بسته بندی و جابجایی وسایل سنگین در اسباب کشی

بسته بندی وسایل سنگین منزل برای اسباب کشی

بی تردید یکی از استرس های اصلی اسباب کشی، به نحوه جابجایی و بسته بندی وسایل سنگین منزل برای اجتناب از آسیب دیدن آنها در جریان اسباب کشی برمی گردد. اگر قرار است به زودی اسباب کشی کنید، قطعا کار بسته بندی وسایل منزل را آغاز کرده اید؛ ولی هنگامی که نوبت به آماده کردن وسایل بزرگ برای اسباب کشی می رسد، ممکن است در مورد نحوه جابجایی و البته بسته بندی وسایل سنگین منزل دچار تردید شوید.

مطمئنا شما به دنبال راهکارهایی هستید تا مبلمان و سایر وسایل بزرگ منزل را سالم و سلامت به خانه جدید برسانید و اصلا دلتان نمی خواهد که در جریان اسباب کشی این وسایل آسیب ببینند. در این گزارش ما قصد داریم تا نحوه جابجایی و قبل از آن، بسته بندی وسایل سنگین منزل برای اسباب کشی را به شما آموزش دهیم تا از این نظر هم خیالتان راحت باشد.

راهکارهای جابجایی و بسته بندی وسایل سنگین منزل

قبل از هرکار باید یک بررسی کلی انجام داد؛ کدامیک از وسایل بزرگ و سنگین خانه نیاز به مراقبت ویژه در اسباب کشی دارند؛ آیا این وسایل قابل بازشدن و چند تکه شدن هستند یا یک تکه اند. قطعا جابجایی یخچال در اسباب کشی چالش سختی است و در عین حال جابجایی تلویزیون در اسباب کشی به مراقبت های خاصی نیاز دارد.

درعین حال باید بدانید که از چند روز قبل از اسباب کشی، می خواهید آنها را آماده جابجایی کنید. مثلا تختخواب تا آخرین روز قبل از اسباب کشی باید دایر باشد ولی میز کار را می توانید از چند روز قبل باز کرده و آماده جابجایی کنید. در این راستا باید چند کار مهم را انجام داده و نکاتی را مدنظر داشته باشید:

اندازه گیری عرض راهروها و درها

قبل از شروع اسباب کشی، باید چند اندازه گیری را به صورت دقیق انجام دهید؛ عرض درها، راهروها، عرض آسانسور و راه پله ها را هم در خانه فعلی و هم در آپارتمان جدید اندازه بگیرید؛ شاید بتوانید برخی از وسایل را بدون باز کردن و چند تکه کردن از این مسیرها عبور دهید و در عین حال باید قبل از انجام جابجایی، مطمئن شوید که وسایل بزرگ منزلتان از این مسیرها عبور می کنند.

اندازه گیری و بسته بندی وسایل سنگین منزل
باید قبل از اسباب کشی طول و عرض در و راهروها را با دقت اندازه گیری کنید.

بهترین کار این است که حتی وسایلی که قابلیت باز شدن و چند قسمت شدن دارند را در صورت امکان بدون باز کردن و به صورت یک مجموعه واحد جابجا کنید؛ البته به شرطی که بیش از حد سنگین نباشند، بتوان آنها را از راهروها، درها و راه پله ها عبور داد و در نهایت اینکه این کار باعث آسیبهای احتمالی به وسیله نشود. به عنوان مثال درمورد یک میزغذاخوری سنگین، بهتر این است که اگر قطعات قابل تفکیک دارد، این کار را انجام دهید. چرا که هرگونه برخورد ساده، ممکن است به میز شما آسیب برساند و باعث خراشیدگی یا شکستنش شود.

تدارک ابزار و وسایل لازم

کیسه های پلاستیکی و محافظ‌های حبابی پلاستیکی و پتوهای بزرگ آماده کنید. مثلا رویه میز یا پایه های میز که شکستنی نیستند را می‌توان در پتو بسته‌بندی کرد.

بسته بندی وسایل سنگین منزل از جمله میز
قبل از جابجایی وسایل سنگین منزل باید آنها را با دقت بسته بندی کنید

اگر نیاز بود، ابزار و وسایل مخصوص اسباب کشی از جمله یک چرخ مخصوص اسباب کشی تهیه یا اجاره کنید تا بتوانید راحت تر جابجایی وسایل سنگین منزل را انجام دهید.

جداسازی وسایل قابل تفکیک

آن بخش از وسایل سنگین خانه که قابل بازکردن و تفکیک هستند را از هم باز کنید؛ این یکی از بخشهای زمان بر کار است؛ پس بهتر این است که وقتی هنوز پرازانرژی هستید مشغول این کار شوید.

ابزارهایی که برای تفکیک قطعات وسایل بزرگ منزل نیاز دارید را تهیه کنید؛ در بسیاری از مواقع می توان پایه های میزها، سطح رویه میز و درهای کمدها و ویترین ها را جدا کرد. هروسیله ای که قابل تفکیک و جدا کردن است را از هم باز کنید. مثلا پایه میزها، شیشه روی میزها، طبقه های کتابخانه و تختخوابها. بعد از باز کردن هر بخش، آن را درست با محافظ پلاستیکی حبابی یا پتو و چسب مخصوص بسته بندی کنید و پیچ و مهره ها را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و برروی آنها بنویسید که مربوط به تختخواب است یا کتابخانه و…

بسته بندی وسایل سنگین منزل از جمله تخت
برای جابجایی وسایل سنگین منزل در اسباب کشی گاهی لازم است قطعات آنها را از هم جدا کنید.

مراقبت از پیچ و مهره‌ها

کیسه های پلاستیکی حاوی پیچ و مهره‌ها را با چسب، زیر یک بخش بزرگ وسیله بچسبانید. اگر وسیله شما بخش‌های زیادی دارد، قسمت‌ها را شماره‌بندی کرده و شماره‌ها برای خودتان یادداشت کنید؛ مثلا قطعه 1 به 5 پیچ شود یا…

در صورت امکان کتابچه راهنمای نصب این وسایل را هم زیر آنها با چسب بچسبانید. اگر این کتابچه‌ها زیاد است، آنها را داخل یک کارتن قرار داده و روی آنها لیبل “کتابچه‌های راهنمای نصب وسایل منزل” را بچسبانید.

نحوه بسته بندی وسایل سنگین منزل

در بسته بندی وسایل سنگین منزل از جمله مبلمان ، تمام کوسن‌ها و متکاها را جمع کرده و همه آنها را در یک یا چند کیسه زباله تمیز قرار دهید. در عین حال می‌توانید از این کیسه‌های پر از کوسن برای محافظت از وسایل شکننده یا قراردادن در فضاهای خالی بار در کامیون استفاده کنید.

قطعات مبل را با پتو یا محافظ پلاستیکی بپوشانید و با چسب اسباب کشی بسته بندی کنید. چسب را مستقیما روی سطوح رنگ شده نزنید؛ چون ممکن است به رنگ آسیب برساند. وقتتان را صرف نظافت و تمیزکردن مبلمان و وسایل بزرگ نکنید؛ چرا که در جریان اسباب کشی قطعا گرد و خاک روی آنها خواهد نشست.

بسته بندی دقیق قطعات شکستنی

شما می توانید قطعات شکستنی وسایل سنگین خانه را در داخل یک پتو بپیچید و بدین ترتیب از انتقال سالم آنها به خانه جدید اطمینان حاصل کنید.

استفاده از پتو برای بسته بندی وسایل سنگین منزل
برای بسته بندی بسیاری از وسایل سنگین می‌توانید از پتو استفاده کنید.

قراردادن وسایل در کامیون

بعد از بسته بندی وسایل سنگین منزل، در روز اسباب کشی وسایل سنگین خانه را در ابتدا داخل کامیون بگذارید. مبلمان، وسایل الکترونیکی، میزها، دراورها و قفسه ها را اول داخل کامیون بگذارید و بعد سایر وسایل را بار بزنید. اگر می توانید هم قطعات حساس و شکستنی مثل شیشه روی میز یا وسایل این چنینی را با ماشین خودتان به منزل جدید ببرید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments