محله گیشا؛ محله شاداب، پرتحرک و محبوب غرب تهران

محله گیشا در غرب تهران

محله گیشا یکی از محبوب‌‌ترین محله‌های غرب تهران است که به سرزندگی و نشاط شهرت دارد. گیشا یا کوی نصر، جزو اولین محله‌هایی است که براساس ساخت و ساز مدرن شهری بنا شده و با خیابان‌بندی و کوچه‌های شماره‌بندی شده، پیدا کردن نشانی‌ها در این محله ساده و سرراست است.

از هرجای تهران که به سمت برج میلاد تهران نگاه کنید، محله گیشا دقیقا همان جاست؛ ساکنان گیشا درست زیر سایه برج بلند میلاد زندگی می‌کنند.

با نیک بوم همراه شوید تا این محله دوست‌داشتنی غرب تهران را بهتر و بیشتر بشناسیم و بفهمیم چرا این محله برای اهالی امروز و دیروزش محبوب است.

محله گیشا کجاست؟

از هر سمت تهران بزرگ که نگاه کنید، برج میلاد نشانه محله گیشا یا کوی نصر است که در منطقه غرب تهران از بالای تپه گیشا تا بزرگراه جلال‌آل‌احمد کشیده شده است.

گیشا همسایه جنوبی محله شهرک غرب تهران است. بزرگراه شیخ فضل الله را که از میدان صنعت به سمت جنوب پیش بروید، دو مسیر برای رسیدن به گیشا وجود دارد؛ یکی خروجی بزرگراه حکیم به سمت شرق است که به شمال محله گیشا راه دارد و دیگر مسیر، از خروجی بزرگراه جلال‌آل‌احمد به سمت شرق است که بعد از عبور از ورودی محله شهرآرا، به اتوبان چمران و ابتدای شیب محله گیشا می‌رسید.

محله گیشا
برج میلاد نشانه محله گیشا یا کوی نصر است که شمالی‌ترین ضلع این محله قرار دارد

گیشا در غرب تهران، از شمال به محله شهرک غرب می‌رسد؛ از جنوب به اتوبان جلال آل‌احمد و محله شهرآرا منتهی می‌شود؛ امیرآباد همسایه شرقی آن است و شهرک پاس و فرهنگیان در غرب آن واقع شده است.

پیشینه محله گیشا

اگر به خیلی گذشته‌ها برویم، منطقه فعلی گیشا، یک تپه با زمین‌های بایر بود که سربازان پادگان جمشیدیه تهران در دوران پهلوی را برای مشق تیراندازی به آنجا می‌بردند. از آنجا که زمین‌های این منطقه تحت تملک ارتش بود، پای ساخت و ساز دیرتر از سایر نقاط تهران به محله فعلی گیشا رسید.

تا اینکه در سال 1330 که روند ساخت و ساز به شیوه نوین، در پایتخت شروع شد. در این زمان بود که دو شریک تجاری به نام‌های آقایان کی‌نژاد و شاپوریان، بخش اول اسم خانوادگی‌شان را کنار هم گذاشتند و شرکت عمرانی- ساختمانی “کی‌شا” را راه‌اندازی کردند و قصه نامگذاری گیشا به سال‌های ساخت این محله، توسط این دو زمین‌دار تهرانی باز می‌گردد.

این دو شریک، کار ساخت خانه برای کارکنان راه‌آهن را در زمین‌هایی به قواره‌های 300 و 400 متری شروع کردند. محله گیشا با طراحی شهرسازی نوین به‌صورت محله‌ای شطرنجی و کوچه‌های شماره‌بندی شده و خانه‌های ویلایی ساخته شد و به‌تدریج، تمامی زمین‌های این منطقه که تحت تملک ارتش بود، توسط این دو شریک خریداری و خانه‌سازی شد.

به این ترتیب پایه شکل‌گیری محله گیشا توسط شرکت ساختمانی “کی شا” و توسط کی نژاد و شاپوریان به نام محله “کی‌شا” گذاشته شد و به مرور زمان گیشا شد.

پیشینه-گیشا
ایده شکل‌گیری محله گیشا، توسط شرکت ساختمانی «کی شا» و آقایان کی‌نژاد و شاپوریان اجرایی شد.

از گیشا تا کوی نصر

این محله بعد از انقلاب، “کوی نصر” نام گرفت ولی عملا این محله همچنان گیشا نامیده می‌شود و اساسا به این نام مشهور است. پل گیشا، معروف‌ترین بخش این محله بود که در ابتدای خیابان گیشا و در خیابان جلال آل‌احمد قرار داشت که در سال 1353، به دستور غلامرضا نیکپی، شهردار وقت تهران، توسط شرکتی بلژیکی ساخته شد.

پل گیشا در دوران برگزاری هفتمین دوره بازی‌های آسیایی در تهران که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، ساخته شد تا دسترسی ورزشکاران و تماشاچیان از غرب به شرق تهران را تسهیل کند. این پل به در واقع موقتی بنا شد و باید برچیده می‌شد، اما حدود پنجاه سال دوام آورد و در نهایت برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی، در سال 1395 تخریب و برچیده شد و حالا به جای پل گیشا، یک زیرگذر ساخته شده تا از بار ترافیکی بزرگراه جلال آل‌احمد بکاهد.

بافت محله گیشا

گیشا یک خیابان بلوار مانند شمالی جنوبی با شیب به سمت جنوب با کوچه‌های شماره‌بندی شده است. از نظر ساخت و ساز در گیشا، دو نوع سازه در این محله دیده می‌شود؛ یک بخش خانه‌های قدیمی دو، سه و چهار طبقه‌ای که با نمای قدیمی از گذشته باقی مانده‌اند و بیشتر در نیمه به سمت غرب محله که کوچه‌ها به بزرگراه شیخ فضل الله نوری می‌رسند و عدد کوچه‌ها فرد است، باقی مانده‌اند.

بخش دیگر، آپارتمان‌های نوساز و شیک و بازسازی شده است، که نیمه دیگر گیشا را تشکیل می‌دهند که مدام هم بیشتر می‌شوند. نیمه شرقی گیشا که انتهای کوچه‌هایش به بوستان زیبا و سرسبز گفت‌وگو منتهی می‌شوند و نام کوچه‌ها اعداد زوجند، نوسازتر است. بر اساس اطلاعات ویکی پدیای فارسی طراحی خیابان‌بندی گیشا، با الگوبرداری از شماره‌گذاری خیابان‌های منهتن شهر نیویورک ایجاد شده‌ و این محله، در کل ۴۱ خیابان زوج و فرد دارد.

از نظر کیفیت سکونت کوچه‌های بخش شرقی گیشا که منظره پارک گفت‌و گو را دارند و در عین حال اکثر نوسازتر نیز هستند، مرغوب‌ترند و قیمت ملک هم در این بخش گران‌تر است. یکی از خوش‌منظره‌ترین خیابان‌های گیشا، خیابان عارف نظری و نادری‌نیا در سمت شرقی گیشاست که منظره برج میلاد را در دیدرس دارند.

بافت محله گیشا
طراحی خیابان‌بندی گیشا با الگوبرداری از شماره‌گذاری خیابان‌های منهتن شهر نیویورک ایجاد شده‌.

خیابان‌های مهم محله

خیابان اصلی گیشا شمال به جنوب و کوچه‌های آن شرقی غربی هستند؛ در اواسط خیابان گیشا به یک خیابان مهم شرقی-غربی بر می‌خوریم که خیابان بیست متری یا پیروزی است.

خیابان‌های فروزانفر، بلوچستان، کانال (فاضل) و بلوار مدارس (ناظریان قمی) از خیابان‌های اصلی موازی با بلوار اصلی گیشا و به صورت شمالی جنوبی هستند. لازم به ذکر است که بلوار اصلی گیشا به 30متری صلح مشهور بوده‌ است.

در سمت غرب خیابان گیشا و کوچه‌های زوج، سه چهارراه وجود دارد که چهارراه اول تا سوم به ترتیب پیوند، پیمان، دوستی نام دارند و چهارراه اول تا سوم سمت کوچه‌های فرد (بخش شرقی گیشا) به ترتیب پیام، پیشگام و پیشاهنگ نام دارند.

جالب است بدانید که گیشا محله زندگی بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور مثل جلیل شهناز (استاد سرشناس تار)، سهراب سپهری (نقاش و شاعر معاصر)، فریبرز لاچینی (آهنگساز معاصر و پیانیست)، کوروش یغمایی(هنرمند و پیشرو موسیقی راک ایران) ، علی دایی (اسطوره فوتبال ایران) و.. بوده است.

دسترسی به محله گیشا

محله گیشا در میان چهارشاهراه اصلی تهران قرار گرفته و دسترسی بزرگراهی بی‌نظیری دارد.

بزرگراه شرق به غرب حکیم از شمال، بزرگراه شمال به جنوب شهید چمران در شرق، بزرگراه شمال به جنوب شیخ فضل‌الله در غرب و بزرگراه جلال آل احمد در جنوب، این محله خوش مسیر را محاصره کرده‌اند. بدین ترتیب محله گیشا که داخل محدوده طرح و ترافیک قرار ندارد، برای اهالی که خودروی شخصی دارند، محله‌ای مرغوب و دارای دسترسی خیلی خوبی به نقاط مختلف تهران است.

دسترسی بزرگراهی محله گیشا
محله گیشا در میان چهارشاهراه اصلی تهران قرار گرفته و دسترسی بزرگراهی فوق‌العاده‌ای دارد.

از نظر امکانات دسترسی به حمل و نقل عمومی نیز این محله دارای چندین خط تاکسی به سمت شهرک غرب، آزادی، ونک، میدان انقلاب، تجریش و دیگر بخش‌های مرکزی و مهم تهران است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به گیشا، ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس در جنوب محله و در تقاطع بزرگراه‌های جلال آل‌احمد و چمران قرار دارد. ایستگاه اتوبوس تندرو (بی آر تی) که از جنوب به شمال تهران می‌رود، در شرق محله و در نزدیکی ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس، در بزرگراه چمران قرار دارد. در عین حال خطوط اتوبوس‌های کوی نصر-انقلاب اسلامی و کوی نصر- میدان ولیعصر هم در گیشا تردد می‌کنند و اهالی را به مقصد می‌رسانند.

امکانات تفریحی و مراکز خرید محله گیشا

گیشا محله‌ای شاداب و پر رفت‌و‌آمد است که امکانات شهری متعدد و جذابی مثل مرکز خرید نصر، فضای سبز وسیع بوستان گفت‌و‌گو و البته برج میلاد را در دسترس دارد. در عین حال خود خیابان اصلی گیشا، با انواع فروشگاه‌ها، محل جذابی برای خرید و خیابان‌گردی است.

پاساژ نصر

مهم‌ترین مرکز خرید گیشا، جدای از فروشگاه‌هایی که در دو طرف بلوار شمالی جنوبی اصلی گسترده شده‌اند، پاساژ نصر یا همان کانال است که هم محل گشت‌و‌گذار و هم خرید لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، زیورآلات، موبایل و …ساکنان غرب تهران است.

این پاساژ معروف، علاوه بر ساکنان گیشا برای خیلی از اهالی سایر محله‌های غرب تهران هم جذاب است و خیلی از افراد، برای خرید به این پاساژ مراجعه می‌کنند. پاساژ نصر یا پاساژ گیشا در گذشته برروی یک کانال آب، ساخته شده و به همین دلیل به کانال هم معروف است. بخشی از این پاساژ به فروشگاه‌های محصولات صنایع‌دستی و بخشی به زرگری اختصاص دارد.

بازار بزرگ نصر در محله گیشا
در کانال می‌توان فروشگاه‌های متعدد لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، زیورآلات و موبایل را یافت.

این پاساژ دو طبقه 600 متر طول دارد و حدود چهارصد فروشگاه در این پاساژ فعالند.

یکی از نکات جالب و جذاب بازار بزرگ نصر، رستوران‌های متفاوت و بیرون‌بری هستند که در طبقه پائین و ابتدای پاساژ دایر هستند و به محض ورود برای جذب مشتری، تکه‌های قارچ و مرغ سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده را به شما تعارف می‌کنند و خوراکی‌های جذاب و متفاوتی دارند. این فست‌فودهای کوچک هم از بخش‌های جذاب پاساژ نصر بوده و حسابی پاتوق و پر طرفدار هستند.

برج میلاد

مجموعه برج میلاد تهران نزدیک‌ترین موقعیت گردشگری و تفریحی نزدیک به محله گیشا است. این برج در سوی دیگر اتوبان حکیم برروی تپه‌ گیشا و در منطقه 2 شهرداری تهران قرار دارد. در مجموعه برج میلاد تهران، بخش‌های تفریحی و گردشگری متنوعی هست که در قسمت بالای برج و محوطه اطراف برج قرار گرفته‌اند.

از جمله این بخش‌ها می‌توان به موزه‌های متعدد، دلفیناریوم، چند سالن سینما، چند رستوران، گنبد آسمان و شهر مشاغل کودکان کاربازیا اشاره کرد.

برج میلاد در محله گیشا
مجموعه برج میلاد تهران نزدیک‌ترین موقعیت گردشگری و تفریحی نزدیک به محله گیشاست.

موزه‌های برج میلاد:

در مجموعه برج میلاد، چندین موزه متفاوت را می‌توان یافت که عبارتند از:

  • موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران: این موزه در طبقه سوم برج است. در این موزه، دست‌نوشته‌های قدیمی ایران و هدیه‌های شهرداری‌ شهرهای مختلف به شهرداری تهران، در دوره‌های تاریخی متفاوت، در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.
  • موزه سکه: در طبقه چهارم ساختمان بالای برج میلاد، “موزه سکه” برج میلاد قرار دارد. در این موزه 160 سکه مختلف از دور‌های تاریخی هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان به نمایش در آمده است.
  • موزه مشاهیر: مجسمه‌های موزه مشاهیر، جذاب‌ترین بخش برج است که در طبقه پنجم واقع شده. در موزه مشاهیر، مجموعه‌ای از مجسمه‌های  شخصیت‌های نام‌آور ایرانی که در اندازه و ابعاد واقعی توسط استاد علیرضا خاقانی با ظرافت دقت طراحی و ساخته شده، قرار گرفته است. تندیس‌های پروفسور مجید سمیعی، پروفسور حسابی، سیمین دانشور، جلال آل‌احمد، جهان پهلوان تختی و استاد کمال الملک از جمله تندیس‌های نمایشگاه مشاهیر برج به شمار می‌روند.
مجسمه پروفسور حسابی در موزه مشاهیر برج میلاد محله گیشا
مجسمه پروفسور حسابی یکی از مجسمه‌های موزه مشاهیر برج میلاد است.

رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه:

در برج میلاد رستوران‌های و کافه‌های متعددی هم فعالند و به مراجعین سرویس‌دهی می کنند:

  • رستوران گردان، معروف‌ترین رستوران در مجموعه برج میلاد است که در طبقه ششم ساختمان رأس برج میلاد قرار دارد. این رستوران، بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است و هر یک ساعت، یک دور کامل می‌چرخد.
  • کافه تریای ویونا که می‌توان آن را بلندترین کافه تریای جهان نامید، در طبقه چهارم ساختمان رأس برج و در ارتفاع 266 متری قرار گرفته است.
  • رستوران سنتی ایوان، یکی دیگر از رستوران‌های مجموعه برج است که در قسمت غربی مجموعه و روی تپه‌های گیشا قرار دارد.

دیگر امکانات تفریحی مجتمع برج میلاد:

  • سکوی دید بسته: در طبقه سوم ساختمان بالای برج قرار دارد و چشم‌اندازی زیبا از مناظر مختلف شهر را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.
  • سکوی دید باز برج میلاد: این سکو در طبقه هفتم برج میلاد واقع شده است و بازدیدکنندگان در این بخش، با دوربین‌هایی نقاط مختلف پایتخت را از فراز برج تماشا می کنند.
  • گنبد آسمان برج میلاد: این گنبد، با نمای بیرونی تمام شیشه‌ای، در آخرین طبقه ساختمان رأس برج میلاد، یعنی طبقه دوازدهم قرار گرفته است. در ستون وسط گنبد آسمان، نقاشی‌هایی نمادین از تاریخ کهن ایران باستان تا دوران اسلامی به چشم می‌خورند.
  • امکانات بازی و تفریحی: در محوطه اطراف برج میلاد و سایر قسمت‌های این مجموعه هم امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی وجود دارد؛ مثل لیزریوم، زمین پینت بال، پل معلق، زیپ لاین، سینما ۶ بعدی، گیم هفت بعدی، اتاق فرار انیگما و شهر مشاغل کودکان.

برج میلاد تهران در نشانی بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران واقع شده است.

بوستان گفتگو

پارک گفتگو یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین بوستان‌های غرب تهران است که در شرق محله گیشا واقع شده و طراحی و معماری منحصر به فردی دارد. بازدیدکنندگان از پارک گفت و گو در قسمت‌های مختلف این پارک، با معماری باغ‌ ایرانی، انگلیسی، فرانسوی، چینی و ایتالیایی آشنا می‌شوند و در نهایت در انتهای باغ ایرانی، عمارت کوشک قرار دارد که یادآور معماری زیبای دوره قاجار است.

بوستان گفتگو در محله گیشا
پارک گفتگو یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین بوستان‌های غرب تهران است که در شرق محله گیشا واقع شده است.

این بوستان فضای طبیعی جذاب و متنوعی دارد. درختان چنار، اقاقیا، سدروس، توت، سرو خمره‌ای، کاج مشهد، ماگنولیا، کبوده، میخک هندی، چرم لیفه، نوئل، توری و صنوبر و انواع درختچه‌ها و گل‌ها پوشش گیاهی پارک را تشکیل می‌دهند. در این پارک تندیس‌هایی از مشاهیر و بزرگان ایران و جهان مثل امیرکبیر، محمدعلی صنعتی، رودکی، سعدی، مدرس و سیمون بولیوار نصب شده است.

بوستان گفت‌وگو از شمال به مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید چمران، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به محله گیشا محدود می‌شود.

امکانات بوستان گفت‌و‌گو

این پارک امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی مثل آمفی‌تئاتر روباز، خانه سلامت، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، کتاب‌فروشی، خانه اسباب‌بازی، زمین بازی کودکان، زمین‌ اسکیت، رستوران و کتابخانه.. دارد.

کتابخانه پارک، کتابخانه تخصصی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران و یکی از منابع مهم دانشجویان و کارشناسان فضای سبز است. بوستان گفت‌و‌گو محل برپایی سالانه نمایشگاه بزرگ گل و گیاه شهرداری تهران نیز هست.

امکانات درمانی محله گیشا

بیمارستان میلاد، نزدیک‌ترین مرکز درمانی به محله گیشاست و گل سرسبد مراکز درمانی نزدیک این منطقه به شمار می‌رود. در عین حال پزشکان متعددی در این محله مطب دارند و چندین کلینیک پزشکی و داروخانه نیز در محله گیشا دایر هستند. مراکز درمانی گیشا عبارتند از:

بیمارستان میلاد

بيمارستان ميلاد یکی از مراکز درمانی مهم و پر مراجعه شهر تهران است که در نزدیکی محله گیشا قرار دارد. این بیمارستان هزار تختخوابی فوق تخصصی، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و خدمات درمانی را به‌صورت رایگان به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می‌کند.

بیمارستان میلاد در بزرگراه همت، نرسیده به پل اتوبان چمران قرار دارد.

بیمارستان میلاد نزدیک محله گیشا
بيمارستان ميلاد فاصله کمی با محله گیشا دارد و یک مرکز درمانی دولتی است که مراجعین زیادی نیز دارد.

درمانگاه شبانه‌روزی گیشا

درمانگاه شبانه‌روزی گیشا یک مرکز درمانی در دسترس اهالی محله گیشاست و در بخش غربی گیشا در خیابان بلوچستان، خیابان دوم واقع شده است.

درمانگاه شبانه‌روزی شفاگستر

درمانگاه شبانه‌روزی شفاگستر ، در انتهای خیابان بیست و یکم گیشا، خیابان ناظریان قمی، کوچه درگاهی ، پلاک 39 واقع شده و به صورت بیست و چهارساعته خدمات پزشکی و دندانپزشکی به مراجعین ارائه می‌کند. .

درمانگاه دندانپزشکی مینادیس

کلینیک دندانپزشکی مینادیس در ابتدای گیشا، بین خیابان‌های دوم و چهارم، پلاک 25 قرار دارد.

مراکز آموزشی محله گیشا

گیشا محله‌ای ممتاز در زمینه دسترسی به مدارس و مراکز آموزشی است که نه تنها مدارس مختلف برای فرزندان خانواده‌های ساکن گیشا در دسترس است، بلکه کودکان زیادی نیز از سایر محله‌های تهران هم برای تحصیل به مدارس گیشا می‌آیند.

مجتمع مدرسه‌ها بخشی معروف به وجود چندین مدرسه از دستان تا دبیرستان و هنرستان و .. کنار هم در گیشا است که در خیابان ناظریان قمی واقع شده.

آموزش و پرورش منطقه دو تهران و یک مرکز آموزش ناشنوایان نیمروز در همین مجتمع مدرسه‌ها قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر گیشا از نظر آموزشگاه‌های زبان، موسیقی، نقاشی، آشپزی ، شطرنج و باشگاه‌های ورزشی هم اوضاع خوبی دارد.

این محله به دلیل نزدیکی به مجموعه‌های کوی دانشگاه تهران، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ، دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس محله مناسب و جذابی برای سکونت دانشجویان این دانشگاه‌ها است.

از جمله مدارس و مراکز آموزشی محله گیشا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مدرسهٔ ناشنوایان دخترانه نیمروز

مدرسه ناشنوایان نیمروز، اولین مجتمع آموزشی ناشنوایان دولتی کشور است که در سال 1344 تأسیس شده و دانش‌آموزان دختر از مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی در آن به تحصیل علم می‌پردازند. این مجتمع آموزشی، دارای 20 کلاس درس، 4 کارگاه مجسمه‌سازی، نقاشی، رایانه و کتابخانه است.

این مجتمع آموزشی در خیابان هفدهم غربی محله گیشا قرار دارد.

مدرسه ناشنوایان نیمروز در محله گیشا
مدرسه ناشنوایان نیمروز، اولین مجتمع آموزشی ناشنوایان دولتی کشور است که در سال 1344 تأسیس شده .
  • هنرستان دخترانه نیایش

هنرستان دخترانه نیایش از هنرستان‌های معروف غرب تهران است که در رشته‌های متنوع هنری فعالیت دارد. هنرستان نیایش در خیابان ناظریان قمی، انتهای خیابان هفدهم قرار دارد.

  • دبیرستان دخترانه دولتی شهید محمد منتظری در خیابان ناظریان قمی
  • دبیرستان دخترانه دولتی فیاض بخش در انتهای خیابان سیزدهم گیشا جنب آموزش و پرورش منطقه 2
  • دبستان دخترانه بنت الهدی صدر در خیابان سیزدهم گیشا
  • دبیرستان پسرانه دولتی قدس در خیابان بلوچستان، انتهای کوچه هفتم
  • مدرسه علمیه دخترانه الزهرا (ع) در خیابان گیشا، نبش خیابان شهید جوادفاضل شرقی
  • آکادمی زبان های خارجه کوکی در خیابان فروزان‌فر گیشا
  • آموزشگاه هنر موسیقی ایران زمین بین خیابان نهم و خیابان فاضل گیش،ا جنب بانک تجارت

رستوران‌های گیشا

محله شاداب و پر تحرک گیشا از نظر تنوع و تعدد رستوران، کافه و پاتوق‌های خوشمزه هم کم و کسری ندارد و چندین رستوران، فست فود و کافه باکیفیت و معروف در این محل قرار دارند که می‌توان به پیتزا پاپیون، پیتزا لئو، پیتزا باروژ، پیتزا سیب 360، ساندویچ اژدر زاپاتا، هایلا و … اشاره کرد. در ادامه، تعدادی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

پیتزا دهکده گیشا

پیتزا دهکده یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین رستوران‌ها برای محلی‌های گیشاست. این رستوران کوچک، با دکوراسیون گرم و دوست‌داشتنی‌اش، پاتوق خیلی از اهالی گیشا بوده و هست.

پیترا دهکده به تونه پیتزا معروف است و دلیل آن هم وجود بیش از 30 نوع پیتزا در منوی این رستوران است. دهکده در انتهای گیشا، نبش کوچه چهل و یکم واقع شده است.

پیتزا دهکده در محله گیشا
پیتزا دهکده یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین رستوران‌های گیشاست.

رستوران شب‌های گیشا

رستوران شب‌های گیشا با انواع غذاهای سنتی ایرانی و دیزی از رستوران‌های محبوب گیشاست که بین خیابان یکم و سوم، جنب فروشگاه شیرین عسل، در ساختمان شماره 30 است.

کافه رستوران فلورانس

این کافه رستوران سه طبقه در نزدیکی پارک گفتگو قرار دارد و مشتریان آن در هنگام خوردن غذا، منظره زیبای پارک را پیش رویشان دارند. فلورانس با منویی متنوع و فضایی زیبا از کافه رستوران‌های محبوب اهالی محله گیشاست.

فلورانس در خیابان علیالی گیشا، خیابان یاس، نبش کوچه 22، روبروی بوستان گفتگو قرار دارد.

امکانات ورزشی محله گیشا

بوستان گفت‌و‌گو با دارا بودن امکانات ویژه ورزشی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، فضای مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی اهالی گیشاست. البته این محله چندین باشگاه‌ ورزشی هم دردل خود دارد.

دوچرخه سواری در پارک گفتگو در محله گیشا
مسیر ویژه دوچرخه سواری در پارک گفتگو، یکی از امکانات ورزشی خوب این بوستان است.
  • باشگاه تکنیک برتر (شعبه گیشا) در خیابان ناظریان قمی، بین خیابان سیزدهم و پانزدهم
  • مجموعه ورزشی ولایت در خیابان پیروزی، خیابان یاس.
  • آکادمی ورزشی در نبش خیابان گیشا
  • خانه ورزش در خیابان هفدهم گیشا که مجموعه ورزشی مختص بانوان است.

اماکن مذهبی گیشا

محله گیشا دارای چندین مسجد و حسینیه در داخل محله است که مهمترین آنها، مسجد حضرت ابوالفضل (خیابان جواد فاضل غربی، روبروی خیابان فرخزادی) مسجد جعفری (نبش خیابان 26) و مسجد امام حسین (ع) که در ضلع شمالی بوستان گفتگو واقع شده، هستند.

سخن آخر

محله گیشا یا کوی نصر در قلب شاهراه‌های غرب تهران محله‌ای سرزنده و پر تردد است که تمامی امکانات لازم برای یک منطقه مسکونی را در خود دارد. این محله با طراحی مدرن امروزی، محله‌ای خوش مسیر با خیابان بندی‌شطرنجی و شماره‌بندی شده و بسیار سرراست است.

این محله به دلیل محبوبیت، بازار خرید و فروش ملک پر رونقی دارد و جزو محله‌های نسبتا گران قیمت غرب تهران است که خرید ملک در این محله یک سرمایه‌گذاری پر سود به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments