مثل یک حرفه‌ای؛ بهترین مشاوران املاک دنیا

مشاوران املاک برتر دنیا

الگوهای برتر هر کسب‌وکاری تقریباٌ تمامی مسیرهای طی‌نکرده‌ی تازه‌واردها را پشت سرگذاشته‌اند. اگر مشاور املاک هستید و به‌دنبال گسترش و ارتقای موقعیت شغلی می‌گردید، پس پیروی از این الگوهای پیش رو می‌تواند راهکار بی‌نظیری در اختیارتان قرار دهد. در این مقاله قصد داریم 5 شرکت املاک در زمینه‌های مسکونی و اداری تجاری را معرفی کنیم و تاریخچه‌ای از فعالیت‌های‌شان ارائه کنیم. این شرکت‌های بزرگ اغلب در امریکا مستقرند ولی در کشورهای دیگر هم شعبه‌ دارند. دنبال کردن مسیر رشد و گسترش بهترین مشاوران املاک دنیا شاه کلید تسخیر بازار مسکن است.

Upnest؛ جای حرفه‌ای‌ها

پلتفرم Upnest مکانی برای فروشندگان و خریداران ملک است که امکان ارتباط با مشاوران ملک را فراهم می‌کند. در این پلتفرم شما می‌توانید با مشاوران و شرکت‌های املاک مستقل یا دولتی در ارتباط باشید و قیمت‌ها و امکانات مختلفی دریافت کنید. درنهایت بعد از سنجش مزایا و معایب هرکدام از شرکت‌ها یکی را برای فروش یا خرید ملک انتخاب می‌کنید. پیدا کردن مشاور املاک حرفه‌ای  احتمالاٌ یکی از سخت‌ترین کارهایی است که خریداران و فروشندگان باید طی کنند.  وبسایت Upnest به‌تازگی فهرستی از 100 شرکت املاک مسکونی و اداری تجاری را معرفی کرده است. در این بررسی چهار فاکتور مهم برای انتخاب بهترین مشاوران املاک دنیا درنظر گرفته شده که نقاط تمایز با دیگر شرکت‌ها را روشن می‌کند:

  • موفقیت بیشتر در بین شرکت‌های حاضر در Upnest.
  • ارائه‌ی بیشترین خدمات و بالاترین بازخورد مثبت درمقایسه با دیگر شرکت‌های املاک.
  • میزان بالای تجربه‌‌ و کسب اعتماد و احترام بیشتر در حوزه‌ی بازار املاک.
  • میزان فروش ملک بالاتر از متوسط بازار مسکن یا خرید ملک با قیمتی پایین‌تر از شرایط بازار.

در ادامه پنج شرکت مشاور املاک برتر دنیا را معرفی و تاریخچه‌ای از فعالیت‌شان ارائه می‌دهیم.

5. Coldwell Banker Real Estate LLC

شرکت امریکایی مشاور املاک Coldwell Banker را هلدینگ Realogy در شهر مدیسون (Madison) ایالت نیوجرسی (New Jersey) قرار دارد. این شرکت سال 1906 ابتدا در شهر سن‌‎فرانسیسکو مستقر بود و حالا حدود 3هزار دفتر در 49کشور دارد. Coldwell Banker سالانه گزارشی باعنوان Home Listing Report درخصوص قیمت ملک منتشر می‌کند. این گزارش سالانه راهنمای جامع و دقیقی برای خریدارن و فروشندگان و سرمایه‌گذاران ملک خواهد بود.

مشاور املاک Coldwell banker

بعد از زلزله و آتش‌سوزی سال 1906 سن‎‌فرانسیسکو آلبرت نیون تاکر، کولبرت کلدویل و جان کونانت شرکتی را با همکاری یکدیگر تأسیس کردند تا ساخت‌‎وساز بعد از خسارات متعدد را جبران کنند. این شرکت املاک 155ساله بعد از ورشکستگی سال 2006 بخشی از سهامش را به شرکت Apollo Management فروخت ولی بعد از آن دوباره به بازار مسکن برگشت و در کورس رقابت باقی ماند.

4. Premiere Property Group LLC

فعلاٌ باید در ایالات متحده بمانیم، چون بزرگ‌ترین و موفق‌ترین مشاوران املاک همچنان در این کشور فعالیت دارند. این‌بار باید سری به ایالت آریزونا بزنیم و به شرکت Premier Property برویم. شرکتی که در سال 2009 در اوج رکورد اقتصادی ریسک بالایی را پذیرفت و توسط شش معامله‌گر بازار مسکن راه‌اندازی شد تا روزنه‌ای اقتصادی را در آشفته‌بازار آن روزهای ایالات متحده پیدا کند. این شرکت سه چیز را می‌دانست و براساس آنها مدل کسب‌وکارش را پیش برد:

  1. الگوی کسب‌وکار سنتی و ملی دیگر مؤثر نبود.
  2. برای موفقیت در اقتصاد آینده، به رویکردی جدید و کارآمد در تقابل با رکود موجود نیاز بود.
  3. عمیقاٌ معتقد بودند موفقیت در کسب‌وکار و زندگی در گروی موفقیت و پیشرفت دیگران است.

ساختمان مرکزی Premier Propertyساختمان مرکزی Premier Property Group

مأموریت گروه املاک Premiere Property خدمات باورنکردنی و خارق‌العاده به مشتریان و صنعت و اکوسیستم مسکن است. آنها چهار ارزش‌ مرکزی را برای خودشان تعریف کرده‌اند:

  • صداقت و حرفه‌ای‌گری
  • نوآوری و پیشرفت مستمر
  • همکاری و مشارکت
  • مراقبت و اشتراک‌گذاری

3. RE/MAX Fine Properties

فعالیت این شرکت از نقشه‌ای شروع شد که دیو لینیگر (Dave Liniger) برای شرکت بزرگ املاک کشیده بود. در مدل کسب‌وکار او نمایندگان باتجربه و مولدی حضور داشتند که دست‌شان برای اداره‌ و پیشبرد کارشان باز بود و مدل کسب‌وکار دلخواه‌شان را پیاده‌سازی می‌کردند. او مدل حداکثر کمیسیون را پیش از این تجربه کرده بود و براساس آن می‌دانست که چنین الگویی برای متخصصانی که تمام‌وقت فعالیت می‌کنند به‌شدت جذاب است. این‌دسته از متخصصان ترجیح‌شان دریافت کمیسیون حداکثری به‌جای تقسیم آن با هزینه‌های دفتر بود و لینیگر با آگاهی از این موضوع قصد داشت آنها را جذب کند.

پروژه RE MAXپروژه‌ی هتل RE/MAX در کشور کاستاریکا

همراه لینیگر، گیل مین (Gail Main) بود و آنها در آغاز سال 1973 RE/MAX را تأسیس کردند تا ایده‌های‌شان شکل واقعیت بگیرد. شهر دنور (Denever) ایالت کلورادو (Colorado) مکان فعالیت آنها بود ولی دو سال بعد در کلگری و آلبرتای کانادا هم دفاتر راه‌اندازی کردند تا به مخالفان‌شان ثابت کنند شیوه‌ی درستی برای کسب‌وکارشان انتخاب کرده‌اند.

در طول دهه‌های 1980 و 1990 تعداد مشاوران و نمایندگان این شرکت هرماه افزایش پیدا می‌کند. آنها از 5هزار مشاور در سال 1984 به 10هزار نفر در سال 1986 رسیدند و این یعنی تبدیل شدن به شماره یک املاک و مستغلات در آن سال‌ها.در سال‌های منتهی به قرن بیست‌ویکم آنها حدود یک میلیون معامله را ثبت کردند که شعارشان شکل واقعیت بگیرد: “هیچکس در جهان بیشتر از RE/MAX املاک و مستغلات نمی‌فروشد”.

اگر خبرهای بیشتری از امروز این شرکت بزرگ بخواهید، باید بگوییم آنها با بیش از 120هزار مشاور در 100 کشور شبیه رودخانه‌ای خروشان به سراسر دنیا رخنه کرده‌اند.

2. Network Real Estate Partners

از این به بعد هرجا ترکیب «باتجربه + توانا + زیرک + خلاق» را دیدید، تردید نکنید که صحبت از شرکت املاک Network Real Estate Partners است. این شرکت پویا، با ارتباطات گسترده در سراسر دنیا مدعی است در سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی املاک بدون رقیب عمل می‌کند. تمرکز این شرکت بیش از هرچیز روی مشارکت در ساخت‌وساز است و براساس آمار منتشرشده خودشان بیش از 15 میلیون فوت مربع ملک تجاری و مسکونی ساخته‌اند.

fort totten squareیکی از پروژه‌های آپارتمانی Network Real Estate با نام Fort Rotten Square

1. Keller Williams Reality

شرکت Keller Williams Reality که با معمولاٌ با نام Keller Williams شناخته می‌شود، مشاور املاک و فناوری امریکایی و بین‌المللی است که ساختمان مرکزی آن در شهر آستین تگزاس قرار دارد. آنها ادعا دارند که در سال‌های 2018 و 2019 بیشترین تعداد فروش ملک را داشته‌اند. KW در سال 1983 توسط گری کلر (Gary Keller) و جو ویلیامز (Joe Williams) تأسیس شد. آن روزها دفتری کوچک در شهر آستین بود ولی براساس آمار سال 2018 با بیش از 940 دفتر و 180هزار کارمند در سراسر دنیا، به یکی از بزرگ‌ترین مشاوران املاک دنیا تبدیل شد. این شرکت در سال 2018 توسط مجله‌هایی مثل Entrepreneur و Forbes به‌عنوان “شادترین شرکت‌ها برای کار” معرفی شد.

Ellington Propertiesپروژه‌ی آینده‌ی KW با نام Ellington Properties در امارات متحده‌ی عربی

بعد از دوسال فعالیت، تعداد نماینده‌های دارای مجوز این شرکت به 72نفر رسید. ولی در اواسط دهه‌ی 1980، حباب قیمت‌ در بازار مسکن ایالات متحده، آنان را نیز دچار معضلات حاد کرد ولی به‌تدریج تعداد نفرات آنها در همان وضعیت به 130نفر رسید. بعد از این دوران بود که بیرون از تگزاس هم شعبه زدند و اوکلاهاما را نقطه‌ی شروع فعالیت در ایالت‌های دیگر امریکا قرار دادند. قدم بعدی KW حضور در بازار بین‌المللی بود. در فاصله‌ی سال‌های 2010 تا 2016 اندونزی، آفریقای جنوبی، آلمان، اتریش، سوئیس، ترکیه و بریتانیا کشورهایی بودند که شرکت املاک KW فعالیتش را به آنجا کشاند و بازار را تسخیر کرد.

در آخر

هرساله این ترتیب و جایگاه‌ها تغییر می‌کند و ممکن است براساس بررسی‌های دیگر سازمان‌ها و نهادها، شرکت‌های دیگر در رتبه‌های بالا قرار بگیرند. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، این فهرست براساس وبسایت Upnest تهیه شده که از اعتبار بالایی برخوردار است. اگر شما هم قصد دارید به بهترین الگوی کسب‌وکارتان بدل شوید، وقتش رسیده که مسیر منحصربه‌فردتان را پیدا کنید.

 

منبع

upnest

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments