ترفندهای کاربردی برای افزایش شانس فروش خانه در فصل پاییز

نکاتی در مورد فروش خانه در فصل پاییز

شاید برایتان عجیب باشد ولی یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید و فروش در بازار املاک و مستغلات، در سه ماهه سوم سال است؛ اما مزایای فروش خانه در فصل پاییز چیست؟ این را در نظر داشته باشید که از یک سو، خانواده‌ها به تازگی از یک تعطیلات تابستانی برگشته‌اند و پر از انرژی، می‌توانند برای یک ماجراجویی جدیدی برنامه‌ریزی کنند.

از سوی دیگر بچه‌ها هم به مدرسه می‌روند و والدین دست‌کم برای ساعاتی از روز هم که شده، فرصت دارند تا در غیاب فرزندانشان، در خانه پذیرای مشتریان باشند و آماده اسباب‌کشی شوند؛ به علاوه، هنوز هوا خیلی سرد نشده و بارش‌های زمستانی آغاز نشده و همین فرصت ایده‌آلی است تا برای تغییرات بزرگ آماده شد.

البته فروش خانه در فصل پاییز هم مسائل خاص خودش را دارد که با مدنظر قراردادن این نکات، می‌توان شانس به فروش رسیدن خانه در این فصل خوش رنگ و زیبا را بالا برد. در ادامه دراین رابطه بیشتر صحبت خواهیم کرد:

چرا فروش خانه در فصل پاییز خوب است؟

وقتی برگ‌های پاییزی رنگارنگ روی زمین می‌ریزند، زیبایی شهر دو چندان می‌شود؛ با شروع فصل پاییز و ملایم شدن دمای هوا، مردم با انرژی و امید زیادی به دنبال رفع و رجوع کارهایشان می روند. نمایندگان فروش املاک هم در سه ماهه سوم سال، تلاش بسیاری می‌کنند تا با انجام معاملات بیشتر، با جیبی پر پول به فصل پایانی سال و در نهایت، تعطیلات سال نو بروند.

در اینجا به چند نکته عالی برای جذب خریداران و افزایش شانس فروش خانه در فصل پاییز اشاره می کنیم؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا این ترفندها را به شما بیاموزیم:

  • حیاط را تمیز کنید

برای فروش خانه در فصل پاییز باید اولین جایی که در معرض دید خریداران قرار می‌گیرد، یعنی حیاط خانه را کاملاً تمیز و مرتب کنید. برای خود لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید و از اعضای خانواده بخواهید که به شما در انجام این کارها کمک کنند.

برگ‌ها و گیاهان خشک شده را از روی چمن‌های حیاط جمع کنید. بوته‌ها و گل‌هایی که بیش از حد قد کشیده‌اند را هرس کنید و اجازه ندهید که مانع ورود نور خورشید به خانه شوند. با کوتاه کردن بوته‌ها و هرس کردن درختان، نه تنها نور بیشتری به داخل خانه می‌آید، بلکه نمای بیرونی خانه نیز بیشتر جلوه می‌کند. میوه‌های خشک شده روی درخت‌ها را بچینید، گل‌های خشک شده را بکنید.

  • ورودی خانه را تزئین پاییزی کنید

محبوب‌ترین گل‌های پاییزی، گل‌های داوودی هستند که برای مدت طولانی زنده و شکوفا می‌مانند. گل همیشه بهار نیز گزینه بسیار خوبی برای این فصل است. گل داوودی و گل همیشه بهار با رنگ‌ زرد جذابشان، باعث افزایش روحیه بازدیدکنندگان از خانه در روزهای پاییزی خواهند شد.

این گل‌ها را در گلدان بکارید و بر روی پله‌ها و یا در مسیر ورودی خانه قرار دهید. همچنین می‌توانید با قرار دادن چند کدو تنبل ، منظره جذابی پاییزی را ایجاد کنید.

فروش خانه در فصل پاییز با دکوراسیون گل‌های پاییزی
در ورودی خانه از گل‌های پاییزی استفاده کنید تا جذابیت بیشتری ایجاد کنید
  • پنجره‌ها را تمیز کنید

در طول سال پنجره‌های خانه، با جذب غبار و گرد و خاک، حسابی کدر شده‌اند و بارش باران‌های پاییزی باعث ایجاد خطوط گل روی شیشه می‌شود. ممکن است شما متوجه این لکه‌ها نشوید، اما خریداران ناخودآگاه به آنها توجه می‌کنند و آنها را می‌بینند. پس برای افزایش شانس فروش خانه در فصل پاییز سعی کنید پنجره‌هایتان را حسابی تمیز کنید.

گربه‌ها معمولاً هنگام راه رفتن در امتداد طاقچه‌های پنجره‌ها، بینی‌های کوچک خود را به شیشه می‌مالند و لکه‌هایی روی شیشه‌ها ایجاد می‌کنند. بهتر است با شروع فصل پاییز پنجره‌ها را هم از داخل و هم از خارج کاملاً تمیز کنید.

فروش خانه در فصل پاییز و تمیز کردن پنجره‌ها
هنگام بازدید خریداران از خانه، تمام شیشه‌ها و پنجره‌ها باید تمیز باشند.
  • لوازم گرمایشی را کنترل کنید

آیا می‌خواهید که فضای خانه شما بوی تازگی بدهد؟ آخرین باری که پکیج یا آبگرمکن خود را چک و سرویس کرده‌اید چه زمانی بوده؟ قبل از اینکه بخواهید بخاری‌ها، سیستم رادیاتور و پکیج‌های گرمایشی را راه بیندازید، آنها را بررسی کنید.

پس اگر پکیج و آبگرمکن شما مشکلی دارد، بهتر است قبل از اینکه خانه را برای فروش بگذارید، آنها را بررسی کرده و مشکلات را برطرف کنید.

  • شومینه را آماده کنید

اگر دود ناشی از سوزاندن چوب در شومینه وارد خانه شود، حس و حال پاییزی را از بین می‌برد و بو و غبار دوده، خانه را فرا می‌گیرد. پس اگر شومینه چوبی دارید، آن را کاملاً تمیز کنید. شومینه گازی را قبل از ورود خریداران روشن کنید. اگر شومینه‌تان تار عنکبوت بسته، حتماً آن را با جاروبرقی تر و تمیز کنید.

علاوه بر تمیز کردن شومینه، به سرویس بهداشتی خود نیز نگاهی بیندازید. در صورت وجود هرگونه کپک یا لک در حمام یا سرویس بهداشتی بهتر است که آنجا را به خوبی تمیز کنید. زیرا وجود کپک در سرویس‌های بهداشتی قدیمی‌، باعث می‌شود که حسابی در ذوق خریداران بخورد.

  • خوراکی‌های پاییزی آماده کنید

وقتی صحبت از رایحه‌های پاییزی می شود، بوی خوش کاپ کیک‌های کدو تنبل تازه پخته شده یا پای سیب به فکرتان خطور کند. می‌توانید یک سینی کوچک روی پیشخوان قرار دهید و روی آنها را با میخک‌های پائیزی تزئین کنید تا حسی پاییزی ایجاد کنید. بر روی پیشخوان کتاب آشپزی را باز بگذارید که در آن آموزش یک خورشت پاییزی داده شده است. یک کاسه را با سیب‌های قرمز و انارهای پاییزی پر کرده و روی میز بگذارید و با یک نوشیدنی گرم و کیک کدو تنبل یا پای سیب به استقبال بازدیدکنندگان خانه بروید.

فروش خانه در فصل پاییز و تدارک خوراکی‌های پاییزی
می‌توانید هنگام بازدید خریداران بر روی پیشخوان از دکوراسیون پاییزی استفاده کنید
  • پخش موسیقی با تم پاییز

زمانی‌که خریداران برای بازدید به خانه‌تان می‌آیند، می توانید در خانه موسیقی ملایمی با تم پاییزی پخش کنید. معمولا موسیقی‌های لایت و بدون کلام تاثیر بیشتری خواهند داشت.

  • استفاده از رنگ‌های پاییزی

برای ایجاد حس و حال پاییزی در خانه، نیازی نیست که کار سختی انجام دهید. می‌توانید مبل‌هایتان که رنگی بی‌روح دارند را با قرار دادن چند کوسن به رنگ‌های قرمز روشن، نارنجی یا زرد طلایی، زیبا و هیجان انگیز کنید. همچنین می‌توانید یک شال یا پتوی مبل به رنگ پاییزی روی یک صندلی یا مبل بیندازید.

بعد از اینکه تمام اتاق‌ها را تمیز و مرتب کردید، در هر اتاق با قرار دادن چند نماد پاییزی که شامل طرح یا رنگهای پاییزی است، به آن اتاق حال و هوای پاییزی بدهید. در هر اتاق سه یا چهار نشانه پاییزی قرار دهید. همچنین می‌توانید در اتاق ناهارخوری و بر روی میز ناهارخوری با قرار دادن چند کاج و کدو تنبل و انار و شمعی نارنجی رنگ که به آن برگ‌های خشک پاییزی چسبانده‌اید، یک شاهکار پاییزی خلق کنید.

استفاده از دکوراسیون پاییزی برای فروش خانه در فصل پاییز
برای فروش خانه در پاییز می‌توانید با استفاده از رنگ‌ها حس پاییزی در محیط ایجاد کنید
  • چراغ‌ها را روشن کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای فروش خانه در فصل پاییز  و زمستان، تدارک نور مناسب و کافی در خانه است. با کوتاه شدن روزها و غروب زود هنگام خورشید، سایه‌های گسترده‌تری ایجاد می‌شوند.

پس سعی کنید در طول روز و به ویژه هنگامی که خریداران برای بازدید از خانه می‌آیند، پرده‌ها را بالا بکشید، کرکره‌ها را باز کنید و چراغ‌های خانه از جمله چراغ‌های لوازم خانگی و چراغ‌های داخل کمدها را روشن بگذارید. می‌توانید با قرار دادن چند آباژور در پشت مبلمان در اتاق‌هایی که پنجره‌های کم و در نتیجه نور کمتری دارند، روشنایی بیشتری ایجاد کنید. فراموش نکنید که تلویزیون را خاموش کنید.

فروش خانه در فصل پاییز و ایجاد نور بیشتر
برای فروش خانه در فصل پاییز بهتر است در هنگام بازدید از خانه، تمام چراغ‌ها را روشن کنید
  • به خریداران هدیه کوچکی بدهید

برای اینکه بتوانید نظر بازدید کننده‌ها را در مورد خانه بفهمید و حس مثبتی در آنها ایجاد کنید، می‌توانید بعد از پایان بازدید، از آنها بخواهید که نظراتشان را در یک دفتر بنویسند.

حتی می‌توانید هدیه کوچکی برای آنها تدارک ببینید؛ چیزی مثل بسته‌های کوچک شکلات، آبنبات یا حتی شیرینی‌هایی که به‌عنوان میان‌وعده درست کرده‌اید. در این صورت آنها خود را ملزم می‌دانند که یادداشتی برایتان بنویسند. همچنین می‌توانید سیب‌های کاراملی یا اسنک‌هایتان را با یک روبان تزئین کرده و به آنها هدیه دهید.

سخن آخر درباره فروش خانه در فصل پاییز

فصل پاییز فصلی مناسب و شاید ایده‌آل برای فروش خانه است. شما با به کارگیری چند ترفند ساده، از جمله نظافت حیاط و جمع کردن برگ‌های پاییزی و همچنین تمیز کردن پنجره‌ها، افزایش میزان نور در خانه و خلق یک دکوراسیون ساده و زیبای پائیزی می‌توانید شانس فروش خانه در فصل پاییز را بالا برده و زودتر به هدفتان برسید.

اگر شما نکات و ترفندهای دیگری را در این راستا می‌دانید، حتما ایده‌هایتان را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

منبع: The Balance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments