ایده‌های شیک برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و ایجاد ت

هرچقدر هم آشپزخانه خانه‌تان شیک و زیبا باشد، کابینت‌های بدرنگ و یا رنگ و رو رفته، حسابی توی ذوق می‌زنند. اگر کابینت‌های آشپزخانه شما هم چنین شرایطی دارند، شاید بهتر باشد تا به فکر بازسازی آشپزخانه‌ باشید تا بتوانید به فضای خانه طراوت بدهید. اگر قصد دارید که هم از نظر عملکرد و هم از نظر زیبایی دستی به سر و‌گوش کابینت‌ها بکشید، تعویض آنها بعد از چندین سال استفاده، بهترین گزینه پیش روی شماست که البته در این راستا باید به موارد متعددی توجه کرد و علاوه بر دقت به جنس باید در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه هم دقت به خرج داد.

شما می‌توانید با انتخاب کابینتی با رنگی متفاوت و در عین حال ست کردن آن با دکوراسیون داخلی آشپزخانه و منزل، جلوه‌ای زیبا و جذاب ایجاد کنید. اما اگر در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه دچار تردید هستید، در این مقاله با ما همراه شوید:

انتخاب رنگ کابینت طبق ترند 2021

ساده‌ترین و در عین حال برجسته‌ترین روش تغییر دکوراسیون و رنگ آشپزخانه، تغییر رنگ کابینت‌های آشپزخانه است. از همین رو قصد داریم تا در این مقاله درباره طیف‌های رنگی کابینت‌های آشپزخانه که در سال ۲۰۲۱ در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و به اصطلاح حسابی ترند و مد روز شده‌اند، بیشتر صحبت کنیم:

انتخاب رنگ کابینت
یکی از راهکارهای اصلی برای ایجاد تغییر در آشپزخانه، تغییر رنگ کابینت‌هاست.
  • ایجاد تضاد با ترکیبی از دو رنگ

دیگر دوره و زمانه‌ای که کابینت‌های آشپزخانه‌ها به رنگ سفید یکدست و خسته‌کننده بودند، به سرآمده. این روزها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از جنس و رنگ‌های مختلفی در طراحی آشپزخانه خود استفاده کنند و به نحوی به ایده‌های خلاقانه روی بیاورند. یک مثال بارز در این باره، انتخاب ترکیب رنگی متفاوت برای کابینت‌های بالا و پایین  آشپزخانه است.

مثلا می‌توان کابینت‌های بالا را به رنگ سفید یخچالی انتخاب کرده و برای کابینت‌های پائینی به سراغ رنگ تیره‌تری رفت تا تضادی جذاب در فضای آشپزخانه ایجاد شود. در پیاده سازی این ایده، معمولاً کابینت‌های پائین و جزیره‌ را با رنگ‌های تیره و کابینت‌های بالا را به رنگ سفید انتخاب می‌کنند تا فضا را باز و بزرگ نشان دهند.

رنگ‌های محبوب در آشپزخانه‌های دو رنگ شامل مشکی، سورمه‌ای تیره و سبز جنگلی هستند. اگر نمی‌خواهید از این رنگ‌ها استفاده کنید، می‌توانید ترکیبی از رنگ سفید با انواع مختلف رنگ چوب ایجاد کنید. این ترکیب برایتان فضایی آرامش‌بخش، اما شیک و خوش منظره ایجاد خواهد کرد.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه دو رنگ
انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه با دو رنگ متفاوت می‌تواند تضاد خوبی در فضا ایجاد کند.
  • کابینت‌هایی به رنگ تیره

در حالی‌که در سال ۲۰۲۰ استفاده از چوب‌هایی با رنگ روشن برای طراحی داخلی آشپزخانه‌ها بسیار مد بود، اما در سال جدید میلادی، دوباره رنگ‌های تیره و چوب‌های تیره رنگی مثل چوب گردو به بازار برگشته‌اند. دلیل این موضوع هم تنوع و ظرافت آنهاست.

اصلا نگران نباشید که کابینت‌هایی به رنگ چوبی تیره مثل گردو، فضای آشپزخانه را رسمی، سنتی و شاید قدیمی می‌کنند؛ در عوض می‌توانید با انتخاب جنس پروفیل مسطح برای دیگر سطوح مثل کانتر، جلوه‌ای مدرن به آشپزخانه‌تان بدهید.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه به رنگ تیره
با ایجاد تضاد بین رنگ تیره کابینت و کانتر می‌توانید ترکیب خوبی ایجاد کنید.

یک آشپزخانه اپن با کابینت‌هایی تیره در یک اتاق نشیمن دل‌باز، بسیار عالی به نظر خواهد رسید. چون بدین ترتیب حسابی جلب توجه خواهد کرد؛ البته باید مطمئن شوید که صفحه روی کانتر کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه را به رنگ سفید یا رنگی روشن انتخاب می‌کنید تا تضاد رنگی مدنظر ایجاد شود.

اتفاق خوب این است که احتمالا کمتر اثر انگشت و لکه‌ها بر روی کابینت‌های چوبی تیره رنگ دیده خواهد شد.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه به رنگ چوب تیره
با انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه به رنگ تیره ، دیگر اثر انگشت کمتری روی آنها خواهید دید.
  • سبز وسوسه کننده

زمانی که فصل جدید سریال The Block در سال 2020 پخش می‌شد، رنگ سبز کابینت توسط جیمی و تام محبوبیت  عجیبی پیدا کرد. تدریجا افزودن رنگ سبز به کابینت‌های آشپزخانه تبدیل به یکی از ترندهای جذاب سال 2021 شد. حس ایجاد آرامش در فضا، این رنگ را به رنگی مناسب برای فضای آشپزخانه تبدیل کرده است.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه به رنگ سبز
سبز همیشه انتخابی مناسب برای تم آشپزخانه و ایجاد فضایی ملایم و آرامش‌بخش است.

رنگ سبز طیف‌های بسیار متنوع و مختلفی دارد که می‌توانید از آنها در فضای آشپزخانه استفاده کنید. از رنگهای تند این طیف مانند رنگ فیروزه‌ای و زمردی گرفته تا رنگ‌های مات و کمرنگ نعنایی یا مریم گلی که بسیار شیک و دلربا هستند.

اگر قصد ندارید که در آشپزخانه به‌طور گسترده از رنگ سبز استفاده کنید، می‌توانید از این رنگ، به‌عنوان رنگ شاخص جزیره آشپزخانه و به‌صورت ترکیبی استفاده کنید تا به معجزه این رنگ در دکوراسیون پی ببرید.

  • آبی بهترین است

در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد که رنگ سبز، رنگ غالب و محبوب سال ۲۰۲۱ باشد، اما درهرصورت نمی‌توان از جادوی رنگ آبی غافل شد. رنگ‌های سورمه‌ای و طیف‌های مختلف آن، همچنان رنگ‌های جذاب و پربازدید کننده در پینترست (Pinterest) و مجلات طراحی خانه هستند. چون ظرافت و جذابیت خاصی دارند. به‌علاوه آشپزخانه‌هایی با رنگ آبی چرک در خانه‌های حومه شهرها بسیار محبوب هستند.

شما می‌توانید کابینت‌های آبی آشپزخانه خود را با کانترهایی با رنگ‌های روشن کامل کنید و با استفاده از دستگیره‌های نقره ای یا برنجی این ست را کامل کنید تا ظاهری بی‌نقص به آشپزخانه دهید.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه به رنگ آبی
استفاده از طیف‌های مختلف رنگ آبی برای کابینت‌ها برای بسیاری افراد محبوبیت خاصی دارد.
  • انتخاب رنگ کابینت با رنگ‌های خنثی زیبا

شما می‌توانید با بهره‌گیری از رنگ‌های خنثی و کم‌رنگ، سناریوهای خوبی برای طراحی داخلی و رنگ غالب آشپزخانه خود بچینید؛ رنگ‌هایی مثل خاکستری مایل به قهوه‌ای، رنگ نود (Nude، رنگ‌هایی با پایه کرم یا بژ)، رنگ شن و ماسه، شتری و رنگ خاکستری پررنگ از جمله رنگ‌های محبوب کابینت‌های آشپزخانه در سال 2021 هستند که می‌توان با استفاده از یک یا دو رنگ خنثی و ترکیب سایه روشن‌های مختلف آنها فضایی گرم و صمیمی در آشپزخانه ایجاد کرد.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه با رنگ‌های خنثی
با ترکیب رنگ‌های خنثی برای طراحی داخلی آشپزخانه می‌توانید فضایی صمیمی و گرم ایجاد کنید.

درعین حال می‌توان انعکاس این رنگ‌ها را نه تنها در کابینت‌های آشپزخانه، بلکه در سایر بخش‌ها نیز مشاهده کرد. مواردی مانند پیشخوان‌هایی با سنگ‌هایی با رنگ خنثی یا سنگ مرمر و به‌کارگیری شیرآلات برنجی براق و ظروف آشپزخانه و قفسه‌های چوبی با رنگ خنثی، در کنار کابینت‌ها بی‌نظیر خواهند بود.

شرکت Three Birds Renovation به تازگی آشپزخانه‌ای را با استفاده از رنگ‌های خنثی بازسازی کرده که شما می‌توانید برای الهام گرفتن سری به این ایده‌ها بزنید.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه با ترکیب رنگ‌های خنثی
شما می‌توانید رنگهای خنثی کابینت‌های آشپزخانه را با رنگ کانترها تکمیل کنید.
  • اضافه کردن رنگ با استفاده از لوازم جانبی

لازم است بدانید که تنها گزینه برای مهمان کردن رنگ‌ها در آشپزخانه، استفاده از رنگ‌های تند برای کابینت‌ها نیست. شما می‌توانید با اضافه کردن رنگ با استفاده از لوازم جانبی رنگی و تهیه وسایل آشپزخانه رنگی نیز جلوه‌ای خاص ایجاد کنید.

بدین‌ترتیب همچنان می‌توانید رنگی خنثی را برای طراحی کلی آشپزخانه تعیین کرده و با تهیه وسایل رنگی، تنوعی از طیف رنگ‌ها را نیز به آن اضافه کنید.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و لوازم جانبی
استفاده از لوازم جانبی با رنگ‌های شاخص می تواند جلوه زیادی به رنگ‌های خنثی فضا ببخشد.

مثلا می‌توانید از کابینت‌هایی با دستگیره‌های طلایی یا وسایلی با رنگ‌های روشن مانند گاز یا یخچال‌های رنگی استفاده کنید تا کمی طراوت و رنگ وارد محیط آشپزخانه شود.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و ایجاد تنوع رنگی
انتخاب دستگیره کابینت‌ها با رنگی متفاوت می‌تواند زیبایی زیادی ایجاد کند.

سخن آخر در انتخاب رنگ کابینت

زمانی که می‌خواهید برای رنگ آشپزخانه جدیدتان تصمیم‌گیری کنید، از انتخاب رنگ‌های جدید نترسید. سعی کنید ایده‌ای خاص و تک را تجربه کنید. استفاده از نمونه‌های رنگ و مواد جدید، الهام گرفتن از نمونه‌های آنلاین و توجه به رنگ سایر وسایل و لوازم آشپزخانه به شما در انتخاب رنگی جدید برای آشپزخانه‌تان کمک خواهد کرد.

اگر با یک کابینت‌ساز در تماس هستید آنها نیز می‌توانند به شما توصیه‌های خوبی در مورد انتخاب رنگ کابینت و همچنین جنس کابینت‌هایی مناسب با فضای خانه و آشپزخانه‌تان به شما ارائه کنند.

منبع: Homely

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments