آشنایی با انواع سبک مبلمان مناسب منزل شما

انواع سبک مبلمان و شخصیت

سبک دکوراسیونی که انتخاب می‌کنیم، چیزهای زیادی در مورد شخصیت‌مان را بیان می‌کنند. زمانی که کسی وارد خانه‌مان می شود اغلب حس کاملا درستی از شخصیت ما دریافت می‌کند و شاید هیچ چیز به اندازه مبلی که انتخاب می‌کنیم بیانگر شخصیت ما نباشد. یک مبل بیشتر از یک شیء دکوری، اثر بخش است. انواع سبک مبلمان درمورد اینکه ما چطور از فضایمان استفاده می‌کنیم و چطور زندگی را می‌بینیم صحبت می کند.

اگر مبلمان یک مبل سنتی با دسته گرد باشد، یا یک کاناپه عتیقه، یا یک مبل بزرگ به سبک چسترفیلد باشد، فرقی نمی‌کند. اما نکات زیادی را می‌توان از مبلی که برای خانه‌تان انتخاب می‌کنید فهمید.

سبک مبلمان شما در مورد شخصیت شما چه می‌گوید؟!

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع سبک مبلمان و کاربردهای آنها در منزل بپردازیم. پس با ما همراه باشید:

  • مبل‌های دسته گرد سبک انگلیسی: درجه یک و راحت

اگر شما در خانه‌تان یک مبل به سبک انگلیسی دسته گرد دارید، خوش شانس هستید؛ زیرا این نشان می‌دهد که شما یکی از طرفداران سبک کلاسیک هستید و در عین حال دوست ندارید که همه چیز بسیار رسمی باشد. این سبک مبلمان (که به سبک بریج واتر(Bridge Water) نیز شهرت دارد) یک پشتی معمولی و بسیار راحت دارد و شما را تشویق می‌کند تا تکیه دهید و آرام بنشینید – مثل این است که به جای شلوار جین، لباس راحتی به تن کرده باشید-.

مبلی که در تصویر می‌بینید یک نمونه کامل از انواع سبک مبلمان دسته گرد انگلیسی است که دسته‌های کوتاه، کوسن‌های راحت، نیمرخی زیبا و پایه‌های سنتی چرخان دارد.

انواع سبک مبلمان: مبل انگلیسی
مبلمان انگلیسی با سبکی کلاسیک و غیررسمی
  • مبل توکسدو (مبل راحتی رسمی): مدرن و شیک

اگر شما یک مبل توکسدو (Tuxedo) داشته باشید، مبلتان را مانند یک کت و شلوار که به خوبی دوخته شده است دوست دارید. سبک آن کلاسیک، مدرن و کمی جذاب است. در عین اینکه ممکن است گاه و بیگاه با یک لیوان نوشیدنی روی آن بنشینید، اما قطعا برای غذا خوردن روی آن نخواهید نشست.

از آنجایی که مبل‌های توکسدو (مانند این نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید)، دسته‌ها و پشتی بلندی دارند، برای لم دادن و قطعا چرت زدن مناسب نیستند. آنها برای دورهمی‌ها و گپ زدن‌های رسمی ایده‌آل هستند. اگر مبلی را انتخاب می‌کنید برای استفاده به طور موقت و نه دائمی است، این مبلمان می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

انواع سبک مبلمان : توکسدو
مبلمان توکسدو مبلی راحتی، مدرن و شیک است
  • مبل مدل لاوسون: قابل اعتماد و تطبیق پذیر

اگر مبل شما از مدل لاوسون است، احتمالا صبح‌‌ها بر روی مبل لم می‌دهید و در حالی که یک فنجان قهوه دارید مشغول روزنامه خواندن می شوید و بعدازظهرها روزنامه شما جایش را به یک کتاب قطور، و فنجان قهوه‌تان به یک لیوان نوشیدنی تبدیل می‌شود در حالیکه همچنان روی مبل لم داده‌اید. تنها دلیل آن این است که مبل‌های سبک لاوسون (Lawson) برای لم دادن و استراحت کردن بی‌نظیر هستند.

در این سبک مبلمان، دسته‌های مبل (چه گرد باشند و چه مکعبی شکل) از پشتی مبل کوتاه‌تر هستند (البته به کوتاهی دسته‌های مبل به سبک انگلیسی نیستند) و این امر این دسته‌ها را جایی بسیار عالی برای تکیه دادن آرنج‌ها می‌کند.

همچنین اگر روی این مبل‌ها یک بالشت بگذارید برای چرت زدن ایده‌آل خواهند بود.

انتخاب سبک مبلمان لاوسن
مبل سبک لاوسن مبلی بسیار راحت برای استراحت کردن است.
  • مبل‌های چند بخشی: مبلی راحت و دوستدار خانواده

خانه ای که در آن یک مبل چند بخشی یا ال شکل وجود داشته باشد، جایی است که هر کسی وارد آن می شود دوست دارد در آنجا ماندگار شود.

اگر با دوستانتان دنبال جایی هستید که شب فیلم نگاه کنید؟ یا دورهم جمع شوید؟ یا شب برای بازی آنجا باشید؟ با وجود این مبلمان راحت، همه با خانه شما موافقت خواهند کرد. شما دوست دارید که دوستان و خانواده را در چنین فضایی دورهم جمع کنید و آنها نیز به همان اندازه مشتاق خواهند بود که به خانه شما بیایند.

اگر پاف یا میزی هم برای جلوی این مبلمان چند بخشی داشته باشید تا افراد بتوانند به راحتی پایشان را روی آن بگذارند که دیگر بی نظیر خواهد بود. شما نیز دوست دارید که میهمانانتان راحت و ریلکس بر روی مبل چند بخشی باشند و لذت ببرند.

انواع سبک مبلمان ؛ مبل های چند بخشی
مبل های چند بخشی گزینه ای هستند که همه عاشق آن می شوند
  • مبل سبک چسترفیلد: برجسته و نمادین

درست مانند مبلهای توکسدو، این سبک از مبلمان نیز دارای دسته‌هایی بلند، درست به اندازه تکیه‌گاه مبل است. در نتیجه این نوع مبل نیز برای لم دادن مناسب نیست. اما احتمالا شما این مبل را برای بیان منظور خاصی گرفته‌اید، مخصوصا اگر مبلی که به این سبک است مانند تصویر رنگی چشمگیر داشته باشد.

مبل‌های چسترفیلد (Chesterfield) با پارچه های دکمه‌ای چشمگیرشان و شکل وزین و سنگینی که دارند، شاخص طرح‌های ویکتوریایی هستند. اگر شما یکی از این گزینه‌های دکوری را در خانه‌تان دارید، احتمالا عاشق اشیاء عتیقه هستید و کسی هستید که سبک طراحی‌های قدیمی را می‌پسندید و آنها را در دکوراسیون داخلی امروزی خود می‌گنجانید.

انواع سبک مبلمان ؛ چسترفیلد
این سبک مبلمان برای کسانی که عاشق سبک کلاسیک و عتیقه هستند
  • مبلمان کنول: رسمی و اصیل

امروزه این سبک از مبل در بین انواع سبک مبلمان‌ها به اندازه ای که در گذشته محبوب بودند، طرفدار ندارند. بنابراین اگر شما یکی از اینها را در منزل‌تان دارید، احتمالا بدین معناست که به واقع ستایشگر هنرهای زیبا و عتیقه‌جات هستید. مبل‌های کنول (Knole) بزرگ، متفاوت و بسیار رسمی هستند.

به طور سنتی ، مبل‌های کنول دسته‌هایی داشتند که به پایین تا می‌شدند و وقتی باز می شدند، توسط بندهای طنابی شکلی که به سقف وصل می‌شدند نگه داشته می‌شدند. این روزها به ندرت شاهد چنین نماهای سنتی و قدیمی هستیم، در عوض بسیاری از مدل‌های این سبک صرفا از ظاهر مدل‌های قدیمی تقلید می‌کنند.

تصویر مبلی که می‌ بینید مثال بسیار خوبی است که چگونه یک سبک کلاسیک به شکلی مدرن به روز شده است.

انواع سبک مبلمان ؛ کنول
انتخاب این سبک مناسب برای کسانی است که عاشق هنرهای زیبا هستند
  • مبل کوهان شتری یکی از انواع سبک مبلمان

با انتخاب این مبل این مطلب را می رسانید که عاشق خانه‌تان هستید و در عین حال باور دارید که اتاق نشیمن باید رسمی باشد و در عین حال قدردانی عمیقی از وسایلی که با دقت و ظرافت ساخته شده‌اند می‌کنید و اصرار دارید که به آنها احترام بگذارید.

در خانه شما اتاق نشیمن برای موقعیت‌های خاص در نظر گرفته می شود و کارهای معمولی نظیر تماشای تلویزیون و دورهمی‌های غیر رسمی در اتاق دیگری صورت می‌گیرد. اگر شما سبک ظریف و زیبای خاصی را مانند آنچه در عکس پایین است انتخاب کرده‌اید، احتمالا صاحب یک گردنبند مروارید هستید و حتی موقع جاروبرقی کشیدن نیز آن را به گردن دارید.

انواع سبک مبلمان ؛ کوهان شتری
این مبلمان مخصوص اتاق های نشیمن رسمی هستند
  • مبل‌‌های راحتی: راحت و دوستانه

در مبل‌های راحتی کمی تضاد و تناقض نهفته است، همچنین در شما! آنها بسیار راحت بوده و برای دورهمی‌های معمولی ایده‌آل هستند و در عین حال نداشتن دسته به این معناست که مناسب برای لم دادن و چرت زدن نیستند. دوست دارید که افراد به خانه شما بیایند و لذت ببرند، اما آنقدر راحت نباشند که بخواهند شب را همانجا بمانند.

مبلی که در تصویر زیر می‌بینید نمونه‌ای جذاب از انواع سبک مبلمان راحتی است که شما چگونه می‌توانید در کنار سادگی و سبکی بدون تجمل، گرما و راحتی را میهمان فضای خانه‌تان بکنید.

انتخاب سبک مبلمان و مبل راحتی
مبل راحتی برای دورهمی های دوستانه

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments