خانم‌ها و آقایان عجله کنید؛ خرید زمین در دسنترالند

مراحل خرید زمین در دسنترالند

برای تعداد زیادی از سرمایه‌‎گذاران خرید زمین در دسنترالند (Decentraland) قدم بزرگی به‌حساب می‌آید. شاید به‌همان اندازه که نیل آرمسترانگ بعد از فرود روی ماه درنظر داشت. او زمانی که در سفینه‌اش را باز کرد و بعد از اولین قدم روی کره‌ی ماه گفت: این قدمی کوچک برای انسان و گامی بزرگ برای بشریت است. پس می‌توان ورود انسان به دنیای متاورس را شکل جدیدی از سرمایه‌گذاری دانست که ممکن است تغییر مثبتی در آینده‌مان ایجاد کند؟ برای مطمئن شدن از این ماجرا نباید عجله کرد.

این نوع سرمایه‌گذاری بهترین مسیر برای چند برابر شدن سرمایه‌ است. هر بخش از دارایی شما نوعی توکن غیرقابل تعویض (NFT) خواهد بود که شبیه زمین‌های واقعی قابلیت ساخت و بازسازی ندارد. یکی از امکانات منحصربه‌فرد این پلتفرم امکان اجاره‌ی زمین است که آن را از پلتفرم‌هایی مثل سندباکس (Sandbox) یا Axie Infinity متمایز می‌کند. اگر برای خرید زمین در دستنرالند وسوسه شده‌اید ولی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، این مقاله جواب همه‌ی سؤال‌هایتان را می‌دهد.

این شما و این دسنترالند

هرکس در هرزمانی که بخواهد در بازار جهانی دسنترالند (Decentraland Global Market) یا Opensea امکان خرید و فروش و اجاره‌ی همتا را دارد. برای اینکه تمام فعالیت‌ها در پلتفرم قابل‌ اعتماد اتریوم انجام می‌شود، زمانی که شما زمینی را می‌خرید، رسماٌ و بدون هیچگونه ابهامی صاحب آن خواهید بود. اگر قصد سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز در دسنترالند دارید، باید با مراحل خرید و اطلاعات مهم دیگر آن آشنا باشید.

بلاک‌چین اتریوم به‌عنوان چارچوب (Framework) جهانی مجازی دسنترالند را حمایت می‌کند. اطلاعات و نرم‌افزار می‌توانند به‌وسیله‌ی کاربران ساخته و تجربه شوند و کسب‌درآمد کنند. هریک از افراد این جامعه، صاحبان همیشگی زمین در دسنترالند هستند و به‌‎طور کامل بر روی تمام طراحی‌ها کنترل دارند. در قطعه زمین‌هایی با محوریت بلاک‌چین، کاربران مالکیت زمین‌های دیجیتال را خواهند داشت. مالکان زمین بر تمام مواد استفاده‌شده در ساخت و طراحی قطعه‌‌زمین‌ها دخالت مستقیم دارند و برای اینکار از سیستم مختصات دکارتی x,y استفاده شده است. اطلاعات از صحنه‌های سه‌بعدی تا سیستم‌های تعاملی شبیه بازی‌های کامپیوتری خواهد بود.

اجاره‌ی زمین و ملک در دنیای واقعی هزینه‌بر است ولی دسنترالند راه‌حلی اقتصادی برای صاحبان پیشنهاد می‌دهد. سرمایه‌گذاران در این پلتفرم امکان انجام کارهایی مثل خرید زمین، طراحی، خرید، راه‌اندازی کسب‌وکار، بازی، اجتماع‌سازی و گفت‌وگو را خواهند داشت.

در مارکت دسنترالند چه خبر است؟

مارکت دسنترالند فروشگاهی برای تجارت و مدیریت تمام سرمایه‌گذاری‌های زنجیره‌ای دسنترالند شماست.

  1. در دسنترالند می‌توانید قطعه‌زمین، املاک، پوشیدنی‌ها و نام‌های متمایز را در بازار جهانی بفروشید. برای اینکار کریپتوهای MANA را ترتیب بدهید و ددلاینی برای پیشنهادهای فروش‌تان درنظر بگیرید.
  2. قطعه‌زمین‌ها و املاک و پوشیدنی‌ها و نام‌های منحصربه‌فردی بخرید که برای فروش مناسب باشند.
  3. املاک و زمین‌های‌تان را به مشتری‌های دیگر ارائه بدهید.
  4. با استفاده از نقشه‌ی جهانی دسنترالند می‌توانید اموال اشخاص و پوشیدنی‌های در دسترس و نام‌های استفاده‌شده را ببینید.
  5. برای قطعه‌زمین‌ها و املاک‌تان نام‌های عمومی و توضیحاتی به‌خصوص بنویسید.
  6. به دیگران اجازه‌ ورود به زمین‌های‌تان را بدهید.

وقتش رسیده؛ خرید زمین در دسنترالند

اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید که شما هم جزئی از سرمایه‌گذاران زمین در Decentraland باشید، وقتش رسیده مروری بر روند خرید زمین در این پلتفرم داشته باشیم. همان‌طور که قبلاٌ اشاره شد امکان خرید و فروش و اجاره‌ی زمین در بازار رسمی دسنترالند وجود دارد. برای خرید زمین در Decentraland مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید:

1. ساخت پروفایل

برای ساخت پروفایل کافی است که بای پلتفرم معاملاتی معتبری ثبت‌نام کنید. پیشنهاد ما برای خرید و فروش زمین Metamask است و فقط به آدرس ایمیل و رمز عبور نیاز دارید. شما باید اطلاعات شخصی را مطابق مقررات KYC وارد کنید.

ساخت پروفایل در decentraland

2. اطلس دسنترالند

نقشه‌ی دسنترالند نمایی چشم پرنده‌ در اختیار شما قرار می‌دهد که هر ملک، قطعه‌زمین، خیابان، منطقه و میدان با رنگ کدگذاری‌شده‌اند. در این نقشه با کلیک و زوم‌کردن و چرخاندن موس روی نقشه، می‌تواند نقاط مختلف را ببینید. برای به‌دست آوردن اطلاعات، مختصات و آدرس عمومی قطعه‌ زمین مدنظر، کافی است روی آن کلیک کنید.

نقشه خرید زمین در دسنترالندسقف دیجیتال؛ ملک در دسنترالند

ملک در دسنترالند شبیه به زمین دارایی غیرقابل تعویض به‌حساب می‌آید. ملک را دو یا بیشتر قطعه زمین درنظر می‌گیرند که تقریباٌ نزدیک یکدیگر قرار دارند. این قطعه‌زمین‌ها باید کنار هم قرار داشته باشند و با جاده، میدان یا قطعه‌ زمین دیگری از یکدیگر جدا نشده باشند. همچنین شما به عنوان مالک باید تلاش کنید تا قطعه زمین‌‎های‌تان به‌یکدیگر متصل باشند.

خرید ملک در دسنترالند

قطعه زمین دیجیتالی دسنترالند

هر قطعه زمین در دسنترالند، توکن‌های غیرقابل تعویضی (NFT) هستند که در نوع خود بی‌نظیرند و مثل زمین‌های واقعی نمی‌توان آنها را بازسازی یا استحکام‌سازی کرد. جالب است بدانید که ارزان‌ترین زمین در دسنترالند MANA 3487 ارزش‌گذاری شده است.

ارزان ترین زمین های دسنترالند

در مارکت دسنترالند دنبال چه چیزی بگردیم؟

برای مشاهد‌ه‌ی تمام آیتم‌های قابل فروش مارکت به نوار Explore بروید.

  1. اگر دنبال آیتم‌های به‌مخصوصی هستید، گزینه‌ی Category را انتخاب کنید.
  2. می‌توانید با عنوان‌هایی مثل “بیشترین بازدید”، “قیمت حداقلی” و غیره گزینه‌ها را برای خودتان فیلتربندی کنید.
  3. اگر دنبال آیتم‌های غیرقابل فروش می‌گردید باید گزینه‌ی Sale Off را فعال کنید.
  4. برای پیدا کردن آیتمی به‌خصوص، عنوان مدنظرتان را جست‌وجو کنید.

decentraland market

خرید توکن‌های MANA

حالا همه‌‎ی ما آماده‌ی خرید توکن‌های MANA هستیم و وقت آن است که پول‌هایتان را خرج کنید. اصلاٌ سخت نگیرید چون قرار است کار ساده‌ای را انجام دهید. روی Exchange یا Markets در پروفایل‌تان کلیک کنید و بعد از آن امکان جفت‌‎کردن ارزهای مدنظرتان مثل ETH/MANA یا BTC/MANA را خواهید داشت. در پایین صفحه گزینه‌ی Buy مشخص است که در آن میزان موردنیاز برای خرید را می‌توانید وارد کنید و خریدتان را به انتها برسانید.

آیتم‌های قابل خرید

برای خرید زمین، املاک، پوشیدنی‌ها یا یکی از عناوین دسنترالند کافی است سه مرحله را پشت سر بگذارید:

  1. برای چیزی که قصد خریدش را دارید دست به کاوش بزنید و برای دسترسی به اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی آن وارد شوید.
  2. روی گزینه‌ی Buy در صفحه‌ی جزئیات محصول موردنظرتان کلیک کنید.
  3. شیوه‌ی پرداخت‌ را در کلاینت اتریوم تأیید کنید و منتظر تأیید سیستم بمانید.

مناقصه در دسنترالند

حتی اگر محصول غیرقابل فروشی وجود داشته باشد، کاربران هنوز می‌توانند برای آن مناقصه ترتیب بدهند و قیمت مشخصی را برای آن پیشنهاد دهند. مراحل باقی‌مانده‌ی مناقصه شبیه فروش دیگر محصولات است.

فروش ملک یا قطعه زمین

برای اینکه بتوانید آیتم‌هایی را برای فروش پیشنهاد بدهید، مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید:

  • به صفحه‌ی My Assets و جزئیات آن دسترسی پیدا کنید.
  • روی گزینه‌ی Sell در صفحه‌ی جرئیات کلیک کنید.
  • قیمت و تاریخ انتهای فروش را تنظیم کنید و بعد از آن روی گزینه‌ی List for sale کلیک کنید. حالا وقت آن است که برای تأیید قیمت را برای فروش نهایی دوباره بنویسید.
  • با تأیید کلاینت اتریوم برای پرداخت، منتظر تأیید سیستم بمانید تا فروش محصول موردنظرتان نهایی شود.

همچنین شما این امکان را دارید که بدون لغو فروش یا دوباره طی کردن مراحل آن، در قیمت محصول‌تان بازنگری کنید. برای اینکار به Update price بروید و تغییرات را انجام دهید.

مبادله‌ی زمین در دسنترالند

اگر قصد دارید زمین یا ملکی را در دسنترالند به دیگر مشتریان و کاربران منتقل کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • بعد ورود به My Asset روی گزینه‌ی transmit و بعد از آن Transfer کلیک کنید.
  • آدرس کیف پول عمومی اتریوم کاربر را وارد کنید.
  • روی گزینه‌ی Submit کلیک کنید.
  • با تأیید کلاینت اتریوم و بعد از آن سیستم پلتفرم دسنترالند، انتقال زمین به کاربر دیگر به اتمام می‌رسد.

رشد بی‌وقفه؛ قیمت زمین در دسنترالند

مجموع تمام زمین‌های موجود در دسنترالند 90,601 قطعه است که از این تعداد 43,689 قطعه زمین خصوصی، 33,886 قطعه زمین منطقه‌ای و 9,438 خیابان و 3,588 میدان هستند. مساحت هر قطعه زمین 16مترمربع است که پیش از این 10 مترمربع درنظر گرفته شده بود. رکورد بالاترین قیمت فروش زمین در دسنترالد به مبلغ دو میلیون MANA بوده است. همچنین متوسط قیمت زمین از کمتر از 500 دلار آمریکا آغاز شد و حالا به بیش از 3هزار دلار آمریکا رسیده است.

قیمت زمین در دسنترالند

در نمودار پایین می‌توانید مجموع فروش زمین‌های دسنترالند را طی یکسال گذشته مشاهده کنید.

قیمت زمین در دسنترالند

اصلاٌ می‌ارزد در دسنترالند زمین بخریم؟

آینده‌ی دسنترالند به سرمایه‌گذاران و کاربران این پلتفرم بستگی دارد. علاقه‌ی بسیاری از افراد به سمت دسنترالند به‌دلیل امیدی است که به رشد و تبدیل آن به ارزی مثل بیت‌کوین در دل‌شان وجود دارد. یکی از مزایای مهم دسنترالند این است که به مالکیت کاربران دسترسی تمام و کمال می‌دهد. این ویژگی آن را از سایر سیستم‌های واقعیت مجازی متمایز می‌سازد.

کلام آخر؛ بیم و امید دسنترالند

واقعیت این است که شبیه دیگر سرمایه‌گذاری‌ها، ریسک مالی خرید زمین در دسنترالند وجود دارد. پس باید حواس‌تان را حسابی جمع کنید. ارزش زمین ممکن است در درازمدت کاهش پیدا کند. این نوع سرمایه‌گذاری هنوز قدم‌های اولش را برمی‌دارد و تا پذیرش عمومی فاصله‌ی زیادی دارد. بااین‌وجود، باتوجه به الگوها، بسیار بعید است که کاهش چشمگیر قیمت زمین در این پلتفرم را شاهد باشیم. بنابراین، حالا زمان مناسبی برای خرید زمین است. ما به خرید زمین در Decentraland خوشبینم و هیجان اتفاق‌های بعدی آن را داریم. اگر هنوز ابهام‌هایی در ذهن‌تان وجود آزار می‌دهد و سؤال‌های بی‌پاسخی دارید، مشاورهای ما به شما کمک می‌کنند.

 

منبع

cryptobullsclub

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments