پنجره مجازی ، دریچه‌ای به سمت رویاها

پنجره مجازی در خانه

تصور کنید در آپارتمان تنگ و تاریکی وسط کوچه پس کوچه‌های باریک شهر که قد بلند ساختمان‌‌ها مسیر دیدن آسمان را مسدود کرده است، پنجره شما به سمت منظره‌ای از جنگلی سرسبز باز شود و صدای پرنده‌های جنگلی را بشنوید. تصور کنید وسط شهر بتونی، پنجره شما به سمت شالیزار، منظره ساحل دریا یا کوهستانی برفی باز شود. این تصور حالا دیگر خیلی هم دور از انتظار نیست. طراحان دکوراسیون یک راهکار خلاقانه برای دلتنگی از مناظری که آدم‌ها دلشان می‌خواهد پنجره‌شان به سمت‌اش باز شود، پیدا کرده‌اند؛ راهکاری به اسم پنجره مجازی.

پنجره مجازی چیست؟

پنجره مجازی یک ایده خلاقانه برای فضاهای بسته و بدون نور طبیعی است. به این شکل که قابی از پنجره روی دیوار نصب شده و تصویری مجازی از فضای بیرون پنجره روی قاب قرار می‌گیرد. این قاب با نورپردازی جوری طراحی می‌شود که انگار نور طبیعی آفتاب به محیط وارد می‌شود. پنجره مجازی علاوه بر اینکه می‌تواند کمبود نور و روشنی فضاهای بدون پنجره را تامین کند، جنبه زیبایی هم دارد و می‌تواند رویای شما برای زندگی در محیط‌هایی که دوست دارید را به اندازه تماشای تصویرش از پنجره برآورده کند.

پنجره مجازی
استفاده از این پنجره‌ها علاوه جبران کم نور بودن فضا، می‌‌تواند نشاط‌بخش باشد.

ویژگی های پنجره های مجازی

تصاویری که در پنجره مجازی می‌تواند قرار بگیرد از نظر تنوع بی‌نهایت است و کاملا بستگی به انتخاب شما دارد. البته کیفیت عکس باید بالا باشد تا به صورت سه بعدی روی پوشش پنجره چاپ شود. این پنجره‌ها دارای قاب‌هم هستند تا کاملا واقعی به نظر برسند.

این قاب‌ها هم متنوع و بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارند. دور این قاب لامپ‌های ال ای‌دی به شکلی نصب می‌شود تا نور طبیعی تابیده از سمت پنجره را باز آفرینی کند. قاب‎‌های پنجره مجازی سه بعدی می‌تواند از جنس چوب یا فلز و دارای یک یا چند لته باشد. حتی می‌شود برای طبیعی تر جلوه دادن نمای این پنچره برای آن پرده نصب کرد.

جالب است بدانید که این پنجره امکان تولید صدایی متناسب با آنچه در قاب پنجره می‌بینید هم دارد. مثلا اگر تصویر جنگل را دارید صدای آواز پرندگان هم از طریق یک بلندگو پخش می‌شود. نصب این پنجره‌ها ساده است و به راحتی می‌توان در فضاهایی که کمبود نور دارند آن را نصب کرد. ضمن اینکه به سادگی هم می‌شود تصویر داخل قاب پنجره را متناسب با سلیقه یا تنوع طلبی تغییر داد.

پنجره مجازی در خانه
استفاده از یکی از انواع پنجره‌های مجازی در بخش‌های مختلف دکوراسیون منزل

عنصری دکوراتیو در منزل

پنجره مجازی را می‌توان در نقاط مختلف خانه مثل اتاق نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب، حتی حمام و دستشویی به عنوان عنصری کاربردی و یا دکوراتیو استفاده کرد. البته که تصویر انتخابی داخل قاب باید متناسب با فضا انتخاب شود. اگر شما از دسته کسانی هستید که در فضای شهری دلتان برای یک منظره زیبای طبیعی تنگ شده یا حتی برعکس دوست دارید پنجره خانه‌تان به سمت نمایی از یک شهر مدرن باز شود پنجره مجازی این رویا را تا حد قاب یک پنجره برآورده می‌کند.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments