افزایش شانس فروش خانه در فصل بهار

نکاتی در مورد فروش خانه در فصل بهار

شاید برایتان عجیب باشد اما معمولا فصل بهار بهترین فصل برای فروش یا اجاره خانه است. نرخ معاملات در بهار ، بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی یا رکود بازار، افزایش پیدا می‌کند، چرا که خریداران زیادی به شکلی فعال در طول ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به دنبال خانه می گردند. اگر خانه تان را از زمستان برای فروش گذاشته بودید، آن را برای مدت کوتاهی از فایلهای مشاورین املاک حذف کنید و سپس دوباره برای فروش خانه در فصل بهار دست به کار شوید.

اکثر خانواده ها به خاطر اتمام فصل تحصیلی فرزندانشان در ماه خرداد و آمادگی بیشتر برای اسباب کشی در فصل بهار، در سه ماهه ابتدایی سال برای خرید خانه جدید دست به کار می شوند؛ پس شما می توانید از این موقعیت بهترین بهره را برای فروش منزلتان ببرید.

اجاره دادن یا فروش خانه در فصل بهار

معمولاً کسانی که در فصل بهار به دنبال خانه می‌گردند، توجه زیادی به خانه‌هایی که ماه هاست برای فروش یا اجاره قرار داده شده اند، نمی کنند. چون اکثر خریداران دنبال خانه هایی هستند که به تازگی لیست شده و برای فروش و اجاره قرار داده شده اند. پس شاید بهتر باشد که اگر خانه تان را چند ماه پیش فایل کرده بودید، از فایل مشاور املاک خارج کرده و مجددا در ماه های ابتدایی سال فایل کنید. در این مطلب به برخی از مواردی می پردازیم که با توجه به آنها می توانید شانس فروش خانه در فصل بهار را افزایش دهید.

چطور شانس فروش خانه در فصل بهار را بالا ببرید

با بهره گیری از چند ترفند ساده شما می توانید برای فروش خانه در فصل بهار دست به کار شده و شانس فروش و یا حتی اجاره رفتن خانه تان در این فصل زیبا را بالا ببرید. در ادامه این مقاله ما این ترفندها را به شما آموزش خواهیم داد:

  • تمیز کردن پنجره ها و آینه ها

پنجره ها را به طور کامل تمیز کرده و تمام آینه ها را برق بیندازید. این کار بسیار ضروری است. درخشش خانه چیزی است که باعث افزایش شانس فروش آن خواهد شد. یک خریدار واقعی در هنگام بازدید از خانه، شاید متوجه نشود که چرا خانه تان اینقدر به نظرش جذاب است. اما اگر پنجره هایتان بدون لک و آینه‌های خانه تان نور خورشید را منعکس کنند مشتریان را به شدت جذب خواهد کرد. تمیز کردن منزل اولین مرحله آماده‌سازی فروش خانه در فصل بهار است.

  • شستشوی پرده ها

می‌توانید پرده‌ها یا لوردراپه‌ها را به خشکشویی فرستاده و یا حتی با یک شستشوی سریع با مواد شوینده در وان حمام، آنها را از گرد و غبار و یا حتی تار عنکبوت هایی که ممکن است روی آنها نقش بسته باشد پاک کنید. پرده های پارچه ای و نسیم بهاری که از پنجره به داخل می آید باعث می شود که طراوت و شادابی بهاری وارد خانه شما شود.

  • تمیز کردن حیاط و تراس

مطمئن باشید که حیاط و تراس را خوب تمیز می کنید و برگهای خشک و چمن های هرس شده را از آنجا جمع می کنید. بوته ها را هرس کنید و اجازه ندهید که انبوهی از گیاهانی که زیاد رشد کرده‌اند جلوی پنجره تان یا راه ورودی خانه را مسدود کنند. با هرس کردن سبزه ها و درختها نور خورشید را مهمان خانه تان کنید. ضمن اینکه نمای بیرونی خانه نیز بهتر به نظر خواهد رسید. این نکته را درمورد تمام فضاهای مشاع ساختمان درنظر داشته باشید.

  • مرتب کردن چمن های حیاط

اگر خانه شما حیاط دارد، حتما با شروع فصل سبز سال، دستی به سرو گوش آن بکشید. چمن هایی که به دقت و با طرح های مختلف هرس شده باشند به خریداران می‌گویند که شما به جزئیات کوچک، توجه زیادی دارید. این کار در نظر خریداران امتیاز بالایی خواهد داشت. همچنین چمن هایی که به صورت مدل دار و کوتاه شده باشند باعث می‌شوند تا حیاط بزرگتر به نظر برسد. بنابراین مطمئن شوید که آنها را بر طبق یک الگوی خاص کوتاه می کنید. همچنین شاید بخواهید به گوشه ها دقت بیشتری بکنید و چمنهایی را که بر روی سنگفرش پیاده رو یا مسیر ماشین رو روییده اند نیز کوتاه کنید. حتی می توانید با کاشت گلها و گیاهان زینتی جلوه تازه ای به حیاط منزل بدهید.

کوتاه کردن چمن‌ها برای فروش خانه در فصل بهار
هرس کردن چمن ها و داشتن یک حیاط تمیز می تواند تاثیر اولیه خوبی روی خریداران بگذارد
  • خریدن گل و گیاه برای حیاط

گلها، مخصوصا گلهای زرد باعث ایجاد انگیزه در خریداران می شوند. بعد از یک زمستان طولانی، همه برای دیدن اولین نشانه های بهار بسیار مشتاق هستند. لاله ها و نرگس های زرد می توانند حس خوشحالی و شادی را در افراد ایجاد کنند. می توانید گل ها را در گلدان های کوچکی در حیاط یا راهروها یا تراس خانه بکارید.

  • قرار دادن گلدان گل در خانه

چند شاخه گل بنفشه یا گل صد تومانی خریداری کرده و در یک گلدان کوچک روی میز خانه بگذارید. این کار به فضای شما روح می‌دهد. همچنین رایحه گل های طبیعی بسیار دلپذیرتر از خوشبو کننده‌های مصنوعی است و آلرژی کمتری نسبت به سایر اسانس‌ها و بوهای دیگر ایجاد می‌کنند.

قبل از اینکه هرگونه گل طبیعی را وارد خانه کنید آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که داخل آنها حشره‌ای نباشد. چیدمان هوشمندانه به خانه شما عطر و رنگ بهتری خواهد داد.

افزایش شانس فروش خانه در فصل بهار
یک گلدان کوچک درکنار حس تازگی، بوی خوبی نیز در فضا ایجاد می کند
  • پولیش کردن کفپوش‌ها

اگر کفپوش خانه از چوب سخت است، در صورت لزوم آن را با روغن جلا دهید. کاری کنید تا کفپوش‌های سرامیکی یا لئنیوم از تمیزی برق بزنند. با دقت تمام کفپوش‌های خانه را تمیز کرده و درصورت لزوم دستی به سر دوغاب‌های بین سرامیک‌ها بکشید و تمام فرش‌های خانه را تمیز کنید.

  • بهاری کردن فضای منزل با تعویض کوسن‌ها

گاهی ممکن است مجبور باشید که پتوها، ملافه‌ها، کوسن‌ها و بالش‌‌های روی مبل‌ها را تعویض کنید. می‌توانید با خریدن این وسایل که قیمت چندانی هم ندارند رنگ‌های بهاری را به خانه آورده و اتاق را روشن‌تر جلوه دهید. حوله‌ها را به شکل لایه‌های زیبا و مرتب روی حوله خشک کن سرویس بهداشتی بیاندازید. پارچه‌ها و حوله‌های نظافت را لوله کنید و به شکل یک هرم روی هم بچینید.

  • قراردادن پادری و جای آویز چتر در بیرون خانه

فرقی نمی‌کند که کجا زندگی می کنید، هوای بهاری اغلب غیرقابل پیش‌بینی است. گاهی ممکن است یک روز هوا بسیار گرم شود و روز بعد باران شدیدی ببارد. اگر هوا بارانی است، به خریداران این امکان را بدهید که چترهایشان را در جایی خارج از خانه یا درکنار در ورودی قرار دهند و کفشهایشان را قبل از اینکه وارد خانه شوند تمیز کنند. بعضی از فروشنده ها یک زیرانداز پلاستیکی در داخل خانه و جلوی درب ورودی می‌اندازند. اما این کار باعث می‌شود که منظره خانه شما خراب شود.

  • خرید و نصب بادکنک در مقابل منزل

عموماً لوازم قنادی فروشی ها و قنادی ها بادکنک های هلیومی را با قیمت های ارزان می‌فروشند. تعدادی از این بادکنک ها بخرید و با نوشتن عبارت “برای فروش” آنها را در تراس خانه یا مقابل در ورودی قرار دهید تا علاوه بر ایجاد ظاهری جذاب و متفاوت، عابران گذری با دیدن این بادکنکها در جریان قرار بگیرند که این خانه فروشی است؛ این بادکنک ها ایجاد هیجان می کنند و باعث می شوند که خریداران متوجه فروشی بودن خانه شما شوند.

تلاش برای فروش خانه در فصل بهار
برای فروش خانه در فصل بهار می توانید با گذاشتن چند بادکنک در تراس توجه خریداران را جلب کنید
  • ارائه گزینه های مختلف برای نحوه پرداخت

در بازاریابی برای فروش خانه تان کم نگذارید. شما می خواهید که خریداران برگه آگهی شما را از بین سایر آگهی ها انتخاب کنند و مطمئناً آگهی های رنگی بیشتر از آگهی های سیاه و سفید جلب توجه خواهند کرد. اولین سوالی که به ذهن خریداران  می رسد، این است که آیا می‌توانند آن را به شکل اقساط خریداری کنند؛ یا آن خانه دارای وام مسکن هست یا نه؟ پس شما می توانید گزینه های متعددی در مورد نحوه پرداخت مبلغ خانه پیش پایشان بگذارید تا بدین ترتیب خریداران با شرایط اقتصادی متعدد برای خرید خانه شما ترغیب شوند.

  • استفاده از کاغذهای رنگی برای تبلیغات

برای تبلیغات از عکس‌های رنگی استفاده کنید. با کمی هزینه بیشتر بر روی تبلیغات در روزنامه و تبلیغات آنلاین شامل عکس‌های رنگی که از خانه تان دارید می‌توانید تاثیر بزرگی بر جای بگذارید. به خاطر داشته باشید که یک عکس خوب می‌تواند به اندازه هزار کلمه گویای مطلب باشد. به گالری عکس هایتان که از زوایای مختلف و در فصلهای مختلف از خانه گرفته اید نگاه کنید و هر کدام از آنها که خانه تان را بهتر نشان می دهد انتخاب کنید. اگر عکس مناسبی ندارید، سعی کنید تا با گرفتن عکسهایی جذاب از بخشهای مختلف خانه تان و قرار دادن آنها در وبسایتهای فروش املاک یا ارسال برای دفتر مشاور املاک، برای فروش خانه تان تبلیغ کنید.

  • ارسال کارت پستال

می توانید کارت پستال هایی فانتزی را طراحی کرده و آنها را در محله یا منطقه ای که ساکن پخش کرده و بدین ترتیب برای فروش خانه تان تبلیغ کنید.

  • استقبال از بازدید کنندگان

همیشه چند بطری آب و کمی نوشیدنی را در داخل یخچال و به صورت خنک آماده داشته باشید تا در هنگام ورود بازدیدکنندگان، از آنها پذیرایی کنید. همچنین می توانید خلاقیت به خرج داده و بر روی بطری ها برچسبی بچسبانید که شامل یک عکس از خانه، آدرس و شماره تلفنتان باشد.

  • سورپرایزهای خاص برای بازدیدکنندگان

احتمال اینکه خریداران تا قبل از بازدید از خانه شما چند ساعتی را مشغول بازدید از گزینه‌های مختلف بوده و خسته و گرسنه به خانه شما برسند، زیاد است. بنابراین تمهیداتی در نظر بگیرید که برایشان یک اسنک کوچک فراهم کنید. این کار به شما این فرصت را می دهد که آنها در خانه شما قدری بیشتر بمانند و به ریزه‌کاری‌های آنجا بیشتر توجه کنند.

اگر می‌خواهید کار فوق العاده جالبی انجام دهید می توانید اسنک‌ها را در سلفون پیچیده و آنها را با یک روبان تزیین کنید. بدین ترتیب می‌توانید تاثیرگذاری مثبت بیشتری برروی مشتریان داشته و با پیاده سازی این ترفندها شانس فروش خانه در فصل بهار را بالا خواهید برد.

منبع: The Balance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments