برندنامه؛ امپراتوری گری کلر

گری کلر بنیانگذار کلر ویلیامز

‌هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی از جایگاه سال‌های آینده‌اش داشته باشد. ممکن است طی چند سال کوتاه از سربازی ساده به رهبر کشور (هیتلر) از آدمی فقیر به فوتبالیستی مشهور (پله) یا از دانشجوی موسیقی به پایه‌گذار بزرگ‌ترین آژانس املاک دنیا تبدیل شود. حدس گزینه‌ی آخر ممکن است کمی دشوار باشد. چون به‌اندازه‌ی دیگر اشخاص بین عموم مردم شناخته شده نیست. او را با کتاب‌هایی مثل The Millionaire Real Estate Agent و مهم‌تر از همه‌ آژانس املاک Keller Williams می‌شناسند. اگر حدس‌تان گری کلر (Garry Keller) است، پس به هدف زده‌اید. در این مقاله به فراز و فرود زندگی گری کلر و آژانس املاک و مستغللات KWRI می‌پردازیم.

در جست‌وجوی مسیر موردنظر

گری کلر 21 جولای سال 1957 در شهر پاسادنای ایالت تگزاس به‌دنیا آمد. پدر و مادر او معلم بودند و بعد از مدتی به شهر نورث شور (North Shore) نقل‌مکان کردند. گری جوان اشتیاق چندانی برای رفتن به دانشگاه نداشت. بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول موسیقی شد و برخلاف والدین و خواهر و برادرش از مدرسه و دانشگاه دوری کرد. چندسالی گذشت تا متقاعد شد که در دانشگاه Baylor ادامه‌ی تحصیل بدهد. او در این دانشگاه به مطالعات حوزه‌های حقوق و حسابداری و بانکداری و املاک علاقه‌مند پرداخت. جرقه‌ی ورود به مرحله‌ی تازه‌ و ابدی زندگی گری از همین دوران زده‌ شد. گری کلر مدرک بیمه را از همین دانشگاه دریافت کرد و برای راه‌اندازی کسب‌وکارش راهی آستین (Austin) شد. در این لحظه گری کلر حدوداً 23 ساله است و با مدرک بازاریابی و املاک و مستغلات قصد دارد زندگی‌اش را سر و سامان بدهد.

شروع غیرمنتظره

بعد از نقل مکان به آستین برای شرکتی مشغول به کار شد که قرار بود بعداً به چشم رقیب نگاهش کند. در ماه اول فعالیت پنج خانه فروخت و پنج سالگی فعالیتش را به‌عنوان معاون توسعه جشن گرفت. سال 1983 با همراهی جو ویلیامز (Joe Williams) دو شرکت مختلف با عنوان‌های Keller Williams Realtors و Keller Williams Commercial راه‌اندازی کردند. هرچند که دومی هرگز به سرانجام نرسید. اما اتفاق مهم تا 1987 نیفتاد. گری و جو در کنار شرکت‌هایی که نام بردیم محلی را برای املاک دست و پا کردند؛ Keller Williams Reality که با KWRI هم شناخته می‌شود.

آژانس KWRI بعد از دو سال به بزرگ‌ترین آژانس املاک در منطقه‌ی آستین تبدیل شد. چه چیزی آنها را متمایز کرده بود؟ KWRI توانسته بود 72 مشاور مجرب استخدام کند و با این تعداد از مشاور، هیچ نقطه‌ای در تگزاس را از دست نمی‌دادند. هرچند در میانه‌ی دهه‌ی 1980 به‌دلیل نوسان‌های اقتصادی امریکا، آژانس آنها نیز ضررهای مالی زیادی دید. ولی در همان سال هم تعداد مشاوران KWRI به 130 نفر رسید و به بالاترین حجم معامله در آستین تگزاس رسیدند.

آژآنس کلر ویلیامز

مرزهای جدید KWRI

اوایل 1990 وقت آن رسیده بود که گری کلر و جو ویلیامز شانس‌شان را خارج از تگزاس هم امتحان کنند. 1993 اولین دفترشان در اوکلاهاما راه‌اندازی شد. در آن منطقه هم بی‌رقیب بودند و بالاتر از تمامی آژانس‌های ملکی قرار گرفتند. سرعت رشد کسب‌وکار آنها در ایالات متحده بی‌نظیر بود. تا جایی که مجله‌ی Success Magazine در 1997 آنها را در فهرست 100 شرکت طلایی قرار داد. با ورود به قرن بیست‌ویکم به جایگاه ششم بزرگ‌ترین آژانس املاک امریکا بدل شدند. مثال روشن موفقیت گری کلر و رفقا را در تجربه‌ی فلوریدا مشخص است. در سال 2004 دفتر فلوریدا در Polk County بیشتر از 114 مشاور داشت. در همان سال سریع‌ترین رشد را در بین بازارهای دیگر سراسر امریکا داشتند و تعداد نمایندگی‌های آنها به بیش از 30هزار رسید.

شاخه‌های جدید KWRI

عطش پیشرفت و گسترش گری کلر با تسخیر بازار املاک امریکا فروکش نکرد. سال 2007 به ایده‌ی جدیدی بازار املاک را دوباره شوکه کرد. هدف تازه‌ی او خانه‌های لوکس بود و با Luxury Homes by Keller Williams مشتریان جدیدی را به چنگ آورد.

در فاصله‌ سال‌های 2010 تا 2016 زمان خروج از امریکا بود. آنها در این سال 77،672 مشاور املاک داشتند و به این فکر می‌کردندچه اتفاقی می‌افتد اگر نمایندگی‌هایی در کشورهای دیگر داشته باشند. زمانی زیادی سپری نشد که تعداد نمایندگی‌های KWRI در شمال امریکا 40 درصد افزایش پیدا کرد. سال 2012 می‌شد KWRI را در ویتنام، اندونزی، آفریقای جنوبی، آلمان، اتریش، سوئیس، ترکیه و بریتانیا دید.

براساس آمار سال 2014 این شرکت، تعداد مشاوران کلر ویلیامز در سراسر دنیا به 100،575 نفر رسیده بود. آماری که از افزایش 18درصدی درمقایسه با سال گذشته خبر می‌داد. این رقم طبق آخرین به‌روزرسانی به 190هزار نفر رسیده است و همچنان کلر ویلیامز در صدر آژانس‌های املاک امریکا قرار دارد. رتبه‌بندی Upset از آژانس‌های املاک برتر دنیا را از ندهید.

کلر ویلیامز

چهره‌ی دیگر گری کلر

در همان ابتدای فعالیت آژانس املاک کلر ویلیامز، گری شروع به نوشتن کرد و علاقه‌ای زیادی به نویسندگی داشت. اولین کتاب انگیزشی و آموزشی او با محوریت املاک منتشر شد. عنوان آن The Millionaire Real Estate Agent بود که با همراهی دیو جنکس (Dave Jenks) و جی پاپاسان (Jay Papasan) نوشت. در کتاب دوم با عنوان The Millionaire Real Estate Investor هم همراهی جنکس و پاپاسان را داشت و به کتاب پرفروش نیویورک تایمز تبدیل شد.

اما معروف‌ترین کتاب گری کلر در سال 2013 منتشر شد. پرفروش‌ترین کتاب Wall Street Journal و نیویورک تایمز که اتفاقاً به املاک هم ربطی نداشت. The One Thing: The Surprisingly Simple Truth Extraordinary Result. همچین عنوان طولانی و کنجکاوی‌برانگیزی مناسب فروش و ترجمه‌ به زبان‌های مختلف دنیا است. این کتاب با عنوان “اصل کاری: حقایقی ساده اما حیرت‌انگیز که پشت نتایج فوق‌العاده پنهان‌اند” توسط علی قاسمی و نشر ملیکان در ایران چاپ شده است.

رمز موفقیت

گری کلر در مصاحبه با Forbes به نکات جذابی اشاره می‌کند. کلیدواژه‌ی او در این مصاحبه و درمورد موفقیت “حواس‌پرتی” است.

من دم به دقیقه به این فکر نمی‌کنم چطوری حواسم پرت نشه. هیچ روزی بدون حواس پرتی وجود نداره. اگه قرار باشه به سینما برین، موبایل‌تون رو خاموش می‌کنین. اگه گرسنه‌تون بشه، می‌رین سراغ غذا. پس وقتی روی کارهای مهم تمرکز کنیم اتفاقات عجیب و غریبی میفته.

گری کلر بهترین روش اولویت‌بندی را در انتهای کتابش ارائه می‌دهد. به‌نظر او مهم‌ترین پرسشی را که باید بپرسیم این است: چه کاری می‌تونم انجام بدم؟ با انجام اون کار، باقی کارام آسون‌تر میشه؟

به‌نظر کلر هیچ نکته‌ای در پیدا کردن اولویت‌‎بندی وجود ندارد. هرشخص به‌طور غریزی به اهمیت مسائل واقف است. موفقیت در کارهای مختلف مفهومی موازی نیست و به‌صورت دومینووار با کارهای دیگر شکل می‌گیرد. اگر نظر کلر را بخواهید باید همه‌چیز را با یک هدف مشخص دنبال کنید.

مشخص کنین کجا می‌رین. قدم بعدی‌تون رو برای رسیدن بهش مشخص کنین. با گذشت زمان، الگویی پیرامون شغل، مهارت و اشتیاق در شما شکل می‌گیره

در آخر

هیچ آژانس املاکی بعد از شکل‌گیری KWRI عملکرد بهتری در امریکا و دیگر نقاط دنیا نداشته است. مطالعه‌ی زندگی و فعالیت‌های گری کلر، مدل تجاری و شیوه‌ی گسترش کسب‌وکار او مسیر تازه‌ای برای مشاوران املاک نشان می‌‌دهد. خوشبختانه دو کتاب از این کارآفرین برتر امریکایی ترجمه شده و می‌توانید بدون دردسر نظرات و روش‌های او را مطالعه کنید. به قول او هیچ فرمول ویژه‌ای برای موفقیت وجود ندارد و اولویت‌ها را خودتان بهتر از هرکس دیگر می‌شناسید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments