قیمت مسکن تهران در بهمن ماه 1400

مسکن تهران بهمن 1400

با نزدیک شدن به پایان سال 1400، پیگیری آمار خرید و فروش و قیمت مسکن روند این بازار را آشکار می‌کند. ما در نیک بوم سعی کردیم نوسان بازار را ماهانه پیگیری کنیم. این‌بار نوبت به بهمن ماه رسیده و آمارهای موثق نشان از روند صعودی قیمت و افزایش معاملات می‌دهد. منبع آمار و گزارش‌های ما سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است. این سامانه وضعیت بازار را بررسی و ابتدای هر ماه، گزارشی مختصر از نوسان‌ قیمت ارائه می‌دهد. این قیمت‌ها با ماه قبل و ماه مشابه در سال گذشته مقایسه و ارائه می‌شود. این شما و این هم قیمت مسکن تهران در بهمن 1400.

مسکن تهران در بهمن 1400

طبق گزارش سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، تعداد معاملات مسکونی در بهمن 1400 درمقایسه با دی ماه 13درصد نزول داشته است. تعداد معاملات مسکن تهران در دی ماه 1400 به 9816 رسید. اما در بهمن ماه این عدد به 8532 کاهش پیدا کرده است. با این حال تعداد آمار نشان می‌دهد که معاملات مسکن در بهمن 1399 فقط 3917 بود. این یعنی رشد 117درصدی قیمت مسکن تهران در بهمن 1400 که باتوجه به نزدیکی سال چشمگیر است.

درمورد متوسط قیمت هر متر مربع هم آمار جالبی وجود دارد. در بهمن 1400 هم در مقایسه با ماه قبل، هم ماه مشابه در سال گذشته با روند صعودی مواجه بوده‌ایم. قیمت هر متر مربع در بهمن 1399 از 28 میلیون به 33 میلیون تومان رسید و این یعنی صعود 16.4 درصدی. اما در مقایسه با دی ماه 1400 هرچند کم، ولی باز هم افزایش 0.4درصدی وجود داشته است.

مسکن تهران در بهمن 1400

قیمت خانه‌های تهران در بهمن 1400

اما اگر بخواهیم کمی جزئی‌تر به موضوع‌ نگاه کنیم، باید به تفکیک مناطق مسأله را بررسی کنیم. سامانه ثبت معاملات و املاک کشور به ما می‌گوید در قیمت مناطق تغییر محسوسی به چشم نمی‌خورد. همچنان منطقه‌ی یک با 70 میلیون برای هر متر مربع گران‌ترین و منطقه‌ی 18 با 15 میلیون تومان ارزان‌ترین منطقه‌ی تهران است. با این وجود تعداد معاملات منطقه‌ی 18  تنها 253 فقره بوده است.

اما درمورد منطقه‌ی 5 اوضاع فرق می‌کند. در بین تمام مناطق تهران، قیمت متوسطی دارد و به‌همین دلیل همچنان بیشترین تعداد معاملات در منطقه منعقد می‌شود. در هیچ نقطه‌ای از تهران به اندازه‌ی منطقه‌ی 5 معامله انجام شده است. تعداد معاملات مسکن در بهمن 1400 به 1263 فقره رسید و مثل ماه‌های گذشته در صدر جدول قرار دارد.

مسکن تهران در بهمن 1400

در آخر

بررسی آمارهای ماهانه و سالانه به مشاوران و تحلیل‌گران بازار امکان ویژه‌ای برای پیش‌بینی نوسان‌های مسکن می‌دهد. اما باید درنظر داشته باشید که برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی مسکن نباید تنها به آمار و ارقام بسنده کرد. مشاوره با متخصصان املاک می‌تواند راه‌حل‌های مناسبی برای خروج از بحران‌های سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار دهد. مشاوران نیک‌بوم آماده‌اند تا در تمامی حوزه‌ها از حقوقی تا خرید و فروش شما را راهنمایی کنند. با خیال راحت روی نیک‌بوم حساب کنید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments