محله الهیه؛ محله برج‌های بلند تهران

خرید ملک در الهیه

محله الهیه، به برج‌های بالا بلند و باشکوهش شناخته می‌شود؛ جایی که تهران ارتفاع می‌گیرد و پنت هاوس‌های بزرگ و آنچنانی با ویوی پایتخت، قشر مرفه را به خودشان جذب می‌کنند. الهیه مرغوب‌ترین محله شمال شهر تهران است که در گذشته جزو باغات تهران بوده است و با شروع شهرنشینی باغ‌ها در این منطقه  برچیده و جای آن را عمارت‌های آنچنانی و  برج‌های باشکوه و مرتفع گرفته‌اند. زندگی در الهیه گران و لاکچری است و هر کسی نمی‌تواند از پس هزینه‌های زندگی در این منطقه بربیاید.

علاوه بر برج‌ها و خانه‌های شیک این منطقه محل گردهمایی مراکز خرید و پاساژهای شیک و گران قیمت، فروشگاه‌های دارای برند و رستوران‌هایی خوش آب و رنگ و گران قیمت است. برای آشنایی بیشتر با این محله و امکانات دردسترس ساکنان آن با نیک بوم در این نوشته همراه باشید.

الهیه کجاست؟

محله-الهیه

محله الهیه در شمال شهر تهران و منطقه یک شهرداری و  منطقه شمیرانات قرار دارد. الهیه از جنوب با بزرگراه مدرس و بزرگراه آیت الله صدر ، از شمال با محله تجریش، از غرب با خیابان ولیعصر و از شرق با خیابان شریعتی محدود شده است. این محله با محله‌های امانیه ، تجریش ، باغ فردوس ، قیطریه ، حکمت ، آرارات ، و محله زرگنده همسایه است. خیابان الهیه، پارسا، تختی، صحرا، واثق نوری، شاهد و دشت یار، چناران، سروستان، مهدیه، خزر، کامران، احمد لطیفی، مبشر، کوهیار، مریم، آقابزرگی، جردن، نمازی، شریفی منش و خیابان بوسنی و هرزگوین شریان‌های اصلی محله الهیه هستند.

خیابان فرشته مهم و معروف‌ترین خیابان الهیه است که در دل این محله به عنوان خیابان لوکس، گران قیمت و مرغوب تهران شناخته می‌شود. این خیابان که حالا به  نام خیابان فیاضی تغییر کرده در جنوب محله الهیه قرار دارد و ورودی آن از خیابان ولیعصر است.

دسترسی الهیه

دسترسی-الهیه

یکی از امتیارات زندگی در محله الهیه داشتن دسترسی خوب  اهالی این منطقه از طریق خودروی شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی به نقاط مختلف شهر تهران است. ارتباط این محله با بزرگراه‌های صدر، مدرس، چمران و دو خیابان شریعتی و ولیعصر که شمال و جنوب تهران را به هم وصل می‌کنند دسترسی خوبی به ساکنان این محله با استفاده از خودروی شخصی داده است. وجود میدان برگ و پر تردد تجریش هم از جمله امکانات دسترسی خوب این محله به مناطق شمالی تهران است.

در واقع محله الهیه با وجود کیفیت بالای شهرنشینی و آب و هوای خوب شمال شهر، اما موقعیت قرارگیری منحصر به فردش بهترین دسترسی شهری را برای اهالی این منطقه الهیه ایجاد کرده  به نوعی که به راحتی به بسیاری از مناطق مرکزی، شمال غربی و شمال شرقی تهران دسترسی دارند. الهیه از نظر حمل و نقل عمومی هم موقعیت خوبی دارد و به خطوط اتوبوسرانی بی‌آر‌تی، مترو و پایانه‌های تاکسی دسترسی دارد.

در دو طرف این محله خیابان های ولیعصر و شریعتی قرار دارند که بهترین دسترسی را به ناوگان اتوبوسرانی و خطوط بی آر تی شمال به جنوب تهران ایجاد کرده‌اند. پایانه اتوبوسرانی و پایانه تاکسیرانی چهارراه پارک وی هم از دیگر امکانات حمل و نقل عمومی در دسترس اهالی الهیه است. ساکنان الهیه با رسیدن به میدان تجریش بهترین موقعیت را برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی به سراسر مناطق پایتخت خواهند داشت.

ایستگاه مترو صدر و قیطریه در خیابان شریعتی دسترسی این محله به مترو را فراهم کرده اند. می توان گفت که الهیه از جمله معدود محله های منطقه ۱ تهران است که دسترسی بسیار مناسبی به مترو دارد.

دو جایگاه سوختگیری در نزدیکی این منطقه قرار دارد؛ یکی پمپ بنزین شماره سه نفت در خیابان شریفی منش، خیابان واثق نوری. دیگری پمپ بنزین پل صدر در خیابان شریعتی.

پبشینه محله الهیه

الهیه-گذشته
بنا بر شواهد تاریخی شهر تهران، محله الهیه در گذشته جزو اراضی خورآذین یا خلازیر بوده که مالک آن عزت‌الدوله، همسر میرزا علی امین‌الدوله، از رجال دوران قاجاریه و صدراعظم ایران در دوران مظفرالدین‌شاه قاجار بوده است.

محله الهیه از مناطق خوش آب و هوا و پر از باغ‌های درختان میوه شمال تهران و منطقه شمیرانات بوده که به دلیل همین مرغوبیت، جزو مناطق مورد توجه رجال قاجار بوده است.

بنا بر شواهد تاریخی شهر تهران، محله الهیه در گذشته جزو اراضی خورآذین یا خلازیر بوده که مالک آن عزت‌الدوله، همسر میرزا علی امین‌الدوله، از رجال دوران قاجاریه و صدراعظم ایران در دوران مظفرالدین‌شاه قاجار بوده است.

درباره دلایل نامگذاری محله الهیه گفته می‌شود که نام الهیه از زمانی بر این اراضی گذاشته شد که توسط فردی به نام میرزا جعفر حکیم الهی، از مشاهیر دوران قاجار، خریداری و ‌آباد شد.

در خاطرات عبدالله مستوفی، از رجال سیاسی دوران قاجار و پهلوی درباره این اراضی و ایجاد کارخانه کبریت سازی در این منطقه  آمده: «امین‌الدوله معتقد بود حاجت کشور را باید با ایجاد کارخانه از مال‌التجاره‌های خارجی رفع کرد.» و با همین دیدگاه، با کمک سرمایه‌های خارجی و داخلی، در محله الهیه یک کارخانه کبریت‌سازی افتتاح کرد که محصولات آن به‌مراتب بهتر از کبریت کارخانه تبریز و زنجان بود.»

این منطقه مورد توجه سایتمداران بوده و سه باغ مشهور سفارت شوروی، باغ امین‌الدوله و باغ شرکت نفت در محله الهیه قرار داشته که باغ سفارت شوروی (روسیه) همچنان به شکل سابق خود باقی مانده‌ است.

باغ دوم متعلق به امین‌الدوله بود که بین بازماندگانش، تقسیم و بین قسمت‌هایش دیوار کشیده شد.

باغ سوم، مشهور به باغ شرکت نفت، متعلق به میرزا محمد امین دفتر بود. او در آنجا باغ پرورش گل ایجاد کرده بود که پس از مرگش به همسرش فاطمه خانم، دختر آصف‌الدوله، والی خراسان رسید. این باغ تا نزدیک پل زرگنده ادامه داشت و در زمان حیات فاطمه خانم به قطعات کوچک و بزرگ تقسیم و در نهایت به شرکت نفت ایران و انگلیس فروخته‌ شد.

بافت محله الهیه

الهیه
محله الهیه با وجود داشتن انواع و اقسام امکانات شهری با کیفیت مثل مراکز خرید مدرن و لوکس، رستوران و کافه‌‌های معروف، مراکز فرهنگی و هنری محله‌ای با موقعیت مرغوب و البته گران قیمت است که ساکنان خاصی هم دارد. ساکنان این محله را خانواده‌های با سطح اقتصادی بالا، هنرمندان و افراد مشهور و سیاستمداران تشکیل می‌دهد.

محله الهیه با وجود داشتن انواع و اقسام امکانات شهری با کیفیت مثل مراکز خرید مدرن و لوکس، رستوران و کافه‌‌های معروف، مراکز فرهنگی و هنری محله‌ای با موقعیت مرغوب و البته گران قیمت است که ساکنان خاصی هم دارد. ساکنان این محله را خانواده‌های با سطح اقتصادی بالا، هنرمندان و افراد مشهور و سیاستمداران تشکیل می‌دهد.

افرادی مانند پرویز یاحقی و محمد ذوالفنون از هنرمندان برجسته عرصه موسیقی در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند و خانه موسیقی هم در این محله قرار دارد.

خیابان تختی محله الهیه به دلیل اینکه که مدتی محل سکونت پهلوان تختی بوده به این نام ثبت شده.

وجود چندین باغ سفارتخانه در این منطقه باعث شده که اتباع خارجی و کارمندان سفارت این محله را برای سکونت انتخاب کنند.

محله الهیه به وجود لوکس‌ترین برج های مسکونی تهران و پنت هاوس‌های آنچنانی شناخته می‌شود. این محله که در گذشته منطقه باغ‌های بزرگ و اعیانی بوده با تخریب باغ‌ها به محله‌ای با برج‌های عظیم تبدیل شده است.

مجتمع چناران پارک

چناران-پارک
مجتمع چناران پارک یکی از معروف و مجلل ترین برج‌های مسکونی الهیه با پنت‌هاوس‌هایی رویایی است که مالک‌اش می‌تواند با خودرو شخصی‌اش سوار آسانسور حمل خودرو شده و تا طبقه پنت‌هاوس بالا برود.

مجتمع چناران پارک یکی از معروف و مجلل ترین برج‌های مسکونی الهیه با پنت‌هاوس‌هایی رویایی است که مالک‌اش می‌تواند با خودرو شخصی‌اش سوار آسانسور حمل خودرو شده و تا طبقه پنت‌هاوس بالا برود.

در این برج از بالاترین استانداردها و تکنولوژی‌های ساخت و ساز روز دنیا استفاده شده.

متراژ آپارتمان‌ها از 260 متر به بالا شروع می‌شود و از امکانات خاص این برج می‌توان به پیست دوچرخه‌سواری، خدمات سرو غذا، کارواش ماشین، آب‌نما و سیستم امنیتی پیشرفته و همچنین آسانسور حمل خودرو به داخل واحد، استخر روی بام و دستگیره‌های طلا برای واحدهای پنت‌هاوس اشاره کرد.

برج لوکس پارامیس

پارامیس
برج پارامیس یکی دیگر از برج‌های مسکونی محله الهیه است. در ساخت این برج 13 طبقه که در زمینی به مساحت 1500 مترمربع با زیربنای 7000 متر ساخته شده از بهترین و به روز تورین مصالح ساخت و ساز و فناوری ساختمان استفاده شده

برج پارامیس یکی دیگر از برج‌های مسکونی محله الهیه است.

در ساخت این برج 13 طبقه که در زمینی به مساحت 1500 مترمربع با زیربنای 7000 متر ساخته شده از بهترین و به روز تورین مصالح ساخت و ساز و فناوری ساختمان استفاده شده.

لابی، سونا، جکوزی، سالن‌های ورزشی، سالن اجتماعات و فضای سبز

3 واحد پارکینگ برای هر مالک، سرایداری، درب ریموت دار، دوربین مداربسته، آیفون تصویری، اینترنت، باربیکیو، سیستم تهویه هوا، نورپردازی و روف گاردن از جمله امکاات این برج است.

برج هرمس الهیه

برج هرمس الهیه در زمینی به مساحت 6000 مترمربع با استفاده از مصالح ساختمان سازی روز دنیا ساخته شده و طراحی فضای داخلی و معماری زیبا و با شکوهی دارد.

برج 27 طبقه دارای 70 واحد مسکونی با متراژهای متفاوت از 240 مترمربع تا 925 مترمربع را در خود جای داده است.

طبقات 1 تا 15 برج به ‌صورت شمالی جنوبی ساخته شده‌اند  و طبقات 16 تا 20 دارای 2 واحد 925 متری در هر طبقه هستند که جهت آن‌ها شرقی غربی است. این واحدها دارای لابی ورودی، هال خصوصی، فضای تی وی، آشپزخانه، هال اصلی، سالن غذاخوری مستقل، ورزشگاه خانگی به همراه حمام و سرویس مجزا، سوئیت مهمان به همراه حمام مجزا، فضا برای شستشوی لباس و خشک کردن، فضای صبحانه خوری با دید وسیع و پهناور نسبت به شهر و کوهستان و سینمای خانگی هستند.

لابی مبله،سالن اجتماعات، آسانسور، استخر، سالن‌های ورزشی، سالن بدن‌سازی، لابی، بام سبز همراه با استخر آب گرم و محوطه فضای سبز، عایق‌های صوتی و حرارتی، 4 دستگاه آسانسور برانکارد و شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای مرکزی از جمله امکانت این برج است.

برج تیفانی الهیه

برج  13 طبقه تیفانی یکی از برج‌های معروف  الهیه در خیابان فرشته است.

واحدهای برج تیفانی متراژهای متفاوتی دارند، از 120 متر تا 370  و پنت هاوس هزار متری.

از مهم‌ترین امکانات موجود در برج تیفانی می‌توان به سیستم تهویه مطبوع چیلر و فن کویل، خدمات لابی 24 ساعته، سالن‌های ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، دو لاین آسانسور را نام برد.

امکانات داخل محله الهیه

محله الهیه از نظر دسترسی به مراکز خرید لوکس و شیک و فروشگاه‌ها دارای برند در رده اول تهران قرار گرفته. تمامی افرادی که قصد خرید لوکس و گران قیمت دارند گذرشان به این محله می‌افتد.

علاوه بر این محله الهیه منطقه‌ای خاص برای رستوران گردها ان هم از نوع خاص و گران قیمتش است. اینجا در این محله رستورانهای خاص و گران قیمت تهران در دسترس اهالی و سایر علاقه مندان به رستوران و کافه گردی است.

وجود باغ موزه ایرانی، موزه دکتر حسابی و گالری های مشهور تهران در این منطقه کیفیت فرهنگی و هنری محله را هم بالا برده است و پاتوق اهالی فرهنگ و هنر را در این منطقه می شود پیدا کرد.

موزه دکتر حسابی

در این موزه  وسایل شخصی دکتر حسابی مثل لباس‌ها مسواک‌، عینک‌، شانه‌، خودکار، دفتر یادداشت و وسایل دست‌ساز ایشان‌، مدارک تحصیلی و علمی‌، مدال‌ها و نشان‌ها، عکس‌های خانوادگی‌، اسباب‌بازی فرزندان و نوه‌ها، هدایای خانوادگی، مدارک علمی و تحصیلی، نشان‌ها، تقدیرنامه‌ها، عکس‌های قدیمی، متن نطق‌ها و نوشته‌ها و آثار تقدیمی به دکتر حسابی، شامل تابلوی نقاشی‌، تابلوی خط‌، فرش و صنایع دستی تمامی آثار تالیف و ترجمه شده وی به نمایش گذاشته شده است‌.

خانه موزه دکتر حسابی یکی از مراکز فرهنگی و گردشگری معروف تهران است که در محله الهیه قرار دارد.

این باغ که حالا تبدیل به موزه شده ، خانه دکتر حسابی، دانشمند ایرانی است که پس از مرگش در سال ۱۳۷۲، طبقه سوم آن تبدیل به موزه‌ شد.

در این موزه  وسایل شخصی دکتر حسابی مثل لباس‌ها مسواک‌، عینک‌، شانه‌، خودکار، دفتر یادداشت و وسایل دست‌ساز ایشان‌، مدارک تحصیلی و علمی‌، مدال‌ها و نشان‌ها، عکس‌های خانوادگی‌، اسباب‌بازی فرزندان و نوه‌ها، هدایای خانوادگی، مدارک علمی و تحصیلی، نشان‌ها، تقدیرنامه‌ها، عکس‌های قدیمی، متن نطق‌ها و نوشته‌ها و آثار تقدیمی به دکتر حسابی، شامل تابلوی نقاشی‌، تابلوی خط‌، فرش و صنایع دستی تمامی آثار تالیف و ترجمه شده وی به نمایش گذاشته شده است‌.

گفته می‌شود که دکتر حسابی تنها شاگرد ایرانی پروفسور انیشتین بوده و با دانشمندان تراز اول دنیا نظیر شرودینگر، پورن‌، پل‌دیراک‌، نیلز و بوهر و فلاسفه‌ای چون آندره ژید و برتراند راسل ارتباط داشته است.

‌دکتر حسابی در سال 1990 از سوی جامعه علمی جهانی، به‌عنوان مرد اول علمی جهان برگزیده شد و در کنگره ۶۰ سال فیزیک ایران، در سال 1366 لقب پدر فیزیک ایران به وی اهدا شد.

موزه دکتر حسابی در محله الهیه خیابان مقصود بیک (دربندی)، چهارراه حسابی، خیابان حسابی، شماره۴۷ قرار دارد.

باغ موزه هنر ایرانی

باغ-موزه-ایرانی
باغ موزه هنر ایرانی یکی از مراکز جذاب فرهنگی محله الهیه است.
این باغ بر اساس  معماری باغ‌های اصیل ایرانی طراحی و ساخته شده دارای امکاناتی مثل نمایشگا‌ه و کارگاه‌های هنری، فضای سبز، مرکز فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی است.

باغ موزه هنر ایرانی یکی از مراکز جذاب فرهنگی محله الهیه است.

این باغ بر اساس  معماری باغ‌های اصیل ایرانی طراحی و ساخته شده دارای امکاناتی مثل نمایشگا‌ه و کارگاه‌های هنری، فضای سبز، مرکز فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی است.

ماکت‌های اماکن دیدنی و تاریخی کشورمان یکی از بخش‌ها جذاب باغ موزه است که توسط هنرمندان ایتالیایی ساخته شده‌اند.

گفته می‌شود این ماکت‌ها برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی دوران پهلوی سفارش داده شده است.

این مجموعه ماکت شامل ۱۱ اثر از ۳۵ اثر ساخته شده برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله، شامل کاخ هشت‌بهشت، چهل‌ستون، گنبد‌قابوس، شمس‌العماره، سی‌و‌سه‌پل، کاروانسرای مهیار، باغ‌فین کاشان، نقش رستم، برج‌آزادی، مقبره دانیال ‌نبی ‌و قره کلیسا به همراه ماکت کامپوزیتی برج میلاد است.

باغ موزه هنر ایرانی در محله الهیه خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵ قرار دارد.

کافه کتاب الهیه (فرهنگستان فرشته)

 

کافه-کتاب-الهیه

مجموعه کافه کتاب الهیه یک مرکز فرهنگی جذاب و با وجود فضای کافه، پاتوقی فرهنگی در محله الهیه است.

این مجموعه در فضایی وسیع و محیطی دلنشین، بیش از 20 هزار عنوان کتاب، آلبوم موسیقی، نوشت افزار، بازی های فکری، وسایل دکوری و … را به علاقه‌مندان ارایه می‌کند.

مجموعه کتاب الهیه فروشگاهی رو طبقه است که شامل بخش‌های مختلف کتاب، موسیقی، نوشت افزار، کتاب کودک و نوجوان و بازی و سرگرمی و همچنین خانه ی کودک، رستوران و کافه است.

مجموعه کتاب الهیه در خیابان فرشته، بالاتر از چناران، پلاک 50 قرار دارد.

گالری هنری آریانا

گالری-آریانا
گالری هنری آریانا از جمله فضاهای هنری منطقه الهیه است. این گالری شامل ۳ بخش است. گالری اصلی در طبقه همکف برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان برجسته است.

گالری هنری آریانا از جمله فضاهای هنری منطقه الهیه است.

این گالری شامل ۳ بخش است. گالری اصلی در طبقه همکف برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان برجسته است.

«آرت هاب» که در طبقه زیرین قرار دارد برای ارایه خدمات به هنرمندان جوان و نو پا طراحی شده و در آخر فروشگاهی کوچک به عنوان «آرتی کرفت» که به فروش هنرهای کاربردی اختصاص دارد.

هدف اصلی گالری آریانا معرفی هنرمندان داخلی و خارجی است که در زمینه های مختلف اعم از نقاشی، گرافیک، طراحی، مجسمه سازی، ویدئو آرت، عکاسی و چیدمان فعالیت دارند.

این گالری در انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 9 قرار دارد.

گالری فرشته

نگارخانه‌ فرشته، دیگر فضای هنرمندانه محله الهیه است. این گالری با همکاری صاحب نظران عرصه‌ی هنر، با هدف کشف استعدادهای جوان و نوپا و حمایت فرهنگی از آنان و نمایش آثارشان که بیانگر فرهنگ و هنر و دیدگاه خالقان آثار است، قدم برمی‌دارد. این نگارخانه با قابلیت نمایش تمامی شاخه های هنرهای تجسمی نظیر: نقاشی، عکاسی، مجسمه، چیدمان و نمایش فیلم در خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک1671 واقع شده است.

شهر کتاب فرشته

شهر کتاب فرشته در خیابان شریعتی، بین سروش و کسری با وجود انواع کتاب، لوازم التحریر، اشیای هنری  کافه‌ای که پاتوق اهل فرهنگ و هنر است یکی از مراکز جذاب این منطقه به شمار می‌رود.

مراکز خرید الهیه

در محله الهیه جشنواره‌ای از مراکز خرید مدرن و لوکس برپاست.

مجتمع مدرن الهیه

مدرن-الهیه
مجتمع مدرن الهیه یکی از مراکز خرید مدرن، شیک و قدیمی در منطقه الهیه است. این مرکز خرید محل گردهمایی برندهای معتبر و معروف بین‌المللی و محصولات متنوع و لوکس از جمله پوشاک، کیف، کفش، اکسسوری‌هایی مثل عینک، ساعت، لوازم آرایش، عطر، جواهرات و … از برندهای مانند پرومد، ریچی، لامبورد د پارک، استفانو و … هستند.

مجتمع مدرن الهیه یکی از مراکز خرید مدرن، شیک و قدیمی در منطقه الهیه است.

این مرکز خرید محل گردهمایی برندهای معتبر و معروف بین‌المللی و محصولات متنوع و لوکس از جمله پوشاک، کیف، کفش، اکسسوری‌هایی مثل عینک، ساعت، لوازم آرایش، عطر، جواهرات و … از برندهای مانند پرومد، ریچی، لامبورد د پارک، استفانو و … هستند.

معروف‌ترین برندهایی که در مدرن الهیه شعبه دارند عبارتند از: استفانو، لامبرود پارک، ریچی، پرومد، مونت کارلو و رد والنتینو.

مدرن الهیه ساختمانی دوازده طبقه با معماری زیبا و باشکوه است. با با هدف گردآوری برندهای معتبر جهانی تاسیس شد.

چندین کافه و رستوران لوکس و شیک هم در این مرکز خرید وجود دارد.

رستوران سوشی کو یکی از این رستوران هاست که منویی متنوع از انواع غذا مانند سوشی رول ویژه، گوشت گوساله به همراه مارچوبه، اردک سرخ شده پکن و سایر غذاهای خاور دور دارد.

ویکولو، یکی از کافه‌های مرکز خرید مدرن الهیه است که حال و هوایی شبیه به کافه و رستوران‌های شهر رم را بازآفرینی می‌کند.

این کافه در فضای سرباز بر بام مدرن الهیه پذیرای مهمانان است.

مجتمع مدرن الهیه در خیابان آفریقای شمالی، رو‌به‌روی کوچه گلنار قرار دارد.

مرکز خرید سام سنتر

ُام-سنتر
سام سنتر یکی از مراکز خرید مدرن و لوکس تهران است که در محله الهیه واقع شده و مخصوص کسانی است که دنبال محصولات خاص و لوکس و تک می‌گردند.

سام سنتر یکی از مراکز خرید مدرن و لوکس تهران است که در محله الهیه واقع شده و مخصوص کسانی است که دنبال محصولات خاص و لوکس و تک می‌گردند.

در این مرکز خرید همه چیز به صورت انحصاری و خاص هر فرد به فروش می‌رسد و از هر محصول فقط یک عدد در فروشگاه موجود است.

مرکز خرید سام سنتر با هدف معرفی برندهای با کیفیت و مشهور جهان و با شعار زندگی لوکس فعالیت خود را آغاز کرد و جامعه هدفش قشر مرفه  تهران بود.

مرکز خرید سام سنتر در 9 طبقه،۲۶ واحد تجاری ۳۵ تا ۲۰۰ متری را در خود جای داده است. پارکینگ این مجموعه با گنجایش ۲۴۰ خودرو در طبقات دوم تا هفتم ساختمان قرار دارد.

فروشگاه‌های آن در طبقات همکف و اول قرار گرفته‌ و رستوران‌ها و کافه‌ها در طبقات هشتم و نهم قرار دارند.

طبقات بالایی سام سنتر با چشم‌اندازی به سمت کوهستان به فودکورت و رستوران‌هایی با غذاهایی از ملیت‌های مختلف اختصاص داده شده است.

ساختمان سام سنتر معماری و نورپردازی چشمگیری دارد.

مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های سام سنتر که آن را از سایر مراکز خرید در ایران متمایز می‌کند، حضور برند‌های معتبر جهانی از ایتالیا،‌ آلمان و سوئیس برای نخستین بار در کشور است که در این مرکز خرید حاضر شده‌اند.

در فروشگاه‌های سام سنتر محصولات مختلفی از پوشاک زنانه و مردانه، بزرگسالان، کودکان و نوجوانان، کیف و کفش، لوازم جانبی (Accessory) طلا، جواهر، ساعت، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن ان هم از برترین برندهای جهانی عرضه می‌شود.

مرکز خرید سام سنتر در محله الهیه، خیابان فرشته (شهید مرتضی فیاضی) رو‌به‌روی خیابان کوهیار قرار دارد.

مجتمع تجاری فرهنگی ملل

مجتمع تجاری  فرهنگی ملل با نما و سقف شیشه‌ای و سازه‌های دکوراتیو از جنس استیل در خیابان فرشته، محله الهیه خودنمایی می‌کند. این مرکز خرید یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید تهران و محله الهیه  است که ویژه افراد مرفه جامعه ساخته شده.

مجتمه تجاری ملل، ساختمانی چهار طبقه است و 50 فروشگاه با برندهای خارجی و لوکس ایرانی با ویترین‌هایی خاص و محصولاتی تک و محدود و گران قیمت در آن فعالیت دارند.

از دیگر مراکز خرید محله الهیه تهران عبارتند از:

مجتمع تجاری فرهنکی ملل در تهران، الهیه، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین قرار دارد.

مرکز خرید اتوپیا تهران، در محله الهیه، بزرگراه مدرس،خیابان بیدار، خیابان فرشته.

مجتمع کوئین سنتر الهیه در خیابان ولیعصر ، بالاتراز پل پارک وی (الهیه) ، خیابان فرشته.

مرکز خرید فرشته در خیابان ولیعصر ، بالاتراز پل پارک وی (الهیه) ، خیابان فرشته.

بیمارستان اختر

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ارتوپدی اختر که یک مرکز آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه عاوم پزشکی شهید بهشتی است در محله الهیه قرار دارد.

این بیمارستان در محله الهیه خیابان شریعتی، خیابان پل رومی، خیابان شریفی منش، بن بست آذر است.

درمانگاه فرشته

کلینیک شبانه روزی فرشه یکی مرکز درمانی در محله الهیه و در دسترس اهالی این منطقه است.

این کلینیک با پزشکان متخصص و فوق تخصص در زمینه‌های دندانپزشکی، فیزیوتراپی، قلب و عروق، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی، کاردرمانی، پزشک عمومی و اورژانس خدمات درمانی ارایه می‌کند.

این کلینیک در خیابان شهید فیاضی ( فرشته) قرار دارد.

فضای سبز شهری الهیه

elahue-pak
محله الهیه  که در گذشته منطقه‌ای با باغ‌های شمیرانات بوده در حال حاضر هم دارای فضای سبز است و محله‌ای سرسبز و خوش آب و هواست.
علاوه بر فضاهای سبز خانه باغ‌ها و برج‌ها ، این محله دارای بوستان‌های شهری هم هست.

محله الهیه  که در گذشته منطقه‌ای با باغ‌های شمیرانات بوده در حال حاضر هم دارای فضای سبز است و محله‌ای سرسبز و خوش آب و هواست.

علاوه بر فضاهای سبز خانه باغ‌ها و برج‌ها ، این محله دارای بوستان‌های شهری هم هست. از جمله پارک‌های:

بوستان خزر در خیابان عظیمی ، خیابان کادوس.

باغ گیاهان نمازی در خیابان فرشته، خیابان کوهیار.

بوستان آقا بزرگی در خیابان فرشته، خیابان آقا بزرگی، خیابان صحرا.

بوستان بابک در خیابان فرشته، خیابان آقا بزرگی خیابان بابک.

باغ گیاهان امیر تیمور در خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین.

کافه و رستوران های فرشته

محله الهیه مقصدی جذاب و تابته گران قیمت برای رستوران و کافه گردها است.

رویال آدرس فودهال

رویال-فود-هال-آدرس
آدرس فود هال دو طبقه است و 5 رستوران و یک کافی شاپ و یک تراس بزرگ دارد که معمولا شلوغ است. در فضای فودهال از اشیا وسایل قدیمی و خاطره انگیز در طراحی دکوراسیون استفاده شده که به محیط رستوران جذابیت خاصی بخشیده.

آدرس فود هال یکی از زیباترین رستوران‌های تهران با منویی بسیار متنوع است که در محله الهیه قرار دارد.

این رستوران دو طبقه است و 5 رستوران و یک کافی شاپ و یک تراس بزرگ دارد که معمولا شلوغ است. در فضای فودهال از اشیا وسایل قدیمی و خاطره انگیز در طراحی دکوراسیون استفاده شده که به محیط رستوران جذابیت خاصی بخشیده.

در این کافه رستوران انواع پیش غذا، سالاد، فرنچ تست، پیتزا، غذای ایرانی ،ساندویچ، انواع برگر ، پاستا ،شیرینی ،انواع نوشیدنی خنک و نوشیدنی گرم سرو می‌شود.

فود هال در محله الهیه، خیابان فرشته ، خیابان نیلوفر ، نبش مریم غربی ، پلاک 2 قرار دارد.

رستوران لوکس طلایی

رستوران معروف و قدیمی لوکس طلایی یکی از رستوران‌های محبوب و با کیفیت تهران در منطقه لهیهو نبش خیابان ولیعصر با نمایی لوکس  قرار دارد.

این رستوران قدقمی و معروف منویی از انواع غذاهای ایرانی با کیفیت، کباب و استیک دارد.

لوکس طلایی در خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان فیاضی(فرشته)،پلاک 2955 است.

رستوران قصاب

رستوران-قصاب-الهیه
در استیک هاوس قصاب، انواع غذاها و استیک‌های لذیذ قصاب از مرغوب‌ترین گوشت‌ها با بهترین کیفیت همچون تی‌بن، دالاس، راحت الحلقوم، ریب‌آی ، خامه استیک و…. توسط سرآشپزهای ترک ارایه می‌شود.

استیک هاوس قصاب، رستورانی با منویی ازغذاها و کباب‌ها کشور ترکیه است.

در این رستوران انواع غذاها و استیک‌های لذیذ از مرغوب‌ترین گوشت‌ها با بهترین کیفیت همچون تی‌بن، دالاس، راحت الحلقوم، ریب‌آی ، خامه استیک و…. توسط سرآشپزهای ترک اماده و سرو می‌شود.

در استیک هاوس قصاب، انواع غذاها و استیک‌های لذیذ قصاب از مرغوب‌ترین گوشت‌ها با بهترین کیفیت همچون تی‌بن، دالاس، راحت الحلقوم، ریب‌آی ، خامه استیک و…. توسط سرآشپزهای ترک ارایه می‌شود.

رستوران قصاب در محله الهیه خیابان فیاضی (فرشته)، ساختمان ام اچ هاوس، پلاک۱۰۴ قرار دارد.

رستوران لوتکا

لوتکا یکی از رستوران‌های خاص محله الهیه است که طراحی متفاوتی دارد.

فضای کافه رستوران لوتکا با الهام از زیرآب طراحی شده و فضای آرامش بخش این رستوران برای مهمانان به گونه‌ای است که در میان دریا نشسته و غذا میل می‌کنند.

رستوران بین المللی لوتکا منوی متنوعی از صبحانه های گرم و سرد شامل شاکشوکا میگو، سیمیت سالمون لوتکا، کروسان و پنکیک لوتکا که به همراه خاویار سرو می‌شود. غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون لوتکا، بشقاب شاه میگو، انواع کالاماری، بشقاب‌های لذیذ پاستا، دسرهای ترکی مثل کاتمر، کونفه ،هاوچ دیلیم ، کادایف و نوشیدنی های خاص و هیجان انگیز دارد.

رستوران لوکس دیوان

رستوران دیوان یکی از لوکس و گران قیمت‌ترین رستوران‌های تهران است که در محله الهیه و خیابان فرشته قرار دارد. این رستوران در مرکز خرید سام سنتراست و در آن انواع غذاهای سنتی ایرانی را به شیوه‌ای شیک و متفاوت سرو می‌شود.

نشانی رستوران دیوان در خیابان فرشته، سام سنتر تهران است.

رستوران حس توران

حس توران یکی از رستوران‌های خاص و شیک در تهران است که در محله الهیه قرار دارد.

این رستوران منوی متفاوتی شامل پیش خوراک‌های سرد و گرم، آتش‌خورها، ملغمه‌ها، ته‌تغاری‌ها، چلوک‌ها و… دارد.

در معرفی این رستوران آمده:« در حس توران از غذاهای تکراری خبری نیست، ما در حس توران غذاهای ایرانی را با شیوه‌ای خلاقانه به شما ارائه می دهیم. در حس توران شما مهمان ما هستید و ما می خواهیم میزبانی ایرانی را با استانداری جهانی به شما ارائه دهیم.»

حس توران در الهیه ،خیابان فرشته، خیابان نیلوفر، نبش مریم غربی، برج رویال طبقه ۲ قرار دارد.

رستوران چاپ چاپ

چاپ چاپ رستوران آسیایی با انواع غذاهای آسیای شرقی در الهیه است.

این رستوران در خیابان فرشته ، خیابان بوسنی هرزگوین ، پلاک 23 ، مجتمع تجاری مینیاتور، طبقه همکف قرار دارد.

رستوران بومی

بومی یکی دیگر از رستوران‌های محله الهیه است که فضای باز سرسبز و چشمنوازی دارد. منوی دو بخشی این رستوران شامل لیست رستوران و لیست کافی شاپ و بسیار متنوع است. در بخش کافی شاب انواع دمنوش و بستنی  و دسر وجود دارد و بخش غذا شامل انواع کباب، خوراک‌های گوشتی ، پلوها و سبزیجات است.

بومی در خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین، بوتیک مال ملل، طبقه چهارم قرار دارد.

رستوران لئون

شعبه فرشته رستوران لئون  که 5 شعبه مختلف است یکی از بهترین رستوران‌های الهیه است. به لئون فرشته، لئون ۱۹۶۰ سام سنتر هم می‌گویند چون هم در این مجموعه قرار دارد و هم در سال 1960 تاسیس شده است. رستوران لوکس و گران قیمت لئون در  خیابان فرشته، مرکز تجاری سام سنتر قرار دارد.

مسجد فرشته

مسجد-فرشته-الهیه
مسجد فرشته، در محله الهیه مسجدی قدیمی و 3 طبقه است. ساختمان این مسجد دارای قوسی مقعر است و نمای آن را 12 پنجره باریک و بلند که میان آنها کاشی‌کاری شده، تشکیل داده.

مسجد فرشته، در محله الهیه مسجدی قدیمی و 3 طبقه است. ساختمان این مسجد دارای قوسی مقعر است و نمای آن را 12 پنجره باریک و بلند که میان آنها کاشی‌کاری شده، تشکیل داده.

مسجد فرشته دارای گنبد و دو گلدست کاشی‌کاری شده است و به ‌سبب ارتفاع زیاد ساختمان، گلدسته‌ها کوتاه ساخته شده‌اند.

مسجد فرشته در خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی) قرار دارد.

مجتمع ورزشی رویال

مجتمع ورزشی رویال یکی از باشگاه‌های ورزشی در دسترس اهالی الهیه است. این مرکز دارای سالن‌های ورزشی مجهز به سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، بوفه، کافی شاپ، فودک.رت سرویس حمل و نقل برای ورزشکاران، اتاق ماساژ و رست ،سالن پیرایش و زیبایی، کلاس‌های ورزشی بدنسازی، یوگا و تی‌آر‌ایکس، سالن بیلیارد حرفه ای، تخته کوه نوردی، .فیزیوتراپی اتاق وی ای پی شو روم و مزون لباس است. باشگاه رویال ویتا در خیابان ولیعصر، بالاتر از فرشته، نبش کوچه سعید، پلاک 2887 است.

باربد جیم

باشگاه ورزشی باربد با امکانات استخر، جکوزی، دوش، سونا، ماساژ، مراقبت از کودک، مربی خصوصی و پزشک و رشته‌های ورزشی اسپینینگ، بدنسازی، تی آر ایکس و فیتنس در الهیه، کوچه لسانی، نبش کوچه عطاری مقدم شمالی است.

باشگاه جیم پلاس

این باشگاه ورزشی با امکانات ورزشی بدنسازی، تی‌آر‌ایکس و یوگا برای خانم‌ها و آقایان در منطقه الهیه قرار دارد.

این باشگاه در خیابان فرشته، خیابان تختی، انتهای کوچه هفتم، پلاک 19 است.

سخن آخر

محله الهیه به دلیل قرار گرفتن در منطقه شمال تهران با آب و هوای مطبوع و در عین حال دسترسی خوب به نقاط مختلف شهر تهران بهترین محله تهران است که طبقه مرفه را به سمت خودش جذب کرده.

منطقه الهیه  با وجود برج‌باغ‌های لوکس و بلند بالا و باشکوه و پنت‌هاوس‌های آنچنانی شهرت پیدا کرده.

مراکز خرید لوکس و گران قیمت به همراه رستوران و کافه‌های آنچنانی کیفیت و مرغوبیت این محله را بیشتر کرده است.

با این اوصاف سکونت در این محله پر هزینه است و خریدن و اجاره منزل مسکونی در این منطقه بسیار بالا است.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments