رنگ‌های مناسب برای رنگ‌آمیزی دیوار اتاق پسرانه

رنگ‌های ایده‌آل برای رنگ اتاق پسرانه

اگر در حال برنامه‌ریزی برای طراحی اتاق پسرتان هستید و در مورد انتخاب رنگ مناسب به مشکل خورده‌اید این مقاله با معرفی رنگ‌های مناسب برای اتاق پسرانه می‌تواند کمک خوبی برایتان باشد. قطعا شما برای رنگ‌آمیزی اتاق فرزندانتان به دنبال یک طرح مدرن هستید که با گذشت زمان هم از دور خارج نمی‌شود؛ از طرفی هم به این فکر هستید که رنگ اتاق باید با طبع یک پسر پرانرژی همخوانی داشته باشد. نیک بوم در این مطلب قصد دارد بهترین رنگ‌های مناسب برای اتاق پسرانه را به شما معرفی کند، پس تا انتها با ما همراه باشید.

۹ رنگ مناسب برای رنگ اتاق پسرانه

در ادامه درباره ۹ رنگ مناسب صحبت خواهیم کرد که نزد پسران بیشترین محبوبیت را دارند. این رنگ‌های شیک، توصیه متخصصان طراحی برای رنگ‌آمیزی اتاق پسرانه است و با به‌کارگیری آن‌ها در اتاق هرگز احساس پشیمانی نخواهید کرد:

۱. آبی استخری

آبی استخری، یک گزینه برای رنگ اتاق پسرانه
آبی استخری یکی از رنگ‌های ایده‌آل برای نقاشی اتاق پسرانه است

با رنگ آبی استخری رویاهای دریایی تحقق پیدا می‌کنند. این رنگ با مناطق ساحلی، خوش آب‌وهوا و تم موج‌سواری کاملا همخوانی دارد. استفاده از این رنگ در کنار رنگ‌های پرانرژی مرکبات، یک فضای روشن و ملایم و در عین حال انرژی‌بخش را پدید می‌آورد.

۲. خاکستری

معرفی رنگ‌های مناسب برای رنگ اتاق پسرانه
خاکستری یکی از دیگر رنگ‌های جذاب و درعین حال خنثی برای اتاق پسرانه است.

خاکستری هم یکی از رنگ‌های مناسب برای اتاق پسران است. این رنگ روشن در ته‌رنگ خود سایه ضعیفی از رنگ‌های قهوه‌ای و بنفش را دارد. تناژ قهوه‌ای آن، به اندازه بژ قابل توجه نیست؛ اما باعث شده رنگ ملایم‌تر بشود و گرما و عمق بیشتری به آن بخشیده است.

اگر یک فضای روشن با پنجره‌های زیاد دارید، این رنگ خاکستری و شیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. رنگ‌های خاکستری کمرنگ‌تر، در مواجهه با نور تاثیری خنثی پیدا می‌کنند. اما این اتفاق برای رنگ خاکستری با ته‌مایه گرم نخواهد افتاد.

این رنگ همه‌کاره، حتی برای استفاده در فضاهای کوچک‌تر و تاریک‌تر هم به اندازه کافی روشن و سبک است. بهترین حالت این است که همراه با رنگ خنثی خاکستری، از چند عنصر دکوراتیو به رنگ‌های مختلف بهره ببرید.

۳. سبز تیره

سبز تیره یک رنگ مناسب برای رنگ اتاق پسرانه
استفاده از رنگ سبز تیره برای نقاشی اتاق پسرانه انتخاب مطمئنی خواهد بود.

سبز تیره درست مثل رنگ سرمه‌ای، خاصیتی خنثی دارد؛ مخصوصا زمانی که یک ته‌مایه ظریف از خاکستری هم به آن اضافه شده باشد. این رنگ سبز ترکیبی از آبی-خاکستری را در خود دارد و در کل رنگی غنی و باروح است که روی فضای شما تاثیر سنگینی نمی‌گذارد.

۴. زرد زردچوبه‌ای

گزینه‌ها در انتخاب رنگ اتاق پسرانه
زرد زردچوبه‌ای هم می‌تواند انرژی خوبی به دکوراسیون اتاق فرزند پسر شما بدهد

رنگ زردچوبه‌ای با ته مایه‌هایی از طلایی و خردلی، درست مثل اسمش، یک رنگ غنی است. کمی سفید یا خاکستری هم در آن ترکیب شده تا ظاهر چشمگیرتری پیدا کرده و در مقام رنگ، برای یک اتاق روشن و مدرن پسرانه کاملا مناسب باشد.

۵. خاکستری خنک فلزی

خاکستری ملایم گزینه‌ای مناسب برای رنگ اتاق پسرانه
خاکستری ملایم در دکوراسیون و رنگ‌آمیزی اتاق پسرانه، انتخابی رضایت‌بخش به نظر می‌رسد.

عاشق نماهای صنعتی هستید؟ در این صورت رنگ خاکستری فلزی را به شما توصیه می‌کنیم. این رنگ ملایم خنکای خود را مدیون ته‌مایه رنگ آبی است و در صورتی که با یک رنگ خاکستری روشن‌تر ست شود، احساس تمیزی را برانگیخته و جذابیت یک محیط مدرن را با خود به همراه خواهد داشت.

می‌توانید از رنگ‌های متال یا چوبی متوسط تا تیره هم در کنار آن استفاده کنید.

۶. رنگ سبز- زرد

رنگ سبز-زرد مناسب رنگ اتاق پسرانه
رنگ سبز-زرد برای رنگ‌‌آمیزی و دکوراسیون اتاق پسرانه جلوه‌ای خاص و متفاوت دارد

ترکیب رنگ سبز باتلاقی با یک ته‌رنگ زرد، این رنگ سبز ارتشی را ایجاد می‌کند که حتما سرباز کوچک شما را جذب خود خواهد کرد. با ست کردن زرد-سبز در کنار رنگ قهوه‌ای تاثیر استتاری آن هم بیشتر می‌شود.

۷. سبز نعنایی

سبز نعنایی مناسب برای رنگ اتاق پسرانه
سبز نعنایی رنگ مناسبی برای دکوراسیون اتاق پسرانه است

ترکیب رنگ‌های آبی و زرد، این رنگ سبز نعنایی زیبا را ایجاد می‌کند که برای اتاق پسرانه جذابیت بالایی دارد. شما می‌توانید برای زیبایی هرچه بیشتر فضا، این رنگ را در کنار یک سرمه‌ای قوی یا سبزآبی به کار بگیرید.

۸. آبی یاقوتی کبود

رنگ آبی یاقوتی کبود مناسب رنگ اتاق پسرانه
رنگ یاقوت کبود هم انرژی مثبتی به اتاق پسرتان می‌دهد

مدت‌هاست که رنگ سرمه‌ای جزو رنگ‌های مناسب برای اتاق پسران به شمار می‌رود و دلیل خوبی هم برای این محبوبیت وجود دارد.

این رنگ گیرا و برجسته بوده و در عین حال خنثی است. اگر به دنبال یک رنگ سنگین‌تر هستید، ما آبی یاقوت کبود را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای به‌کار گرفتن تم‌های کهکشانی در اتاق کودک هم می‌توانید از این رنگ برای به تصویر کشیدن آسمان تیره شب بهره بگیرید.

۹. آبی تیره

معرفی چند رنگ مناسب برای رنگ اتاق پسرانه
آبی تیره یا آبی خاکستری یک رنگ خنثی و شیک برای اتاق فرزندتان است.

این رنگ بیشتر به آسمانی طوفانی شباهت دارد و سایه تاریکی از آبی زغالی دارد که به رنگ آبی اتاق پسرانه طرح جدیدی را اضافه می‌کند. به‌کارگیری این رنگ در کنار خاکستری-نقره‌ای یا سفید ترکیب خوبی را به وجود خواهد آورد.

شما برای رنگ‌آمیزی و دکوراسیون اتاق‌ پسرانه از چه رنگی استفاده کرده‌اید؟ از همراهیتان سپاسگزاریم.

منبع: TheSpruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments