معرفی پنج نمونه از بهترین روکش‌های دیوارپوش حمام

روکش مناسب برای دیوارپوش حمام

دیوار حمام با سایر قسمت‌های خانه متفاوت است. در اتاق‌های نشیمن، اتاق خواب‌ها ، راهروها و سایر مناطق کاملاً خشک، هر نوع پوشش دیواری به کار خواهد آمد. حتی دیوار آشپزخانه‌ها که عمدتا مناطق خشکی هستند، تقریباً می‌توان از هر نوع پوشش دیواری استفاده کرد. اما برای انتخاب دیوارپوش حمام باید دقت بیشتری به خرج داد.

از آنجا که محیط حمام، محیطی مرطوب است، در هنگام انتخاب دیوارپوش حمام باید فاکتورهای متعددی را مدنظر داشت که در این مقاله دراین باره بیشتر صحبت خواهیم کرد:

بهترین گزینه‌ها برای دیوارپوش حمام

در حمام، آب و رطوبت از هر جهت ممکن است روی دیوارها ریخته شود. رطوبت داخل فضای حمام ، چه از طریق وان یا چه از طریق دوش، برای کفپوش حمام و دیواره‌های آن مخرب است. حتی اگر حمام شما دارای تهویه خوبی است، بهتر است به نوع دیوارپوش حمام توجه کنید. با نیک بوم همراه باشید. در این گزارش با انواع روکش‌های مناسب برای دیوار حمام آشنا خواهیم شد:

1.کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری با روکش وینیل یکی از گزینه‌های خوب از نظر کارایی برای دیوارپوش حمام است (این پوشش در مقابل رطوبت مقاوم است). اما اگر کاغذ دیواری وینیل شما را یاد هتل‌ها می‌اندازد، بهتر است فکرتان را تغییر دهید. این کاغذ دیواری به تدریج بهبود پیدا کرده و پیچیده تر شده است. شرکت هایی چون tempaper تصاویر کاغذ دیواری‌های وینیل خاص را در مجله‌های سبک و دکوراسیون به نمایش می‌گذارند که خیره کننده است.

برای استفاده از این کاغذ دیواری برروی دیوار حمام، تنها کافی است مطمئن شوید که سطح حمام شما این کاغذ دیواری را قبول می‌کند و به آن می‌چسبد. این کاغذ دیواری روی سطوح مات، مسطح یا خشن نمی‌چسبد.

همچنین کاغذ دیواری وینیل روی محیط‌های مرطوب به طور غیرمستقیم بهتر عمل می‌کند. قبل از استفاده، یک رول یا نمونه خریداری کنید و سپس آن را روی دیوار حمام بچسبانید. الگوهای بصری این کاغذ دیواری‌ها متفاوتند، الگوهای عمودی چشم را به سمت بالا هدایت می‌کند و سقف را بلندتر نشان می‌دهند، در حالی که الگوهای افقی فضای حمام را بزرگتر نشان می‌دهند.

کاغذ دیواری وینیل برای دیوارپوش حمام
قبل از هرچیز باید مطمئن شوید که دیوار حمام شما کاغذ دیواری وینیل را قبول می‌کند و به آن می‌چسبد

2.رنگ نیمه براق یا رنگ معمولی

رنگ‌آمیزی حمام موجب می‌شود فضای حمام مناسب‌تر دیده شود. برای استفاده از رنگ داخلی معمولی، نکته اصلی که باید رعایت کنید این است که رنگ سطح صاف و ماتی داشته باشد، زیرا وجود منافذ می‌تواند آب را به دام انداخته و رطوبت را حفظ کند.

یک روش کلاسیک برای جلوگیری از این امر، استفاده از رنگ نیمه براق یا حتی با براقیت بالاست. دانه‌های روی چنین سطوحی به راحتی سر می‌خورند و پایین می‌ریزند. رنگ‌های مخصوص حمام نیز با ویژگی‌های ضدقارچ به شما اجازه می‌دهند که با خیال راحت از آنها در حمام استفاده کنید.

3. کاشی و سرامیک یا شیشه

کاشی و سرامیک یک انتخاب کلاسیک برای دیوارهای حمام است. کاشی تا زمانی که به درستی اعمال شود، هرگز مشکلی با رطوبت نخواهد داشت. از زمان رومیان باستان از کاشی حتی برای سطوح مرطوب مانند کفی‌های وان و استخر استفاده می‌کردند.

طراحی مهمترین چیز در این سبک برروی دیوار حمام است. کلیه کاشی‌ها دوغاب دارند و دوغاب به معنی ایجاد خطوط بین کاشی هاست. خطوط الگویی ایجاد می‌کنند که می‌تواند ظاهر حمام را بهتر یا بدتر کند.

وجود کاشی بیش از حد می‌تواند یک محیط حمام را تبدیل به محیطی شلوغ، بیمارستانی یا حتی افسرده کند. کاشی کردن جزئی دیوار گزینه خوبی است. کاشی و سرامیکی که پشت آنها محافظ چوبی وجود دارد، معمولاً در نقطه خاصی از دیوار ، حدود 36 تا 38 اینچ نصب می‌شوند.

بید بورد برای دیوارپوش حمام
این تخته‌های بلند به سرعت با چسب ساختمانی به دیوار حمام می‌چسبند.

4. بیدبورد

بیدبورد یا به انگلیسی Beadboard تنها پوشش جزئی برای حفظ رطوبت روی دیوار حمام ایجاد می‌کند و آن نیمه پایینی است که مهمترین قسمت در هنگام بروز مشکلات رطوبتی است. برای قسمت‌های بالایی دیوار نیز از رنگ نیمه براق استفاده کنید.

برای نصب آسان‌تر، پانل‌های تخته‌ای را خریداری کنید که 245 سانتی‌متر عرض و 120 سانتی‌متر درازا داشته باشند. این تخته‌های بلند به سرعت با چسب ساختمانی می‌چسبند و پایین آنها را نیز می‌توانید با میخ محکم کنید. در هنگام نصب دقت کنید. بیدبورد جلوه‌ای کلاسیک به حمام شما می‌دهد و برای حمام‌های سبک سنتی مناسب است. برای حمام‌های مدرن این مورد را پیشنهاد نمی‌کنیم.

بید بورد برای دیوارپوش حمام
این تخته‌های بلند به سرعت با چسب ساختمانی به دیوار حمام می‌چسبند.

5. بورد کاشی یا تایل بورد

این نوع روکش در نگاه اول شبیه به کاشی و سرامیک است. بورد کاشی یا تایل بورد در پانل‌هایی با فرمت بزرگ روی دیوار قرار می‌گیرد، به طوری که به شما امکان می‌دهد 32 فوت مربع دیوار را تنها در چند دقیقه کاشی کنید. بورد کاشی به کاشی و سرامیک طراحی نزدیک‌تری دارد و تمام سطح را پوشش داده و رطوبت را از آن دفع می‌کند.

نصب و راه‌اندازی آن ساده است و برای حمام مهمان یا حمام مرکزی پیشنهاد می‌شود. تایل بورد می‌تواند به سادگی عیوب دیوار شما را برطرف کند، پس ارزش آن را دارد که وارد خانه شما شود. البته باید حواستان باشد که به هیچ وجه آب پشت این کاشی‌ها نفوذ نکند، چرا که در آن صورت باد می‌کند.

برای جلوگیری از این کار حتما درز و لبه‌های کار را با چسب سیلیکونی درزبندی کنید.

بورد کاشی برای دیوارپوش حمام
بورد کاشی یا تایل بورد در پانل‌هایی با فرمت بزرگ روی دیوار حمام قرار می‌گیرند

منبع: The spruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments