قیمت مسکن تهران در دی ماه 1400

نمودار قیمت مسکن تهران در دی ماه 1400

اگر خوره‌ی آمار هستید و برای خرید و فروش ملک اعداد و ارقام ماهانه و سالانه را زیر و رو می‌کنید، این مقاله را از دست ندهید. هر ماه سامانه ثبت معاملات و مستغلات کشور تعداد معامله‌ها و متوسط قیمت هر متر مربع را اعلام می‌کند. بااینکه شرایط بازار مسکن را نمی‌توان به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد ولی مشاهده و بررسی این آمار و ارقام نبض بازار را نشان می‌دهد. حالا نوبت آمار و ارقام دی ماه 1400 است. ولی برای اینکه از روند مطلع شوید، سری به آمار قیمت مسکن تهران در ماه‌های گذشته بزنید.

نقطه‌ به نقطه

در سال‌های اخیر، «تورم» یکی از آن کلمه‌هاست که زیاد شنیده‌ایم. به‌همین دلیل با مفاهیمی مثل تورم سالیانه و تورم نقطه به نقطه آشنایی پیدا کرده‌ایم. در علم اقتصاد شاخص تورم نقطه به نقطه بهای کالا و خدمات را در مقایسه با ماه قبل یا ماه مشابه سال گذشته اعلام می‌کند. در بازار مسکن تورم نقطه‌ به نقطه‌ی سال 1400 از فروردین تا آبان روندی کاهشی طی کرده ولی در آذر ماه شیب ملایم صعودی دارد.

تورم نقطه به نقطه مسکنبازگشت صعودی تورم نقطه به نقطه مسکن در آذرماه 1400

سرعت سرسام‌آور

سرعت همه‌ی ما را هیجان‌زده می‌کند. چه پشت فرمان ماشین باشیم یا موتور یا حتی دونده‌ای را ببینیم که با سرعت زیاد مسافتی را پشت سر می‌گذارد. اما با دیدن سرعت رشد قیمت‌ها به‌خصوص مسکن سرگیجه و سردرد نصیب‌مان می‌شود. احتمالاً برای مالکان و زمین‌داران خبری خوبی است که دارایی‌شان طی چند سال چندین برابر شده است. ولی دود دومینوی افزایش قیمت‌ها در چشم همه می‌رود و مالک و مستأجر و خریدار نمی‌شناسند. سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور هر ماه آماری از تعداد معاملات و متوسط قیمت  هر متر مربع مسکن در شهر تهران را ارائه می‌دهد. این‌بار سراغ دی ماه می‌رویم تا کمی آمار و ارقام را مرور کنیم.

قیمت مسکن در دی 1400

با اینکه متوسط قیمت هر متر مربع در مقایسه با دی 1399 رشدی 20.3 درصدی داشته ولی 179.3درصد معامله‌های بیشتری در شهر تهران انجام شده است. در دی ماه 1399 هر متر مربع به‌طور متوسط 27 معامله می‌‎شده که این قیمت در سال 1400 به 32 میلیون می‌رسد. ولی تعداد معاملات از 3515 به 9816 فقره درمورد واحدهای مسکونی بیشتر شده است.

جزئی‌تر

بخش قبل آمار کلی معاملات و قیمت متوسط مسکن را نمایش می‌دهد. اما اگر بخواهیم کمی جزئی‌تر به وضعیت بازار نگاهی بیندازیم باید منطقه به منطقه پیش برویم. شما می‌توانید قیمت مسکن تهران در مهر 1400 را مشاهده و با دی ماه مقایسه کنید. کما فی سابق منطقه یک تهران را باید گران‌ترین بدانیم که درمقایسه با ماه‌های گذشته افزایش هم داشته است. اگر بخواهید در منطقه یک تهران خانه بخرید باید برای هر متر مربع حدود 70.2 میلیون تومان هزینه کنید. همچنین منطقه 18 هم کماکان مناسب‌ترین (ارزان‌ترین) جای تهران برای خرید خانه است که اتفاقاً شرایط متوسطی در بازار دارد. با 283 فقره معامله در دی ماه بالاتر از مناطق 6، 12، 16، 17، 20، 21 و 22 قرار دارد.

قیمت مسکن در دی 1400منطقه 18 ارزان‌ترین و منطقه 1 گران‌ترین نقطه‌های تهران

سؤال اینجاست اگر بخواهیم خانه بخریم کجای تهران مناسب است؟

آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور خیلی واضح و شفاف منطقه 5 را به ما نشان می‌دهد. این منطقه از ابتدای شش ماهه‌ی دوم تا دی ماه 1400 رشد عجیبی داشته است. در مهر ماه تعداد معاملات 793 فقره بوده ولی در دی ماه به 1454 فقره رسیده است. بااینکه متوسط قیمت از حدود 38 میلیون تومان به بالای 40 میلیون تومان رسید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments