چرا خانه تان به فروش نمی رود؟

دلایل اینکه چرا خانه شما به فروش نمی رود

آیا خانه تان را برای فروش گذاشته اید و فروخته نمی‌شود؟ حتی یک بازدید یا یک تماس هم ندارید؟! شاید بتوان بخشی از این موضوع را گردن رکود اقتصادی انداخت. اما احتمالا مشکلاتی هم در میان است که باعث می شود تا تلاشهای شما برای فروش خانه تان بی نتیجه بماند. ممکن است مشکل در قیمت یا بازاریابی آن باشد، در این مقاله ما قصد داریم به نکاتی بپردازیم که به شما کمک می کنند تا پاسخ هایی برای این سوال که در شما وحشت ایجاد کرده بیابید: چرا خانه به فروش نمی رود ؟

چرا خانه به فروش نمی رود؟

برای یافتن پاسخ ابتدا باید ببینید که چشم انداز فروش خانه در محله تان چگونه است. اگر ۹۰ %خانه هایی که برای فروش گذاشته شده اند فروخته نمی‌شوند، شاید نیاز باشد تا کاری کنید که خانه تان بدرخشد و جزو ۱۰ درصد برتر باشد. به طور خاص نگاهی به اطلاعات خانه‌هایی که در لیست انتظار فروش یا در حال ساخت هستند بیاندازید. این می‌تواند بهترین شاخص شما باشد.

کسب اطلاعات درمورد خانه هایی که در دو سه ماه اخیر به فروش رسیده اند، چندان مفید نخواهد بود. اگر می خواهید بدانید که در حال حاضر چه اتفاقی در جریان است، بهترین داده ها مربوط به املاکی است که در معرض فروش هستند. بعد از اینکه کسب این اطلاعات، شرایط خانه تان را در نظر بگیرید. از دکوراسیون داخلی گرفته تا جزئی ترین موارد. البته شما قبل از اینکه خانه را برای فروش در بازار بگذارید، حتماً اقداماتی برای بهبود شرایط خانه انجام داده‌اید؛ اما شاید بهتر باشد دوباره وضعیت خانه را از بسیاری جهات بررسی کنید.

برای مثال اگر ۱۰% از خانه های درمعرض فروش، کفپوش نو دارند ولی کفپوش خانه شما قدیمی است، شانس به فروش رفتن خانه تان کمتر خواهد بود. پس بهتر است به فکر به روز کردن بعضی از موارد باشید یا در خانه تعمیراتی انجام دهید. می توانید از مشاور املاک خود بخواهید که به شما مشاوره دهد که چه تغییراتی باعث فروش بهتر خانه خواهد شد.

دلایل احتمالی به فروش نرفتن خانه فروشی

در عین حال بهتر است که موارد زیر را به عنوان دلایل احتمالی اینکه ملک شما به فروش نمی رسد در نظر داشته باشید:

عکس هایی با کیفیت پایین

در لیست خانه های در معرض فروش که در دفتر مشاور املاک قرار دارد، خانه ای که فقط یک عکس داشته باشد معمولاً کنار گذاشته می‌شود. اما خانه‌هایی که عکس های بیشتری داشته باشند معمولاً جلب توجه می کنند. از خانه تان عکس های با کیفیت و حرفه‌ای بگیرید. فرقی نمی کند که با یک دوربین باشد یا با یک موبایل معمولی. عکسهایی با نمای باز و نور خوب در بهترین حالتها بگیرید و فضاهایی که از آنها عکاسی می کنید حتما مرتب و منظم باشند؛ این نکته برای فروش خانه چه به صورت آنلاین و در سایتهای خرید و فروش مسکن و چه در مورد فایل کردن خانه تان در بنگاه اهمیت بالایی دارد. در اینجا به بعضی از ترفندهای این کار اشاره می‌کنیم:

  • از همه جا عکس بگیرید:

سعی کنید که از تمام اتاق خوابها عکس بگیرید، زیرا خریداران تعداد اتاق خوابهایی که در عکس ها می بینند را می شمارند. اگر یکی از آنها کم باشد ممکن است فکر کنند در تعداد اتاق ها اشتباه کرده اید.

دلایل اینکه چرا خانه به فروش نمی رود
یکی از رازهای موفقیت در فروش سریعتر خانه، گرفتن عکسهای خوب و با کیفیت از خانه است.
  • تاکید را روی نقاط قوت خانه بگذارید:

اگر ورودی خانه شما باریک است از آن عکس نگیرید، در عوض می توانید یک عکس با نمای نزدیک و خوب از شومینه یا فضای دلباز سالن نشیمن بگیرید.

  • از آشپزخانه زیاد عکس بگیرید:

تا می توانید از آشپزخانه عکس بگیرید. آشپزخانه ها به طور سنتی قلب و روح خانه هستند و خریداران می‌خواهند که آنجا را ببینند. پس قبل از عکاسی حسابی آشپزخانه را تمیز و مرتب کرده و سپس عکاسی را شروع کنید. یک ایده خوب دیگر این است که قبل از عکاسی، میز غذاخوری را چیده و به زیبایی تزئین کنید.

  • سالن نشیمن را فراموش نکنید:

بنابراین قبل از اینکه از اتاق نشیمن عکس بگیرید چند تکه از مبلمان را بیرون بیاورید و یا با جابه جا کردن وسایل و مبلمان کاری کنید که اتاق نشیمن بزرگ و جادار و دلنشین جلوه کند.

  • از باغچه و حیاط هم عکس بگیرید:

خیلی از افراد علاقه زیادی به فضاهای باز دارند؛ پس حتما از بالکن، باغچه و حیاط خانه هم عکسهایی تهیه کرده و در فایل فروش خانه قرار دهید تا بدین ترتیب بتوانید نظر مثبت خریداران را بیشتر جلب کنید.

  • شرح عکس را فراموش نکنید:

مثلاً در توصیف حیاط خانه تان می توانید از چنین عباراتی استفاده کنید: “حالم در این حیاط خوب می شود، حیاطی همیشه آفتابی و سرسبز که می توان در باربکیوی گوشه حیاط غذاهای خوشمزه ای تهیه کرد.”

بازاریابی ضعیف

چرا خانه شما به فروش نمی رود ؟ شاید یکی از دلایل، بازاریابی ضعیف باشد. سپردن خانه برای فروش تنها از یک مسیر کافی نیست، بلکه باید تلاشی چند جانبه برای فروش خانه داشته باشید. اگر خانه‌تان را به صورت آنلاین برای فروش قرار داده اید، از اینکه خانه شما در یک بخش اشتباه قرار گرفته باشد وحشت نکنید. زیرا خیلی از خانه‌هایی که در قسمت نامناسبی قرار داده شده اند به راحتی به فروش رفته اند. به همین دلیل سعی کنید برای تبلیغ در رسانه‌های آنلاین، خانه خود را در چندین طبقه بندی قرار دهید. از روشهای مختلف و متعددی برای بازاریابی استفاده کنید:

  • آگهی‌های رنگی چاپ کرده و آنها را در منطقه پخش کنید.
  • می توانید یک ویدیو به صورت تور مجازی از خانه تهیه کرده و این ویدیو را در سایت فروش خانه آپلود کرده یا در اختیار بنگاه مشاور املاکتان قرار دهید.
  • یک ویدئو درست کنید و در آن در مورد مزایای زندگی در آن خانه صحبت کنید.
  • هر هفته تبلیغات کنید.
  • یک روز و ساعت مشخص مثلا پنجشنبه بعداز ظهر را برای تمام بازدیدکننده‌ها تعیین کنید تا به خانه بیایند.
  • از خریداران بازخورد بگیرید. از آنها بپرسید چه چیزی در مورد خانه را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. این بازخورد به شما کمک می کند تا مشکلات خانه تان را برطرف کنید.

خانه را به بنگاه خوبی نسپرده اید

مشاور املاک شما ممکن است شایسته، باتجربه و صادق به نظر برسد، اما اینها کافی نیست. اگر می‌خواهید خانه را سریع بفروشید به دنبال شخصی باشید که خانه های زیادی را می فروشد. فرق زیادی بین مشاور املاکی است که در سال ۱۲ خانه می فروشد تا کسی که در طول سال صدها خانه را به فروش می رساند. به عبارت دیگر مشاور املاکی را انتخاب کنید که در این بازار سابقه طولانی‌تری دارد و می‌تواند خریدارانی با قیمت‌های پیشنهادی بیشتر و بهتر برایتان پیدا کند.

بازاریابی ضعیف از دلایل اینکه چرا خانه به فروش نمی رود
یکی از دلایلی که چرا خانه به فروش نمی رود بازاریابی ضعیف است

در انتخاب مشاور املاک مناسب به چه نکاتی باید توجه داشت؟

شما باید کارگزاری را پیدا کنید که همه کارها را انجام می‌دهد. بعضی از مشاورین املاک وقت و انرژی زیادی برای بازاریابی خانه شما صرف نمی کنند. به خصوص اگر این مشاورین حقوق ثابت دریافت کنند و بر روی فروش ملک، کمیسیونی نداشته باشند. در صورتی که خانه‌تان را به چنین اشخاصی می سپارید، خودتان آمادگی انجام بعضی از کارها از جمله پیگیری مداوم روند کار را داشته باشید.

آیا مشاور املاک خود را براساس درصد کمیسیونی که دریافت می کنند انتخاب کرده اید؟ همیشه یک سوال اساسی و کلیدی را از نماینده املاک خود بپرسید: “چه تعداد از املاکی که فروخته اند را به قیمت اصلی خود به فروش رسانده اند؟”

سطح ارتباط بین شما و مشاور املاکتان چقدر است؟ آیا او کاملاً شما را از روند قضایا مطلع می‌کند؟ اگر نیاز است که برای فروش دست نگه دارید آیا او شما را در جریان قرار می دهد؟ اگر از تصمیم خود برای فروش خانه منصرف شده اید، آیا مشاور املاک شما را رها می کند؟ در مجموع رابطه ای که شما با مشاور املاک خود دارید باید همیشه سطحی از راحتی و آرامش برای شما داشته باشد.

و بالاخره اینکه نظر مشاور املاک شما در مورد اینکه چرا خانه شما به فروش نمی رود چیست؟ آیا برنامه بازاریابی دیگری در نظر دارد؟ و اگر چنین است چه ایده هایی  دارد؟ شاید علت اینکه خانه شما به فروش نمی رود مشاور املاک شما نباشد، اما اگر مشاورتان نکته ای برای بهبود اوضاع ارائه نمی‌دهد یا شما را راضی نمی کند قطعاً به یک مشاور دیگر مراجعه کنید.

خانه تان را قیمت‌گذاری نکرده اید

برای فروختن خانه باید قیمت مناسبی برای آن در نظر بگیرید. با رویای اینکه بتوانید خانه را با قیمت بیشتری بفروشید، بالاتر از نرخ معمول قیمت‌گذاری نکنید. چون این کار باعث می‌شود که خانه شما برای مدت‌ زیادی باقی مانده و فروخته نشود.

برای تعیین قیمت‌ مناسب و منطقی برای خانه، قیمت مدنظرتان را با خانه‌هایی که اخیرا در همان اطراف فروخته شده اند مقایسه کنید. در صورت لزوم می توانید متراژ خانه تان را با خانه های دیگر مقایسه کنید. اگر خانه‌تان نسبت به خانه های دیگر در موقعیت مکانی بدتری قرار دارد، مثلاً نزدیک یک مدرسه یا یک خیابان شلوغ است، قطعاً نباید قیمتی که خانه‌هایی با موقعیت بهتر در آنجا فروش رفته اند را برای خانه تان برگزینید.

مثلا اگر سه خانه آخر به فروش رسیده در محل، حدود یک میلیارد تومان فروخته شده اند، اما شما فکر می‌کنید که آنها با خانه شما که به تازگی تعمیر شده، قابل مقایسه نیستند، با در نظر گرفتن اینکه آنها در قسمت آرام تری از محله نسبت به خیابان شلوغ شما قرار دارند، احتمالاً خانه شما نیز همان ارزش و قیمتی برابر با این خانه ها را خواهد داشت. آن مبلغی که بازسازی خانه به قیمت خانه شما می‌افزاید، به خاطر شلوغی خیابان از آن کم می‌شود.

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که چرا خانه شما به فروش نمی رود باید راهکارهای متعددی برای حل آن درنظر بگیرید. خانه خود را کمی پایین تر از آخرین خانه مشابه قیمت‌گذاری کنید. اگر نمی توانید با این قیمت گذاری کنار بیایید، اصلا خانه خود را برای فروش نگذارید. زیرا قیمت بالا بدترین اشتباهی است که یک فروشنده خانه میتواند مرتکب شود.

منبع: The Balance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments