زمان ایده‌آل برای تعویض وسایل منزل

بررسی زمان تعویض وسایل منزل

چه زمان باید به فکر تعویض وسایل منزل بود؟! بسیاری از ما در هنگام اسباب‌کشی و تغییر خانه، به این فکر می‌افتیم که بهتر است تا از شر برخی وسایل قدیمی راحت شده و وسایل جدیدی خریداری کنیم. اما اگر سالهاست اسباب‌کشی نکرده ‌اید و برنامه‌ای هم برای این کار ندارید، شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که چند سال یکبار باید برای تعویض وسایل منزل دست به کار شوید. در این گزارش قصد داریم تا در رابطه با ایده آل ترین زمان تعویض وسایل منزل اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

حالت ایده آل زمان تعویض وسایل منزل

عمر مفید وسایل مختلف منزل بسته به نوع آنها و کاربریشان متفاوت است. شما باید زمان مناسب برای تعویض این وسایل را بدانید و در همان زمان برای تعویضشان دست به کار شوید تا هم از ایمنی خود و منزلتان اطمینان حاصل کنید و هم از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری کنید. اما اگر برایتان این سوال مطرح است که زمان تعویض وسایل منزل از یخچال گرفته تا سنسور دود و آبگرمکن و دیگر وسایل برقی مثل ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی چه زمانی است، با ما همراه باشید تا یکی یکی به بررسی عمر مفید هریک از این وسایل بپردازیم:

1- کپسول آتش نشانی

عمر مفید کپسولهای آتش نشانی قابل شارژ حداکثر شش سال است. برای آنکه مطمئن باشید که کپسول آتش نشانی خانه هنوز قابل استفاده است، هرماه میزان فشار آن را اندازه گیری کرده و بررسی کنید که آیا پر هست یا نه و در زمان لازم آن را دوباره شارژ یا تعویض کنید

2-سنسور دود و مونوکسید کربن

سنسورهای دود عمری 10 ساله دارند و سنسورهای مونواکسید کربن حداکثر 7 سال عمر مفید دارند. طبق گزارش انجمن ملی حفاظت از آتش سوزی آمریکا، سنسورهای دود، شانس نجات خانه از خطر آتش سوزی را 50% افزایش می دهند. در نتیجه لازم است تا این سنسورها را به موقع عوض کرده و درعین حال سالی یک بار باتری های آنها را تعویض کنید.

3- یخچال

بهتر است که هر 15 سال یکبار یخچال خانه را عوض کنید. با این کار، یخچال‌هایی با مصرف انرژی کمتر تهیه می‌کنید. لازم به ذکر است که یک یخچال با عمر 10 سال، دوبرابر یک یخچال مدل جدید، انرژی مصرف می کند.

زمان تعویض وسایل منزل از جمله یخچال
حالت ایده‌آل این است که هر پانزده سال یکبار یخچال تازه‌ای خریداری کنید.

فیلترهای آب یخچال باید هر شش ماه یکبار و فیلترهای پارچ های تصفیه آب هم باید هر 2 ماه و یا در ازای مصرف هر 150 لیتر آب باید عوض شوند. درمورد فیلترهای سیستم تصفیه آب خانه، باید هر سه تا شش ماه یکبار آنها را تعویض کنید. این کار باعث می شود تا بدنتان را درمقابل باکتری ها، مواد شیمیایی و فلزات سنگین ایمن نگاه دارید.

5- آبگرمکن

بعد از 8 تا 12 سال استفاده، باید آبگرمکن خانه تان را عوض کنید. سالی یک تا دوبار آبگرمکن خانه را سرویس کنید تا مانع از تشکیل رسوب و جرم در آن شده و راندمان آن را بالاتر برده و در عین حال در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید. در عین حال می توانید با تنظیم دمای ترموستات مانع از گرم شدن بیش از حد آب شوید و بدین ترتیب عمر مفید آبگرمکن را افزایش خواهید داد.

6- فیلتر سر شیرها

هر شش تا 12 ماه یک بار، فیلتر (آبفشان) سر شیرها را عوض کنید. تجمع رسوبات ممکن است باعث کم شدن شدت جریان آب شوند و در عین حال تجمع باکتری‌ها در این فیلترها برروی سلامت شما اثرگذار خواهند بود.

زمان تعویض وسایل منزل از جمله آبفشان شیر آب
عوض کردن سرشیرها از جمله اقداماتی است که در هنگام تعویض وسایل منزل باید مدنظر داشته باشید.

7- ماشین ظرفشویی

اگر از ماشین ظرفشویی‌تان خوب محافظت کرده و محفظه، در و قطعات ماشین ظرفشویی را به طور مرتب تمیز کنید، این ماشین می تواند بین 8 تا 10 سال برایتان کار کند.البته به شرط آنکه سرویس دوره‌ای آن را نیز به موقع انجام داده باشید. اگر می خواهید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید، بهتر این است که هر 8 سال یکبار ماشین ظرفشویی جدیدی تهیه کنید.

8- ماشین لباسشویی

اگر به طور مرتب ماشین لباسشویی تان را تمیز و تعمیر کنید، این ماشین می‌تواند بین 8 تا 12 سال برایتان کار کند. سرویس کردن مرتب ماشین لباسشویی باعث خواهد شد تا عمر مفید آن بیشتر شده و انرژی کمتری مصرف کند.

9- فرش

در صورت نگهداری ایده آل، می توانید تا 10 سال از فرشتان استفاده کنید. اگر کودک یا حیوانات خانگی تان به فرش آسیب رسانده ، بهتر است که زودتر از این، فرشهایتان را عوض کنید. چرا که خرابکاری حیوانات خانگی روی فرش، ممکن است باعث ایجاد آسم، آلرژی و یا سوزش چشم یا پوست شود.

10- پنجره‌ها

پنجره هایی از جنس وینیل یا UPVC بسته به نوع ساختشان معمولا تا 25 سال کار می کنند. درطول این مدت اگر با مشکلی روبرو شدید، بهتر است تا هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کرده و پنجره‌تان را تعمیر کنید تا از عمر مفید آن کم نشود.

زمان تعویض وسایل منزل از جمله پنجره‌ها
در زمان تعویض وسایل منزل باید تعویض پنجره ها را هم مدنظر داشته باشید.

11- کولر گازی

بهتر است که هر 8 تا 10 سال، یک کولر گازی جدید خریداری و نصب کنید. البته سرویس منظم می‌تواند عمر مفید کولر گازی شما را افزایش دهد ولی رطوبت، نوسانات دما و سیگنالهای مختلف ممکن است زمان تعویض آنها را جلوتر بیندازد.

با رعایت کردن این زمان بندی ها و تعویض وسایل منزل در زمان مناسب می توانید هم از ایمنی و سلامت خودتان و منزلتان مطمئن باشید و هم در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments