چند نرم‌افزار طراحی رایگان برای طراحی اتاق‌ها

معرفی چند نرم‌افزار طراحی خانه رایگان

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یا منزلتان دچار مشکل شده‌اید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که دنیای تکنولوژی کار را برای شما راحت و آسان کرده است. حالا و در قرن بیست و یکم شما می‌توانید با بهره‌گیری از نرم‌افزار طراحی خانه، خیلی راحت خانه‌ای شیک و متفاوت را بچینید.

استفاده از یک نرم‌افزار طراحی رایگان برای طراحی اتاق‌ها یا کل خانه، روشی عالی است که می‌تواند در طراحی سریع و جذاب اتاق یا برنامه‌ریزی برای بازسازی خانه به شما کمک کند. با چنین برنامه‌ای می‌توانید تمامی اتاق‌های خانه خود را در کامپیوترتان طراحی کنید؛ آن هم بدون اینکه لازم باشد درباره نرم افزارهای طراحی خانه، دانش خاصی داشته باشید.

پنج نرم‌افزار طراحی خانه رایگان برای طراحی اتاق:

در این مقاله از نیک بوم قصد داریم پنج نرم‌افزار طراحی خانه رایگان برای طراحی اتاق ها را به شما معرفی کنیم. در ابتدای کار با هر یک از این نرم‌افزارهای آنلاین باید ابعاد اتاق‌های خود را تعیین کنید. شما می‌‎توانید هر ناحیه را به اندازه دلخواه کوچک یا بزرگ کنید، به آن اتاق دیوار جدیدی اضافه کرده و ایده‌های رویایی‌تان درمورد اتاق یا خانه را در این برنامه پیاده‌سازی کنید.

در قدم بعدی باید مواردی مثل درها، کمدها و پنجره‌ها را اضافه کنید. در ادامه با کشیدن و انداختن (درگ اند دراپ) می‌توانید رنگ، کفپوش، مبلمان و لوازم جانبی دیگر را در اتاق آنلاین خود بچینید.

نرم‌افزارهایی که در این مقاله به شما معرفی می‌شوند، به شما این امکان را خواهند داد تا یک اتاق شیک و متفاوت را طراحی کنید؛ البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هریک از این پنج نرم‌افزار طراحی خانه، قابلیت‌ها، ابزارها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و در نتیجه کار کردن با هریک ، کمی متفاوت از دیگری خواهد بود:

۱. Floorplanner

استفاده از این نرم‌افزار طراحی خانه ، جالب و ساده است و گزینه‌های زیادی هم برای کفپوش، پوشش دیوارها، مبلمان و سایر اشیای لازم برای طراحی خانه و اتاق‌ها در آن وجود دارند که واقع‌گرایانه هستند و می‌توانید از آنها برای طراحی خانه رویایی خود بهره بگیرید. اگر در استفاده از نرم‌افزار Floorplanner به مشکل خوردید، می‌توانید از راهنمای آن برای رفع مشکل یا نحوه استفاده از ابزارها بهره بگیرید.

نرم افزار طراحی خانه Floor Planner
نرم‌افزار طراحی خانه Floor Planner امکان طراحی فضاهای داخلی منزل را برایتان فراهم می‌کند.

۲. 3Dream

3Dream یکی از بهترین نرم‌افزارهای آنلاین و رایگان موجود برای طراحی اتاق است. شما می‌توانید اتاقی که ساخته‌اید را با مجموعه ‌ای گسترده از مبلمان، کفپوش، پوشش دیوار و سایر لوازم طراحی کنید. در این برنامه بیش از ۴۰۰۰۰ گزینه برای انتخاب پیش رو دارید!

علاوه‌بر نمای دو بعدی اتاق، می‌توانید از نمای سه بعدی هم برای واقعی‌تر نشان دادن آن استفاده کرده و طراحی خود را به شکلی ببینید که گویی در اتاق حضور دارید. راهنمای برنامه به شما کمک می‌کند نحوه کار با آن را بیاموزید و در ظرف مدتی کوتاه قادر خواهید بود خانه‌ای خیره‌کننده را طراحی و دکوراسیون کرده و از نمای تعاملی سه‌بعدی آن لذت ببرید.

نرم‌افزار طراحی خانه 3Dream
نرم‌افزار طراحی خانه 3Dream رایگان است و در آن گزینه‌های فراوانی برای دکور کردن خانه خواهید یافت.

۳. Arrange-a-room

Arrange-a-room توسط شرکت هومز اند گاردنز (Homes & Gardens) تولید شده و یک برنامه رایگان، ساده اما موثر برای طراحی دکوراسیون داخلی و حتی طراحی خانه است.

شما می‌توانید به سرعت یکی از اتاق‌های خانه خود را بازسازی کرده و با استفاده از از ابزار و دستورالعمل‌های ساده آن، یک طرح و دکوراسیون جدید را برای اتاقتان برنامه‌ریزی کنید. کافی است شکل اتاق را تعیین کرده و با اضافه کردن مبلمان و تنظیم رنگ، دکوراسیون آن را کامل کنید.

نرم‌افزار طراحی خانه Arrange-a-room
نرم افزار طراحی اتاق Arrange-a-room رایگان، ساده اما موثر درطراحی دکوراسیون داخلی و طراحی‌خانه است.

۴. Roomstyler 3D Room Planner

Roomstyler 3D Room Planner (که قبلا با نام Mydeco شناخته می‌شد) یک نرم افزار رایگان و عالی برای طراحی خانه است. کار کردن با این برنامه بسیار راحت است. ظرف چند دقیقه یک اتاق خواهید داشت! برخلاف برخی از پلنرهای طراحی، این برنامه، یک بوم بزرگ نقاشی را در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید خیلی ساده دیوارهایتان را نقاشی کنید یا اینکه از اشکال پیش ساخته بوم استفاده کنید.

مجموعه بزرگی از مبلمان و لوازم منزل هم در این برنامه وجود دارد که می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها به فضاهای مختلف خانه، یک طرح و دکوراسیون بی‌همتا را خلق کنید. علاوه‌بر لوازم اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق غذاخوری، در این نرم‌افزار، ابزارها و تجهیزات لازم برای باشگاه، اتاق کودک، دکوراسیون کریسمس، دکوراسیون باغ، چیدمان اداره، تفریحات خانگی و غیره را نیز می‌توان در این نرم‌افزار طراحی یافت.

این نرم افزار رایگان طراحی اتاق، شما را وا می‌دارد تا بارها و بارها به آن سر زده و اتاق‌های خانه خود را تغییر دهید. حتی می‌توانید جدای از کاربردی بودن آن، به طراحی اتاق‌های موردعلاقه خود بپردازید.

طراحی اتاق با نرم‌افزار طراحی خانهRoomstyler 3d planner
نرم افزار طراحی رایگان Roomstyler 3d room planner یک بوم بزرگ نقاشی را در اختیارتان قرار می‌دهد

۵. Plan Your Room

Plan Your Room یک نرم‌افزار طراحی خانه است که به شما کمک می‌کند یک اتاق ساده را به راحتیطراحی کنید. سادگی ابزارها و استفاده راحت از آن،از مشخصه‌های دوست‌داشتنی این برنامه است. احتمالا این اپلیکیشن همان چیزی است که شما برای انجام پروژه‌هایتان به آن نیاز دارید.

Plan Your Room ممکن است معایبی هم داشته باشد، اما انجام شدن کار در مدتی کوتاه یکی از مزایایی است که می‌تواند چشم کاربر را بر روی معایب آن ببندد. دیوارها، مبلمان و سایر لوازم به سادگی قابل درک و سازماندهی هستند.

رابط کاربری آسان این نرم‌افزار هم کار با آن را راحت ساخته است. تمام اقلامی که در آن دیده می‌شود، قابل استفاده هستند و هیچ موردی وجود ندارد که برای به‌کارگیری آن نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید. فقط در صورتی که بخواهید طراحی خود را ذخیره کنید باید در آن ثبت‌نام کرده باشید.

معرفی نرم‌افزار طراحی خانه Plan Your Room
تمامی امکانات نرم افزار طراحی اتاق Plan Your Room رایگان هستند.

جمع بندی

سالها قبل زمانی که تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل می‌گرفتیم، به صورت آزمایش و خطا، جای مبل‌ها، تلویزیون و میز ناهارخوری را عوض می‌کردیم تا بتوانیم به دکوراسیون ایده‌آل برسیم. اما امروزه، با به کارگیری تکنولوژی کار به مراتب راحت‌تر شده و با نصب و بهره‌گیری از یکی از صدها نرم‌افزار طراحی خانه می‌توانید خیلی راحت دکوراسیون اتاق یا منزلتان را طراحی و تجسم کنید.

اگر شما نرم‌افزار طراحی دیگری برای خانه می‌شناسید که کاربرد خوبی برایتان داشته در بخش نظرات آن را معرفی کنید تا هم مخاطبان از آن بهره بگیرند و هم ما اطلاعات لازم درباره آن را در مقاله دیگری پوشش بدهیم.

منبع: thespruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments