لوازم دکوری منزل و دمیدن روحی تازه در فضای خانه

استفاده از لوازم دکوری منزل

قطعا برخی از لوازم و اثاثیه هستند که وجودشان در هر منزلی لازم است و اصطلاحا خانه را خانه می‌کنند. لوازمی مثل مبلمان، صندلی‌ها، میز جلوی مبل و… یک اتاق نشیمن را به فضایی خوب و دلنشین تبدیل می‌کنند. ولی باید این را در نظر داشت که اتاق نشیمن نمی‌تواند فقط با اسباب و اثاثیه تکمیل شود و برای اینکه روح زندگی را به یک اتاق بیاوریم باید از لوازم دکوری منزل استفاده کنیم تا طراوت و جذابیت بیشتری به خانه‌مان بدهیم.

اما به کارگیری لوازم دکوری منزل هم بایدها و نبایدهایی دارد و به عنوان مثال اگر بیش از حد از چنین وسایلی استفاده شود، خانه همیشه شلوغ و نامرتب به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید تا به خانه‌تان کمی شور و حال و زیبایی اضافه کنید، در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع لوازم دکوری که می‌توانید با هزینه مختصری تهیه کرده و در خانه استفاده کنید، صحبت کنیم. با ما همراه شوید:

انواع لوازم دکوری منزل

لوازم دکوری منزل تنوع بسیار زیادی دارند و به افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند بستگی دارد. اما 5 وسیله دکوری وجود دارند که هیچ اتاق نشیمنی بدون آنها کامل نخواهد بود. اگرچه داشتن این وسایل اجباری نیست ولی تهیه و استفاده از آنها خانه شما را شیک تر و زیباتر خواهد کرد:

کوسن‌ها

کوسن‌ها به عنوان یکی از لوازم دکوری منزل به دو دلیل ضروری هستند. اولین دلیل راحتی است، حتی راحت‌ترین مبل‌ها و صندلی‌ها می‌توانند با استفاده از چند کوسن اضافه راحت‌تر باشند. گاهی اوقات ممکن است پشت کمر شما به پشتیبانی بیشتری نیاز داشته باشد، یا ممکن است بخواهید چرتی بزنید و نیاز دارید تا سرتان را روی یک بالش بگذارید تا استراحت کنید. هر دلیلی که داشته باشید، چند کوسن چه بر روی مبل و چه بر روی صندلی ارزش زیادی خواهند داشت.

دلیل دوم تزئینی بودن آن در دکوراسیون خانه است. کوسن‌ها می توانند با داشتن رنگ، بافت و طرح‌های متفاوت، بدون اینکه دردسر زیادی داشته باشد تفاوت بزرگی در محیط‌تان ایجاد کنند. کوسن‌ها می‌توانند با تغییر فصل یا تغییر حال و هوای شما تغییر کنند و عوض شوند.

روکش یا پتویی کوچک

درست مانند کوسن‌ها، روکش‌ها نیز چندین کاربرد دارند. آنها بسیار مفید هستند زیرا می‌توانید هنگامی که کمی احساس خنکی می‌کنید، به از آنها استفاده کنید. البته آنها برای اینکه تنوعی رنگی در اتاق ایجاد کنید نیز بسیار مفید هستند.

لوازم دکوری منزل و استفاده از پتو
در دسترس بودن یک روکش در اتاق نشیمن بسیار خوشایند خواهد بود.

زمانی که احساس می‌کنید رنگ مبل‌تان برایتان کمی تکراری و کسل کننده شده، می‌توانید بلافاصله با انداختن یک روکش روی آن این حس را تغییر دهید. این پتوها برای تغییر فصل بسیار خوب هستند. در نظر بگیرید که در زمستان یک روکش از خز یا بافت‌های قلاب‌باقی را در کنارتان بر روی مبل داشته باشید و در تابستان نیز یک روکش نخی سبک داشته باشید. نیازی نیست که هزینه زیادی برای آن پرداخت کنید، اما انتخاب جنس با کیفیت دکوراسیون منزل شما را با کیفیت تر نشان می دهد.

این را مدنظر داشته باشید که رنگی که برای این روکش‌ها در نظر می‌گیرید با رنگ دکوراسیون خانه هماهنگ باشند تا جلوه و زیبایی فضا را افزایش دهند.

یک عنصر زنده

هر اتاق نشیمنی به یک عنصر زنده (غیر از شما!) نیاز دارد. اگر می‌خواهید از نظر اقتصادی صرفه جویی کنید، احتمالا گیاهان و گلدان‌ها انتخاب شما خواهند بود. اما اگر برایتان مهم نیست که روزانه برای این کار هزینه کنید، تهیه یک دسته گل به صورت روزانه یا هفتگی ایده بی نظیری خواهد بود. قرار دادن گل و گیاه در خانه، بدون در نظر گرفتن اندازه آنها، بلافاصله در اتاق نشیمن حس زندگی را ایجاد می‌کند و قرار دادن آنها روی میز جلوی مبل یا بر روی طاقچه خیره کننده خواهد بود.

نکته بسیار خوب دیگری که در مورد گل‌ها وجود دارد این است که می توانید به وسیله آنها رنگ‌هایی را که با یک فضا سازگار نیستند را امتحان کنید. شما می‌توانید گل‌ها را با هر رنگی در هر اتاقی قرار دهید و آنها همیشه زیبا به نظر خواهند رسید.

گلدان از جمله لوازم دکوری منزل
یکی از لوازم دکوری منزل که داشتنش ضروری به نظر می‌رسد، گل و گیاهان زنده هستند.

به کارگیری شمع به عنوان لوازم دکوری منزل

هیچ چیز به اندازه شمع، حس آرامش را در شما ایجاد نخواهد کرد. پس بسیار مهم است که همیشه چند شمع را در معرض نمایش قرار دهید. اگر شما در خانه طاقچه دارید، فرصتی بسیار عالی خواهید داشت تا تعدادی شمع به همراه جا شمعی‌های آنها را در معرض دید قرار دهید.

همچنین شمع‌ها بر روی میز جلوی مبل نیز بی‌نظیر خواهند بود، اما مراقب باشید کسی به آنها تکیه ندهد. از اینکه از شمع‌ها و جاشمعی‌هایتان لذت می‌برید نترسید و با تغییر فصل شمع‌هایتان را نیز عوض کنید.

لوازم دکوری منزل و استفاده از شمع
استفاده از شمع در دکوراسیون اتاق نشیمن و ایجاد حس آرامش در خانه

استفاده از یک وسیله شخصی

یکی از مهمترین شاخص‌هایی که باید در اتاق نشیمن داشته باشید، یک چیز خصوصی و شخصی است که برای شما و هر کسی دیگری که در خانه زندگی می‌کند معنادار باشد. این چیز شخصی می‌تواند یک کار هنری، یک عکس یا هر وسیله دکوری خاص دیگری در منزل باشد. منظور این است که این چیز شخصی، آن چیزی نیست که هر کسی بتواند به فروشگاه رفته و آن را خریداری کند و چیزی است که اتاق نشیمن خانه شما را تعریف می‌کند و آن را منحصر بفرد می‌سازد.

لوازم دکوری منزل و لوازم شخصی
قرار دادن چیزی که متعلق به خودتان است، فضای اتاق نشیمن را منحصر بفرد می کند.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments