شیوه صحیح جابجایی تلویزیون در اسباب کشی

بایدها و نبایدهای بسته‌بندی و جابجایی تلویزیون

هروقت صحبت اسباب کشی می شود، خیلی ها فکر می کنند که سخت‌ترین بخش، جابه جایی وسایل سنگین و حجیم مثل یخچال و مبلمان و میزهاست؛ ولی یک وسیله سخت دیگر هم هست که لزوما خیلی سنگین هم نیست و آن هم جابجایی تلویزیون خانه در جریان اسباب‌کشی است. با نیک بوم همراه باشید.

از آنجا که این روزها تلویزیون‌ها گران‌قیمت هستند، کوچکترین اشتباهی در جابجایی تلویزیون ممکن است خسارت سنگینی به همراه داشته باشد. از همین رو هنگام جابجایی تلویزیون مثل جابجایی دیگر وسایل حساس و سنگین مثل پیانو و یخچال باید دقت عمل به خرج داد

البته جابجایی تلویزیون آنقدرها هم سخت و پیچیده نیست و حساسیت بیشتر، به خاطر ظرافت آن است. شما با دانستن چند نکته و ترفند ساده و کمی مراقبت ویژه می توانید با خیال راحت تلویزیونتان را به خانه جدید ببرید.

نحوه بسته‌بندی تلویزیون برای جابجایی

ایمن‌ترین محافظ برای تلویزیون در طول جابه‌جایی، کارتن آن است. اگر کارتن تلویزیون‌تان را نگه داشته‌اید که عالی است؛ در غیر این صورت نگران نباشید؛ شما می‌توانید یک جعبه مخصوص تلویزیون‌تان خریداری کنید که البته در هنگام خرید کاملا به ابعاد تلویزیون و ابعاد کارتن توجه کنید.

حالا برای بسته‌بندی تلویزیون این مراحل را انجام دهید:

1-تمام سیم‌ها و کابل‌ها را قطع کنید:

قبل از بسته‌بندی تلویزیون، باید تمام کابل‌ها و سیم‌های آن را قطع کنید. شاید بهتر باشد که قبل از این کار از پشت تلویزیون عکسی بگیرید تا در خانه جدید و در زمان متصل کردن دوباره سیم‌ها گیج نشوید. همه سیم‌ها را در یک کیسه ریخته و در آن را گره بزنید و در جعبه‌ای مشخص بگذارید.

جابجایی تلویزیون
قبل از قطع کردن کابل‌ها ، از پشت تلویزیون عکسی بگیرید تا در هنگام اتصال به مشکل برنخورید.

2-پیچ‌ها را باز کنید

اگر تلویزیون‌تان به دیوار متصل است و یا به میز وصل شده، پیچ‌های اتصال را باز کنید. پیچ‌ها را در یک جعبه یا کیسه ریخته و موقع بازکردن حسابی دقت کنید تا بتوانید در خانه جدید دوباره سرهم‌بندی‌های لازم را انجام دهید. بهتر این است که این کیسه کوچک را با چسب به پشت تلویزیون بچسبانید تا گم نشوند.

3- بسته‌بندی را آغاز کنید

معمولا در کارتن تلویزیون‌ها، یونولیت‌های محافظتی که اطراف تلویزیون قرار می‌گیرند، دیده می‌شوند.

اول این یونولیت‌ها را در گوشه‌های تلویزیون بگذارید و بعد کل مجموعه را با سلفون بسته‌بندی کنید تا یونولیت‌ها سرجاهایشان حفظ شد و لایه محافظ دیگری روی تلویزیون قرار بگیرد. بعد از این کار، تلویزیون را به آرامی داخل کارتن قرار دهید. دقت کنید که ناگهان تلویزیون از دست شما رها نشود. اگر فضای خالی خاصی درون کارتن حس کردید، می‌توانید تکه‌ای ملافه یا حوله و یا چند جفت جوراب در اطراف تلویزیون بگذارید تا در داخل کارتن لق نزند.

بسته‌بندی برای جابجایی تلویزیون
برای جابجایی تلویزیون در اسباب‌کشی آن را به خوبی بسته‌بندی کنید.

اگر جعبه ندارید نگران نباشید

اگر جعبه تلویزیون را بیرون انداخته‌اید و نتوانستید جعبه مناسبی پیدا کنید، اصلا نگران نباشید. بهترین گزینه این است که بعد از بسته‌بندی تلویزیون، آن را در یک پتو بپیچید. اما حتما دورتا دور تلویزیون ضربه‌گیرهای مختلفی مثل حوله و ملافه بپیچید تا به خوبی از تلویزیون محافظت شود. بهتر است که بر روی سلفون بخش جلویی تلویزیون را هم مشخص کنید تا افراد با احتیاط بیشتری آن را جابجا کنند.

بسته‌بندی صحیح برای جابجایی تلویزیون در اسباب‌کشی
برای جابجایی تلویزیون باید به خوبی آن را بسته‌بندی کرده و جلوی تلویزیون را علامت بزنید.

حتی برای جابجایی تلویزیون با پتو، باز هم بهتر است که برای گوشه‌های تلویزیون یونولیت‌های مناسبی پیدا کنید. مثلا از بین یونولیت های دیگر وسایلی که برای خانه خریداری کرده بودید. پیچیدن تلویزیون در سلفون یا محافظ پلاستیکی را هم فراموش نکنید. شاید بهتر باشد که از بیشتر از یک پتو استفاده کنید.

نحوه جابجایی تلویزیون به خانه جدید: ایستاده یا خوابیده؟

خیلی‌ها می‌پرسند که آیا می توان یک تلویزیون فلت را روی صندلی ماشین خواباند؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که در حالت خوابیده، ممکن است به پلاسما یا کریستال‌های LCD داخل نمایشگر تلویزیون آسیب وارد شود. ولی این طور نیست و با خواباندن تلویزیون به نمایشگر و قطعات داخلی آن آسیبی وارد نخواهد شد.

البته اگرچه خواباندن تلویزیون آسیبی به قطعات داخلی آن نخواهد زد، ولی احتمال آسیب‌های خارجی به تلویزیون را بالا خواهد برد. در ساخت تلویزیون‌های تخت، مسائل پیچیده‌ای برای بالانس آن درنظر گرفته شده و وزن تلویزیون در لبه‌هایش تقسیم می‌شود و این، فشار را از روی سطح حساس نمایشگر کم می‌کند.

خواباندن تلویزیون این بالانس را بهم می‌زند و این وزن را به وسط تلویزیون منتقل می‌کند. در عین حال احتمال خط افتادن یا شکستن تلویزیون در حالت خوابیده بیشتر هم هست.

پس بهترین راه برای جابجایی تلویزیون این است که آن را به حالت ایستاده در داخل ماشین قرار دهید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments