کاغذ دیواری آشپزخانه ؛ نمایی مجلل اما بی‌دردسر

کاغذ دیواری آشپزخانه و فاکتورهای مهم در انتخاب آن

با ورود طرح آشپزخانه‌های اوپن به معماری خانه‌ها، آشپزخانه از پستویی بسته بیرون آمد و به بخشی در معرض دید و توجه خانه تبدیل شد. به این ترتیب شکل ظاهر و چیدمان این محیط اهمیت زیادی پیدا کرد و دنیای دکوراسیون، محصولاتی خاص برای این فضا طراحی کرد که از این جمله می توان به کاغذ دیواری آشپزخانه اشاره کرد.

استفاده از کاغذ دیواری آشپزخانه

حالا دیگر نمای آشپزخانه باید متناسب با هال و پذیرایی زیبا و تماشایی باشد. در ویترین متنوع کاغذ دیواری حالا محصولاتی طراحی و تولید شده که برای اجرا در این فضا مناسب است.

مهم‌ترین ویژگی برای استفاده از کاغذ دیواری آشپزخانه و انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای این فضا باید در نظر داشته باشیم، ضدآب و قابل شست‌وشو بودن است.

انواع کاغذدیواری مطبخ از نظر جنس

از نظر شکل ظاهری کاغذدیواری هایی که در فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع متنوع طرح و رنگ دارند تا تحولی زیبایی‌شناسانه در این فضا ایجاد کنند. در عین حال با انجام یک نورپردازی مناسب در فضای آشپزخانه، می‌توانید جلوه کاغذ دیواری آشپزخانه را به مراتب بیشتر کنید.

کاغذ دیواری آشپزخانه متناسب با نمای کابینت و سایر پوشش دیوارهای خانه انتخاب می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیازها و فضای آشپزخانه‌تان، ایده‌آل‌ترین گزینه را انتخاب کنید:

  • کاغذ دیواری پی.وی.سی:

کاغذ دیواری‌های از جنس پی وی سی یا پلاستیک که با یک لایه چسب به دیوار چسبانده می‌شوند، یک انتخاب مناسب قابل شست شو برای فضای آشپزخانه به حساب می آیند.

  • کاغذ دیواری با لایه وینیل:

نوع دیگر کاغذ دیواری آشپزخانه ، گزینه‌ای است که روی کاغذ دیواری، یک لایه وینیل کشیده شده که مثل لایه‌ای از پلاستیک روی کار می‌نشیند و مانع عبورآب و رطوبت می‌شود.

کاغذ دیواری آشپزخانه
کاغذدیواری هایی که مختص فضای آشپزخانه تولید می‌شوند، ویژگی‌های خاصی دارند.
  • کاغذ دیواری نانو:

کاغذدیواری نانو نوع دیگری از کاغذ دیواری‌هایی است که در این فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضد آب و ضد لکه است و مقاومت و قابلیت کافی برای نصب شدن در فضای پر لکه چربی و مرطوب آشپزخانه را داراست.

این نوع کاغذدیواری با استفاده از فناوری نانو جوری طراحی شده که تمامی تخلخل روی ذرات مواد برطرف شده و سطح به حدی صیقلی می‌شود که هیچ نوع لکه، گرد وغبار و حتی رطوبت هم روی آن نمی‌نشیند. این نوع کاغذدیواری در صورت لکه برداشتن با شست‌وشو با آب معمولی هم پاک و لکه برطرف می‌شود.

  • کاغذ دیواری سه بعدی:

اگر دلتان می‌خواهد فضای آشپزی شما نمایی از سنگ، کاشی، آجر و از این دست داشته باشد، کاغذ دیواری از نوع سه بعدی این خواسته شما را بدون دردسر و کثیف کاری ساخت و ساز برآورده می‌کند.

کاغذ دیواری آشپزخانه با طرح آجر
کاغذی سه بعدی با طرح آجر گزینه جذابی برای فضای آشپزخانه خواهد بود.

کاغذ دیواری سه بعدی نمایی سه بعدی ایجاد می‌کند که از فاصله دو سه متری شبیه نوع واقعی آن است.

در واقع شما بدون صرف هزینه سنگین و درگیر مشکلات و دردسرهای ساخت و ساز ، به راحتی با چند رول ، نمای این محیط را تغییر می‌دهید.

نصب کاغذ دیواری در آشپزخانه

برای نصب کاغذ دیواری در آشپزخانه، دو راه پیش رو دارید: یک راه اینکه باید کل کاشی‌های دیوار را جدا کرده و بعد با چسب مخصوص، کاغذ دیواری را نصب کنید.

راه دیگر اینکه روی کاشی‌های نصب شده خراش‌ها و شکستگی‌هایی ایجاد کنید که چسب کاغذ دیواری داخل این شیارها نفوذ کرده و کاغذ دیواری با مقاومت بیشتری بچسبد و نصب شود. در غیر این صورت به دلیل اینکه فضای آشپزخانه مرطوب است احتمال جدا شدن کاغذ دیواری از دیوار وجود خواهد داشت. 

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments