بازدید و تور مجازی آپارتمان در دوران کرونا

تور مجازی آپارتمان در دوران کرونا

تا پیش از همه گیری بیماری کرونا تورهای مجازی آپارتمان ها و بازدید مجازی از واحدهای مسکونی طرفدار زیادی نداشت و معمولا کسانی که می‌خواستند از راه دور خانه بخرند یا اجاره کنند تا حدودی محبوبیت داشت. اما با شیوع ویروس کووید ۱۹در دنیا، بسیاری از افراد که قصد خرید یا اجاره خانه ای را دارند با یک تور مجازی آپارتمان و خانه را مورد بازدید قرار می دهند و این امری اجتناب ناپذیراست؛

چرا که در شرایط پاندمی، حضور در محل ملک مدنظر و بازدید به صورت حضوری ممکن است ریسک ابتلا و گسترش ویروس را افزایش دهد. از این رو این روزها بسیاری از افراد به صورت مجازی خانه های مدنظرشان را بازدید می کنند. اما در هنگام تور مجازی آپارتمان برای بازدید از ویژگی های آن، به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در این مقاله در این رابطه بیشتر صحبت می کنیم.

تور مجازی آپارتمان؛ چطور و چگونه؟

ممکن است شرکتهای مشاوره املاک برای معرفی واحدهای آپارتمانی، یک اسلایدشو از خانه به شما نشان بدهند، اما شما می توانید از آنها خواهش کنید در یک تماس ویدیویی با برنامه‌هایی مانند اسکایپ، فیس تایم، زوم و غیره  در زمان حضور یکی از کارشناسان دفتر املاک در خانه، با یک تور مجازی آپارتمان یا خانه به شما نشان بدهند. شما در هر قسمت از خانه می توانید سوال هایتان را از آنها بپرسید.

بازدید از خانه با تور مجازی خانه و آپارتمان به شما کمک می کند تا بتوانید تصویری واقعی از خانه را ببینید. چون همیشه عکس ها بیانگر تصویر زنده و واقعی از خانه‌ها نیستند.

نکات مهمی که باید در تور مجازی بررسی کنید:

لیستی از سوال هایی که باید به هنگام تور مجازی خانه یا آپارتمان بپرسید تهیه کنید و آنها را در زمان مناسب بپرسید. جواب ها را یادداشت کنید تا بعدا بتوانید به آنها رجوع کنید. در این بخش از مقاله می خواهیم برخی از سوالاتی که باید در هنگام بازدید مجازی از خانه بپرسید و درخواستهایی که در حین تماس ویدیویی بخواهید تا برایتان انجام دهند را برایتان بازگو کنیم:

  • بررسی شرایط خیابان برای پارک ماشین

این سوال باعث می شود که نه تنها متوجه شوید طی مسافت بین خانه تا ماشین و بالعکس در شب امن است یا خیر، بلکه متوجه می شوید که آیا می توانید از طریق پنجره ماشینتان که در خیابان پارک شده است را ببینید یا نه. به علاوه دانستن این مطلب ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید حدس بزنید که چه مسافتی باید خریدهایتان را با خود حمل کنید.

  •  پرسش در مورد سرویس دهی تلفن همراه

از راهنمای تورتان بخواهید که به طور مفصل در مورد شرکت های تلفن همراه و آنتن دهی موبایل در خانه مدنظر برایتان توضیح دهد. این نکته بسیار مهمی است، به خصوص زمانی که شما نیاز دارید تماس بگیرید و یا از اینترنت موبایلتان استفاده کنید، متوجه اهمیت این ماجرا می شوید. بهتر این است که بدانید که کدامیک از اپراتورهای تلفن همراه در این منطقه، بهترین آنتن دهی و اینترنت را دارد. حتی گاهی ممکن است که آنتن دهی ضعیف تلفن همراه باعث بر هم خوردن معامله شود.

  • دریافت نقشه ساختمان

راهنمای تور مجازی در صورت درخواست شما می تواند نقشه زیر بنا یا ساختمان را تهیه و برای شما ارسال کند؛ بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا با دقت و جزئیات بیشتری، محل قرارگیری هر اتاق و محل درها و پنجره ها را ببینید. این به شما کمک می کند تا آپارتمانی مناسب برای خود انتخاب کنید.

  • دیدن مشاعات آپارتمان

از راهنما بخواهید تا از واحد آپارتمان بیرون رفته و راهرو و راه پله ها را به شما نشان دهد و موقعیت آپارتمان در مقایسه با سایر واحدهای طبقه و آسانسور را بررسی کنید و در صورت امکان با همکاری راهنما، نگاهی هم به مشاعات و فضای بیرون از آپارتمان بیندازید. در حالی که مشاور شما در حال خروج از واحد است، از او بخواهید تا درب ورودی را هم به شما نشان دهد و قفل درب و نوع درب و شرایط امنیتی آن را بررسی کنید و سپس به روشنایی راهروها نیز توجه کنید.

تور مجازی آپارتمان و پرسش هایی که باید بپرسید
با بهره گیری از بازدید و تور مجازی آپارتمان می توانید تمام زوایای خانه را در زندگی واقعی ببینید
  • بررسی سلامت پنجره ها

گاهی پنجره ها در اثر رنگ کردن مسدود می‌شوند و دیگر باز نمی شوند و شما باید قبل از اینکه آپارتمان را اجاره کرده یا بخرید، شرایط پنجره ها را حتی از طریق تور مجازی آپارتمان بررسی کنید. پس از راهنمای این بازدید بخواهید تا تمام پنجره‌ها را چک کند که آیا قفل هایشان کار می‌کند و قاب همه آنها سالم است یا خیر.

  • بررسی شعله های گاز

یکی از وسایل پرکاربرد و بسیار مهم در خانه اجاق گاز است. از راهنمای تور مجازی تان بخواهید که تمام شعله های گاز را تک به تک روشن و بررسی کند تا مطمئن شوید که همه آنها کار می‌کنند. همچنین از آنها بخواهید که به شما بگویند آیا اجاق گاز برقی است یا با گاز کار می کند؟

  • دیدن داخل فر

زمانی که در بازدید مجازی، داخل فر را به شما نشان می دهند، به دقت بررسی کنید که آیا تمیز است یا نه! و از راهنمای تور مجازی تان بخواهید که درب فر را کاملا باز کند تا مطمئن شوید که به جایی برخورد نمی کند. به این ترتیب می توانید خود را در آشپزخانه ایده آلتان تصور کنید.

  • بررسی فشار آب توالت و حمام

فشار آب بسیار مهم است. فشار پایین آب در حمام اتفاق خیلی تلخی است و اگر قبل از خرید خانه در جریان این موضوع باشید، شاید این قضیه در تصمیم شما تاثیرگذار باشد. به علاوه به این بهانه، شما می توانید داخل حمام را به خوبی ببینید. از راهنمای تورتان بخواهید که تمام زوایای حمام را به شما نشان دهد.

  • دیدن دقیق سرویس بهداشتی

داشتن یک پریز برق در نزدیکی سینک روشویی بسیار مهم است زیرا گاهی می خواهید از ریش تراش، سشوار و … استفاده کنید و قطعا نمی خواهید هنگامی که قصد استفاده از یک وسیله برقی در مقابل آینه توالت را دارید، مجبور شوید تا از رابط برق برای برقراری اتصال برق استفاده کنید. از سوی دیگر مطمئن شوید که جعبه تقسیم واحد شما دارای فیوز جان پناه است. عملکرد این مدار قطع کننده بدین صورت است که در صورت وقوع برق گرفتگی، تمام سیستم برق خانه قطع می شود.

  • دیدن فضاهای ذخیره سازی و انباری

باید برای ذخیره سازی وسایلتان جای کافی داشته باشید. پس از راهنمای این بازدید درخواست کنید که داخل کمدهای دیواری، کابینت ها یا هر انباری دیگری را ببینید. اگر با دیدن آنلاین متوجه اندازه کمد دیواری نمی شوید از راهنمایتان درخواست کنید تا آنها را برایتان اندازه‌گیری کند و اندازه های دقیق را به شما اعلام کند.

تور مجازی آپارتمان و دیدن داخل کمدها
در تور مجازی آپارتمان، حتما از راهنما بخواهید تا فضای داخل کمدها و انباری ها را به شما نشان دهند.
  • سوال درباره مغازه های اطراف خانه

نزدیکترین فروشگاه، میوه فروشی یا داروخانه چقدر فاصله با خانه دارد؟ کدام رستوران در اطراف خانه قرار دارد؟ راجع به هر مکان دیگری که به آن علاقه دارید سوال کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر چقدر یک آپارتمان به مراکز خرید نزدیک تر باشد، به معنی افزایش دردسرهایی از ترافیک و کمبود جاپارک گرفته تا جرائمی مانند دزدی یا سرقت از ماشین خواهد بود. قبل از اینکه قرارداد امضا کنید منطقه آپارتمان جدید را از نظر میزان جرم محلی بررسی کنید.

  • بررسی احتمال وجود آفتها و حشرات

یکی از مشکلات رایج در خانه‌ها وجود آفت ها و حشرات است که شما باید آنها را از بین ببرید. آیا کسانی که در آن منطقه زندگی می‌کنند با موش، مگس، سوسک یا هر نوع آفت و حشره دیگری مشکل دارند؟ از راهنمای تور مجازی خانه دراین باره سوال کنید.

تور مجازی آپارتمان وبازدید از فضاهای مشاعات
از راهنمای تور مجازی خود بخواهید همه قسمت ها را به طور دقیق به شما نشان دهد

نکات مهم در هنگام بازدید مجازی آپارتمان:

با پرسیدن این سوالات و بازدید مجازی از فضای داخل آپارتمان می توانید راحت تر تصمیم گیری کنید؛ اما کار شما به اینجا خلاصه نخواهد شد؛ نکات زیر هم در گرفتن تصمیم نهایی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

  • از قبل در مورد خانه تحقیق کنید:

آدرس خانه یا آپارتمان را در گوگل جستجو کنید و با استفاده از نقشه های موجود در گوگل، منطقه را ببینید. همچنین می توانید با استفاده از نقشه های گوگل ببینید که فاصله خانه ها در آن منطقه با هم چقدر است و حریم خصوصی خانه تان چگونه است؟ فاصله تا سوپرمارکت یا رستوران ها را بررسی کنید. ممکن است سوالات بیشتری به ذهنتان برسد. می توانید میزان جرم و جنایت در منطقه، جمعیت منطقه و فاصله مدرسه کودکانتان یا هر اطلاعات مرتبط دیگری را جستجو کنید.

  • بازدید مجازی را در روشنایی روز انجام دهید:

برگزاری تور مجازی خانه در شب باعث می‌شود که شما نتوانید تمام زوایایی که می خواهید را به طور کامل ببینید و بعضی از چیزها از دیدتان پنهان بمانند. بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که تور مجازیتان در طول روز انجام شود. یکی از چیزهایی که در شب نخواهید دید، میزان نورطبیعی موجود در هر یک از اتاق های خانه است.

منبع: MyMove

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments