5 نشانه‌‌ی زمان فروش خانه‌‌

تا به حال لیست خانه‌های فروشی را جستجو کرده‌اید و زندگیتان را در یک محل جدید تصور کنید ولی نتوانید ملک خودتان را بفروشید؟ تا به‌حال پیش آمده که برای فروش خانه فهرست قیمت روز خانه‌ها را بررسی کنید؟ گوش به زنگ وام مسکن بمانید، زندگی در یک محله‌ی جدید را آرزو داشته باشید ولی توانایی فروش خانه‌تان را نداشته باشید؟

بدون‌شک خانه‌ی شما یکی از دارایی‌‌های باارزش شما و خانواده‌تان به‌حساب می‌آید و قطعاٌ تصمیم برای فروش آن دشوار است. آگاهی از زمان فروش ازنظر احساسی و مالی می‌تواند گیج‌کننده باشد. به‌‌همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را با پنج نشانه‌ی زمان فروش خانه‌ آشنا کنیم.

1. سبک زندگی و خانه‌ی شما باهم جور نیست

شما ممکن با افراد زیادی زندگی کنید. زمانی که خانواده یا سبک زندگی‌تان با یکدیگر هم‌خوانی نداشته باشند، زمان جابه‌جایی رسیده است. در زمان خرید خانه شاید داشتن دو اتاق خواب مطلوب به‌نظر برسد. ولی با به‌دنیا آمدن بچه‌ها، ورود حیوانات خانگی و کار از خانه در دوران کرونا، نیاز به داشتن خانه‌ی جدید بیشتر از قبل احساس می‌شود. همچنین ممکن است دسترسی راحت‌تر به مدرسه، پارک‌ تفریحی و حمل‌ونقل عمومی مسائلی باشند که برای محل زندگی جدیدتان به آنها نیاز پیدا کنید.

2. قیمت‌گذاری روی ملک

دانستن ارزش ملک، قدم مهمی در مشخص کردن برنامه‌ریزی‌های مالی و تصمیم‌گیری نهایی برای جابه‌جایی است. ارزش واقعی ملک‌تان را زمانی متوجه می‌شوید که مقدار وام مسکن را از ارزش فعلی‌ خانه‌تان کسر کنید. براساس قانون پنج‌ سال، اگر بیشتر از پنج سال در خانه‌تان ساکن بوده باشید، شانس خوبی برای قیمت‌گذاری ملک‌تان خواهید داشت.

3-   شرایط مناسب بازار

انواع مختلف ملک در منطقه‌های مختلف شهر، بازار فروش مختص به خودشان را دارند. زمانی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد، شرایط برای فروش خانه‌ مهیاتر است. اگر در همسایگی شما افرادی ملک‌شان را به قیمت مناسب فروخته‌اند، با مشاور املاک باتجربه‌ای تماس بگیرید تا مسیرهای مناسب فروش خانه را در اختیار شما قرار دهد. اطلاع از شرایط بازار در تخمین زمان انتظار فروش خانه و تعیین قیمت نهایی خانه‌تان بسیار مهم است.

4. آمادگی روحی برای جابه‌جایی

اینکه شرایط مالی‌ و وضعیت بازار به‌نفع شما باشد، اتفاق فوق‌العاده‌ای است. ولی قطعاٌ جنبه‌ی روحی و روانی فروش خانه هم درنظر بگیرید. تصمیم برای جابه‌جایی خانه قطعاٌ استرس‌زاست و حتی اگر از فروش خانه‌تان مطمئن باشید، جدایی از پیوندهای عاطفی و اتفاقات مهم زندگی‌ در خانه‌ فعلی‌تان دشوار است. به‌همین‌خاطر پیش از فروش خانه شرایط روحی‌تان را از این نظر آماده کنید. پیشنهاد می‌کنیم روی دلایل جابه‌جایی خانه و جنبه‌های مثبت خانه جدیدتان تمرکز داشته باشید.

5. تماس با مشاور املاک قابل اطمینان

ارتباط سریع با مشاور املاک قابل اطمینان در مسیر فروش خانه راه مناسبی است تا از سردرگمی‌های قیمت‌گذاری، ثبت ملک در فهرست خانه‌های فروشی و مذاکره با مشتریان خلاص شوید. مشاوران املاک قدم به قدم برای فروش خانه و برطرف کردن هرگونه مشکلات احتمالی شما را کمک می‌کنند. اگر به مشاور املاک منطقه دسترسی دارید یا از قبل با مشاور املاک در تماس بوده‌اید، نشانه‌ی خوبی در روند فروش خانه‌تان است.

با آگاهی از این پنج نشانه‌ی زمان فروش خانه‌ و ارتباط با مشاوران املاک قابل اطمینان در هر فصلی از سال خانه‌تان فروش خواهد رفت.

 

منبع

ruhlhomes

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments