هفده ایده خلاقانه برای دکوراسیون اتاق خواب مشترک فرزندان

ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق خواب مشترک فرزندانپ

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مشترک فرزندان فرآیند راحتی نیست. شما می‌خواهید اتاق ظاهر و کارکرد خوبی داشته باشد و در عین حال باعث رشد قدرت تخیل بچه‌ها شود. بااین‌وجود، رعایت همه این موارد برای یک فضای کوچک، زیاد به نظر می‌رسد؛ مخصوصا اگر در این فضا دو بچه حضور داشته باشند. اما دانستن چند نکته ظریف به شما کمک می کند تا در این کار موفق باشید.

ایده های دکوراسیون اتاق خواب مشترک فرزندان

احساس سردرگمی می‌کنید؟ نگران نباشید ما در این مقاله از نیک بوم چند ایده هوشمندانه برای اتاق بچه ها داریم که توسط طراحان و والدین باهوش انجام شده‌اند. اگر در حال طراحی اتاق مشترک بچه ها هستید، یک فضای کوچک در اختیار دارید یا به دنبال مفاهیم جدیدی هستید تا آن را به مکانی بی‌مانند تبدیل کنید این ۱۷ ایده هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی اتاق مشترک بچه ها حتما به شما کمک خواهد کرد تا مسیرتان را در این فرایند پیدا کنید.

۱. تخت‌های دوطبقه برای باز کردن فضا

دکوراسیون اتاق خواب مشترک فرزندان
استفاده از تخت دو طبقه در اتاق خواب مشترک فرزندان، فضای شما را بازتر می کند.

این تخت‌ها همیشه یک راه حل خوب برای اتاق مشترک بچه ها بوده و به کمک آن فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت. تختی که در تصویر مشاهده می‌کنید دارای طرحی متفاوت، خطوط تمیز و قاب باریکی است که چهره مدرنی هم به خود گرفته است.

اگر از این طرح تخت خواب برای اتاق بچه ها خوشتان آمده و دوست دارید مراحل ساخت آن را بدانید به این لینک مراجعه کنید.

۲. گالری دیواری قابل تعویض

۱۷ ایده برای طراحی اتاق خواب مشترک فرزندان
گالری دیواری قابل تعویض یکی از ایده های جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب مشترک فرزندانتان است

قاب‌های روشن و زرد رنگی که در تصویر می‌بینید متعلق به یک گالری زیبا و منحصربفرد دیواری است. اگر شما هم از این ایده هوشمندانه برای اتاق خواب مشترک فرزندان خوشتان آمده می‌توانید با رفتن به سراغ یک نجار از او بخواهید این قاب‌های زیبا و رنگارنگ را برایتان بسازد.

البته فراموش نکنید که در بالای عرض کار به یک سیم یا نخ محکم نیاز دارید که بتوانید نقاشی‌ها و کارهای هنری بچه ها را به آن گیره بزنید. این کار هم با اضافه کردن دو حلقه فلزی در دو طرف عرض کار قابل حل است. قاب‌ها را رنگ زده و با سلیقه خودتان آن‌ها را روی دیوار بچینید. دوگیره کوچک هم به قسمت سیم یا نخی آن اضافه کرده و بقیه کار را به پیکاسوهای کوچکتان بسپارید.

۳. کمد قفسه‌ای

ترفندهای دکور اتاق خواب مشترک فرزندان
یک کمد دیواری جادار ایده خوبی برای دکوراسیون اتاق مشترک کودکان است.

آیا دوست دارید در اتاق مشترک بچه ها، یک بخش اختصاصی برای بازی کردن وجود داشته باشد؟ طراحی هوشمندانه‌ای که در تصویر می‌بینید این شانس را به شما می‌دهد تا با الگوبرداری از آن یک محل دنج برای بازی بچه ها درست کنید.

لیندا و مکس با تبدیل کمد دیواری به این جایگاه مخصوص، فضای کافی برای بازی پسرهای کوچک خود باز کردند. ار آنجا که بچه‌ها فضای زیادی برای کمد نیاز ندارند با این ترفند چیزی را از دست نمی‌دهند. این امکان هم برای شما وجود خواهد داشت تا با ایجاد قفسه در ارتفاع کم، برای وسایل بچه ها فضا ایجاد کنید. به این ترتیب، خودشان می‌توانند اقلامشان را در قفسه گذاشته یا بردارند چون ارتفاع کم این اجازه را به آن‌ها خواهد داد.

۴. کاغذدیواری‌ با طرح‌های ریز

ایده‌های خلاقانه برای دکوراسیون اتاق خواب مشترک فرزندان
کاغذ دیواری دست ساز برای اتاق خواب مشترک کودکان

اگر مستاجر هستید یا به هر دلیلی نمی‌توانید در طراحی دیوارها زیاد دست ببرید این چسب‌های نواری سیاه می‌توانند بهترین راه حل برای شما باشد. طرحی که روی دیوار مشاهده می‌کنید با کمک یک چسب نواری سیاه رنگ ایجاد شده است.

امیلی، مادر بچه ها در یک حرکت خلاقانه، این طرح زیبا را روی دیوار اتاقشان پیاده کرد. برای این کار کافی است دو قطعه نوار چسب رنگی را به شکل + روی هم قرار دهید. انداختن این طرح روی دیوار هیچ هزینه خاصی برایتان نخواهد داشت.

۵. سرها در کنار هم

طرز قرار گرفتن تخت در اتاق خواب مشترک فرزندان
تخت دو قلوی ال مانند برای اتاق مشترک بچه ها

باید برای دو نفر در اتاق جا باز کنید؟ می‌توانید این طرح ال‌مانند و کاربردی را با تخت‌های دوقلو امتحان کنید. با چرخاندن تخت‌ها به سمت گوشه، کمی هم فضای اضافی در گوشه اتاق خواهید داشت که می‌توان از آن به عنوان یک کمد کوچک استفاده کرد. این طرح واقعا یک ایده هوشمندانه برای اتاق خواب مشترک فرزندان است.

۶. تخت دو طرفه برای روز

اتاق خواب مشترک فرزندان و ایده چیدمان تخت‌ها
چسباندن تخت ها به هم در اتاق خواب مشترک فرزندان فضای اتاق را باز خواهد کرد.

اگر از ایده تخت‌های دوقلو خوشتان نیامد می‌توانید پایان تخت‌ها را به هم بچسبانید و به این ترتیب آن را به شکل یک کاناپه بلند تبدیل کنید که در طول روز هم بتوان از آن استفاده کرد. این کار در صورتی قابل انجام است که طول دیوار این اجازه را به شما بدهد.

طرحی که در تصویر می‌بینید کاملا امروزی است و در اتاق خواب مشترک فرزندان نمای زیبایی هم خواهد داشت. به این ترتیب، فضای بیشتری برای بازی بچه ها در اتاق باز می‌شود.

۷. تخته سیاه دیواری

استفاده از تخته سیاه در اتاق خواب مشترک فرزندان
استفاده از تخته سیاه در اتاق مشترک کودکان

ممکن است در جستجوهای خود زیاد با این تخته سیاه‌ها برخورد کرده باشید. این طرح در بین کودکان و نوجوانان به یک اندازه محبوبیت دارد به همین دلیل هم قدرت زیادی پیدا کرده است.

وجود تخته سیاه اجازه می‌دهد با کشیدن قاب در آن، روی دیوار اتاق یک گالری دیواری ایجاد کنید. می‌توانید با کشیدن ستاره یا هر نقش زیبای دیگری با گچ‌های نیمه‌دائمی چهره اتاق را هم تغییر بدهید. بقیه دکور هم با هنر بچه ها تکمیل می‌شود. به کمک خلاقیت خود می‌توانید استفاده‌های زیادی از این طرح ببرید.

۸. دیوارهایی با اشکال هندسی

طرح دیوار برای اتاق خواب مشترک فرزندان
استفاده از اشکال هندسی برای طراحی دیوار اتاق مشترک دو کودک

استفاده از اشکال و خطوط هندسی روی دیوار یک طرح شارپ به آن می‌دهند. به کمک رنگ‌هایی که در اختیار دارید و کمی خلاقیت می‌توانید طرح‌های هندسی زیبایی روی دیوار اتاق مشترک بچه ها ایجاد کنید. طرح‌های این چنینی در بین طراحان دکوراسیون هم محبوبیت خوبی پیدا کرده‌اند.

۹. استفاده از حفاظ دیده‌بانی

حفاظ دیواری برای اتاق خواب مشترک فرزندان
شاید لازم باشد تا در اتاق مشترک فرزندان از یک حفاظ استفاده کنید

با نصب یک حفاظ نمایشی در چهارچوب در اتاق بچه های خردسالتان، کنترل خوبی روی وقایع اتاق خواهید داشت. ایده این طرح متعلق به یک مادر به نام لینزی است. به این ترتیب در حین گذر از راهرو می‌توانید از دور روی حرکات بچه ها نظارت داشته باشید. از طرفی در طول شب برای اینکه صدای گریه بچه به گوشتان بخورد هم کاملا کاربردی است.

۱۰. ایجاد فضای خصوصی در اتاق مشترک

ایجاد فضای خصوصی در اتاق خواب مشترک فرزندان
ایجاد فضای خصوصی در اتاق مشترک فرزندان

این هم یک ایده عالی دیگر برای طراحی اتاق مشترک بچه ها است. شاید بچه ها مجبور باشند از یک اتاق به صورت مشترک استفاده کنند اما این وضعیت نباید به معنی نادیده گرفته شدن شخصیت فردی آن‌ها و مانعی برای ابراز آن باشد.

این اتاق زیبای دخترانه طوری طراحی شده تا هر یک از بچه‌ها یک منطقه مجزا برای خود داشته باشند. در عین حال، هماهنگی طرح به بچه ها اجازه می‌دهد فضای خودشان را تعریف کرده و در این بخش سبک شخصیتی خود را بدون دردسر ابراز کنند.

۱۱. میز تحریر دیواری برای داشتن فضای بیشتر

راهکارهایی برای زیبا ساختن اتاق خواب مشترک فرزندان
استفاده از میز تحریر دیواری در اتاق خواب مشترک فرزندان

در صورتی که در اتاق بچه ها فضای کمی در اختیار دارید این ایده به کارتان خواهد آمد. میز تحریرهای دیواری این اجازه را به شما می‌دهد تا بدون اینکه از فضای کف اتاق چیزی را از دست بدهید نیازهای کودکتان را هم برآورده سازید. مدل تاشوی این میز تحریرها هم می‌تواند برای اتاق کودک مفید باشد.

۱۲. نصب تاب

ایجاد امکانات تفریحی در اتاق خواب مشترک فرزندان
نصب تاب در اتاق خواب مشترک فرزندان ایده‌ای خاص و متفاوت است

وقتی درباره طراحی اتاق کودک فکر می‌کنید همیشه باید حواستان به تفریح آن‌ها هم باشد! فرزند شما چه خردسال و چه نوجوان، با داشتن این تاب زیبا در اتاق می‌تواند یک محل دنج برای بازی یا خواندن کتاب داشته باشد.

۱۳. استفاده از سایبان تور

استفاده از سایبان توری در اتاق خواب مشترک فرزندان
ایجاد سایبان روی تخت یا کاناپه در اتاق فرزندانتان

درست کردن یک سایبان توری زیبا در اتاق هم یکی دیگر از ایده‌هایی است که برای اتاق دختربچه‌ها زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند. این طرح هم در استقلال شخصیتی کودکان تاثیرگذار است. اگر درصدد هستید بدون هزینه زیاد طرح زیبایی را به اتاق دختر کوچولویتان اضافه کنید، استفاده از این راهکار را به شدت توصیه می‌کنیم. از این سایبان‌ها می‌توانید روی تخت یا کاناپه استفاده کنید. طرح و رنگ سایبان هم ظاهر اتاق را زیباتر می‌کند.

۱۴. یک ایده برای خواننده‌های کوچک

ایجاد محل اختصاصی بازی برای اتاق خواب مشترک فرزندان
یک صحنه کوچک برای خواننده کوچولو

با ایجاد این طرح‌های زیبا در اتاق کودکانتان، رویای آن‌ها را به حقیقت تبدیل کنید. این منطقه اختصاصی برای بازی، دارای یک قفسه کوچک برای لباس‌های مخصوص خواننده، یک پرده زیبا برای نشان دادن صحنه و یک جایگاه هم برای بینندگان است.

از این ایده خوشتان آمده؟ با خرید یک چوب پرده خمیده حمام و کمی خلاقیت می‌توانید صحنه زیبا و منحصربفردی برای فرزند خود ایجاد کنید.

۱۵. ایجاد یک مخفیگاه

ایجاد مخفیگاه در اتاق خواب مشترک فرزندان
ایجاد مخفیگاه در اتاق مشترک فرزندان

بچه ها عاشق این طرح زیرشیروانی مخفی هستند. این طرح شگفت‌انگیز توسط کالین نولز (Colleen Knowles) خلق شده و یک نردبان مخفی برای ورود به اتاق زیرشیروانی هم برای آن تعبیه شده است.

۱۶. ایجاد یک محل دنج برای مطالعه

ایجاد یک محل دنج در اتاق خواب مشترک فرزندان
ایجاد یک محل دنج برای مطالعه در اتاق مشترک کودکانتان

برای ترغیب کودک به مطالعه چه راهی بهتر از اینکه یک محل دنج به این منظور در اتاقش تعبیه کنید؟ سایبان آویزی و بالشتک‌های نرم و راحت باعث شده این فضای کوچک و زیبا در اتاقی با تم صورتی و طلایی بدرخشد. طرحی که در تصویر می‌بینید توسط شرکت طراحی داخلی وینتر دیزی (Winter Daisy Interiors) خلق شده است.

۱۷. درهای جداکننده

استفاده از در جدا کننده برای اتاق خواب مشترک فرزندان
استفاده از در برای تقسیم اتاق در اتاق مشترک فرزندان

نمی‌توانید جلوی دعوای بچه ها را بگیرید؟ پس اتاقشان را به دو قسمت تقسیم کنید! این اتاق مشترک و زیبا توسط شرکت امبر دیزاین (Amber Interior Design) طراحی شده و در اتاق‌های بزرگ قابل اجرا است. به این ترتیب اتاق اولیه به دو اتاق کوچک‌تر تقسیم شده، در نتیجه هم برای بازی فضای مشترک زیادی هست و هم برای حفظ حریم شخصی، جا به اندازه کافی وجود دارد.

امیدواریم ایده‌های ارائه شده به منظور طراحی اتاق مشترک بچه ها، برایتان الهام بخش بوده باشد. در صورت داشتن هر نوع نظر درباره این ایده‌ها، دیدگاهتان را با ما و مخاطبان این مقاله به اشتراک بگذارید.

منبع: thespruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments