هر نوع معامله ای را که در آن دو کالا مستقیما با یکدیگر مبادله شوند ، معامله پایاپای یا تهاتر می نامند. سرویس تعویض کالا با خدمات ، شیوه ای نوین در خرید و فروش کالا و ارائه خدمات می باشد طرح تعویض <کالا با کالا> ، <کالا با خدمات > و <خدمات با خدمات> سرویس جدیدیست که نیک بوم به خدمات خود اضافه نموده است . در اصل ، این ایده شکلی نوین ، مدرن و کاربردی تر از همه مبادلات سنتی است که بر این اساس متقاضیان امروز و مشتریان تغییر یافته و هدف اصلی آن رونق بازار جذب و پرطرفدار تهاتر است

تهاتر متریال ساختمانی

معاملات تهاتر مصالح نیز به معاملات پایاپایی گفته میشود که در آن مصالح با خدمات یا یک ملک و محصول، با ارزش برابر معامله میگردند. در واقع تهاتر مصالح ساختمان یکی از موضوعات داغ و هوشمندانه ای که در حال حاضر تاثیر خوبی بر وضعیت اقتصادی ایران و جهان گذاشته و بسیار مورد توجه پیمانکاران و شرکت های ساختمانی و تولید کنندگان مصالح شده است. از یک سوی، شرکت های ساختمانی در صورت نیاز، میتوانند ملک یا خدماتی به تولید کنندگان مصالح بدهند و محصول دریافت کنند و از آن برای ساخت و ساز استفاده نمایند، از سویی دیگر هم فروشندگان و تولید کنندگان مصالح میتوانند به شرکت های ساختمانی، درخواست تهاتر مصالح بدهند. این روش نوعی مشارکت در ساخت میشود.

این اتفاق زمانی بیشتر رخ میدهد که پیمانکاران ساختمان دچار کمبود نقدینگی در صنعت ساخت و ساز میشوند و به جای پرداخت هزینه مصالح، خدمات ارائه میدهد یا ملک های خود را به تولیدکننده مصالح واگذار می کنند. در بیشتر مواقع، تهاتر ساختمانی با ملک رخ میدهد. پیمانکاران در ازای دریافت چند تن مصالح مختلف مانند سیمان، گچ، شیشه، بتن، آجر، کاشی و سرامیک و...، واحد، زمین، آپارتمان، خدمات خود را عرضه میکند. اگر در وسط پروژه ساخت و ساز هستید و با کمبود مصالح مواجه شدید و پول نقدینگی ندارید، میتوانید با ما مبادله هوشمندانه انجام بدید و پروژه خود را ادامه دهید.

مبادله مصالح در ازای ملک به معنای تبادل مصالح ساختمانی با یک ملک است. در این حالت، صاحب ملک ممکن است تمایل داشته باشد مصالح ساختمانی را به جای پول نقد به عنوان قیمت ملک دریافت کند. به عبارت دیگر، به جای پرداخت نقدینگی، طرف خریدار مصالح ساختمانی را در ازای ملک ارائه می‌دهد.

این نوع مبادله معمولاً در صورتی رخ می‌دهد که طرف خریدار توانایی پرداخت نقدینگی کامل را نداشته باشد یا تمایل داشته باشد مصالح ساختمانی را به عنوان پرداخت جزئی ارائه کند. این نوع مبادله ممکن است در صورتی که طرف خریدار مصالح ساختمانی را به عنوان منبع درآمد یا استفاده شخصی خود می‌بیند، جذاب باشد.

آیا تهاتر مصالح ساختمانی با ملک مقرون به صرفه هست؟

تهاتر مصالح با ملک بسیار باب شده است. در این نوع تهاتر یک یا چند واحد مسکونی به فردی که مصالح ساختمانی در اختیار صاحب ملک یا سازنده قرار می دهد ارائه میگردد. البته برای اینکه خیال هر دو طرف راحت شود، قیمت مصالح و واحد مسکونی کارشناسی میشود.  قیمت مصالح هم مانند ملک باید به روز حساب شود و در عقد قرارداد، تاریخ مبادله ذکر شود تا مشکلی  پیش نیاید.

تهاتر مصالح ساختمانی کاری هوشمندانه است، اما زمانی که پیمانکاران بوبدجه کافی برای تهیه مصالح ساختمانی ندارند. در واقع کارشناسان و اقتصادانان انجام تهاتر مصالح را  راه حلی  ایده آل برای پیمانکاران میدانند، چرا که به جای پرداخت پول، به اندازه مصالح، ملک معاوضه میکنند. در واقع ساختمان خود را با مصالح مورد نیاز مبادله مینمایند. در این حالت هیچ پول نقدینگی جا به جا نشده و همه چیز قانونی، مطلوب و موردتوافق طرفین انجام میشود.

مبانی قانونی تهاتر

بله، تهاتر مصالح ساختمانی با ملک و یا خدمات و هر محصولی که ارزشش با میزان مصالح برابر باشد، کاملا قانونی است. این بهترین روش برای جلوگیری از رکود اقتصادی یک شرکت است. ما این امکان را برای شما فراهم کرده ایم تا مصالحتان را با ملک یا خدمات معاوضه کنیم و هم شما سود ببرید و هم ما کاری هوشمندانه انجام بدهیم. تهاتر مصالح هم در پروژه های کوچک و هم بزرگ قابل اجراست و برای طرفین (عرضه کننده مصالح و ارائه دهنده خدمات یا ملک و کالا) سودآور است.

مزایا و فرصت های ایجاد شده توسط تهاتر

از مزیت های اصلی و مهم تهاتر مصالح و تجهیزات با ملک میتوان به این اشاره کرد  تهاتر راهکاری مناسب برای افزایش رونق اقتصادی و خروج از رکود است. که مصالح برای ساخت و ساز به راحتی تامین می‌شود و پروژه به دلیل مشکلات مالی به تاخیر نمی‌افتد و طرفین از معامله سود میبرند. مبادله مصالح ساختمان با ملک به معنای تبادل یا معاوضه‌ی مصالح ساختمانی با یک ملک است. در این نوع معامله، صاحب مصالح ساختمانی می‌تواند این مصالح را به جای پرداخت نقدی به صاحب ملک ارائه کند. در عوض، صاحب ملک می‌تواند از این مصالح برای ساخت یا تعمیر ساختمان خود استفاده کند. این نوع معامله ممکن است در صورتی که طرفین به توافق برسند و شرایط مناسبی وجود داشته باشد، مفید و مقرون به صرفه باشد. البته، در هر معامله‌ای می‌بایست قوانین و مقررات مربوطه را رعایت کرد و بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، با مشاوران حقوقی یا متخصصان مربوطه مشورت کنید.

در این راستا مجموعه نیک بوم با همکاری مستمر با تولید کنندگان و نامین کنندگان مصالح ساختمانی این امکان را دارد صفر تا صد متریال ساختمانی را جهت اجرا و تکمیل پروژه های ساختمانی تامین و با سازندگان و انبوه سازان در صنعت احداث و ساخت در قالب تهاتر تعامل و همکاری هدفمند داشته باشد .