پنج چالش رفتن به محله جدید

سختی های جا به جایی به محله جدید

چه اتفاقی ما را برای رفتن به محله‌ی جدید ترغیب می‌کند؟ شانس پیدا کردن شغل بهتر، هزینه‌ی زندگی کمتر، از دست دادن شغل یا ترفیع رتبه و نزدیک بودن به مدرسه‌ی فرزندان ازجمله دلایلی است که هرکس را می‌تواند برای تغییر محله متقاعد کند. شاید افرادی صرفاٌ محض تنوع دست به جابه‌جایی بزنند. جابه‌جایی به هر دلیلی، به این نیاز دارد که بدانید زندگی در محله‌ و منطقه‌ی جدیدتان برای شما مناسب است یا نه. در این مقاله با پنج چالش رفتن به محله جدید آشنا می‌شوید.

در تهران و دیگر شهرهای بزرگ به‌دلیل افزایش مداوم قیمت‌ مسکن، مستأجرها مجبورند محله و منطقه‌شان را عوض کنند. بااین‌حال تطبیق شیوه و شرایط زندگی افراد با محله‌ی جدید نگرانی جدی و همیشگی تمام مستأجران است. نمودار قیمت مسکن مهر 1400 نشان می‌دهد که بیشترین معاملات در منطقه‌ی پنج انجام شده است. درحالی‌که باتوجه به مبلغ معاملات انجام‌شده، این منطقه‌ در رده‌ی پنجمین منطقه‌ی گران تهران قرار دارد.

قبل از جابه‌جایی چه سوال‌هایی از مشاور املاک بپرسیم؟

قبل از اینکه اسباب و اثاثیه را درون کارتن‌ها بچینید و برای اسباب‌کشی به دوستان‌تان زنگ بزنید، از تمامی جوانب محله‌ی جدیدتان مطمئن شوید. همگی از قیمت مسکن خبر داریم و گاهی اوقات گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود ندارد. ولی به‌هرحال بهتر است این شش سوال‌ مهم را از مشاور املاک بپرسید تا شناخت‌تان از محله و منطقه‌ی جدید تکمیل شود.

امنیت محله؟

یکی از سوال‌های پرتکرار مشتریان از مشاوران املاک نیک بوم درمورد امنیت محله‌ و منطقه‌های مختلف است. بررسی آمار جرم و جنایت محله‌های مختلف مسیری برای مطلع شدن از امنیت محله‌ای است که می‌خواهید به آن نقل مکان کنید. در ایران سامانه‌ای  دقیق برای بررسی این موضوع وجود ندارد. ولی براساس پژوهش‌های موجود و بررسی میزان مواردی مثل قتل، خودکشی، سرقت و اعتیاد مناطق 15، 12 و 18 آسیب‌زاترین مناطق معرفی شده‌اند. در سوی دیگر مناطق 7، 5 و 4 شرایط بهتری از دیگر مناطق تهران دارند و کمترین میزان آسیب‌های اجتماعی در آنها اتفاق می‌افتد؛ در نتیجه‌ امن‌ترین مناطق تهران به‌حساب می‌آیند.

شلوغی محله؟

یکی از آن پنج چالش قبل از رفتن به محله جدید پرسیدن از سروصدا و شلوغی منطقه و محله است. در نزدیکی بعضی محله‌ها فرودگاه، راه‌آهن یا اتوبان وجود دارد که سروصدای زیاد و آلودگی‌های هوایی و صوتی ناراحت‌کننده‌ای تولید می‌کنند و باعث مزاحمت می‌شوند. برای مطمئن شدن از وضعیت مطلوب محله ازنظر شلوغی و سروصدا، روی نقشه‌ی گوگل انواع حمل‌ونقل عمومی و مشاغل را بررسی کنید. البته تمام این‌ها به آستانه‌ی تحمل شما بستگی دارد. ممکن است نزدیک بودن به مرکز خرید، ورزشگاه، ایستگاه اتوبوس و مترو برای شما مزیت محسوب شود.

نکات مهم رفتن به محله جدیددسترسی به امکانات موردنیازتان را درنظر داشته باشید

روحیه اجتماعی محله؟

بخشی از مشتریان نیک بوم به‌دنبال این هستند در محله‌هایی ساکن شوند که مناسب حضور خانواده‌ها باشد. این بخش از مشتریان به دلیل زندگی با خانواده و علاقه به حضور در جمع‌های خانوادگی، به‌دنبال محله‌ و منطقه‌ای با همسایه‌هایی زودجوش و صمیمی می‌گردند. اگر روحیه‌ی شما هم مشابه این دسته از افراد است، پیشنهاد می‌کنیم با پرسش از مشاور املاک یا گشت‌وگذار در محله‌ی مدنظرتان از روحیه‌ی اجتماعی‌ آنجا مطلع شوید.

راحتی و رضایت از محله؟

داشتن دسترسی راحت به امکانات موردنیاز از جمله حمل‌ونقل عمومی، مکان‌های تفریحی و ورزشی، مراکز خرید مختلف و کلینیک‌های درمانی باعث می‌شود تا در آن محله احساس راحتی بیشتری داشته باشید. براساس نیازهای‌تان، امکانات مختلف محله را بررسی کنید تا شرایط مطلوبی را تجربه کنید.

هزینه‌ اجاره و زندگی؟

آخرین چالش قبل از رفتن به محله جدید مربوط به قیمت خانه و هزینه‌ی زندگی در آن منطقه و محله است. خرید یا اجاره‌ی خانه‌ای که احساس راحتی و امنیت در آن دارید ولی بسیار بالاتر از بودجه‌ی مالی شما، امکان‌پذیر نیست. با بررسی شرایط وام مسکن 1400 احتمالاٌ بخش قابل‌توجهی از مشکلات بودجه حل خواهد شد ولی در نهایت پیش از جابه‌جایی پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها را نیز درنظر بگیرید.

در آخر

برای رفتن به محله‌ی جدید و پیش از جابه‌جایی تمامی این سوال‌ها را درنظر داشته باشید. جایی یادداشت کنید و مرحله‌به‌مرحله پیش ببرید. پیشنهاد اول و آخر ما استفاده از مشاور املاک قابل‌اطمینان و متخصصی است که به همه‌ی جوانب بازار مسکن مسلط باشد.

منبع: homely

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments