8 راهکار کاربردی برای خانه‌ مناسب حیوانات خانگی

خانه برای حیوانات خانگی

برای کسی که حیوان خانگی دارد چه خانه‌ای را پیشنهاد می‌دهید؟ شاید این سؤال شما هم باشد. برای راحتی خودتان پیشنهاد می‌کنیم قبل از قبول مسئولیت نگهداری هر نوع حیوان خانگی، بستر مناسب را فراهم کنید. توانایی مهیا کردن امکانات موردنیاز را بسنجید و بعد از آن تصمیم نهایی را بگیرید. برای پیدا کردن خانه‌ مناسب حیوانات خانگی ما چندین راهکار و پیشنهاد ارائه می‌کنیم تا زندگی راحت و بدون دردسری را داشته باشید.

1. اهمیت کفپوش

اگر تجربه‌ی نگهداری از سگ یا گربه را داشته باشید، متوجه پنجه‌های تیز گربه و ناخن‌های سگ‌ها شده‌اید. با گرفتن ناخن‌های‌شان تا حد زیادی مشکل برطرف می‌شود. ولی به‌هرحال باعث آسیب به کفپوش خانه‌ می‌شود. برای اینکه آسیبی به کفپوش‌ها نرسد، از نوع چوبی و ضخیم و انواع کفپوش‌های مناسب حیوانات خانگی استفاده کنید. کاشی و سنگ‌کردن بعضی از نقاط خانه هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

2. فضای اختصاصی

شاید بعضی از وسایل خانه برای همه‌ی اعضای خانواده مشترک باشد. ولی حیوان خانگی شما به وسایل مخصوص خودش نیاز دارد. از ظرف آب و غذا تا وسایل بازی و خواب، همگی باید در نقطه‌ای مشخص از خانه باشند. برای همین بهتر است قسمتی از خانه را برای او درنظر بگیرید تا محدوده‌ی مربوط به‌خودش را بشناسد. درمورد گربه‌ها باکس دستشویی را قسمتی از خانه قرار دهید که رفت‌وآمد کمی آنجا دارید و خاک آن را مدام عوض کنید. قضیه‌ی سگ‌ها کمی متفاوت است و به ترتیب دلخواه شما بستگی دارد. اگر پد را ترجیح می‌دهید، بالکن یا پاسیو بهترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آیند.

فضای بازی سگ ها

3. پنجره‌ها

حیوانات مختلف از آفتاب گرفتن لذت می‌برند. برای همین جلوی پنجره‌ها محل مناسبی برای استراحت و چرت زدن سگ‌ها و گربه‌هاست. به‌همان اندازه که پنجره‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد، خطرناک هم هست. برای همین از توری برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید. با این راهکار هم جلوی ورود نور را نمی‌گیرید، هم امنیت را برای حیوان‌تان فراهم می‌کنید.

4. محلی واسه گشت‌وگذار

گربه‌ها هم دوست دارند گاهی هوایی به سرشان بخورد و هوایی به‌غیر از خانه را تنفس کنند. گربه‌ها را نمی‌توان مثل سگ‌ها به‌راحتی به به‌ پارک و فضای سبز برد. اما تبدیل پاسیو یا ایوان به محلی برای هواخوری گربه‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای ایجاد خانه مناسب حیوانات خانگی باشد.

5. منطقه‌ی امن

اگر در خانه‌ی ویلایی زندگی می‌کنید، داشتن حصاری امن و محکم برای سگ را در اولویت قرار دهید. این حصار بایستی یک در و ظرف‌های آب و غذا داشته باشد. نگهداری سگ نگهبان دشواری‌های خودش را دارد و معمولاً حساسیت زیادی درمورد املاک صاحبان‌شان دارند. برای همین با هر حرکتی شروع به واق‌زدن می‌کنند. اگر می‌خواهید سر و صدای مدام سگ‌تان کسی را آزار ندهد، حصاری با کمترین روزنه را فراهم کنید.

6. حمامِ فضای باز

گربه‌ها کمتر ولی سگ‌ها از آب‌بازی لذت زیادی می‌برند. به‌راحتی می‌توانید در حیاط خانه یک ایستگاه نظافت و تفریح آبی برای سگ‌تان دست‌وپا کنید. مواد لازم برای این سرهم کردن این تفریح‌گاه کوچک شلنگ و آب و تشت مناسب با سایز سگ است. باقی ماجرا هم که همه می‌دانند.

بهترین مکان خانه برای حیوانات خانگی

7. شناسایی فضاهای احتمالاً خطرناک

ممکن است در خانه و حیاط، کانال‌ و راهروهای باریکی وجود داشته باشد. این مکان‌های مخفی حس کنجکاوی سگ‌ها و گربه‌ها را تحریک می‌کنند و ماجراجویی به‌سرشان می‌زند. درحالی‌که خطرهایی در این فضاها آنها را تهدید می‌کند. اگر احتمال می‌دهید که حیوان‌تان با ورود به این فضاها با خطر مواجه می‌شوند، بدون معطلی آنها را بپوشانید و مانع ورودشان شوید.

8. زمین بازی

عاشق سگ‌هایی مثل پیت‌بول هستید؟ باید فضای مناسبی هم برای نگهداری آنها داشته باشید. فضای دویدن متناسب با اندازه‌ی حیوان باید مهیا باشد. سگ‌های بزرگ و ورزشی‌تر به فضای خارجی بیشتری برای تخلیه انرژی نیاز دارند. اگر محدودیت برای هزینه کردن ندارید، فضای سبز و حیاط مناسبی را بسازید تا از این نظر با مشکلی روبرو نشوید. با زمین بازی یک خانه‌ مناسب حیوانات خانگی تمام عیار خواهید داشت.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments