نورطبیعی بهره‌مند است تا بتوانید در کنار نورهای مصنوعی (لامپ)، سالنی روشن و پرنور داشته باشید.

از سوی دیگر بسیاری از کسانی که برای رسیدگی به موها و کارهای زیبایی به آرایشگاه مراجعه می‌کنند گاهی بعد از ساعت اداری، یعنی بعدازظهر و یا در تعطیلات آخر هفته به سراغ شما خواهند آمد. پس مطمئن شوید که علاوه بر وجود نورطبیعی لازم و خوب در داخل سالن، فضای بیرونی ساختمان هم به خوبی نورپردازی شده باشد تا زمانی که مشتریان به شما مراجعه می‌کنند، قبل از ورود به سالن، احساس امنیت کنند. در هنگام انتخاب مکان آرایشگاه این مورد را بررسی کنید که خیابانی که سالن در آن واقع شده، امن باشد و در اطراف آن روشنایی کافی وجود داشته باشد! و اگر این‌طور نیست کمی برای نورپردازی ساختمان و محوطه اطراف آن هزینه کنید.

انتخاب مکان آرایشگاه
در هنگام انتخاب مکان آرایشگاه ، به نورپردازی داخل و خارج از سالن حساس باشید.

اگر سالن زیبایی‌تان را خارج از مرکز شهر انتخاب می‌کنید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که فضای کافی برای پارک خودرو وجود داشته باشد. امکان پارکینگ آسان، نکته‌ای است که بسیار مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت؛ زیرا دیگر برای مراجعه به شما نگران نیستند که ماشین خود را کجا پارک کنند.

مشتری‌های محلی را بشناسید

قبل از انتخاب مکان آرایشگاه و راه‌اندازی آن، در منطقه و اطراف منطقه مدنظرتان، تحقیقات لازم را انجام دهید و قشر افرادی که آن در منطقه ساکن هستند را بررسی کنید. باید از قبل از نظر داشته باشید که می‌خواهید چه نوع مشتریانی را جذب کنید؛ بدین ترتیب می‌توانید تا حدودی اطمینان حاصل کنید که آیا محصولات و خدمات شما مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت یا نه!

با توجه به جنس مشتریان و شناختی که از آنها پیدا می‌کنید، می توانید سبک کاری سالن خود را تاحدودی تعیین کرده و مشتریان خاصی را جذب سالن خود کنید. اگر به دنبال افتتاح یک سالن مدرن با خدمات خاص و مد روز، سرگرم کننده و خلاقانه هستید، ممکن است انتخاب سالنی در مرکز شهر برایتان بهتر باشد. اما اگر به دنبال ارائه خدمات کلاسیک به افراد مسن‌ هستید، شاید انتخاب سالنی در یک محله خلوت و در حومه شهر برایتان مناسب‌تر باشد. اما نکته مهم این است که درهر حال باید مشتریان محلی خود را بشناسید.

درباره رقبایتان تحقیق کنید

قبل از انتخاب قطعی مکان آرایشگاه، وقت بگذارید و سایر سالن‌های موجود در منطقه را بررسی کنید. تحقیق کنید که آنها چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌دهند؟ قیمت کارهای آرایشی و بهداشتی این سالن‌ها را بررسی کنید و ببینید که در چه سرویس‌هایی تخصص دارند؟

در انتخاب مکان آرایشگاه خود دقت کنید و در منطقه‌ای آرایشگاه را افتتاح کنید که به خدمات شما نیاز باشد. اگر در منطقه سالن آرایشگاه شما سالنی باشد که همان خدمات شما را ارائه بدهد، نه تنها مشتری‌های زیادی نخواهید داشت بلکه خود را در رقابت مستقیم با آنها خواهید داد و مجبور هستید برای جذب مشتری تلاش زیادی کنید. چرا که قطعا بسیاری از مشتری‌های قدیمی، به سالن قبلی خود وفادار هستند و از همین رو شانس شما برای جذب مشتریان تازه در همان محل کمتر خواهد بود.

انتخاب مکان آرایشگاه با درنظر داشتن رقبا
برای انتخاب مکان آرایشگاه حتما سبک کاری و قیمت کاری سالن‌های زیبایی اطراف را بررسی کنید.

انتخاب مکان آرایشگاه نزدیک به سایر مشاغل

برای داشتن یک تجارت موفق، بهتر این است که سالن زیبایی خود را در نزدیکی مشاغل دیگر راه‌اندازی کنید. زیرا این کار می‌تواند مشتریان جدیدی را برایتان جذب کند. اگر سالن خود را در نزدیکی یک مرکز خرید یا در یک محله پررفت و آمد افتتاح کنید، احتمال اینکه مشتریان بیشتری به سراغ شما آمده و از شما وقت بگیرند، بیشتر خواهد بود. با این وجود اطمینان حاصل کنید که این مشاغل به کار شما مرتبط هستند و می‌توانید مشتریانی جذب کنید که به دنبال سرویس‌های سالن شما خواهند بود.

ارزیابی هزینه‌های راه اندازی سالن

وقتی مکانی را برای برقراری سالن خود انتخاب می‌کنید، به فکر هزینه‌ها نیز باشید. اگر دوست دارید سالنتان در مرکزشهر باشد باید خودتان را برای پرداخت هزینه‌های بالاتری نسبت به سالن‌های واقع در حومه شهر یا محله‌های کم رفت و آمدتر آماده کنید. ممکن است مشتاق باشید در منطقه خاصی سالنی را اجاره کنید که برای مشتری‌هایتان قابل دسترس باشد، اما اول مطمئن شوید که بودجه شما برای اجاره یا خرید آن سالن متناسب خواهد بود یا خیر. این را در نظر بگیرید که در برخی از برهه‌های سال، مشتری‌های شما کمتر خواهد بود؛ با درنظر داشتن این موضوع، حساب کتاب کنید که در این هفته‌ها و ماه‌ها و با وجود کاهش موقت درآمدتان، باز هم قادر به پرداخت رقم اجاره سالن، قبض‌ها و دستمزدها خواهید بود؟ اگر این چنین نیست دنبال جای دیگری بگردید.

ابعاد سالن را در نظر بگیرید

گاهی پیش می‌آید که یک سالن بسیار زیبا و شیک را پیدا می‌کنید و همه شرایط آن به نظرتان ایده‌آل می‌رسد. اما یکی از فاکتورهای مهمی که باید درنظر داشته باشید این است که آیا ابعاد سالن برای کار شما مناسب است یا خیر؟ باید درنظر داشته باشید که آیا تمام وسایل شما در این سالن جا می ‌شود یا خیر و اگر سالن بزرگی را پسندیده‌اید‌، باید ببینید که آیا از پس هزینه‌های آن برخواهید آمد؟ در عین حال نحوه چیدمان وسایلتان در ملک مدنظر را هم به تصویر بکشید.

اگر این اولین بار است که یک سالن آرایشگاه را راه‌اندازی می‌کنید ممکن است فکر کنید که خرید یا اجاره یک سالن  زیبایی بزرگ با هدف گسترش کارتان در آینده، ایده خوبی است. اما آیا در حال حاضر واقعاً به این همه فضا نیاز دارید؟ اگر بخواهید به یک آرایشگر مستقل، فضا یا صندلی اجاره دهید، خرید یا اجاره یک فضای بزرگ می‌تواند توجیه داشته باشد. اما در غیر این صورت، این کار، اقدامی بیهوده خواهد بود.

از سوی دیگر از انتخاب سالن خیلی کوچک نیز خودداری کنید. زیرا شما و مشتریانتان، برای انجام کارهای زیبایی، بهداشتی، آرایشی نیاز به فضای کافی دارید؛ تجمع مشتریان در یک فضای کوچک و شلوغ و پر سروصدا، احتمالا باعث می‌شود تا آنها دیگر به سالن شما مراجعه نکنند.

در عین حال با دقت همه وسایلی را که نیاز دارید در فضای سالن قرار بگیرند را بررسی کرده و برای آنها جایی را در نظر بگیرید. وسایلی از جمله ویترین‌ها، صندلی‌ها، آئینه‌ها، تجهیزات و سالن انتظار را با سلیقه و دقت خاصی انتخاب کرده و حواستان باشد تا نباید فضا بیش از حد شلوغ و بی‌نظم باشد

جمع بندی

اگر قصد بازگشایی یک آرایشگاه یا سالن زیبایی را دارید، یکی از اقداماتی که باید حسابی برای آن وقت و انرژی بگذارید، انتخاب مکان آرایشگاه است ؛ با درنظر داشتن فاکتورهای مهم در انتخاب مکانی مناسب و قابل قبول برای آرایشگاه، چه از نظر موقعیت و دسترسی ساده به سالن و چه از نظر بهره‌گیری از فضای کافی و نور مناسب در داخل آرایشگاه، موفقیت و درآمدزایی بالای شما در این تجارت تا حدود زیادی تضمین شده خواهد بود.

 

منبع: Salondirect

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments