محله فرشته؛ اعیانی نشینی بر فراز برج‌های لوکس

آشنایی با محله فرشته

محله فرشته منطقه اعیانی نشین پایتخت، به عنوان قلب پنت‌هاوس‌های تهران شناخته می‌شود. از میان خیابان معروف فرشته که عبور می‌کنی باید مراقب باشی که با دیدن برج‌های بالا بلند که سر به آسمان دارند، کلاه از سرت نیفتد و با دیدن ویلاهای باشکوه دهانت باز نماند.

محله‌ای در دل محله الهیه که در راستای خیابان معروف فرشته که حالا به اسم شهید فیاضی نامگذاری شده است. در این محله، شیک و لوکس و گران قیمت ترین مراکز خرید، رستوران و کافه‌های تهران را می‌توانید پیدا کنید. اهالی محله فرشته عموما از طبقه مرفه هستند و به دلیل وجود سفارتخانه، افراد خارجی زیادی در این منطقه سکونت دارند. نیک بوم در این نوشته شما را با این محله آشنا می‌کند.

محله فرشته کجاست؟

محله-فرشته-کجاست
خیابان فرشته، یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های محله الهیه است و حتی منطقه الهیه به‌خاطر وجود این خیابان زمانی به نام فرشته شناخته می‌شده‌.

خیابان فرشته بخشی از محله الهیه در منطقه شمال شهر پایتخت و منطقه یک شهرداری تهران است. فرشته از سمت جنوب به پل پارک وی، از سمت غرب به خیابان ولیعصر، از سمت شرق با خیابان شریفی منش، بزرگراه صدر و خیابان شریعتی و از جنوب با بزرگراه مدرس محدود می‌شود. فرشته تهران از خیابان ولیعصر کمی بالاتر از چهارراه پارک وی آغاز می‌شود و تا محدوده‌ی پل رومی در شرق ادامه پیدا می‌کند. خیابان فرشته، یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های محله الهیه است و حتی منطقه الهیه به‌خاطر وجود این خیابان زمانی به نام فرشته شناخته می‌شده‌. محله‌ فرشته از شمال با محله‌های مانند تجریش و پل رومی، از شرق با محله‌ قیطریه، از جنوب با محله زرگنده و از غرب با محله کاووسیه همسایه است.

خیابان های مهم منطقه فرشته تهران

آقا بزرگی، بوسنی هرزگوین و چناران سه خیابان فرعی مهم منطقه فرشته هستند. در خیابان آقا بزرگی برج و آپارتمان‌های لوکس محله فرشته را می‌بینید که با نماهای شیک و مدرن قد کشیده‌اند. خیابان بوسنی هرزگوین فرشته به وجود رستوران‌و کافه‌های لوکسی که در این منطقه وجود دارد معروف است. و در خیابان چناران فرشته خانه باغ‌های اعیانی در مسیر تماشا قرار می‌گیرند.

دسترسی خیابان فرشته

دسترسی-فرشته
یکی از مزایای زندگی در محله فرشته، دسترسی این خیابان به بزرگراه صدر، بزرگراه چمران، خیابان ولیعصر و میدان تجریش است. در تقاطع چمران و خیابان ولیعصر هم خط بی آرت تی پل پارک وی تا میدان جمهوری در دسترس اهالی فرشته است.

یکی از مزایای زندگی در محله فرشته، دسترسی این خیابان به بزرگراه صدر، بزرگراه چمران، خیابان ولیعصر و میدان تجریش است. به این ترتیب اهالی فرشته با وجود سکونت در منطقه‌ای لوکس و اعیانی دسترسی خوبی هم به نقاط مخلف شهر دارند.

از نظر دسترسی به خدمات حنل و نقل عمومی هم این خیابان موقعیت خوبی دارد.

از طریق خط اتوبوس تندرو ولیعصر از میدان راه آهن تا تجریش اهالی این منطقه ذسترسی خوب و سریعی  به جنوب تهران دارند.

در تقاطع چمران و خیابان ولیعصر هم خط بی آرت تی پل پارک وی تا میدان جمهوری در دسترس اهالی فرشته است.

ایستگاه متروی میدان تجریش و بزرگراه صدر از دیگر امکانات خطوط حمل و نقل عمومی در حوالی خیابان فرشته است.

پایانه تاکسی در میدان تجریش و پل پارک وی هم امکان دسترسی با تاکسی به نقاط مختلف شهر را برای ساکنان فرشته آسان کرده است.

به این ترتیب اهالی این محله چه با خودروی شخصی و چه وسیله نقلیه عمومی به راحتی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند.

دو جایگاه سوختگیری در نزدیکی این منطقه قرار دارد؛ یکی پمپ بنزین شماره سه نفت در خیابان شریفی منش، خیابان واثق نوری.

دیگری پمپ بنزین پل صدر در خیابان شریعتی.

پیشینه خیابان فرشته

پیشینه-فرشته

خیابان فرشته در گذشته‌های دور از مناطق خوش آب و هوا و پر از باغ و درخت‌های پر شاخ و برگ و میوه منطقه شمیرانات و شمال تهران بوده که با گذشت زمان و ورود به دوران شهرنشینی این باغ‌ها تخریب و جایشان را ویلاهای بزرگ و شیک و برج‌های آسمان خراش و غول آسا گرفتند.

به دلیل آب و هوای خوب و موقعیت مناسب این منطقه و نزدیکی به خیابان مهم و اصلی پهلوی آن زمان و ولیعصر فعلی، ساخت‌وساز در این منطقه به سرعت رونق گرفت.

البته همچنان رد پای این گذشته سرسبز را می‌شود در این منطقه پیدا کرد.

گذشته فرشته با تاریخچه شکل گیری محله الهیه به هم پیوسته است.

بنا بر اسناد تاریخی شهر تهران، محله الهیه در گذشته جزو اراضی خورآذین یا خلازیر بوده که مالک آن عزت‌الدوله، همسر میرزا علی امین‌الدوله، از رجال دوران قاجاریه و صدراعظم ایران در دوران مظفرالدین‌شاه قاجار بوده است.

درباره دلایل نامگذاری محله الهیه گفته می‌شود که نام الهیه از زمانی بر این اراضی گذاشته شد که توسط فردی به نام میرزا جعفر حکیم الهی، از مشاهیر دوران قاجار، خریداری و ‌آباد شد.

در خاطرات عبدالله مستوفی، از رجال سیاسی دوران قاجار و پهلوی درباره این اراضی و ایجاد کارخانه کبریت سازی در این منطقه  آمده: «امین‌الدوله معتقد بود حاجت کشور را باید با ایجاد کارخانه از مال‌التجاره‌های خارجی رفع کرد.» و با همین دیدگاه، با کمک سرمایه‌های خارجی و داخلی، در محله الهیه یک کارخانه کبریت‌سازی افتتاح کرد که محصولات آن به‌مراتب بهتر از کبریت کارخانه تبریز و زنجان بود. »

سه باغ مشهور باغ سفارت شوروی، بباغ امین‌الدوله  و باغ شرکت نفت در این منطقه قرار داشته که باغ سفارت وروی (روسیه) همچنان به شکل سابق خود باقی مانده‌است.

باغ دوم متعلق به امین‌الدوله بود که بین بازماندگانش، تقسیم و بین قسمت‌هایش دیوارکشیده شد.

باغ سوم، مشهور به باغ شرکت نفت، متعلق به میرزا محمد امین دفتر بود. او در آنجا باغ پرورش گل احداث کرده بود که پس از مرگش به همسرش فاطمه خانم، دختر آصف‌الدوله، والی خراسان رسید. این باغ تا نزدیک پل زرگنده ادامه داشت و در زمان حیات فاطمه خانم به قطعات کوچک و بزرگ تقسیم و در نهایت به شرکت نفت ایران و انگلیس فروخته‌شد.

بافت محله فرشته

محله فرشته با وجود امکانات شهرنشینی بالایی مثل وجود انواع مراکز خرید لوکس و گران قیمت، رستوران‌های معروف و با کیفیت، دسترسی خوب به مناطق مختلف شهر و همچنین آب و هوای خوب شمال تهران منطقه‌ای مرغوب و گران قیمت است که ساکنان آن را قشر مرفه جامعه تشکیل می‌دهند.

وجود سفارتخانه‎‌های مختلف مثل سوئیس و روسیه این منطقه را فضای مناسبی برای اتباع خارجی و کارکنان سفارتخانه‌ها کرده است.

فرشته منطقه محبوب هنرمندان هم هست و افراد زیادی از هنرمندان در برج و ویلاهای فرشته سکنا دارند.

برج‌ های معروف مسکونی خیابان فرشته

 

همان طور که گفته شد، این منطقه محله رخ نمایی برج‌های لوکس و مرتفع مسکونی در تهران است.

برج لوکس پارامیس فرشته

پارامیس یکی از لوکس‌ترین برج‌های مسکونی منطقه فرشته است که در زمینی به مساحت 1500 مترمربع با زیربنای 7000 متر در 13 طبقه ساخته شده که 10 طبقه آن مسکونی است.

برج پارامیس دارای مشاعاتی است که علاوه بر لابی، گزینه‌های دیگری مانند سونا، جکوزی، سالن‌های ورزشی، سالن اجتماعات و فضای سبز را نیز در برمی‌گیرند.

برج هرمس

این برج زیبا، فرشته در زمینی به مساحت 6000 مترمربع و 27 طبقه بوده که هرکدام از طبقات از بهترین امکانات رفاهی برخوردار هستند. این برج حدود 70 واحد مسکونی با متراژهای متفاوت از 240 مترمربع تا 925 مترمربع را در خود جای داده است. این واحدهای مسکونی از نظر مشخصات تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌توانند به‌خوبی سلیقه افراد مختلف را برآورده کنند. این برج فرشته با نمای ظاهری خاص با استفاده از بهترین مصالح ساختمانی روز دنیا ساخته شده و در تقاطع خیابان‌های نمازی و کوهیار و بهترین منطقه مسکونی فرشته  قرار دارد. لابی این برج .به‌صورت کاملا مبله است برای گردهمایی‌ها و تجمعات ساکنین ساختمان در نظر گرفته شده. سالن اجتماعات، آسانسور، استخر، سالن‌های ورزشی، سالن بدن‌سازی، لابی، بام سبز همراه با استخر آب گرم و محوطه فضای سبز که دارای 390 متر فضا است، به‌عنوان مشاعات در نظر گرفته شده‌اند.

برج تیفانی

تیفانی از برج‌های معروف خیابان فرشته است که دارای طراحی و معماری خاص و باشکوهی است. د

برج تیفانی یک برج 13 طبقه است که حدود 17 واحد را در خود جای داده است. از این میان 10 طبقه دارای کاربری مسکونی هستند. همچنین فضای پارکینگ برج تیفانی نیز حدود 50 خودرو را در خود جای می‌دهد.

برج تیفانی دارای زیربنایی برابر 5000 مترمربع بوده و در متراژ 8000 مترمربع ساخته شده است.

واحدهای موجود در برج تیفانی متراژهای متفاوتی دارند. شما می‌توانید در این برج واحدهایی با حداقل متراژ 120 مترمربع را پیدا کنید. همچنین واحدهای مسکونی 250 و 370 متری نیز در آن یافت می‌شود. اما بهترین واحد برج تیفانی همان پنت هاوس است که متراژی برابر 1000 مترمربع دارد.

مجتمع چناران پارک

مجتمع چناران پارک الهیه برجی لوکس است که در ساخت آن بالاترین استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا در نظر گرفته‌شده است. در این برج آپارتمان‌هایی با متراژ بالا وجود دارد.

وجود آبشارهای زیبا، پیست دوچرخه‌سواری، خدمات سرو غذا، کارواش ماشین، آب‌نما و سیستم امنیتی پیشرفته از جمله امکانات این مجتمع است.

امکانات خیابان فرشته

محله فرشته از مرغوب‌ترین محله‌های تهران است و یکی از مهم ترین دلایل این مرغوبیت، وجود مراکز خرید مدرن، لوکس و درجه یک تهران در این محله است.

در محله فرشته انواع و اقسام رستوران و کافه‌های درجه یک و با کیفیت و البته گران قیمت وجود دارد و محله‌ای برخوردار و جذاب برای رستورانگردی است.

به طور کلی می‌توان گفت اهالی فرشته هرچیزی که بخواهند از نوع درجه یک آن را به همراه خدمات ارسال در دسترس و نزدیکی خود دارند.

مجتمع مدرن الهیه

مدرن-الهیه-فرشته

مجتمع مدرن الهیه یکی از مراکز خرید مدرن , شیک در منطقه فرشته است.

این مرکز خرید محل گردهمایی برندهای معتبر و معروف بین‌المللی و محصولات متنوع و لوکس از جمله پوشاک، کیف، کفش، اکسسوری هایی نظیر عینک، ساعت و همچنین لوازم آرایش و محصولاتی نظیر عطر، جواهرات و … از برندهای مانند پرومد، ریچی، لامبورد د پارک، استفانو و … هستند.

مدرن الهیه ساختمانی دوازده طبقه با معماری زیبا و باشکوه است.

چندین کافه و رستوران لوکس و شیک هم در این مرکز خرید وجود دارد.

رستوران سوشی کو یکی از این رستوران هاست که منویی متنوع از انواع غذا مانند سوشی رول ویژه، گوشت گوساله به همراه مارچوبه، اردک سرخ شده پکن و سایر غذاهای خاور دور دارد.

ویکولو، یکی از کافه‌های مرکز خرید مدرن الهیه است که حال و هوایی شبیه به کافه و رستوران‌های شهر رم را بازآفرینی می‌کند.

این کافه در فضای سرباز بر بام مدرن الهیه پذیرای مهمانان است.

مجتمع مدرن الهیه در خیابان آفریقای شمالی، رو‌به‌روی کوچه گلنار قرار دارد.

مرکز خرید سام سنتر

سام-سنتر-فرشته

سام سنتر یکی از مراکز خرید مدرن و لوکس تهران است که در محله باغ فردوس و منطقه الهیه واقع شده؛ یک مرکز خرید برای کسانی است که دنبال محصولات خاص و لوکس و تک می‌گردند.

مرکز خرید خاص سام سنتر  در 9 طبقه،۲۶ واحد تجاری ۳۵ تا ۲۰۰ متری را در خود جای داده است. پارکینگ این مجموعه با گنجایش ۲۴۰ خودرو در طبقات دوم تا هفتم ساختمان قرار دارد.

طبقات بالایی سام سنتر با چشم‌اندازی به سمت کوهستان به فودکورت و رستوران‌هایی با غذاهایی از ملیت‌های مختلف اختصاص داده شده است.

ساختمان سام سنتر  معماری و نورپردازی چشمگیری دارد.

سام سنتر محل فعالیت رسمی برندهای معتبر جهانی در تهران است و مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های سام سنتر که آن را از سایر مراکز خرید در ایران متمایز می‌کند، حضور برند‌های معتبر جهانی از ایتالیا،‌ آلمان و سوئیس برای نخستین بار در کشور است که در این مرکز خرید حاضر شده‌اند.

در فروشگاه‌های سام سنتر محصولات مختلفی از پوشاک زنانه و مردانه، بزرگسالان، کودکان و نوجوانان، کیف و کفش، لوازم جانبی (Accessory) طلا، جواهر، ساعت، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن ان هم از برترین برندهای جهانی عرضه می‌شود.

مرکز خرید سام سنتردر خیابان فرشته (شهید مرتضی فیاضی) رو‌به‌روی خیابان کوهیار قرار دارد.

مجتمع تجاری فرهنگی ملل

مجتمع-تجاری- ملل
مجتمع تجاری  فرهنگی ملل با نما و سقف شیشه‌ای و سازه های دکوراتیو استیل در خیابان فرشته خودنمایی می‌کند. این مرکز خرید یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید تهران است که ویژه افراد مرفه جامعه ساخته شده است.

مجتمع تجاری  فرهنگی ملل با نما و سقف شیشه‌ای و سازه های دکوراتیو استیل در خیابان فرشته خودنمایی می‌کند.

این مرکز خرید یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید تهران است که ویژه افراد مرفه جامعه ساخته شده است.

مجتمه تجاری ملل  چهار طبقه است و 50 فروشگاه با برندهای خارجی و لوکس ایرانی با ویترین‌هایی خاص و محصولاتی تک و محدود و گران قیمت در آن حضور دارند.

مجتمع تجاری فرهنکی ملل در تهران، الهیه، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین قرار دارد.

  • مرکز خرید اتوپیا تهران، در محله الهیه، بزرگراه مدرس،خیابان بیدار، خیابان فرشته
  • مجتمع کوئین سنتر الهیه در خیابان ولیعصر ، بالاتراز پل پارک وی (الهیه) ، خیابان فرشته
  • مرکز خرید فرشته در خیابان ولیعصر ، بالاتراز پل پارک وی (الهیه) ، خیابان فرشته

از دیگر مراکز خرید فرشته هستند.

فضای سبز فرشته

محله فرشته محله‌ای سرسبز و خوش آب و هواست که علاوه فضاهای سبز خانه باغ‌ها و برج‌ها دارای بوستان‌های شهری هم هست. از جمله پارک‌های:

  • باغ گیاهان نمازی در خیابان فرشته، خیابان کوهیار.
  • بوستان آقا بزرگی در خیابان فرشته، خیابان آقا بزرگی، خیابان صحرا.
  • بوستان بابک در خیابان فرشته، خیابان آقا بزرگی خیابان بابک.
  • باغ گیاهان امیر تیمور در خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین.

کافه و رستوران های فرشته

محله فرشته با وجود چندین کافه و رستوران لوکس و مشهور به یکی از محله‌های جذاب برای رستورانگردی معروف شده

بعضی از این رستوران ها عبارتند از:

آدرس فودهال فرشته

آدرس-فود-هال-فرشته
فود هال  دو طبقه است و  5 رستوران و یک کافی شاپ و یک تراس بزرگ دارد که معمولا شلوغ است. در فضای فودهال از اشیای نوستالژک و خاطره انگیز در دکوراسیون استفاده شده است که جذابیت خاصی دارند.

آدرس فودهال فرشته یکی از زیبا و متوع ترین رستوران‌های تهران است.

فود هال  دو طبقه است و  5 رستوران و یک کافی شاپ و یک تراس بزرگ دارد که معمولا شلوغ است.

در فضای فودهال از اشیای نوستالژک و خاطره انگیز در دکوراسیون استفاده شده است که جذابیت خاصی دارند.

در این کافه رستوران انواع پیش غذا، سالاد، فرنچ تست، پیتزا ،غذای ایرانی ،ساندویچ ،انواع برگر ، پاستا ،شیرینی ،انواع نوشیدنی خنک ،نوشیدنی تازه و نوشیدنی گرم سرو می‌شود.

فود هال فرشته در خیابان فرشته ، خیابان نیلوفر ، نبش مریم غربی ، پلاک 2 قرار دارد.

رستوران لوکس طلایی

رستوران معروف و قدیمی لوکس طلایی یکی از رستوران‌های محبوب و با کیفیت تهران در حوالی منطقه فرشته قرار دارد.

این رستوران منویی از انواع غذاهای ایرانی، کباب و استیک دارد.

لوکس طلایی در خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان فیاضی(فرشته)،پلاک 2955 است.

رستوران قصاب

استیک-هاوس-قصاب
در استیک هاوس قصاب، انواع غذاها و استیک‌های لذیذ قصاب از مرغوب‌ترین گوشت‌ها با بهترین کیفیت همچون تی‌بن، دالاس، راحت الحلقوم، ریب‌آی ، خامه استیک و…. توسط سرآشپزهای ترک ارایه می‌شود.

در استیک هاوس قصاب، انواع غذاها و استیک‌های لذیذ قصاب از مرغوب‌ترین گوشت‌ها با بهترین کیفیت همچون تی‌بن، دالاس، راحت الحلقوم، ریب‌آی ، خامه استیک و…. توسط سرآشپزهای ترک ارایه می‌شود.

رستوران قصاب در خیابان فرشته، ساختمان ام اچ هاوس، پلاک۱۰۴ قرار دارد.

رستوران لوتکا

فضای کافه رستوران لوتکا با الهام از زیر آب طراحی شده و فضای آرامش بخش این رستوران برای مهمانان به گونه‌ای است که در میان دریا نشسته و غذا میل می‌کنند. رستوران بین المللی لوتکا منوی متنوعی از صبحانه های گرم و سرد شامل شاکشوکا میگو، سیمیت سالمون لوتکا، کروسان و پنکیک لوتکا که به همراه خاویار سرو می‌شود. غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون لوتکا، بشقاب شاه میگو، انواع کالاماری، بشقاب‌های لذیذ پاستا، دسرهای ترکی مثل کاتمر، کونفه ،هاوچ دیلیم ، کادایف و نوشیدنی های خاص و هیجان انگیز دارد.

رستوران لوکس دیوان

رستوران دیوان یکی از لوکس و گران قیمت‌ترین رستوران‌های تهران است که در خیابان فرشته قرار دارد. این رستوران در مرکز خرید سام سنتر قرار دارد و در آن انواع غذاهای سنتی ایرانی را به شیوه‌ای شیک و متفاوت سرو می‌شود. نشانی رستوران دیوان در خیابان فرشته، سام سنتر تهران است.

رستوران حس توران

حس توران یکی از رستوران‌های خاص  و شیک در تهران است که در محله باغ فردوس قرار دارد.

این رستوران منوی متفاوتی شامل پیش خوراک‌های سرد و گرم، آتش خورها، ملغمه‌ها، ته‌تغاری‌ها، چلوک‌ها و… دارد.

در معرفی این رستوران آمده:« در حس توران از غذاهای تکراری خبری نیست، ما در حس توران غذاهای ایرانی را با شیوه ای خلاقانه به شما ارائه می دهیم. در حس توران شما مهمان ما هستید و ما می خواهیم میزبانی ایرانی را با استانداری جهانی به شما ارائه دهیم.»

حس توران در خیابان فرشته، خیابان نیلوفر، نبش مریم غربی، برج رویال طبقه ۲ قرار دارد.

رستوران چاپ چاپ

چاپ چاپ رستوران آسیایی با انواع غذاهای آسیای شرقی در فرشته است.

این رستوران در خیابان فرشته ، خیابان بوسنی هرزگوین ، پلاک 23 ، مجتمع تجاری مینیاتور، طبقه همکف قرار دارد.

رستوران بومی

این رستوران یکی دیگر از رستوران‌های خیابان فرشته است که فضای باز سرسبز و چشمنوازی دارد. منوی دو بخشی این رستوران شامل لیست رستوران و لیست کافی شاپ و بسیار متنوع است. در بخش کافی شاب انواع دمنوش و بستنی  و دسر وجود دارد و بخش غذا شامل انواع کباب، خوراکی های گوشتی ، پلوها و سبزیجات است. آدرس: خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین، بوتیک مال ملل، طبقه چهارم قرار دارد.

رستوران لئون

شعبه فرشته رستوران لئون  که 5 شعبه مختلف است یکی از بهترین رستوران‌های خیابان فرشته است. به لئون فرشته، لئون ۱۹۶۰ سام سنتر هم می‌گویند چون هم در این مجموعه قرار دارد و هم در سال 1960 تاسیس شده است. رستوران لوکس لئون و گران قیمت لئون در  خیابان فرشته، مرکز تجاری سام قرار دارد.

فرشته منطقه جذاب هنرمندان

منطقه فرشته، منطقه‌ای جذاب برای هنرمندان است. وجود خانه سینما در باغ فردوس و در نزدیکی محله فرشته، وجود موزه موسیقی ایران و چندین گالری آثار هنری این منطقه را راسته‌ای جذاب برای اهل هنر کرده است.

گالری هنری آریانا

گالری هنری آریانا از جمله فضاهای هنری فرشته است.

این گالری شامل ۳ قسمت است. گالری اصلی در طبقه همکف برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان برجسته است.

«آرت هاب» که در طبقه زیرین قرار دارد برای ارایه خدمات به هنرمندان جوان و نو پا طراحی شده و در آخر فروشگاهی کوچک به عنوان «آرتی کرفت» که به فروش هنرهای کاربردی اختصاص دارد.

هدف اصلی گالری آریانا معرفی هنرمندان داخلی و خارجی است که در زمینه های مختلف اعم از نقاشی، گرافیک، طراحی، مجسمه سازی، ویدئو آرت، عکاسی و چیدمان فعالیت دارند.

این گالری در انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 9 قرار دارد.

گالری فرشته

نگارخانه‌ فرشته، دیگر فضای هنرمندانه این منطقه است. این گالری با همکاری صاحب نظران عرصه‌ی هنر، با هدف کشف استعدادهای جوان و نوپا و حمایت فرهنگی از آنان و نمایش آثارشان که بیانگر فرهنگ و هنر و دیدگاه خالقان آثار است، قدم برمی‌دارد. این نگارخانه با قابلیت نمایش تمامی شاخه های هنرهای تجسمی نظیر: نقاشی، عکاسی، مجسمه، چیدمان و نمایش فیلم در خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک1671 واقع شده است.

شهر کتاب فرشته

شهر کتاب فرشته در خیابان شریعتی، بین سروش و کسری با وجود انواع کتاب، لوازم التحریر، اشیای هنری  کافه‌ای که پاتوق اهل فرهنگ و هنر است یکی از مراکز جذاب این منطقه به شمار می‌رود.

مجموعه کتاب الهیه (فرهنگستان فرشته)

مجموعه کتاب الهیه یکی دیگر از مرکز فرهنگی و جذاب برای اهل مطالعه در محله فرشته است.

این مجموعه در فضایی وسیع و محیطی دلنشین، بیش از 20 هزار عنوان کتاب، آلبوم های موسیقی، نوشت افزار، بازی های فکری، وسایل دکوری و … را به علاقه‌مندان ارایه و عرضه می‌کند.

ساختمان کتاب الهیه 2 طبقه فروشگاه است که شامل بخش های مختلف کتاب، موسیقی، نوشت افزار، کتاب کودک و نوجوان و بازی و سرگرمی و همچنین خانه ی کودک، رستوران و کافه است.

مجموعه کتاب الهیه در خیابان فرشته، بالاتر از چناران، پلاک 50 قرار دارد.

مسجد فرشته

مسجد فرشته، مسجدی قدیمی و 3 طبقه است. ساختمان این مسجد دارای قوسی مقعر است و نمای آن را 12 پنجره باریک و بلند که میان آنها کاشی‌کاری شده، تشکیل داده.

مسجد فرشته دارای گنبد و دو گلدست کاشی‌کاری شده است و به ‌سبب ارتفاع زیاد ساختمان، گلدسته‌ها کوتاه ساخته شده‌اند.

مسجد فرشته در خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی) قرار دارد.

درمانگاه فرشته

کلینیک شبانه روزی فرشته، یکی از مراکز درمانی داخل محله و در دسترس اهالی محله فرشته است. این کلینیک با پزشکان متخصص و فوق تخصص در زمینه‌های دندانپزشکی، فیزیوتراپی، قلب و عروق، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی، کاردرمانی، پزشک عمومی و اورژانس خدمات درمانی ارایه می‌کند. درمانگاه فرشته در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فیاضی(فرشته) قرار دارد.

مجتمع ورزشی رویال

مجتمع ورزشی رویال یکی از باشگاه‌های ورزشی در دسترس اهالی فرشته است. این مرکز دارای سالن‌های ورزشی مجهز به سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، بوفه، کافی شاپ، فودک.رت سرویس حمل و نقل برای ورزشکاران، اتاق ماساژ و رست ،سالن پیرایش و زیبایی، کلاس‌های ورزشی بدنسازی، یوگا و تی‌آر‌ایکس، سالن بیلیارد حرفه ای، تخته کوه نوردی، .فیزیوتراپی اتاق وی ای پی شو روم و مزون لباس است. باشگاه رویال ویتا در خیابان ولیعصر، بالاتر از فرشته، نبش کوچه سعید، پلاک 2887 است.

باشگاه جیم پلاس

این باشگاه ورزشی با امکانات ورزشی بدنسازی، تی‌آر‌ایکس و یوگا برای خانم‌ها و آقایان در منطقه فرشته قرار دارد.

این باشگاه در خیابان فرشته، خیابان تختی، انتهای کوچه هفتم، پلاک 19 است.

سخن آخر

محله فرشته مرغوب، مشهور و گران قیمت ترین منطقه مسکونی تهران با نمایی از بلندترین برج‌های مسکونی تهران است.

برای سکونت در این محله باید هزینه بالایی بپردازید و در مقابل از امکانات شهری لوکس و جذابی که در این محله هست برخوردار شوید.

در این محله انواع و اقسام رستوران و کافه‌های شیک و گران قیمت وجود دارد.

مراکز خرید مدرن و با محصولات دارای برند از دیگر امکانات این محله اعیانب نشین تهران است.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments