محله محمودیه؛ اعیانی و گران قیمت

محله محمودیه در شمال تهران یکی از محله‌های اعیانی‌نشین و گران‌قیمت‌ تهران است که باغ‌های زیبای شمیرانات و عمارت باغ‌های اعیانی را در خاطره دارد. وجود چندین سفارتخانه در این محله اهمیت منطقه از نظر حفظ امنیت بالا برده است. این محله خوش آب و هوا در همسایگی محله‌های محبوب و مرغوب ولنجک، زعفرانیه و باغ فردوس قرار دارد و تاریخچه پیدایش آن با این محله‌ها گره خورده است. وجود مراکز خرید لوکسی مثل پالادیوم، دایموند و پیرامید زعفرانیه به کیفیت لوکس این منطقه افزوده است. این محله لوکس و خوش آب و هوا و مرفه‌نشین اما دو نقطه ضعف اساس هم دارد؛ یکی قرار گرفتن روی گسل زلزله شما تهران و دیگری وجود ترافیک معابر این منطقه که منجر به آلودگی صوتی و هوا شده‌اند. با ما در این نوشتار برای بررسی مفصل این محله جذاب و گران قیمت تهران از گذشته تا به امروز همراه باشید.

محله محمودیه کجاست؟

محله-محمودیه

محمودیه محله‌ای در شمال شهر تهران است و در نزدیکی میدان تجریش در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. این محله بخشی از منطقه‌ی شمیرانات است و به‌دلیل قرار گرفتن در مناطق کوهپایه شمال تهران آب و هوای خنکی دارد. محمودیه از سمت شمال با محله زعفرانیه، از جنوب با آرارات، بزرگراه چمران و چهارراه پارک وی، از سمت شرق با خیابان ولیعصر محله‌های تجریش، الهیه و باغ فردوس و خیابان ولی‌عصر و از غرب به محله اوین و ولنجک همسایه است. خیابان‌های الف، مقدس اردبیلی، یمن، محمودیه و خیابان جمشید مشایخی معابر اصلی این محله شمال شهر تهران هستند.

دسترسی محله محمودیه

محله-محمودیه

قرار گرفتن این محله در مجاورت خیابان ولیعصر تهران دسترسی این منطقه را به میدان تجریش و جنوب تهران فراهم کرده. بزرگراه چمران هم در جنوب این محله امکان تردد بزرگراهی اهالی محمودیه را به سمت جنوب و غرب تهران سریع و روان کرده است. از نظر دسترسی به خدمات حمل و نقل عمومی، خط اتوبوسرانی خیابان ولیعصر در دسترس اهالی قرار دارد. خط اتوبوسرانی تندرو بزرگراه چمران سرویس حمل و نقل عمومی این منطقه برای رسیدن به مرکز و جنوب شهر تهران است. با رسیدن به میدان تجریش اهالی محمودیه امکان استفاده از انواع و اقسام خدمات حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس را به تمامی مناطق تهران دارند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محمودیه، ایستگاه متروی میدان تجریش تهران است. ابن محله در هیچ کدام از محدودیت‌های طرح ترافیک و زوج و فرد قرار ندارد و برای تردد محدودیتی در این محله وجود ندارد البته اگر ترافیک خیابان ولیعصر و بزرگراه چمران را در نظر نگیریم. پمپ بنزین ولنجک در بزرگراه چمران نزدیک‌ترین جایگاه سوختگیری برای اهالی محمودیه است.

پیشینه محله محمودیه تهران

محمودیه

پیشینه محمودیه با محله‌های همجوارش یعنی اوین و زعفرانیه یکسان است. محمودیه هم بخشی از مزارع و زمین‌های کشاورزی روستای اوین بوده تا دوران قاجار که توجه سران قاجار به این منطقه خوش آب و هوا جلب می‌شود. گفته می‌شود که زمین‌های اراضی محمودیه متعلق به یکی از وزرای محمد شاه به نام عباس میرزا عباس آقاسی بوده و به همین مناسبت در آن دوره به این منطقه عباسیه می‌گفته‌اند. عباس میرزا در زمین‌هایش قلعه‌ای برپا می‌کند اما عمرش به سکونت در قلعه کفاف نمی‌کند و بعد از مرگ قلعه عباسیه به‌عنوان ملکی دولتی به فردی به نام محمد رحیم خان علاءالدوله فروخته می‌شود. محمد رحیم خان علاءالدوله، مالک جدید عباسیه نام ملک را به خاطر اسم پسرش، محمودخان احتشام‌الدوله، محمودیه می‌گذارد. یک روایت دیگر درباره نام محله محمودیه این است که در زمان محمد شاه قاجار در این منطقه قصری به نام قصر محمدیه برای محمد شاه ساخته می‌شود که البته عمر محمد شاه هم به ساخت این قصر قد نمی‌دهد و قصر محمدیه متروکه باقی می‌ماند اما نام محله محمدیه و بعدها تبدیل به محمودیه می‌شود. قلعه محمودیه دو رشته قنات‌ داشته که آب قلعه از این دو قنات تامین می‌شده.

یکی دیگر از شخصیت‌هایی که نامش در گذشته محمودیه آمده، پزشکی اتریشی به نام دکتر اشتمپ است که مدتی در این منطقه سکونت داشته است. دکتر اشتمپ بخش بزرگی از قلعه را خرید قنات‌ها را لایروبی کرد و با قطعه بندی زمین‌های قلعه، جمعیتی از اروپاییان و مسیحیان در قلعه ساکن شدند. در نهایت و پس از مرگ دکتر اشتمپ ورثه زمین‌های محمودیه را تقسیم کرده و فروختند و کم کم قلعه تخریب شد. حاج محمود کشتکار یکی دیگر از اسامی باقی مانده از تاریخ محمودیه است. او توتستان بزرگی به نام توتستان کشتکار و همچنین یخچال بزرگی در این منطقه ساخت و گفته می‌شود که حاج محمود کشتکار اولین کارخانه مولد برق را در این منطقه راه‌اندازی کرد. در نهایت از دهه 30 پای شهرنشینی و ساخت و ساز به این منطقه تهران هم رسید و از دهه 50 در گذر زمان، محله محمودیه به عنوان محله‌ای اعیانی نشین و با خانه‌باغ های ویلایی شکل گرفت. اما این بافت ویلایی هم در برابر روند شهرنشینی نتوانست مقاومت کند و امروز در محله محمودیه با برج باغ‌ها و مجتمع‌های مسکونی آپارتمانی روبه‌رو هستیم.

بافت محله محمودیه

محله محمودیه با توجه به موقعیت اعیانی نشینی که از گذشته تا به امروز داشته، محله‌ای گران‌قیمت است.

ساختمان‌های این محله با بهترین متریال ساخت و ساز بنا شده‌اند.

عموم اهالی این منطقه را قشر مرفه و رجال و افراد مشهور تشکیل می‌دهد و سفارتخانه‌های مالزی، زیمباوه، ژاپن، اسلواکی، ساحل عاج و سفارت فرانسه در محدوده محمودیه قرار دارد که جنبه سیاسی و امنیتی منطقه را بالا برده است.

وجه لوکس بودن منطقه وجود فرشگاه‌های محلی را کمرنگ و در مقابل چندین مرکز خرید بزرگ و مجلل در دسترس اهالی قرار دارد.

نزدیکی میدان تجریش و بازارهای موجود در این منطقه امکان خرید خوبی به اهالی محمودیه می‌دهد.

امکانات محله محمودیه

چندین مرکز خرید بزرگ و مجلل مثل پالادیوم، برلیان مال زعفرانیه، مرکز خرید میلان و مراکز تفریحی و گردشگری در نزدیکی این محله مثل منطقه گردشگری دربند، مجموعه کاخ سعدآباد، مسیر گردشگری و ورزشی بام تهران و توچال این محله را از نظر دسترسی به امکانات تفریحی هم ممتار کرده است.

مراکز خرید محمودیه

وجود مراکز خرید لوکس و دارای فروشگاه‌های برند معروف، محمودیه را یک مقصد خرید و گشت وگذار برای دیگر اهالی پایتخت هم کرده است.

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم-محمودیه

اگر قصد خرید از معروف‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای بازار را دارید و یا می‌خواهید در مسیری جذاب با مجلل‌ترین ویترین‌های فروشگاهی عبور کنید، مرکز خرید پالادیوم در محله محمودیه بهترین انتخاب است.

پالادیوم با نما و معماری خاص و باشکوهش که توسط «پدرام امن‌زاده» یکی از برترین معماران کشور طراحی شده یکی از بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و مدرن‌ترین مرکز خرید تهران است که در مرز محله محمودیه و زعفرانیه قرار دارد.

در این مجتمع تجاری با انواع محصولات از جمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، عطر، شال و روسری، مانتو، جواهرات و زیورآلات، لوازم دکوراسیون و صنایع هنری از برندهای لوکس مثل آدیداس، نایک، پوما، ریبوک، جین وست، کورتفیل، جی‌اوکس، ال‌سی‌وایکی کی، آلدو و .. مواجه می‌شوید.

پالادیوم ساختمانی مدرن و سیزده طبقه است و ۱۵۰ واحد تجاری، ۱۲۰ فروشگاه و ۲۵ رستوران، کافی شاپ و یک فوت کورت بزرگ دارد که با سرمایه‌گذاری «حسن رفتاری» صاحب رستوران معروف «رفتاری» ساخته شده است.

هایپر مارکت پالادیوم با انواع مواد غذایی، میوه، سبزیجات مواد پروتینی و شیرینی و انواع نان‌ها یکی از امکانات خرید مواد روزانه اهالی محمودیه است که در طبقه همکف پالادیوم قرار دارد.

شهرکتاب از دیگر امکانات پالادیوم تماشایی و باشکوه است.

واژه«پالادیوم» اسم یک فلز کمیاب و گران‌قیمت و سفید و نقره‌ای رنگ است که از ویژگی‌های آن در طراحی این مجتمع استفاده شده است.

جالب است بدانید که خرید و اجاره‌ فروشگاه در این مرکز خرید، به سادگی سایر مراکز خرید نیست. بلکه مدیریت پالادیوم باید اعتبار و کیفیت کسب‌و‌کار و محصول متقاضیان فروشگاه در این پاساژ را ارزیابی کند و  درصورت تایید مدیریت، متقاضی در صف انتظار راه‌اندازی مغازه در پالادیوم قرار می‌گیرد.

مرکز خرید پالادیوم در محله محمودیه، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف قرار دارد.

برلیان مال زعفرانیه

برلیان-مال-زعفرانیه

برلیان مال زعفرانیه یکی از مراکز خرید لوکس در محله محمودیه است که با طیف متنوعی از محصولات، کافه و رستوران و کارواش در دسترس اهالی محله محمودیه قرار دارد. این مرکز خرید ده طبقه است و 70 فروشگاه از جمله انواع پوشاک ، فرش و صنایع دستی، مبلمان ، موبایل و شکلات به همراه رستوران آبادیس، گافه روف گاردن برلیان، کافه رستوران سیت لانژ و کارواش برلیان در آن حضور دارند. این مرکز خرید در خیابان مقدس اردبیلی محله محمودیه قرار دارد. مرکز خرید میلان دیگر پاساژ محلی محمودیه است که در خیابان مقدس اردبیلی، نبش خیابان ب، مجتمع تجاری پیرامید، طبقه دوم قرار دارد.

پاساژ محمودیه

مرکز خرید محمودیه یکی دیگر از مراکز خرید لوکس تهران است که در محله محمودیه قرار دارد. پاساژ محمودیه قطب فروش ساعت های لوکس و گران قیمت مثل برند رولکس در تهران است. این مرکز خرید در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان محمودیه قرار دارد.

مراکز تفریحی محمودیه

محله محمودیه در دل منطقه‌ای غنی از مراکز گردشگری و تفریحی واقع شده.

کاخ موزه سعدآباد

سعدآباد

مجموعه گردشگری، فرهنگی، هنری کاخ موزه سعدآباد در محله زعفرانیه و نزدیکی محله محمودیه در دسترس اهالی قرار دارد. سعدآباد با فضای سبز وسیع و زیبا، کاخ‌های تاریخی و چندین موزه آثار هنری مسیر گردشگری و تفریحی جذابی برای ساکنان محمودیه است. این مجموعه که حالا فضایی گردشگری و تفریجی برای گشت زنی و بازدید عموم مردم است روزگاری اقامتگاه‌ ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است. باغ سعد آباد فضایی سبز و وسیع با درختانی بلند بالا و پرشاخ و برگ است. کاخ اختصاصی مجموعه سعدآباد، کاخ اصلی این مجموعه است. بقیه کاخ‌ها به مرور زمان به مجموعه سعد آباد افزوده شد که به اعضای خانواده رضاشاه تعلق داشته‌اند. هجده کاخ کوچک و بزرگ از دوره های قاجار و پهلوی در این مجموعه قرار دارد.

کاخ موزه ملت، موزه آب، موزه پوشاک سلطنتی، موزه استاد حسین بهزاد، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه برادران امیدوار، موزه استاد فرشچیان، کاخ موزه سبز، موزه هنر ملل، موزه هنرهای زیبا، موزه سلاح‌های درباری و موزه خط و کتابت میرعماد را می‌توانید در این مجموعه بازدید کنید. کاخ موزه سعدآباد در خیابان طاهری قرار دارد.

عمارت تماشاگه زمان

تماشاگه-زمان

برای بازدید از مجموعه‌ای نفیس و تاریخی آن هم در میان باغ عمارتی باشکوه با معماری و نمایی بی‌نظیر، تماشاگه زمان تنها انتخاب در تهران است که در نردیکی و در دسترس اهالی محمودیه قرار دارد. تماشاگه زمان یا موزه ساعت در میان یک باغ سرسبز قرار دارد. گچبری‌های نقوش اسلیمی، آجرکاری و مقرنس‌کاری، معرق‌کاری‌های روی دیوارها، گره‌چینی پنجره‌ها و درها از جمله زیبایی‌های خیره کننده این مجموعه است. در این موزه کلکسیون نفیسی از انواع ساعت‌های قدیمی ایرانی و خارجی از کشورهای فرانسه، سوئیس، انگلیس و آلمان گردآوری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد.

ساعت‌های اهدایی، ساعت رجل سیاسی، ساعت‌های لوکس و دکوری قدیمی، ساعت‌های مکانیکی دیواری، رومیزی، جیبی و مچی و غیره در این موزه تماشایی است. در اینجا می توان ساعت آفتابی «ناصرالدین‌شاه» را دید. تماشاگه زمان در خیابان زعفرانیه، نبش خیابان پرزین بغدادی است.

بام تهران و مجموعه ورزشی تفریجی توچال

بام-تهران

برای تهرانی‌ها بام تهران و مجموعه توچال یک مسیر گردشگری جذاب است که در شمالی‌ترین نقطه تهران و محله ولنجک قرار دارد. اما برای اهالی محمودیه بام تهران یک منطقه جذاب تفریحی در محله همجوارشان یعنی ولنجک است. بام تهران همان طور که از نامش پیداست، مرتفع ترین نقطه پایتخت و در کوهپایه البرز قرار دارد.

این مجموعه با آب‌وهوای خنک و تمیز کوهستانی و نمایی کامل از پایتخت در انتهای محله ولنجک و دسترس اهالی محمودیه واقع شده است. بام تهران مقصدی برای و پیاده‌روی، کوهنوردی، تفریح و تنفس هوای خنک کوهپایه و به دور از شلوغی و آلودگی‌های صوتی و هوای تهران است. کوهنوردان در مسیر رسیدن به مسیرکوهنوری توچال از بام تهران می‌گذرند. برای رفتن به سمت ارتفاعات توچال با تله کابین در بام تهران ولنجک می‌روند.

در بام تهران چندین رستوران و کافه برای خوردن یک غذای خوشمزه با چشم‌اندازی 360درجه از تهران را به گردشگران تقدیم می‌کند. در این منطقه تفریحات هیجان انگیزی مثل زیپ لاین، سویینگ یا همان تاب خوردن روی تاب‌های بلند و صخره‌نوردی، سورتمه‌سواری، سینمای چند بعدی، بک جامپینگ و پرش از ارتفاع و تیرانداری با کمان، در دسترس گردشگران است.

تله کابین توچال

از مسیر بام تهران به تله کابین توچال می‌رسید. توچال یکی از مقاصد گردشگری محبوب تهران برای کوهنوردان و طبیعت گردها است.

تله کابین توچال معروف‌ترین جاذبه‌ توچال شامل سه خط است که مسافرانش را به ایستگاه‌های دو، پنج و هفت که قله توچال است می‌رساند. همچنین یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ هم برای اسکی بازان پیست توچال دارد. تله‌کابین توچال گردشگران کوهستان را از ایستگاه اول به مدت هشتاد دقیقه بر فراز ارتفاعات رشته کوه البرز به سمت قله بالا برده و در مسیر رفت و برگشت، مسیری پانزده کیلومتری را طی می‌کند. در ایستگاه‌های دو و پنج تله کابین رستوران و کافه‌هایی هست و ایستگاه هفت دارای پیست اسکی و هتل توچال است. مسیر رسیدن به تله کابین توچال از خیابان یمن به انتهای خیابان ولنجک و بام تهران است.

فضای سبز محمودیه

محله محمودیه برخلاف اینکه در گذشته فضایی سرسبز و باغ‌های پر دار و درخت داشته اما در حال حاضر با توسعه شهرنشینی و ساخت برج و مجتمع‌های مسکونی از کمترین فضای سبز شهری برخوردار است.

بوستان محمودیه در خیابان الف

بوستان کاج در خیابان جوانان از معدود فضاهای سبز شهری در دسترس اهالی محمودیه است

مراکز درمانی محمودیه

در محله محمودیه بیمارستان یا کلینیک برای مراجعه اهالی وجود ندارد و اهالی این منطقه برای نیازهای پزشکی باید به خارج از محله مراجعه کنند. نزدیک‌ترین بیمارستان به محله محمودیه بیمارستان آیت الله طالقانی واقع در خیابان ولنجک، خیابان طالقانی است. همچنین بیمارستان شهدای تجریش در نزدیکی میدان تجریش دیگر مرکز درمانی نزدیک به محله محمودیه است.

بیمارستان آیت الله طالقانی

بیمارستان دولتی طالقانی از مراکز درمانی دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محله ولنجک و نزدیکی محله محمودیه قرار دارد. این بیمارستان دارای بخش‌های فوق‌تخصصی نفرولوژی، هماتولوژی، گوارش و غدد، پیوند کبد، کلیه و مغز استخوان است.

بخش‌های تخصصی این بیمارستان به قلب، روانپزشکی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی فک و صورت، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی و عروق، بیهوشی، ارتوپدی، اورژانس، آندوسکوپی مربوط است. در کنار این موارد بخش‌های ویژه NICU و ICU – CCU ساخته شده‌اند. رادیولوژی، طب هسته‌ای، آزمایشگاه، پاتولوژی، فیزیوتراپی، شنوائی سنجی، کاردرمانی، گفتار درمانی، آندوسکپی، کولونوسکوپی، تست ورزش، دیالیز و دیالیز صفاقی، الکتروکاردیوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آنژیوگرافی، ERCP، آرتروسکپی از دیگر بخش‌ها فعال این بیمارستان است.

بیمارستان طالقانی در محله ولنجک تهران و خیابان شهید اعرابی، جنب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد. خانه سلامت محمودیه تنها مرکز درمانی این منطقه است که در محمودیه، خیابان اردیبهشت، چهارراه پارک وی، کوچه زهره قرار دارد.

باشگاه ورزشی پالادیوم

باشگاه بدنسازی پالادیوم با محیطی لوکس و آرامش بخش و تجهیزات ورزشی مدرن با نمایی از تهران بزرگ یکی از امکانات ورزشی در دسترس اهالی محمودیه است. باشگاه پالادیوم دارای سالن اسپینینگ، سالن بدنسازی، استخر، سالن ورزش‌های گروهی، سالن ماساژ، مرکز پزشکی ورزشی، آبشار آب سردو سونای خشک و بخار است. باشگاه پالادیوم در خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، مرکز خرید پالادیوم قرار دارد.

مجموعه ورزشی بهشت

این مجموعه ورزشی در زمینه 20رشته ورزشی و خدمات لاغری به صورت حرفه‌ای برای بانوان فعالیت می‌کند. بادی یامپ، بادی اتک، بادی بالانس، تی آر ایکس، پیلاتس و یوگا از جمله رشته‌های این مجموعه است. مجموعه ورزشی بهشت در نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، روبروی رستوران لوکس طلایی، کوچه میر شریفی، پلاک 11 قرار دارد.

مسجد محمد رسول الله

مسجد-محمودیه

مسجد محمد رسول‌الله مرکز مذهبی در دسترس اهالی محمودیه است . این مسجد دارای دو شبستان اصلی ویژه برادران و خواهران، دو طبقه دارالقرآن، یك طبقه كتابخانه و آشپزخانه است. معماری این مسجد الهام گرفته از گچ‌بری‌های مسجد جمعه اصفهان است. از دیگر جاذبه‌های این مسجد مجلل، فرش یک‌دست و یکپارچه آن است و در كل شبستان مسجد یک فرش پانصد متری دستباف پهن شده و این ویژگی در تمام مساجد ایران منحصر به فرد است. ستون‌ها و نمای مسجد و گنبد آن مشابه گنبد خضراء مسجد نبوی(ص) ساخته شده و لوسترها و تزئینات آن نیز همانند حرم نبوی است. مسجد محمدرسول الله در محله محمودیه تهران و خیابان میرشریفی قرار دارد.

مدارس محمودیه

محله محمودیه در زمینه مراکز آموزشی دارای مدارسی در مقاطع مختلف دولتی و غیرانتفاعی است.

بعضی از این مدارس عبارتند از:

  • دبستان پسرانه دولتی شیخ محمد خیابانی در محله محمودیه کوچه صفای اصفهانی، پلاک 17.
  • دبیرستان غیرانتفاعی پسرانه دوره اول سختکوشان در پسیان شمالی، پرزین بغدادی، کوچه وشاق.
  • دبیرستان پسرانه غیرانتفاع فارابی خیابان ولیعصر، خیابان محمودیه نبش صفای اصفهانی
  • دبیرستان پسرانه غیرانتفاعی پیوند خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، خیابان شیراز
  • دبیرستان دخترانه غیرانتفاعی مهرآیین در خیابان ولیعصر نرسیده به سه راه زعفرانیه بن یست حریر.

رستوران و کافه در محمودیه

ساکنان محله محمودیه از نظر دسترسی به رستوران و کافه کمبودی ندارد. در این محله انواع و اقسام رستوران‎‌های لوکس و با کیفیت بالا در دسترس است.

  • فودکورت پالادیوم در مجموعه پالادیوم با گردهمایی انواع و اقسام رستوران و فست فود یکی از پر و پیمان ترین مراکز غذایی منطقه  و در خیابان مقدس اردبیلی است.
  • رستوران ریواس در بزرگراه شهید چمران، جوانان، بین الف و ب.
  • رستوران پاردیسو در خیابان ولیعصر، بین میرشریفی و سالار
  • رستوران برزیلی رودیزیو در خیابان ولیعصر، پسیان، مقدس اردبیلی، بین الله وردیان و عروضی.
  • رستوران بارولا در بزرگراه شهید چمران، جوانان، ب، مقدس اردبیلی.
  • رستوران اس پی او اکسپرس در خیابان ولیعصر، پسیان، مقدس اردبیلی، عروضی
  • رستوران کاتسو در خیابان ولیعصر، محمودیه، بهمن شمالی، الله وردیان، بین مقدس اردبیلی و مریم
  • رستوران گیلک در خیابان ولیعصر، پسیان، مقدس اردبیلی، بین الله وردیان و عروضی
  • کبابسرای زعفرانیه در خیابان ولیعصر، پسیان، مقدس اردبیلی

و فست‌فود گاردن گریل در بزرگراه شهید چمران، زهره فقط چند تا از فهرست بلند بالای رستوران‌ و کافه‌های در دسترس اهالی محمودیه است.

سخن آخر

محله محمودیه محله نوساز، مجلل و اعیانی نشین شمال شهر تهران است. این محله از گذشته تا به امروز محله‌ای مخصوص طبقه مرفه بوده و محله‌ای گران قیمت است. این محله به دلیل دسترسی به میدان تجریش و همچنین چندین مرکز خرید لوکس و مجلل امکانات رفاهی لوکسی در اختیار اهالی اش قرار می‌دهد. محمودیه دارای آب و هوای خنک کوهستانی تهران است ولی درگیر ترافیک شمال شهر تهران هم هست.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments