اقدامات یک مشاور املاک خوب در فروش خانه شما

نقش یک مشاور املاک خوب در فروش خانه شما

تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که چرا گاهی بنگاه‌های املاک برای خرید، فروش یا اجاره یک ملک، هزینه زیادی دریافت می‌کنند؟ چرا بنگاه‌های املاک برای فروش خانه از شما کمیسیون می‌گیرند؟ ویژگی‌های یک مشاور املاک خوب چیست؟ برای انتخاب یک مشاور املاک خوب برای خرید، فروش یا اجاره ملک باید چه ملاک‌هایی را در نظر گرفت؟ در این مقاله از نیک بوم به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

حتی در زمان رونق بازار که خانه‌ها به راحتی فروش می‌روند، شما برای فروش خانه خود به یک مشاور املاک خوب نیاز خواهید داشت. در طی روزهای پرفروش بازار املاک، یک بنگاه خوب به مشتریان خود کمک خواهد کرد تا ملک مورد نظر را با بهترین قیمت و به راحتی به فروش برسانند و امروز در بازار راکدی که شاهدش هستیم برخورداری از خدمات چنین بنگاهی، در فروش باارزش‌ترین سرمایه شما کمک بزرگی خواهد بود.

اقدامات یک مشاور املاک خوب در فروش یا اجاره خانه

توجه داشته باشید که یک بنگاه املاک خبره و یک مشاور املاک کار بلد، باید کارهای زیادی را قبل از فروش، در حین فروش و پس از آن به انجام برساند. بیشتر این کارها در پشت صحنه و خارج از ساعات کاری صورت می‌گیرند و در نتیجه شما از وجود آن بی‌اطلاع می‌مانید.

در ادامه این مقاله از نیک بوم به برخی از این وظایف و تعهدات اشاره می‌کنیم تا شما هم متوجه بشوید که مشاور املاک در جریان این روند چه کارهایی را انجام می‌دهد و در ازای آن از شما کمیسیون دریافت می‌کند:

۱. اقدامات قبل از فایل کردن ملک

یک مشاور املاک خوب قبل از فایل کردن یک ملک برای فروش یا اجاره، اقدامات متعددی را انجام می‌دهد که از جمله این اقدامات باید به این موارد اشاره کرد:

ارزیابی بازار

وقتی مشاور املاک با یک فروشنده یا موجر قرار بازدید تعیین می‌کند، تحقیقات زیادی را برای تخمین قیمت ملک انجام می‌دهد. مقایسه فروش‌های مشابه در چند ماه گذشته فقط بخشی از این تحقیقات است. درک روند کنونی عملکرد بازار و شاخص‌هایی مانند روزهای رونق و میزان عرف تخفیف فروشنده هم در این شرایط اهمیت زیادی پیدا می‌کنند.

درک نیازهای فروشنده

شرکت باید بفهمد که فروشنده چرا قصد فروش ملک خود را دارد و این فروش چقدر اورژانسی است تا بتواند ملک او را با بهترین شرایط ممکن به فروش برساند.

آموزش فروشنده

نمایندگان یک مشاور املاک خوب، به فروشنده توضیح می‌دهند که روند کار بازار در حال حاضر به چه نحوی پیش می‌رود و شاخص‌هایی مثل شرایط فروش خانه را هم برای او شفاف‌سازی می‌کنند. به این ترتیب فروشنده درک بهتری از قیمت احتمالی بازار برای ملک خود پیدا می‌کند.

به‌کارگیری بهترین استراتژی‌های بازاریابی

یکی از استراتژی‌های بازاریابی این است که نمایندگان باید تعیین کنند که بهترین حالت برای فروش ملک به چه صورت است. به عبارت دیگر باید مشخص شود آیا ملک مورد‌نظر ، در حالت حراج فروش بهتری پیدا می‌کند یا اینکه در شرایط عادی به معرض فروش گذاشته شود.

استراتژی قیمت‌گذاری

استراتژی قیمت‌گذاری باید براساس ارزیابی حرفه‌ای شرایط کنونی بازار صورت بگیرد.

۲. بازاریابی و تبلیغات

امروزه بنگاه‌های املاک از روش‌های مختلفی برای بازاریابی و دیده شدن املاک فروشی خود استفاده می‌کنند. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • عکس‌برداری حرفه‌ای از ملک
  • پیشنهاد ایجاد تغییر در طراحی ظاهری ملک به منظور افزایش مطلوبیت آن
  • نوشتن یک متن تبلیغاتی و استفاده از نسخه‌های آن در چند رسانه مختلف از جمله پرتال‌های لیست فروش آنلاین و وب‌سایت خود شرکت
  • تبلیغ گسترده املاک (به جای فقط تمرکز روی پرتال املاک) در رسانه‌های مختلف برای به دست آوردن گستره وسیع‌تری از مخاطبان و قرار گرفتن در انظار
  • انتشار اخبار در شبکه‌های اجتماعی
  • ارائه پیشنهاد خرید (با توجه به بانک اطلاعاتی شرکت) به خریداران احتمالی

البته بخشی از بازاریابی، به مدیریت خانه‌های آماده فروش و بازرسی آن‌ها بازمی‌گردد؛ به این ترتیب شرکت می‌تواند اطلاعات ملک را در اختیار خریداران بالقوه قرار دهد.

۳. مذاکره برای فروش

یک مشاور املاک خوب مشاوری است که در فن مذاکره تبحر داشته باشد. وقتی بنگاه املاک پیشنهادها را دریافت می‌کند، به ارزیابی آن پرداخته و توصیه‌های خود را با فروشندگان در میان می‌گذارد. سپس شرکت از جانب فرد فروشنده به مذاکره می‌پردازد و در کنار شرایط و ضوابط مطلوب، بهترین قیمت ممکن را به دست می‌آورد.

ویژگی های یک مشاور املاک خوب
یک مشاور املاک خوب،باید اقدامات زیادی را قبل، در حین و پس از فروش ملک شما به انجام برساند.

۴. مدیریت بعد از امضای قرارداد

کار بنگاه املاک پس از مذاکره موفق برای فروش به اتمام نمی‌رسد. آن‌ها باید قرارداد فروش را به دقت تهیه کرده و به طرفین از جمله وکلا ارائه دهند. بنگاه متعهد، باید روی واریز به موقع وجوه در یک حساب بانکی معتبر هم نظارت داشته باشد.

یک بنگاه املاک خوب حتی پس از این کارها باید در میدان باقی بماند؛ چون در این زمان ممکن است گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکلاتی در ساختمان مورد معامله دریافت کند. نمایندگان املاک در صورت دریافت چنین گزارشی، باید به ساختمان دسترسی داشته باشند و بدون هیچ قید و شرط، باید به موارد قانونی مربوط به آن رسیدگی کنند. پس از آن هم در صورت وجود هر سوالی از جانب فروشنده، خریدار یا وکلای قانونی آن‌ها باید پاسخ‌گو باشند. یک نمایندگی املاک خوب باید قبل از اسکان خریدار، ساختمان را بازرسی کند.

این لیست مختصر، تنها خلاصه‌ای از وظایف و مسئولیت‌های یک بنگاه املاک خوب را در بر دارد و برای اینکه مشتریان یک فروش/خرید امن و موفق را تجربه کنند، این موارد به تنهایی کفایت نمی‌کند.

سرعت عمل نشان سادگی کار نیست

گاهی ، در شرایط رونق بازار، بنگاه املاک به سرعت یک خریدار برای ملک شما یا یک ملک خوب برای فرد خریدار، پیدا می‌کند و این بدان معنا نیست که بنگاهی کار خاصی انجام نداده و خیلی سریع و راحت یک ملک آماده برایتان پیدا شده است. به عبارت دیگر، این امر هم نتیجه بازاریابی و مشاوره خوب آن‌ها به مشتریان و تخمین صحیح قیمت بازار بوده است.

بنابراین، اگر به فکر مراجعه به یک بنگاه املاک ارزان قیمت یا ناشناس هستید و فکر می‌کنید این گونه در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود، بهتر است کمی تامل کنید. چرا که پرداخت کمیسیون بیشتر به یک نماینده املاک خوب می‌تواند باعث شود که ملک خود را با قیمت بسیار بهتری به فروش برسانید.

یک بنگاه املاک خوب، بنگاهی است که خانه شما را به بالاترین قیمت به فروش می‌رساند، نه نماینده‌ای که با کمترین کمیسیون برای ملک شما خریدار پیدا می‌کند. در بخش نظرات، تجربیات خود در حین فروش خانه و کار با بنگاه‌های املاک را با ما و سایر مخاطبین این مقاله به اشتراک بگذارید. از نظر شما یک بنگاه املاک خوب باید دارای چه مشخصه‌هایی باشد؟

منبع: homely

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments