آقایان مجرد در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کنند

ثبت‌نام مجردها در سامانه ملی مسکن

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی درصحبت‌هایی با اشاره به تائید ثبت‌نام مجردها در سامانه ملی مسکن گفت:« دوشنبه هفته آینده تصویب خواهیم کرد که ثبت نام آقایان مجرد در سامانه ملی مسکن قانونی شود اما مجردها از امروز می توانند اقدام کنند.»

او با بیان اینکه نهضت ملی مسکن فرصت مناسبی برای خانه‌دار شدن است گفت:« ایجاد بانک زمین را ابلاغ کرده ایم و تاکنون در ۹۰۰ شهر بانک زمین شکل گرفته است. در سامانه‌ای که راه‌اندازی کرده‌ایم، می‌دانیم در کجا زمین داریم، کاربری آن چیست و تا یک ماه آینده کل بانک زمین تکمیل می‌شود.»

ثبت‌نام ۹۰۰هزار نفر در سامانه ثمن

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ثبت‌نام نزدیک به یک میلیون نفر در سامانه ثمن گفت:« برای ۴ میلیون واحد مسکونی زمین تهیه کردیم و تا امروز حدود ۹۰۰ هزار نفر در سامانه سمن ثبت‌نام کردند و اگر در همه شهرها ثبت‌نام آغاز شود، بالای ۴ میلیون متقاضی مسکن خواهیم داشت.»

او ادامه داد:«ساخت مسکن متقاضی محور است و اگر در هر شهری همه افراد متقاضی باشند برای آنها زمین تأمین خواهیم کرد.»

شروع به ساخت دو میلیون واحد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به آغاز به ساخت واحدهای مسکن ملی و نهضت ملی مسکن گفت:« در حال حاضر ساخت بیش از ۱۶۰ واحد مسکن ملی شروع شده و در خصوص نهضت ملی مسکن نیز با توجه به اینکه ساخت مسکن در ایران یک سال و نیم طول می‌کشد، برای رسیدن به تعهد چهار میلیون مسکن ساخت دو میلیون واحد را شروع کردیم.»

آقای قاسمی ادامه داد:«در حال حاضر به استان‌ها اعلام کردیم تا زمین دو میلیون واحد اولیه را پیش‌بینی کنند. در بسیاری از شهرها این اراضی تعیین تکلیف شده است.»

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:« زمین‌های وزارت راه و شهرسازی را برای ساخت مسکن انتخاب کردیم. پیمانکاران هم بعضاً تعیین شدند. مثلاً در اراک ۱۵ هزار واحد آماده عملیات اجرایی است. در روستاها با کد ملی افراد واجد شرایط که عمدتاً تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، انتخاب و به بانک مسکن ابلاغ کرده ایم که شروع به ساخت کنند.»

جریمه بانک‌ها درصورت عدم پرداخت تسهیلات

قاسمی در عین حال اعلام کرد که در صورت همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای آنها جریمه‌هایی در نظر گرفته شده و در این رابطه گفت:«تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی هفته گذشته در شورای پول و اعتبار تصویب و به همه بانک‌ها ابلاغ شد. این تسهیلات برای امسال است و هر سال طبق تورم افزایش می‌یابد. بانک‌ها اگر این تسهیلات را پرداخت نکنند، ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شوند.»

مجردها در سامانه ملی مسکن
در حال حاضر به استان‌ها اعلام کردیم تا زمین دو میلیون واحد اولیه را برای ساخت مسکن پیش‌بینی کنند.

ثبت‌نام مجردها در سامانه ملی مسکن

آقای قاسمی در ادامه صحبت‌هایش درباره ثبت‌نام و خانه‌دار شدن مجردها گفت:« براساس قانون فعلی، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانواده، امکان ثبت‌نام دارند؛ اما با تأکید رئیس جمهور دوشنبه هفته آینده مصوب خواهیم کرد که مجردها می‌توانند ثبت‌نام کنند اما از الان مجردها وارد سامانه شوند و ثبت‌نام کنند.»

او در ادامه شرط تحویل واحد به این افراد مجرد را عنوان کرد و گفت:« البته مجردها باید بدانند که در زمان تحویل باید ازدواج کرده باشند. در کشور ما آقایان مسئول تأمین خانه هستند.»

اقساط بازپرداخت وام پلکانی است

قاسمی درباره تسهیلات نهضت ملی مسکن بیان کرد:«برای هر واحد در تهران ۴۵۰ میلیون تومان وام می‌دهیم. بازپرداخت آن ۲۰ ساله است و تیمی از وزارت راه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی هستند که اقساط بازپرداخت آن پلکانی باشد.»

او در ادامه درباره تامین مصالح ساخت و ساز هم توضیحاتی را ارائه کردو گفت:« قیر رایگان قرار است از هفته آینده در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد. وزارت نفت هم همکاری خواهد کرد.»

بهره‌گیری از تجربه مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در مورد کیفیت ساخت مسکن‌ها گفت:«کیفیت خوبی در ساخت خانه نداریم که ناشی از نبود آموزش، مصالح نامناسب، روش‌های ساخت سنتی و … است. در وزارت راه به دنبال افزایش کیفیت ساخت و ساز هستیم.»

او با اشاره به کیفیت پایین برخی از واحدهای مسکن مهر ادامه داد:« بخشی از واحدهای مسکن مهر توسط تعاونی‌ها ساخته شده که روی آنها نظارت نبوده و شرایط خوبی ندارند. ما از تجربه مسکن مهر استفاده می‌کنیم تا کیفیت افزایش یابد. تعدادی از واحدهای مسکن مهر در سطح کشور باقی مانده که قطعاً آنها را تمام می‌کنیم.»

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments