خبرهایی از آینده؛ خرید زمین در متاورس

زمین دیجیتالی متاورس

احتمالاً تا الان دیگر اسم متاورس و پلتفرم‌‌های محبوب آن را شنیده‌اید یا درباره‌شان زیاد مطالعه کرده‌اید. اگر هنوز ابتدای مسیر قرار دارید، لازم است بگوییم که زمین‌های مجازی NFT نوعی مناطق دیجیتال قابل خریداری در پلتفرم متاورس هستند. دسنترالند، سندباکس و آکسی اینفینیتی از محبوبیت بیشتری برخوردارند و هرکدام از آنها زمین‌های منحصربه‌فردی دارند که کاربران با پرداخت کریپتوهایی مثل MANA و SAND زمین‌هایی می‌خرند و می‌فروشند. با خرید زمین در متاورس محلی برای تبلیغات، اجتماع‌سازی، بازی، کار و معامله‌های مختلف است که شرکت‌های بزرگ مثل گوگل، فیسبوک، دیزنی‌، آدیداس و مایکروسافت و همچنین خواننده‌هایی مثل Snoop Dog سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در آن به‌کار برده‌اند. به‌همین دلیل می‌توان به آینده‌ی آن تا حد زیادی امیدوار بود.

مقدمه

صاحبان زمین‌های دیجیتالی متاورس تجربه‌های آنلاینی مثل بازی و نمایش محتواهای مختلف را از سر می‌گذارنند و از این طریق از مزایایی هم برخوردار می‌شوند. شاخص‌های مؤثر بر ارزش قطعه‌زمین‌های متاورس با سودمندی و پروژه‌ها و نوع بازار دیجیتال آن تعیین می‌شود. امکان خرید زمین NFT از پروژه‌های مختلف متاورس یا بازارهای ثانویه مثل Binance یا OpenSea وجود دارد. قبل از خرید ریسک خرید و استفاده‌های مختلف از پروژه‌های متاورس سردربیاورید. گاهی اوقات بهتر است به جای خرید زمین NFT آن را اجاره کنید.

پیشرفت‌ و توسعه‌ی متاورس با سرعت زیادی در حال شکل‌گیری است. در سال 2020 جهش بزرگی برای متاورس و NFT بود و جای تعجب نیست که زمین‌ مجازی به صدر اخبار تبدیل شود. ارزش فروش بعضی از زمین‌های NFT بیشتر از زمین‌های دنیای واقعی است. در واقع، شباهت‌های بسیاری بین زمین‌های مجازی و املاک دنیای واقعی وجود دارد. اما به‌عنوان دارایی دیجیتال در بلاک‌چین، زمین NFT ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای گشت‌وگذار و جست‌وجو دارد.

در آینده‌ کجا هستیم؟

متاورس در خلاصه‌ترین تعریف آن، دنیایی آنلاین و مجازی است که از جهات مختلف مثل فضای کار، اجتماعات و رفتار متقابل دنیای واقعی و مجازی را ترکیب می‌کند. در سال 2021 شرکت‌های بزرگ فناوری مثل متا (فیسبوک)، مایکروسافت و اپیک گیمز (Epic Games) دست به کار ساخت و توسعه‌ی زمین‌های متاورس زدند. فناوری بلاک‌چین نقشی کلیدی در متاورس به‌عنوان مالکیت دیجیتال، شناسایی و اقتصاد در مرکز مفاهیم متاورس بازی می‌کند.

ساخت آواتار در متاورسآواتار مارک زاکربرگ برای متاورس فیسبوک

زمین‌هایی برای آینده

همان‌طور که اشاره شد، پروژه‌های متاورس دنیاهای دیجیتالی هستند که کاربران می‌توانند با استفاده از آواتارهای سه‌بعدی در آن گشت‌وگذار داشته باشند. برای مثال، SecondLive مناطق و محل‌هایی برای کنسرت، کنفرانس و نمایشگاه فراهم کرده است. درحالی‌که پروژه‌های مثل SecondLive اجازه‌ی خرید دائمی فضای مجازی را به کاربران نمی‌دهند، اما دنیاهای مجازی دیگر چنین امکانی را فراهم کرده‌اند. توسعه‌دهندگان با ساخت نقشه‌های بزرگی از زمین‌های دیجیتالی و تقسیم آنها به قطعه‌ زمین‌های کوچ، آنها را برای فروش گذاشته‌اند.

‌موارد استفاده زمین‌ دیجیتالی متاورس

مالکان زمین‌های دیجیتالی در متاورس به‌شکل‌های مختلف می‌توانند از فضای این زمین‌ها استفاده کنند. انواع این بهره‌گیری زمین‌ها شامل این موارد می‌شود:

1. تبلیغات:

اگر قطعه زمین‌ دیجیتالی‌تان در منطقه و محله‌ای معروف و جذاب باشد که تعداد زیادی بازدیدکننده‌ دارد، بدون شک می‌تواند از امکانات و فضاهای تبلیغاتی بهره ببرید.

2. اجتماع‌سازی:

در زمین‌ دیجیتالی متاورس می‌توانید میزبان رویدادهای مختلفی مثل کنسرت و کنفرانس و گردهمایی‌های گوناگون باشید.

3. بازی:

زمین‌ دیجیتالی شما امکان پیاده‌سازی و انجام بازی‌های ویدئویی NFT دارد. برای مثال در زمین‌های Axie Infinity  منابع و توکن‌ها و مواد اولیه‌ی ساخت بازی‌های ویدئویی وجود دارد که به‌عنوان بازی‌ساز یا بازیکن می‌تواند به آن ورود کنید.

4. فضای کار:

در بعضی از زمین‌های دیجیتالی متاورس با آواتارهای سه‌بعدی امکان ورود به دفاتر مجازی کاری وجود دارد. برای مثال شرکت PwC هنگ‌کنگ در آیند‌ه‌ای نزدیک از امکانات زمین‌های سندباکس  برای ساخت و برگزاری جلسات کاری استفاده خواهد کرد.

نقشه زمین‌ های متاورس

جایگاه برندهای بزرگ در متاورس

سلبریتی‌ها و برندهای مختلف به‌تازگی دست به کار خرید و سرمایه‌گذاری در زمین دیجیتالی متاورس شده‌اند. اسنوپ داگ در پلتفرم سندباکس محلی را با نام Snoop Dog Metaverse Experience تدارک دیده است. برند آدیداس نیز برای ورود به دنیای متاورس در حال ساخت و شکل‌گیری فضایی است با نام AdiVerse. جدای از ساخت فضاهای مختلف در متاورس، دیگر برندها مشتریان و کاربران‌شان را تشویق به تعامل با اینگونه فضاها می‌کنند.

شکل‌گیری زمین‌ NFT سرمایه‌گذاران خرد را به سرمایه‌گذارانی سازمانی تبدیل کرده است. برای مثال The Metaverse Group به بزرگترین مشاور املاک دیجیتالی تبدیل شده که بیشترین مقدار زمین را خریداری کرده است. دفتر مرکزی این گروه در پلتفرم دسنترالند و Crypto Valley قرار دارد.

عوامل مؤثر بر قیمت زمین دیجیتالی متاورس

ارزش زمین‌های دیجیتالی مشابه دیگر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و کریپتوها ارزیابی و قیمت‌گذاری می‌شود. در اینجا به سه عامل مهمی که در نوسان بازار زمین‌های دیجیتالی نقش دارند، اشاره می‌کنیم:

1. کاربری

از زمین‌های دیجیتالی استفاده‌های بیشتری در مقایسه با دیگر توکن‌ها می‌توان کرد. کاربری زمین‌ها باتوجه به پلتفرم ارائه‌دهنده‌ی آنها متفاوت است. برای مثال دنیاهای دیجیتالی مثل دسنترالند به کاربران اجازه می‌دهد که زمین‌های‌شان را طبق میل خودشان بسازند و دستکاری کنند. این زمین‌ها باتوجه به مکان و موقعیت‌شان به‌‎ جایگاهی برای تبلیغات، بازی یا برگزاری رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. پلتفرم

در پلتفرم‌های محبوبی مثل دسنترالند و سندباکس یا آنهایی که در آینده رونمایی می‌شوند همچون My Neighbour Alice قیمت زمین‌های بالایی دارند. این بالا بودن قیمت‌ها به شرایط بازار و امکاناتی ارائه‌دهنده‌شان ارتباط دارد. درعین‌حال کاربران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این پلتفرم‌ها بسیار بیشتر از دیگر پروژه‌های کوچکترند.

3. سرمایه‌گذاری پر ریسک

فروش گسترده‌ی زمین‌ در متاورس تعداد سرمایه‌گذاری این پلتفرم را به‌شکل چشمگیری گسترش داده است. برای مثال، شرکت مشاور املاک Metaverse Group حدود 2.43میلیون دلار در ماه نوامبر 2021 سرمایه‌گذاری کرد و 116 قطعه زمین با متراژ 16متر مربع در Fashion Street دسنترالند خرید.

خرید زمین دیجیتالی در opensea

چطور در متاورس زمین بخریم؟

دو راه اصلی برای خرید زمین در متاورس وجود دارد. شما می‌توانید به‌طور مستقیم در خرید و فروش زمین پروژه‌های مختلف متاورس شرکت کنید یا از کاربران دیگر زمین مدنظرتان را بخرید. فروش زمین در متاورس راه مناسبی است تا در بازارهای ثانویه‌ی متاورس با قیمتی پایین‌تر زمین بخرید. درحالیکه ارزش‌ زمین در پروژه‌های بزرگ متاورس با سرعت در حال افزایش است.

خرید با کریپتوهای تعیین‌شده‌ی پلتفرم‌های مختلف امین‌ترین و قابل‌اعتمادترین راه برای خرید زمین در بازارهای ثانویه‌ی متاورس است. خریدار و فروشنده در این مسیر به‌وسیله‌ی قراردادی هوشمندانه محافظت می‌شوند. Binance و OpenSea دوتا از گزینه‌های محبوب برای خرید زمین در متاورس در این مسیر است. به‌خاطر داشته باشید که Binance NFT با Ethereum و OpenSea با اتریوم و پولی‌گان (Polygon) و کلایتون (Klyton) استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

برای اطلاعات بیشتر درمورد خرید زمین در متاورس بهتر است پیش از هر اقدامی اطلاعات‌تان را تا جای ممکن بالا ببرید. استفاده از مشاوران و پرس‌وجو از افراد فعال در پلتفرم‌های مختلف متاورس می‌تواند چشم‌انداز دقیقی به شما بدهد. کیف پول دیجیتال‌تان را از کریپتوی موردنیاز برای پلتفرمی که درنظر دارید پر کنید و با چند کلیک ساده زمین دلخواه‌تان را بخرید.

 

منبع

academy.binance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments