محله بلوار فردوس؛ زنده و پر امکانات در نزدیکی شاهراه ارتباطی تهران

محله بلوار فردوس در غرب تهران

محله بلوار فردوس در غرب و منطقه 5 تهران، یک محله مسکونی سرزنده و پر تردد، با امکانات شهرنشینی دم‌دست و جذاب است. این محله، چهل، پنجاه سال پیش جزو مناطق خارج از شهر تهران بود ولی حالا به یکی از مناطق پر ساخت و ساز تهران تبدیل شده که لبریز از آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی متعدد است.

در این منطقه متراژهای مختلف آپارتمان پیدا می‌شود و بازار خرید و فروش و اجاره آپارتمان در این منطقه رونق زیادی دارد.

این بلوار که حالا بخش غربی آن، به نام دروازه‌بان اسطوره‌ای و مربی محبوب تیم فوتبال استقلال تهران، به بلوار ناصر حجازی تغییر نام داده، با ساخت و کشیده شدن بزرگراه ستاری به دو قسمت بلوار فردوس شرق و بلوار فردوس غرب تقسیم شده است. همین جدا سازی، تفاوت‌هایی را در ویژگی‌های این دو بخش از محله بلوار فردوس به وجود آورده که دانستن آن در انتخاب محله‌ای برای زندگی و سکونت مفید است.

در این نوشتار با نیک بوم همراه باشید تا از مسیر بزرگراه ستاری، دو سمت فردوس غرب و شرق را دوری بزنیم و از ویژگی‌ها، امکانات و مسیرهای عبوری این محله بیشتر بدانیم.

محله بلوار فردوس کجاست؟

بلوار فردوس، بلوار و محله‌ای در دل محله صادقیه یا آریاشهر در غرب پایتخت است که در منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده است. این بلوار از میدان صادقیه آغاز می‌شود و به بزرگراه ستاری که می‌رسد، به دو قسمت بلوار فردوس شرقی و غربی تقسیم می‌شود.

بلوار فردوس شرق، از شمال به بلوار آیت‌الله کاشانی، از جنوب به بزرگراه تهران-کرج، از شرق به میدان صادقیه و بزرگراه جناح و از غرب به بزرگراه ستاری منتهی می شود و بلوار فردوس غرب، از بزرگراه ستاری در شرق شروع شده و تا بزرگراه باکری در غرب ادامه می‌یابد.

محله بلوار فردوس
بلوار فردوس، محله‌ای در دل محله صادقیه یا آریاشهر در غرب و منطقه 5 شهرداری تهران است.

پیشینه محله بلوار فردوس

بلوار فردوس به‌عنوان یکی از محله‌های صادقیه، یکی از محلات قدیمی تهران است که عمر ساخت و ساز و شهرنشینی در آن به نیم قرن می‌رسد. این محله قدیمی، در سال‌های دور که هنوز پای ساخت و ساز به آن نرسیده بود، خاطره مزارع و کشتزارهای پوشیده از گندم روستای طرشت را در خود دارد.

زمانی که زائران مسیر امامزاده داوود و روستای کن، از محله صادقیه عبور می‌کردند و در قهوه‌خانه‌های محله بلوار فردوس فعلی، اتراق می‌کردند.

اما بعد از شروع روند ساخت و ساز در غرب تهران و به ویژه محله آریاشهر آن زمان و تقسیم زمین‌ها به قطعات 300 و 400 متری، خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار در این محله ساخته شد. در سال‌های بعد و در دهه‌های 60 و 70، روند نوسازی و آپارتمان‌سازی در این محله شتاب گرفت و با پیوستن بعضی از این زمین‌ها به یکدیگر، آپارتمان‎‌ها و مجتمع‌های مسکونی ساخته شد و این محله به منطقه‌ای پر جمعیت و مملو از متراژهای مختلف آپارتمان تبدیل شد.

از سال 1378 که ایستگاه متروی صادقیه راه‌اندازی و ایستگاه صادقیه به ایستگاه امام‌خمینی متصل شد، بلوار فردوس از نظر مسیر حمل و نقل عمومی و دسترسی به مترو موقعیت ممتازی پیدا کرد و سیل درخواست‌ها برای سکونت در این محله بیشتر شد.

بافت محله بلوار فردوس

بلوار فردوس محله نسبتا نوسازی است که در آن در کنار آپارتمان‌های کوچک و یا رنج متوسط، برج و آپارتمان‌های لوکس هم به چشم می‌خورد. این محله در مسیر نسیم خنک غربی تهران واقع شده و هوای به نسبت تمیزی دارد.

به دلیل دسترسی خوب این محله به بزرگراه‌هایی مثل اتوبان تهران-کرج، ستاری و باکری و همچنین نزدیکی به ایستگاه اصلی مترو و با توجه به امکانات خرید و امکانات شهری خوبی که در این محله در دسترس اهالی هست، متوسط قیمت املاک در محله بلوار فردوس متوسط رو به بالاست.

در خصوص امکانات محلی و کیفیت محله، فردوس غرب (بلوار ناصر حجازی) و فردوس شرق تفاوت‌هایی با هم دارند که اطلاع از این تفاوت‌ها، به شما برای انتخاب منطقه ایده‌آل برای سکونتتان کمک زیادی خواهد کرد.

امکانات محله بلوار فردوس
با توجه به امکانات شهری خوب محله، متوسط قیمت املاک در محله بلوار فردوس متوسط رو به بالاست.

به طور کلی محله بلوار فردوس شرق، از امکانات خرید و خدمات آموزشی و درمانی و… بیشتری برخوردار است اما در عین حال شلوغ‌تر، پر رفت و آمدتر و پر ترافیک‌تر هم هست. از سوی دیگر بلوار فردوس غرب، محله‌ای خلوت و دنج‌تر از نیمه شرقی‌اش است.

پس بخش شرقی بلوار فردوس، محله ایده‌آل برای کسانی است که خدمات و امکانات محلی در دسترس برایشان در اولویت است و کسانی که دنبال محله‌ای دنج و خلوت هستند، بهتر است در فردوس غرب دنبال خانه بگردند. در ادامه به امکانات شهری در دسترس در هر دو بخش محله بلوار فردوس می‌پردازیم.

بولوار فردوس شرق

مهم‌ترین ویژگی محله فردوس شرق ، دسترسی مستقیم به متروی صادقیه و همچنین ایستگاه و پایانه‌های تاکسی و اتوبوسرانی در کنار ایستگاه مترو است. به علاوه در ایستگاه تاکسی نزدیک مترو، می‌توان سوار بر تاکسی‌هایی شد که ساکنان محل را تا سر کوچه‌های این محله می‌رساند.

خیابان‌های اصلی محله بلوار فردوس شرق شامل ابراهیمی، حسینی، وفاآذر، مالکی، رامین، جهرمی، ولیعصر و حسن آباد هستند.

مراکز خرید محله

فردوس شرق یک خیابان پرترافیک است که قدم به قدم آن فروشگاه‌هایی برای خرید نیازهای روزانه به چشم می‌خورد. با سکونت در محله بلوار فردوس شرق ، نگرانی‌ای از بابت خرید ندارید و در نزدیکی همه کوچه‌ها، مراکز خرید کوچک و بزرگ متعددی پیدا می‌شوند.

در عین حال میدان میوه و تره‌بار بلوار فردوس شرق، با انواع میوه و سبزیجات،گوشت و مرغ، لبنیات و … نبش خیابان وفاآذرشمالی، کوچه اول قرار دارد.

از جمله مهمترین مراکز خرید محله بلوار فردوس شرق می‌توان به این مراکز اشاره کرد:

  • مجتمع تجاری آیریک سنتر

این مرکز خرید بزرگ در محله بلوار فردوس و در تقاطع خیابان وفاآذر واقع شده و مرکز خریدی پرمشتری و محبوب در بین اهالی فردوس شرق است. آیریک سنتر در سال 1394 با بیش از 200 واحد تجاری افتتاح شد.

انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی و تقریبا تمام نیازهای امروزی را می‌توان در این مرکز خرید پیدا کرد.

آیریک سنتر درمحله بلوار فردوس شرق
آیریک سنتر در بلوار فردوس تقاطع خیابان وفاآذر، مرکز خرید پر مشتری و محبوب اهالی فردوس شرق است.

این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، چندین رستوران و یک فودکورت هم دارد و محل جذابی برای اهالی محله فردوس شرق برای خرید، گشت‌زنی و در آخر خوردن یک غذای خوشمزه است. به علاوه آیریک سنتر پارکینگ سه طبقه اختصاصی همراه با کارواش هم دارد.

  • پاساژ آبشار

پاساژ آبشار یک بازارچه محلی در بلوار فردوس شرق، حدفاصل خیابان‌های گلستان شمالی و رامین است. پاساژی با سه طبقه مجزا که دارای فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، خرازی و پارچه فروشی است.

مراکز درمانی فردوس شرق

اگرچه که در محله بلوار فردوس شرق، بیمارستانی وجود ندارد و اهالی در صورت نیاز باید به مناطق دیگر مراجعه کنند، اما چندین درمانگاه و کلینیک محلی در دسترس ساکنان قرار دارد. کلینیک شبانه روزی التیام و داروخانه هداوندخانی در خیابان سلیمی جنوبی در محله بلوار فردوس شرق جنب مسجد امام حسن عسگری واقع شده‌اند.

درمانگاه‌های محله بلوار فردوس شرق
کلینیک شبانه‌روزی التیام در خیابان سلیمی جنوبی فردوس شرق جنب مسجد امام حسن عسگری است.

درمانگاه شماره 22، در خیابان تقدیری و بعد از خیابان ولیعصر، پلاک 87 قرار دارد و درمانگاه بهداشتی و درمانی حضرت فاطمه زهرا و داروخانه الزهرا در خیابان ابراهیمی جنوبی نبش کوچه دوازدهم غربی واقع شده‌اند.

مراکز آموزشی بلوار فردوس شرق

این محله از نظر مدرسه و مراکز آموزشی چیزی کم ندارد و خانواده‌های ساکن در این محله، برای دسترسی به مدرسه مشکلی ندارند. از جمله معروف‌ترین مدارس این منطقه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دبستان پسرانه غیردولتی امام علی (ع) در فردوس شرق خیابان ابراهیمی شمالی
  • دبیرستان متوسطه دوره اول پسرانه پویندگان در فردوس شرق بین خیابان سلیمی جهرمی و گلستان
  • مدرسه دخترانه غیر دولتی سما در فردوس شرق بین گلستان و رامین
  • دبستان پسرانه دولتی سعادت 1 در خیابان ولیعصر
  • دبستان غیردولتی پسرانه فردوسی حکیم در خیابان وفاآذر جنوبی
  • دبستان هوشمند دولتی دخترانه هیربد در ابراهیمی شمالی
  • دبیرستان دخترانه دولتی سوم شعبان در خیابان وفاآذر جنوبی
  • دبیرستان غیردولتی دخترانه خضرا در وفاآذر جنوبی
  • دبستان دخترانه دولتی بهاردانش در وفاآذر شمالی

البته در محله بلوار فردوس شرق، می‌توان چندین و چند مرکز آموزشی زبان و مراکز فرهنگی هنری را هم یافت که مهمترین آنها عبارتند از:

  •  آموزشگاه زبان خلیج ارس در وفا آذر جنوبی
  • آموزشگاه زبان سیتاک بین خیابان وفاآذر و عقیل
  • آموزشگاه زبان کودکان رنگین‌کمان در خیابان ولیعصر
  • آموزشگاه زبان اردستانی بین ابراهیمی جنوبی و بزرگراه ستاری
  • آموزشگاه زبان فاطمی در خیابان ابراهیمی جنوبی
  • نگارخانه مهرمادری بین سلیمی جهرمی و ولیعصر
  • هنرهای دکوری سخت و آموزش در گلستان شمالی
  • آموزشگاه مرکب سیاه

مراکز ورزشی بلوار فردوس شرق

محله بلوار فردوس شرق از نظر مراکز ورزشی هم کم ندارد؛ مجموعه ورزشی خادم، یکی از ورزشگاه‌های مطرح غرب تهران است که در بلوار فردوس شرقی، تقاطع خیابان وفاآذر واقع شده است. این مجموعه دارای امکانات کامل ورزش‌های آبی مثلا استخر قهرمانی، استخر کودکان، سونا و جکوزی است که در آن دوره‌های آموزش شنا برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

در این مجموعه ورزشی، به جز استخر، سالن بدنسازی، سالن ورزش‌های رزمی و یوگا هم راه‌اندازی شده است.

مجموعه ورزشی خادم در محله بلوار فردوس
مجموعه خادم دارای امکانات کامل ورزش‌های آبی مثلا استخر قهرمانی، استخر کودکان، سونا و جکوزی است

از دیگر امکانات ورزشی محله بلوار فردوس شرق می‌توان از این موارد یاد کرد:

  • باشگاه ورزشی تختی در خیابان وفا آذر جنوبی
  • مرکز ورزشی لاغری سلامت در ابتدای فردوس شرقی
  • باشگاه ورزشی سپیده در خیابان ولیعصر
  • باشگاه ورزشی پایتخت در ابراهیمی جنوبی
  • باشگاه ورزشی موج خورشید در ابراهیمی شمالی

امکانات تفریحی فردوس شرق

در این محله پارک‌های محلی کوچک و بزرگی به چشم می‌خورد که نیاز فضای سبز منطقه را تا حدودی رفع می‌کنند. از جمله مهمترین این پارک‌ها، می توان از بوستان با صفا در خیابان وفا آذر جنوبی، پارک بوستان در خیابان سلیمی جهرمی و پارک گلسار در خیابان ابراهیمی نام برد.

از سوی دیگر محله بلوار فردوس شرق یک محله جذاب و شناخته‌شده از نظر خوشمزه‌جات و وجود انواع رستوران‌هاست. در این محله انواع رستوران و فست‌فود پیدا می‌شود و بعضی از این رستوران‌ها حتی مشتریانی از بخش‌های دور و نزدیک تهران دارند.

رستوران ایتالیایی سنسو

سنسو یک رستوران ایتالیایی است که به دلیل کیفیت و سرویس‌دهی خوبش حسابی اسم درکرده و از دیگر محله‌های تهران هم مشتریان زیادی دارد. سنسو در خیابان رامین جنوبی در محله بلوار فردوس شرق، منویی از انواع خوراک‌های ایتالیایی از جمله پیتزا و پنه ، ساندویچ و برگر و … دارد.

معمولا در مقابل در این رستوران، می‌توان صف طولانی مراجعان را مشاهده کرد که برای صرف غذا به این محله آمده‌اند.

محله بلوار فردوس شرق و رستوران سنسو
سنسو یک رستوران ایتالیایی است که با غذاهای خوب و دلچسبش، معروف شده .

محله بلوار فردوس غرب

بلوار فردوس غرب، با کشیده شدن بزرگراه ستاری، از بخش شرقی بلوار جدا شد و البته از سال 98 با تصویب شورای شهر به نام زنده یاد ناصر حجازی سرمربی فقید تیم استقلال، بلوار حجازی نام‌گذاری شد. محله بلوار فردوس غرب، از شمال به بزرگراه علامه جعفری، از شرق به بزرگراه ستاری، از غرب به کوی ارم و از جنوب به اتوبان تهران-کرج منتهی می‌شود.

بلوار فردوس غرب بافت نسبتا متفاوتی نسبت به فردوس شرق دارد. سمت غربی محله بلوار فردوس فروشگاه و مراکز خرید کمتری دارد و به همین دلیل خلوت‌تر و کم ترافیک‌تر است و فضای دنج و خلوت این قسمت، مزیت اصلی‌اش نسبت به بخش شرقی آن است.

محله بلوار فردوس غرب
با کشیده شدن بزرگراه ستاری، بلوار فردوس غرب از بخش شرقی محله جدا شد.

از خیابان‌های اصلی محله بلوار فردوس غرب می‌توان از این خیابان‌ها نام برد: خیابان بهار شمالی و جنوبی (اسپندارفر)، خیابان ورزی شمالی و جنوبی، خیابان پروانه، بلوار شقایق و خیابان لاله.

مراکز خرید محله

وجود هایپراستار باکری در غربی‌ترین نقطه بلوار حجازی و در نبش بزرگراه باکری، نبود مرکز خرید را در این منطقه کاملا جبران کرده است.

هایپر استار باکری

هایپر استار باکری یا هایپراستار ارم، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید برای اهالی غرب تهران است. این مرکز خرید در انتهای غربی بلوار فردوس غرب با تنوع بالای محصولات سوپرمارکتی و سایر محصولات و ویترین متنوع فروشگاه‌ها، سبد خرید اهالی این منطقه را پر می‌کند.

هایپراستار باکری، علاوه بر هایپرمارکت بزرگش، دارای فروشگاه‌های مختلف لباس و کفش و زیورآلات و …است که محل جذابی برای خرید و گشت و گذار به حساب می‌آید. بخشی از هایپراستار هم فودکورت و شهربازی برای بچه‌هاست که باعث شده این مرکز، محیطی دوست‌داشتنی برای خانواده‌ها باشد.

هایپراستار باکری در محله بلوار فردوس غرب
هایپر استار باکری یا هایپراستار ارم یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مرکز خرید برای اهالی غرب تهران است.

مراکز آموزشی فردوس غرب

محله بلوار فردوس غرب هم مثل نیمه شرقی‌اش، در زمینه وجود مدارس و مراکز آموزشی چیزی کم ندارد و همین باعث شده تا خانواده‌های ساکن این منطقه دغدغه‌ای بابت مدرسه فرزندشان نداشته باشند. از جمله مهمترین مراکز آموزشی این منطقه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دبیرستان پسرانه غیردولتی سلام صادقیه در سازمان برنامه جنوبی
  • دبستان دخترانه غیردولتی صدرا نوین در بهار شمالی
  • هنرستان غیردولتی پسرانه خواجه نصیرالدین طوسی در سازمان برنامه جنوبی
  • دبیرستان پسرانه غیردولتی حکیم ابونصر فارابی در ورزی شمالی
  • دبیرستان دخترانه دولتی عصمت در بهار شمالی
  • دبستان دولتی دخترانه شهید هاشمی نژاد در تقاطع خیابان شقایق
  • دبستان پسرانه غیردولتی امام حسن عسگری 1 در نبش تقاطع خیابان شقایق

از مراکز آموزشی و هنری هم در این محله می‌توان از این مراکز نام برد:

  • آموزشگاه زبان خضرا
  • آموزشگاه زبان انگلیسی، چینی و فرانسه ام.آی.ای
  • آموزشگاه زبان انگلیسی و ایتالیایی فاطمی
  • آموزشگاه زبان سمیر سیمین در خیابان وحید شمالی
  • آموزشگاه طراحی و نقاشی مهرتاب در خیابان ورزی جنوبی
  • آموزشگاه هنری آرتا بین لاله و سازمان برنامه

سرای محله بلوار فردوس غرب در خیابان بهار شمالی با بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخانه، آمفی تئاتر، زبان، کارآفرینی، آی تی و کودک، به‌صورت حضوری و آنلاین به اهالی محله خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

مراکز درمانی محله

محله بلوار فردوس غرب هم مثل فردوس شرقی بیمارستان ندارد و ساکنین آنجا در صورت نیاز باید به بیمارستان‌های محلات اطراف مراجعه کنند ولی این محله چندین درمانگاه و کلینیک‌ درمانی و زیبایی دارد که از جمله آنها می‌توان به درمانگاه فردوس در خیابان پروانه جنوبی، کلینیک پوست و موی مهفام در چهارراه شقایق، درمانگاه شبانه‌روزی کیمیاگر در انتهای بلوار حجازی و مرکز رادیولوژی و سونوگرافی سروش بعد از تقاطع شهید ورزی اشاره کرد.

مراکز ورزشی بلوار فردوس غرب

محله فردوس غرب هم دارای چندین مجموعه ورزشی و باشگاه است که نیاز ورزشکاران محله را به خوبی برطرف می‌کند. بی‌تردید مجموعه ورزشی ناصر حجاری، مهمترین مجموعه ورزشی این منطقه به حساب می‌آید؛ در ادامه با سایر امکانات ورزشی این منطقه آشنا خواهید شد:

  • مجموعه ورزشی ناصر حجازی

این مجموعه ورزشی که محل تمرین بازیکنان باشگاه استقلال است، دلیل اصلی نامگذاری بلوار فردوس غرب به نام ناصر حجازی، چهره برجسته فوتبالی کشور به نظر می‌رسد. این مجموعه در حال حاضر، به‌عنوان کمپ رسمی باشگاه استقلال شناخته می‌شود. مجموعه ورزشی ناصر حجازی در در بلوار حجازی، خیابان بهار جنوبی، خیابان پونه واقع شده است.

  • استخر شهید رضایی با استخر، سونا، جکوزی و سالن ماساژ بعد از بزرگراه باکری، خیابان بهار شمالی
  • مجموعه ورزشی آرنیکا مخصوص بانوان در خیابان پروانه شمالی نبش دهم
  • مجموعه ورزشی ارکیده غرب در ابراهیمی جنوبی
  • استخر و سونای شهرداری در خیابان بهار شمالی

امکانات تفریحی فردوس غربی

محله بلوار فردوس غربی از نظر دسترسی به فضای سبز و تفریحی، با توجه به نزدیکی به پارک ارم و وجود بوستان الهام در این منطقه، وضعیت ممتازی دارد.

پارک ارم

پارک معروف و قدیمی ارم، در نزدیکی محله بلوار فردوس غربی قرار دارد. وجود دو شهربازی با دستگاه‌های متنوع، فضای سبز وسیع، باغ وحش ارم، دریاچه و استخر سرباز ارم امکانات جذابی هستند که در چند قدمی محله واقع شده و ساکنین بدون نیاز به صرف زمان خاصی، می‌توانند از این فضای تفریحی جذاب بهره‌‌مند شوند.

پارک ارم در نزدیکی محله بلوار فردو غرب
پارک معروف و قدیمی ارم در نزدیکی محله بلوار فردوس غربی قرار دارد.
بوستان الهام

پارک الهام در انتهای محله بلوار فردوس غرب و در بلوار الهام، یک فضای سبز جذاب و پر از تفریحات متنوع است که هم در بین اهالی فردوس و هم دیگر ساکنین غرب تهران محبوب است. دوچرخه سواری، پیاده‌روی، اسکیت و انجام حرکات ورزشی در پیاده‌راه‌های عریض و مناسب‌سازی شده این پارک، طرفداران زیادی دارد.

وجود فضای سبز زیبا و درختان پر شاخ و برگ و پر سایه و نیمکت‌‌ها و آلاچیق‌هایی که در این پارک با طراوت قرار داده شده، ساکنین محله را برای پیک‌نیک و گذراندن اوقات خوش فراغت به سمت خودش می‌کشد.

بوستان الهام در محله بلوار فردوس غرب
پارک الهام در بین اهالی فردوس و دیگر ساکنین غرب تهران محبوبیت خاصی دارد.

این پارک برای کسانی که حیوان خانگی دارند هم مکان امن و مناسبی است و می‌توان حضور همراه با امنیت و آرامش دارندگان حیوانات خانگی را که با حیوان‌شان به گردش آمده‌اند، در این پارک مشاهده کرد.

علاوه بر اینها وجود میزهای پینگ‌پنگ و فوتبال‌دستی لحظات هیجان‌انگیزی را برای طرفداران این بازی‌ها در پارک الهام می‌سازد.

پارک‌های بهمن و پرنیان دو فضای سبز محلی دیگر در محله بلوار فردوس غرب هستند.

سخن آخر

خلاصه کلام اینکه محله بلوار فردوس به‌عنوان یک منطقه مسکونی در غرب تهران است که هم از نظر دسترسی بزرگراهی و هم از لحاظ دسترسی به ایستگاه متروی صادقیه، موقعیت رفت و آمد خوبی دارد.

این محله با وجود دو پاره شدن بعد از افتتاح بزرگراه ستاری، به دو بخش مجزا تبدیل شده که بخش فردوس شرقی و فردوس غربی با ویژگی‌های متفاوتش، فضاهای مسکونی ایده‌آلی را برای افراد با سلایق مختلف فراهم کرده است: بخش شرقی بلوار برای کسانی که دنبال امکانات در دسترس خرید و خدمات شهری هستند ایده‌آل است و بخش غربی گزینه مناسبی است برای کسانی که دنبال فضایی دنج و با رفت و آمد کمتر و برخورداری از آرامش بیشتر هستند.

محله بلوار فردوس محله‌ای با سطح قیمتی متوسط رو به بالاست که با وجود مجتمع‌ها و آپارتمان‌های مسکونی فراوان، پیدا کردن متراژهای مختلف آپارتمان در آن سخت نیست و بازار خرید و فروش و اجاره در این محله پررونق است.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
1 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Reza
Reza
2 years ago

یک جای با کلاس و شیک در غرب تهران محله فردوس غرب.