شیوه صحیح جابجایی یخچال در اسباب کشی

جابجایی یخچال درجریان اسباب‌کشی منزل

جابجایی یخچال عموما کار سختی است ولی اگر ابزار مناسب، زمان و نیروی کمکی در اختیار داشته باشید می‌توانید با خیال راحت برای یخچال در روز اسبابکشی اقدام کنید و نیازی به نیروی کاری حرفه‌ای در این زمینه نخواهید داشت.

مراحل جابجایی یخچال در جریان اسباب کشی:

در جریان یک اسباب کشی، محافظت و مراقبت و سالم به مقصد رساندن وسایل نکته مهمی است که در مورد جابجایی وسایل سنگین و ارزشمند مثل تلویزیون یا یخچال، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. ما در این گزارش قصد داریم تا به شما بیاموزیم که چطور می توانید به سادگی یخچالتان را به خانه جدیدتان ببرید.؛ کافی است که 9 مرحله زیر را یکی یکی انجام دهید تا بتوانید خودتان جابجایی یخچال خانه‌تان را انجام دهید:

1-اندازه گیری دقیق

کلید موفقیت شما برای جابجایی وسایل بزرگ، اندازه‌گیری دقیق ابعاد آنهاست. برای آنکه در این کار موفق شوید باید ابعاد و اندازه های دقیق شئیی که قصد جابجا کردنش را دارید، فضایی که این شی را از آن مسیر عبور خواهید داد و فضایی که قصد دارید آن را در آنجا قرار دهید، به دست بیاورید.توا

با استفاده از متر، قد، عرض و عمق یخچال را اندازه بگیرید. بعد عرض در ورودی یا راهرویی که یخچال باید از آن عبور کند را اندازه بزنید. ممکن است لازم باشد که در خانه را از جای درآورده تا بتوانید یخچال را عبور دهید. حتی در این صورت هم ممکن است قادر به عبور یخچال از این فضا نباشید و شاید نیاز باشد که با بهره‌گیری از یک تعمیرکار حرفه‌ای درهای یخچال را برای جابجا کردن آن در بیاورید.

جابجایی یخچال در اسباب‌کشی
اندازه گیری دقیق ابعاد برای جابجایی یخچال

2- آماده کردن وسایل موردنیاز

قبل از شروع به جابجایی یخچال، وسایلی که به آنها نیاز دارید را تدارک ببینید. خیلی بد است که کار را شروع کنید و وسط کار ببینید که طناب شما کوتاه است یا چرخی که با آن قصد جابجایی یخچال را دارید کوچکتر از حد لازم است. پس این وسایل را آماده کنید:

  • چرخ حمل وسایل بزرگ
  • طناب یا ریسمان محکم و یا تسمه یا نوار محکم
تسمه مناسب برای جابجایی یخچال
تسمه مناسب برای جابجایی یخچال در اسباب‌‌کشی
  • وسایل نظافت
  • پتو
  • چسب مخصوص بسته بندی
  • قیچی
  • ماژیک یا برچسب
  • چرخ برای جابه‌جایی یخچال (با درنظر داشتن ابعاد یخچال‌تان برای قرض گرفتن یا خریدن این چرخ وارد عمل شوید)
چرخ دستی مناسب برای جابجایی یخچال
چرخ دستی مناسب برای جابجایی یخچال در جریان اسباب کشی

3- خالی کردن یخچال

همه وسایل داخل یخچال و فریزر را خالی کنید. خوراکی‌های کهنه و تاریخ گذشته را دور بریزید و وسایلی که می‌خواهید با خود به خانه جدید ببرید را بسته‌بندی کرده و در یک یخچال عایق و کوچک قرار دهید. مگنت‌‌‌های روی یخچال و هرآنچه روی در یخچال فریزر چسبانده‌اید را جدا کرده و در جای مشخصی بگذارید.

4- از برق کشیدن یخچال

اجازه بدهید که یخ‌های داخل فریزر به خوبی آب شوند؛ این بخش بسته به سایز یخچال- فریزر شما، حدودا 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد. بهترین حالت این است که شب یخچال را از برق کشیده و تا صبح به آن فرصت یخ‌زدایی بدهید. بعد از اینکه یخ‌ها کامل آب شد، چند دقیقه وقت صرف کرده و داخل یخچال و فریزر را تمیز کنید.

5- جدا کردن قطعات جداشدنی

قطعات داخلی یخچال فریزر که قابل جدا کردن هستند را جدا کنید. طبقه‌ها (به ویژه اگر شیشه‌ای هستند) را از داخل یخچال خارج کرده و اگر قصد خارج‌کردنشان را ندارید، با چسب آنها را در جایشان محکم بچسبانید و با چسب در کشوها را ببندید. اگر طبقه ها و کشوها را خارج می‌کنید، آنها را در پتو، حوله یا روزنامه بپیچید که در مدت جابجایی آسیب نبینند. اگر برایتان سخت است، روی طبقه‌ها و کشوها علامت بزنید که مربوط کدام طبقه هستند تا درهنگام سوارکردن مجدد آنها در یخچال به مشکل برنخورید.

در آوردن طبقه‌ها و کشوها قبل از جابجایی یخچال
در آوردن طبقه‌ها و کشوها قبل از جابجایی یخچال در اسباب‌کشی

6- بستن کابل‌ها و در یخچال

کابل برق و دیگر سیم‌ها را پیچیده و محکم ببندید تا در زمان اسباب‌کشی باز نشوند. با یک طناب محکم درهای یخچال و فریزر را ببندید و این طناب را دورتادور بدنه یخچال بپیچید. چسب هم می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد ولی وقتی در خانه جدید چسب‌ها را باز کنید، ممکن است رویه یخچالتان آسیب ببیند.

اگر بخواهید می‌توانید دورتا دور یخچالتان سلفون بپیچید تا از آسیب احتمالی و خط افتادن یخچال جلوگیری کنید.

7- قرار دادن یخچال روی چرخ

یخچال را از دیوار فاصله دهید و چرخ را زیر آن بگذارید. یخچال را به صورت ایستاده جابجا کنید. حتی بهتر این است که یخچال را با استفاده از تسمه یا طناب به چرخ ببندید؛ مخصوصا اگر قرار است که یخچال را با چرخ از پله‌ها پایین ببرید. تسمه‌های مخصوص به این کار را می‌توانید از کمپانی‌های باربری یا مغازه‌های ابزار فروشی تهیه کنید.

بستن یخچال برروی چرخ برای جابجایی یخچال
نحوه قراردادن و بستن یخچال برروی چرخ برای جابجایی آن

8- شروع کار جابجایی

بعد از آنکه جای یخچال را روی چرخ سفت کردید، یک نفر از پشت و یک نفر از جلوی آن، حرکت کند و نفر سوم هم می‌تواند دیگران را راهنمایی کرده و در هنگام لزوم به کمکشان برود.

بالا بردن و جابجایی یخچال به خانه جدید
بالا بردن و جابجایی یخچال به خانه جدید در جریان اسباب کشی

اگر قصد دارید تا یخچال را از پله‌ها پائین ببرید، بهترین کار این است که اول بخش پائینی یخچال را یک پله پائین ببرید و بعد بخش بالایی‌اش را به پائین هدایت کنید. خیلی آرام این کار را انجام دهید و مراقب باشید که چرخ یکباره جدا نشود. اگر فردی که دسته چرخ را گرفته به کمک نیاز دارد، فرد دیگری به کمکش برود.

زمانی که به کامیون حمل وسایل رسیدید، یخچال را در جای امنی در داخل کامیون بگذارید و مطمئن باشید که یخچال به حالت ایستاده حمل می‌شود. چون درازکش کردن یخچال ممکن است به آن آسیب برساند.

اگر چرخ را از زیر یخچال درنمی‌آورید، بهتر است که چرخ و یخچال را با تسمه‌های محکمی به دیواره کامیون ببندید. حواستان باشد که بدنه کامیون یا سایر کارتن‌ها روی یخچال خط نیندازند.

9- یخچال را داخل خانه جدید ببرید

برعکس مرحله هشت، حالا باید یخچال را به داخل خانه جدید ببرید. با احتیاط این کار را انجام دهید و 2 تا 3 ساعت بعد از مستقر شدن یخچال در جای جدیدش، آن را به برق بزنید. یخچال به 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد تا جریان سیال وارد کمپرسور شود. بعد از سپری شدن این 3 ساعت آن را به برق بزنید و برای استفاده از آن چند دقیقه صبر کنید.

به یاد داشته باشید معمولا 3 روز طول می‌کشد تا یخچال بتواند به دمای ایده‌آل و همیشگی‌اش برسد.

نکات مهم  

  • هرگز یخچال را به پهلو یا درازکش جابجا نکنید و همیشه آن را درحالت ایستاده جابجا کنید. این‌گونه مطمئن خواهید بود که آسیبی به بخش‌های داخلی آن وارد نخواهد شد.
  • قبل از جابجایی یخچال دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. در این دفترچه قطعا نکات ایمنی، توصیه‌ها و هشدارهای مهمی ذکر شده است.

اگر دیدید که از پس این کار برنمی‌آئید، تردید نکنید. با شرکت باربری تماس گرفته و کارگر برای جابجایی یخچال‌تان از آنها بخواهید. چون هرگونه حرکت اشتباه یا زمین خوردن یخچال، ممکن است آسیب‌هایی جدی به آن وارد کند.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments