دنیای قشنگِ نو؟ خرید زمین در سندباکس

چطور در سندباکس زمین بخریم

برای لحظه‌ای چشمانتان را ببندید و زندگی در دنیای ساخته‌ی ذهن‌تان را تصور کنید. در این زندگی احتمالاٌ هر اتفاقی که باب میل‌ شماست رخ می‌دهد و می‌توانید به تصویر ایده‌آل‌تان نزدیک شوید. اینجا دنیای متاورس است. پول رایج در آن کریپتوهای بازار دیجیتال و آدم‌ها، آواتارهای ساخته‌ی خودشان‌ هستند. شاید زندگی در دنیایی ذهنی کمی ترسناک به‌نظر برسد. ولی برای تجربه‌ی متفاوتی از زندگی روزمره و ایجاد فضاهایی تازه برای انجام کارهای مختلف، تغییری به‌اندازه‌ی متاورس اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. پلتفرم‌ها و برندهای گوناگونی دست به ساخت فضاهای متاورس زده‌اند و یکی از پیشروهای این جریان سندباکس است. در این مقاله روی چگونگی خرید زمین در سندباکس تمرکز می‌کنیم و با این پلتفرم بیشتر آشنا می‌شویم.

سیناپس

برای خرید زمین در سندباکس چندین مرحله‌ی اساسی و مهم را باید طی کنید. اولین کار ایجاد کیف پول دیجیتال (Wallet) و بعد از آن خرید کریپتوهای سند (SAND) و (ETH) است. حالا وقت آن رسیده که توکن‌های SAND را به حساب کاربری The Sandbox مربوط به‌خودتان منتقل کنید و در نهایت زمین مدنظرتان را از روی نقشه‌ی سندباکس بخرید. تفاوتی ندارد شما با بلاک‌چین آشنایی داشته باشید یا نه، به راحتی زمین‌های مختلف روی نقشه را پیدا می‌کنید. اما این توضیح کوتاه و مختصر هنوز حق مطلب را ادا نکرده است. پس بیایید کمی بیشتر با هرکدام از مراحل خرید زمین در سندباکس آشنا شویم. اگر با مفهوم متاورس آشنایی چندانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیز مطلب خرید خانه در متاورس را مطالعه کنید.

1. ایجاد کیف پول

برای مشارکت در فروش زمین نیاز به ایجاد حساب کاربری و اتصال آن به کیف پول دیجیتال دارید. زمین‌های خریداری‌شده‌ی شما در این کیف پول ذخیره می‌شوند. لطفاٌ توجه داشته باشید که بعد از ساخت کیف پول و اتصال آن به حساب کاربری سندباکس امکان تغییر آن را ندارید. پس حواس‌تان را جمع کنید.

با مراجعه به وبسایت Sandbox امکان ایجاد حساب کاربری دارید و همچنین می‌توانید از Metamask و Bitski و Arkane استفاده کنید. حالا این سه نام ظاهراٌ ناآشنا چه هستند؟ نگران نباشید و ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

Metamask

یکی از شرکای سندباکس و کیف پول‌های دیجیتال که امکان استفاده در بازار (Marketplace) این پلتفرم را به کاربران می‌دهد، Metamask است. برای استفاده از این کیف پول ابتدا با افزونه‌ی آن را نصب کنید و بعد از آن می‌توانید به بازار سندباکس متصل شوید. در نهایت با وارد کردن آدرس ایمیل و انتخاب نام مستعار حداقل سه حرفی و رمز عبور حساب کاربری ایجاد می‌کنید و آماده‌ی رفتن به مرحله‌ی بعد می‌شوید.

Bitski

کیف پول بیتسکی

راه‌ ساده‌تر را Bitski ارائه می‌دهد که بدون نیاز به نصب افزونه می‌توان با استفاده از آدرس ایمیل کیف پول دیجیتال ایجاد کرد. کافی است در قسمت داشبورد، Login را پیدا کنید و بعد از آن با Popup کیف پول دیجیتال مواجه می‌‎شوید که با انتخاب گزینه‌ی Bitski امکان ساخت این نوع Wallet را پیدا می‌کنید.

ساخت کیف پول در بیتسکی

حالا با وارد کردن اطلاعات اولیه و مجوز دسترسی بازار سندباکس به کیف پول دیجیتال شما، می‌توانید زمین‌های قابل فروش را خریداری کنید.

اتصال کیف پول بیتسکی به سندباکس

Arkane

بعد از ورود به وبسایت Arkane  برای ایجاد کیف پول دیجیتال می‌توانید به یکی از حساب‌های کاربری گوگل، فیسبوک یا توئیترتان متصل شوید. آدرس ایمیل و نام مستعاری حداقل سه‌ حرفی انتخاب کنید. بعد از این مرحله شما صاحب آدرس اتریوم هستید که یکی از حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی متصل است. برای دسترسی به کیف پول دیجیتال اتریوم به قسمت “Me” در پایین سمت چپ صفحه بروید.

آدرس کیف پول در سندباکس

2. خرید Sand و ETH

برای خرید زمین در سندباکس به کریپتوی این پلتفرم به نام SAND نیاز دارید. حالا سؤال اینجاست چطور می‌توان این کریپتو را به‌دست آورد؟ اگر اطلاعات دقیقی در این مورد ندارید ولی خرید زمین در سندباکس  شما را وسوسه کرده، وقتش رسیده همه چیز را درباره‌ش بدانید. راحت‌ترین راه خرید از صرافی Binance است. اما اگر به این صرافی دسترسی ندارید، می‌توانید با تبدیل اتر (ETH) به SAND در صرافی Uniswap آن را به کیف پول دیجیتال‌تان اضافه کنید.

خرید SAND از Binance

ساخت پروفایل در Binance

برای خرید SAND از Binance ابتدا به حساب کاربری در این صرافی نیاز دارید. با رفتن به صفحه‌ی اصلی Binance و بررسی گزینه‌های خرید کریپتو، ارز مدنظرتان را انتخاب کنید. بعد از آن می‌توانید با مشخص کردن مقدار FIAT (ارزهای غیردیجیتال مثل دلار و یورو) کوین مدنظرتان که با آن قصد خرید دارید را انتخاب کنید.

شیوه های پرداخت در Binance

برای ارزهای مختلف FIAT مسیرهای پرداخت گوناگونی وجود دارد. وقتی BTC، USDT یا BNB را خریداری کردید، به قسمت “Trade” بروید و گزینه‌ی Classic را انتخاب کنید. بعد از این مرحله جفت ارزهایی را باید بخرید که یک طرف آن باید SAND باشد. برای مثال SAND/BTC، SAND/BNB یا SAND/USDT. حالا SAND موردنیازتان به حساب کاربری Sandbox مختص شما واریز شده است.

خرید سند در بایننس

 

Sand/BTC

تبدیل ETH به SAND در Uniswap

اگر پیش از این با ETH یا DAI کار می‌کردید و این کریپتوها را در کیف پول دیجیتالی‌تان دارید، مجبورید به SAND تبدیل‌شان کنید. کار سختی نیست. مثلاٌ با رفتن به صرافی Uniswap خیلی راحت می‌توانید اتر را تبدیل کنید و وارد مراحل بعد شوید. اما قبل از انجام هرکاری مطمئن شوید سایت قابل اطمینانی را انتخاب کرده‌اید یا نه.

تبدیل ETH به SAND

خرید ETH

کریپتوی اصلی بلاک‌چین اتریوم، اتر (ETH) است و شما برای پوشش هزینه‌های مربوط به خرید زمین به مقداری ETH نیاز دارید. حالا چطور می‌توان آن را به‌دست آورد؟ بسیاری از بازارها و کیف‌ پول‌های دیجیتال برای تبدیل پول‌های غیردیجیتال مثل دلار و یورو به کریپتو، ارزهای پایه درنظر گرفته‌اند. گزینه‌های بیشتری مثل Wyre و CionSwitch با فرایندهای تقریباٌ مشابه وجود دارد اما در این مقاله فعلاٌ روی همان ارزهای پایه و اساسی تمرکز می‌کنیم و در مقالات دیگر درباره‌ی آنها توضیح خواهیم داد:

معامله ارزهای پایه

با انجام این مراحل به‌طور مستقیم می‌توانید از افزونه‌ی مرورگر Metamask ارز ETH خریداری کنید:

  • روی گزینه‌ی “خرید” (Buy) از افزونه‌ی مرورگر کلیک کنید
  • گزینه‌ی “Coinbase” را انتخاب کنید
  • با انتخاب گزینه‌ی “Continue Coinbase” مقدار موردنیاز ارز ETH یا DAI خریداری کنید.

نمودار ETH

معامله‌های Cionbase (MetaMask and Bitski)

در صفحه‌‎ی اصلی بعد از کلیک روی ETHEREUM با View Asset مواجه می‌شوید. بعد از این روی نوار Buy روی گزینه‌ی روش پرداخت برای اتصال به Credit Card کلیک کنید. بعد از این مراحل، فقط کافی است مقدار ETH مدنظرتان را وارد کنید. حالا نوبت تأیید دو مرحله‌ای با ارسال کد به تلفن همراه‌تان می‌رسد و بعد از این صاحب ETH می‌شوید. حالا وقتش رسیده تا ETHهای خود را به حساب کاربری Sandbox انتقال بدهید.

کیف پول ETH

نکته‌ی خیلی مهم: برای اینکه مانع هرگونه اشتباه مهلکی شوید، آدرس کیف پول Sandbox را حتماٌ حتماٌ کپی کنید. درغیر این‌صورت با وارد کردن اشتباه حتی یک حرف باید با کریپتوهای‌تان خداحافظی کنید.

3. انتقال توکن‌های Sand به حساب‌ کاربری Sandbox

حساب کاربری سندباکس

حالا که توکن‌های SAND موردنیازتان را خریداری کرده‌اید، زمان آن رسیده حساب کاربری‌ Sandbox را از آنها پر کنید تا با خیال راحت به خرید زمین در سندباکس مشغول شوید. وبسایت Sandbox را باز کنید و مراحل زیر را گام به گام پیش ببرید:

  1. در پنل سمت چپ روی گزینه‌ی “Me” کلیک کنید.
  2. پایین قسمت “Your Wallet” آدرس کیف پول دیجیتال‌تان را پیدا کنید.
  3. با کپی کردن آدرس کیف پول، بدون ریسک کارتان را انجام دهید.

به همین سادگی! حالا برویم سروقت خرید زمین در سندباکس.

کیف پول سندباکس

4. نقشه‌ی گنج؟ وقت خرید است

با حسابی کاربری که مقداری SAND و ETH در آن وجود دارد، شما عملاٌ آماده‌ی خرید زمین هستید. علاوه‌بر SAND مقداری هم ETH نیاز دارید تا هزینه‌های معاملات انجام‌شده در بلاک‌چین اتریوم را نیز بپردازید. در وبسایت Sandbox باید خیلی سریع از بین زمین‌های در دسترس قطعه‌ی مدنظرتان را خریداری کنید. قطعه‌های زرد و خاکستری کیفیت بالاتری دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر هریک از قطعه زمین‌ها مثل موقعیت و سایز و قیمت روی آن کلیک کنید. زمانی که تصمیم قطعی برای خرید هر قطعه زمین را گرفتید، بدون تردید با کلیک روی گزینه‌ی “Buy LAND” بزنید. تبریک، شما حالا صاحب قطعه زمینی در سندباکس هستید.

Metamask

بعد از کلیک روی گزینه‌ی Buy LAND، اعلانی از Metamask برای ادامه‌ی خرید دریافت می‌کنید.

  • اولین نوتیفیکیشن متامکس هزینه‌ی گاز (gas fee) است که می‌توانید تغییرش دهید. اما به‌خاطر داشته باشید که هرچه میزان کارمزد کمتر باشد، مدت زمان تکمیل تراکنش و خرید زمین در متاورس طولانی‌تر خواهد بود.
  • زمانی که میزان هزینه و کارمزد را می‌پذیرید، معامله در فهرست انجام قرار می‌گیرد و در مدت زمان انتخابی‌تان برچسب “انتظار” (Pending) می‌خورد.
  • با تمام شدن معامله، وضعیت آن خرید برای شما به «تأییدشده» تغییر پیدا می‌کند. این به آن معنی است که معامله به اتمام رسیده و شما مالک بخشی از متاورس سندباکس هستید.
  • در نهایت، شما در سایت https://etherscan.io جزئیات بیشتری درمورد معامله‌های انجام‌شده به‌دست آورید.

خرید زمین از روی نقشه

دلچسب؛ بالاخره تمام شد

همه‌ی داستان همین بود. حالا شما تمام ابزار و نیازهای خرید زمین در متاورس سندباکس را در اختیار دارید بدون تردید امکانات سندباکس روزبه‌روز بیشتر از قبل می‌شود و شما به‌عنوان صاحب زمین اختیارات بیشتری به‌دست می‌آورید. باقی ماجرا دست شماست. می‌توانید زمین‌تان را بفروشید یا قطعه‌ زمین‌های دیگری اضافه کنید. اما خب قطعاٌ این تمام ماجرا نیست و هنوز از آینده‌ی متاورس در پلتفرم‌های مختلف مثل سندباکس خبر نداریم. باید منتظر بروزرسانی‌های بیشتر و امکانات جذاب‌تر بمانیم.

 

منبع: medium

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments