محله ایوانک، یکی از محله‌های ویلانشین غرب تهران

محله ایوانک در قلب محله شهرک غرب

محله ایوانک یکی از مرغوب‌ترین محله‌های تهران از لحاظ آب و هوا، موقعیت و کیفیت زندگی است که در دل محله محبوب شهرک غرب تهران واقع شده است. ایوانک، با دوبافت مسکونی آپارتمانی و خانه‌های ویلایی در امتداد شمال غربی کوهپایه البرز و مسیر بادهای غربی خنک پایتخت قرار دارد.

این محله سرسبز و خوش منظره شمال غرب تهران در سمت شمال، چشم‌انداز کوهستان البرز و در جنوب، تصویری از برج میلاد و تهران بزرگ را در دیدرس اهالی‌اش قرار می‌دهد. اهالی محله ایوانک از نظر دسترسی به امکانات و خدمات شهرنشینی هیچ کمبود و کم و کسری ندارند. در این محله انواع مرکز خرید، رستوران، کافه، فضای سبز، باشگاه ورزشی و مدرسه مسجد در دسترس اهالی قرار دارد.

در این نوشتار با نیک بوم همراه باشید تا در این محله مرغوب تهران گشتی بزنیم و از کیفیت سکونت در این محل اطلاعات دقیق‌تری به دست آوریم.

محله ایوانک کجاست؟

محله ایوانک در دل منطقه شهرک غرب در سمت شمال غربی پایتخت و در منطقه دو شهرداری تهران واقع شده است.

این محله از سمت شمال به بلوار دادمان، از سمت شرق به بلوار فرحزادی، از سمت جنوب به بزرگراه همت و از سمت غرب به دره فرحزاد و بوستان نهج‌البلاغه متصل و محدود می‌شود. این محله شامل فازهای چهار، پنج و شش شهرک غرب می‌شود.

محله ایوانک
محله ایوانک در دل شهرک غرب در سمت شمال غربی پایتخت و منطقه دو شهرداری تهران واقع شده است.

خیابان‌های سیمای‌ایران، ایوانک، زرافشان، گل‌افشان، خوارزم و بلوار دادمان مهم‌ترین خیابان‌های این محله هستند. در عین حال بزرگراه یادگار امام، از دل این محله عبور می‌کند و بلوار ایوانک را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

دسترسی محله ایوانک

عبور بزرگراه یادگار امام از دل ایوانک، دسترسی خوبی به ساکنین این محله برای رسیدن به شمال و جنوب تهران ایجاد کرده است. اهالی ایوانک با خودروی شخصی به‌راحتی و سرعت می‌توانند از طریق بزرگراه یادگار امام، به شمال و جنوب تهران سفر کنند.

از سمت جنوب این محله، دسترسی به بزرگراه شهید همت به‌عنوان شاهراه شرقی-غربی تهران فراهم است و دسترسی ساکنان ایوانک را به دو سمت شرق و غرب تهران به سرعت و سادگی با خودروی شخصی امکان‌پذیر می‌کند.

اهالی این محله برای دسترسی به خدمات حمل و نقل عمومی، فقط کافی است از طریق  تاکسی‌های محلی که در سطح محله ایوانک و از پایانه میدان صنعت تردد دارند، به میدان صنعت برسند و از طریق پایانه‌های اتوبوسرانی، مترو و تاکسی به نقاط مختلف شهر تهران دسترسی یابند. ایستگاه متروی شهرک غرب در میدان صنعت هم در دسترس اهالی ایوانک قرار دارد.

دسترسی محله ایوانک
از جنوب این محله، دسترسی به بزرگراه شهید همت به عنوان شاهراه شرقی-غربی تهران فراهم است.

بافت شهرسازی محله ایوانک، مدرن با خیابان‌بندی پهن و ردیف کوچه‌ها طراحی شده و همین موضوع تردد در محله ایوانک را سریع، روان و کم‌ترافیک کرده است.

اهالی این منطقه برای تامین سوخت خودروی شخصی به جایگاه سوختگیری دادمان در شمال محله در بلوار دادمان، بین شمشاد و قاصدک دسترسی دارند و نیازی به خارج شدن از محله ندارند. این محله در هیچ محدوده ترافیکی مثل محدوده طرح و ترافیک یا زوج و فرد قرار ندارد و اهالی به راحتی در این محله تردد می‌کنند.

پیشینه محله ایوانک

محله ایوانک یکی از محله‌های شهرک غرب است و پیشینه‌ای مشترک با این محله بزرگ و محبوب غرب شهر تهران دارد. شهرک غرب در گذشته یعنی تا قبل از دهه چهل شمسی، جزو اراضی و با‌غ‌های روستای خوش آب و هوایی به نام “خُوَردین” بوده است که اهالی این روستا همگی مسیحی بودند .

این روستا که در جنوب‌شرقی امامزاده صالح فرحزاد و در نزدیکی ده‌ونک قرار داشته، در زمان ناصرالدین شاه جزو املاک مستوفی‌الممالک بوده و در منابع تاریخی از این محل با نام‌های خوردین و خُردین به معنای تپه و برجستگی زمین و به تفسیر دیگر خور (خورشید) یاد شده است.

در سال‌های دهه ۱۳۴۰، زمین‌ها و باغ‌های خوردین به تدریج تفکیک شد و شرکت‌های بزرگ ساختمان‌سازی خارجی و داخلی و مستشاران و مهندسان آمریکایی تصمیم گرفتند که در این منطقه خوش آب و هوا، محله‌ای مدرن و مطابق با الگوی زندگی و شهرنشینی آمریکایی بسازند و اسمش را شهرک غرب گذاشتند.

پیشینه محله ایوانک
محله ایوانک پیشینه‌ای مشترک با محله شهرک غرب دارد و بخشی از روستای”خُوَردین” بوده

البته بعد از انقلاب به اسم شهرک‌قدس نامگذاری شد که در دهان‌ها نچرخید و همچنان نام شهرک غرب در بین مردم تهران مصطلح و رایج‌تر است.

با درگذشت استاد محمدرضا شجریان در سال ۹۹، یکی از خیابان‌های محله شهرک‌غرب واقع در محله ایوانک، یعنی خیابان فلامک، به نام این استاد بزرگ آواز نامگذاری شد تا در این محله نام‌های نامدار تاریخ هنر ایران جاودانه و ماندگار باشند.

امکانات محله ایوانک

محله ایوانک از نظر دسترسی به امکانات شهری هیچ کم و کسری ندارد. چندین مرکز خرید بزرگ و مشهور در این محله قرار گرفته و دو بیمارستان تخصصی غرب تهران هم در این محله جای دارد.

از همین رو، اهالی این محله برای خرید و دسترسی به امکانات شهرنشینی نیازی به خروج از محله ندارند. در ادامه با برخی از امکانات رفاهی از جمله مراکز خرید، مراکز درمانی و مراکز آموزشی این محله آشنا خواهیم شد:

مراکز خرید

محله ایوانک با واقع شدن در قلب محله شهرک غرب، دارای مراکز خرید متعددی است که برخی از آنها عبارتند از:

مرکز خرید میلاد نور

میلاد نور یکی از مراکز خرید معروف در سطح شهر تهران است که در شهرک غرب و محله ایوانک قرار دارد.

این پاساژ با نمای سبز رنگش، یازده طبقه است و حدود ۳۰۰ فروشگاه در آن انواع محصولات مختلفی از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا طلا و جواهر و خانه و آشپزخانه، لوازم تزئینی و دکوری، کالاهای خواب، لوازم منزل، مبلمان، کالاهای ورزشی و لوازم صوتی و تصویری را در ویترین دارند.

در این پاساژ نمایندگی برندهای معروف مثل روبرتو کاوالی، اسکچرز، پوما، مارال چرم، کیف و کفش بوفالو، بامبو، ماکسیم، نایک و آدیداس شعبه دارند.

مرکز خرید میلاد نور در محله ایوانک
میلاد نور یکی از مراکز خرید معروف شهر تهران است که در شهرک غرب و محله ایوانک قرار دارد.

در طبقه بالای پاساژ میلاد نور، رستوران معروف تماشا با انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی واقع شده است. مرکز تجاری میلاد نور در فاز پنج شهرک غرب، نبش بلوار فرحزادی و محله ایوانک قرار دارد.

مرکز خرید لیدوما

مرکز خرید لوکس و زیبای لیدوما در کنار مجتمع میلاد نور و در ابتدای خیابان سیمای ایران قرار دارد. این مرکز خرید دارای سه طبقه واحد تجاری پوشاک، کیف و کفش، وسایل زینتی و …. است. لیدوما ۶ طبقه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۷۵۰ خودرو دارد.

نام این مرکز خرید، از لیدوما، محوطه‌ای باستانی در شهرستان ممسنی در استان فارس گرفته شده است.

پاساژ لیدوما در محله ایوانک
لیدوما در کنار مجتمع میلاد نور و در ابتدای خیابان سیمای ایران قرار دارد.

اگر از طریق ده آسانسور نصب شده در لیدوما به طبقه آخر مجتمع بروید، به فودکورت وسیع لیدوما، روی ارتفاع طبقه دهم و با منظره تهران خواهید رسید.

فود‌کورت لیدوما اولین روف فودکورت تهران است که دو سالن مجزای فضای باز و بسته دارد. در فود کورت لیدوما، نه غرفه با سبک‌های غذایی مختلف از ایرانی تا مدیترانه‌ای گرفته تا مکزیکی، ترکی، کافی شاپ و … توسط برندهای معتبر برپا شده است.

لیدوما در شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار فرحزادی، جنب میلاد نور و در محله ایوانک قرار دارد.

مرکز خرید پلاتین

مرکز خرید پلاتین الماس غرب تهران، ساختمانی زیبا به شکل سفینه فضایی و با طراحی خاص است که شب‌ها با نورپردازی خاصش، جلوه درخشانی به خود می‌گیرد.

این مرکز خرید ۸ طبقه، ۳۰۲ واحد تجاری، رستوران، کافی شاپ و سینما دارد.

مجموعه رستوران و فست فود پاساژ پلاتین با عنوان فودهال با انواع غذا و پیش‌غذا در طبقه سوم این مجتمع قرار دارد.

مرکز خرید پلاتین در محله ایوانک
مرکز خرید پلاتین ساختمانی زیبا به شکل سفینه فضایی و با طراحی خاص است .

پردیس سینمایی پلاتین در طبقه پنجم این مجتمع قرار دارد و به طور همزمان و در سانس‌های متنوع، روزانه ۷ فیلم را به نمایش می‌گذارد.

تالار دانیال در مجتمع پلاتین با ۳۰۰ واحد پارکینگ اختصاصی و ظرفیت پذیرایی از ۷۰۰ مهمان یکی از مجلل‌ترین تالارهای پذیرایی در شهر تهران است.

مرکز خرید پلاتین در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش سیمای ایران در محله ایوانک قرار دارد.

مرکز خرید گل‌افشان

مجتمع تجاری گل‌افشان یکی از مراکز خرید محلی ایوانک است که در خیابان گل‌افشان جنوبی در فاز شش شهرک غرب قرار دارد.

این مرکز خرید دو طبقه، دارای سوپرمارکت، فروشگاه موادغذایی سنتی و مزون آرایش است و در بلوار ایوانک غربی، خیابان گل‌افشان‌جنوبی واقع شده.

میدان میوه و تره بار ایوانک

این بازار میوه و تره بار قدیمی با انواع میوه و تره‌بار، محصولات لبنی و گوشت و مرغ و … سال‌هاست که به‌عنوان یک بازارچه محلی و روزمره اهالی شناخته می‌شود. در این بازار محصولات به قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شوند.

بازار میوه و تره بار ایوانک، نبش بلوار ایوانک قرار دارد.

فضای سبز محله ایوانک

محله ایوانک از نظر دسترسی به فضای سبز شهری، یکی از بهترین موقعیت‌ها را دارد. این محله مانند سایر محله‌های شهرک غرب، مطابق با اصول شهرسازی مدرن ساخته شده و در جای جای محله می‌توان پارک‌های کوچک و بزرگ سرسبز محلی را دید که در دسترس اهالی قرار دارد.

علاوه بر این، در سال‌های اخیر ساکنان محله ایوانک در سمت غربی محله‌شان شاهد ایجاد پارک وسیع و زیبای نهج‌البلاغه در دوفاز بوده‌اند که در منطقه دره فرحزاد و انتهای خیابان گل‌افشان احداث شده است.

بوستان نهج‌البلاغه

پارک نهج‌البلاغه به‌عنوان بزرگ‌ترین بوستان کشور شناخته می‌شود. این پارک به شکل دره است و در میانش رودخانه فرحزاد جاری است. فاز اول این پارک در منطقه ایوانک، در دهه هشتاد ساخته و افتتاح شد.

دو سمت این پارک زیبا که به‌صورت پلکانی روی دره طراحی شده، با یک پل معلق به همدیگر وصل می‌شوند. این پل که پل آسمان نام دارد، ظرفیت پیاده‌روی ۲۰۰ نفر رهگذر را داراست.

یادمان شهدای پارک نهج البلاغه یا مزار شهدای گمنام، یکی از قسمت‌های این پارک است که پیکر سه شهید گمنام جنگ تحمیلی که در عملیات والفجر چهار به شهادت رسیده بودند، در اینجا به خاک سپرده شده‌.

بوستان نهج‌البلاغه در محله ایوانک
پارک نهج‌البلاغه به عنوان بزرگ‌ترین بوستان کشور، در دهه هشتاد ساخته و فاز اول افتتاح شد.

بوستان نهج‌البلاغه علاوه بر فضای سبز بی‌نظیر و چشم‌اندازهای زیبا، امکانات تفریحی متنوع برای سلیقه‌های مختلف هم دارد که از جمله آنها می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری و محل کرایه دوچرخه، فضای ورزش همگانی با وسایل ورزشی و بدن‌سازی، زمین اسکیت، مجموعه بازی برای کودکان، شهربازی بیلینو، سرزمین شگفت‌انگیز، مبلمان پارک، باغ کوهپایه‌ای با طراحی طبیعی و آبشاری، سینما شش بعدی، باغ هنر، آمفی‌تئاتر روباز، بانجی جامپینگ، لانگچر و سوئینگ، قایق پرش در آب، راپل هوایی، بوفه و رستوران، مسجد و سه پارکینگ با ظرفیت ۷۵۰ دستگاه خودرو اشاره کرد.

پارک نهج‌البلاغه مهم‌ترین فضای سبز محله ایوانک و محبوب اهالی این محله است. بوستان نهج البلاغه، بین بزرگراه آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت، در غرب بزرگراه یادگار امام واقع شده است و ورودی فاز یک آن در محله ایوانک است.

بوستان خوارزم

پارک خوارزم در خیایان زیبای خوارزم در محله ایوانک یکی از پارک‌های سرسبز و محبوب اهالی ایوانک و خیابان خوارزم است. فضای سبز این پارک مسیر پیاده‌روی، گشت و گذار، بازی بچه‌ها و گذران اوقات فراغت اهالی محل است.

بوستان لاله مادران

جالب است بدانید که چندین سال است که هر ساله در فصل بهار، در خیابان زرافشان، بلوار خوردین، گلستانی از انواع گل‌های لاله برپا می‌شود که افراد زیادی را برای تماشا به خود جذب می‌کند.

داستان از این قرار است که دکتر هومن اردبیلی، بانی کاشت لاله‌ها در پیاده راه خیابان زرافشان، به یاد مادری که از دست داده، هر سال در فصل بهار هزاران لاله رنگارنگ را در حاشیه پیاده‌راه خیابان می‌کارد و یاد مادرش که عاشق گل‌های لاله بوده را گرامی می‌دارد.

بوستان لاله مادران در محله ایوانک
هومن اردبیلی، هر سال در فصل بهار هزاران لاله رنگارنگ را در حاشیه پیاده‌راه خیابان می‌کارد

سایر بوستان‌های این محله عبارتند از:

  • بوستان ایوانک در خیابان ایوانک، خیابان تابان.
  • بوستان دادمان در نبش بلوار دادمان.
  • بوستان فلامک در خیابان استاد محمدرضا شجریان.
  • پارگ نیلگون در خیابان زرافشان شمالی.
  • بوستان زرافشان در نبش بلوار فرحزادی.
  • بوستان اردیبهشت در خیابان سیمای ایران
  • بوستان فروردین در خیابان سیمای ایران

رستوران‌های محله ایوانک

محله ایوانک در خصوص دسترسی به رستوران و غذاخوری‌های متعدد، جزو محله‌های برتر و مرغوب تهران به شمار می‌آید. از جمله برترین رستوران‌های این محله، علاوه بر فودکورت‌های موجود در مراکز خرید میلاد نور و لیدوما، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کاخ رستوران لیدوما

یکی از رستوران های مجلل شهر تهران است که به دلیل تمام شیشه بودن دیوارهایش، دید زیبایی به تهران و محله شهرک غرب دارد. منوی رستوران لیدوما شامل غذاهای ایرانی، دریایی، فرنگی و فست فود ایتالیایی است. پارکینگ اختصاصی رستوران و موسیقی زنده از دیگر امکانات لیدوما است.

این رستوران در محله ایوانک، ابتدای خیابان سیمای ایران طبقه بالایی مرکز خرید لیدوما واقع شده است.

  • پلاتین فود گاردن

پلاتین فود گاردن، فود کورتی است که در مجتمع پلاتین در شهرک غرب و محله ایوانک واقع شده. این فود کورت دارای دو فضای مجزای بسته و باز است و در آن انواع صبحانه‌های فرنگی و ایرانی، از صبحانه انگلیسی گرفته تا کله‌پاچه سرو می‌شود.

پلاتین فود گاردن در ابتدای خیابان سیمای ایران مجتمع تجاری پلاتین قرار دارد.

  • رستوران روحی

این رستوران با انواع غذاهای سنتی ایرانی از دمپختک و کال جوش گرفته تا انواع کباب و باقلا پلو، یکی از رستوران‌های معروف محله ایوانک است که در خیابان سیمای ایران، پلاک ۵۸ قرار دارد.

  • کافه رستوران لانجین

لانجین با انواع ساندویج، پیتزا، پاستا، منوی صبحانه و انوع قهوه و نوشیدنی در بلوار دادمان، بین فلامک و گل افشان، پلاک ۳۶ پذیرای مراجعین است.

  • رستوران گیاهی و ارگانیک زمین

این رستوران گیاهی، عنوان اولین کافه، رستوران، فروشگاه وگان در ایران را یدک می‌کشد و در محله ایوانک، خیابان سیمای ایران، مجتمع مسکونی پردیسان واقع شده است.

  • کافه رستوران هارپاگ

هارپاگ با منویی از پیتزا، برگر، استیک، پنینی و ساندویچ، پاستا، پیش غذا، سالاد و نوشیدنی در بلوار دادمان، بین استاد محمدرضا شجریان و گلسا قرار دارد.

مراکز ورزشی محله ایوانک

محله ایوانک از لحاظ دسترسی به باشگاه‌های ورزشی کمبودی ندارد و در این محله تعداد زیادی باشگاه ورزشی و بدنسازی دایر و آماده خدمت‌رسانی به ورزشکاران و ورزش‌دوستان است. مراکز زیر فقط بخشی از مراکز ورزشی موجود در این محله است

باشگاه اکسیژن

مجموعه ورزشی اکسیژن شهرک، یکی از مراکز مجهز ورزشی در سطح تهران است که یکی از شعبات آن در شهرک غرب واقع شده است. باشگاه اکسیژن شهرک، ساختمانی سه طبقه است که طبقه بالا شامل سالن بدنسازی، ورزش‌های هوازی و آرایشگاه است. دستگاه‌های قدرتی سالن بدنسازی اکسیژن از برند Hoist و Hameer و دستگاه‌های سالن هوازی ساخت precor و Life fitness هستند.

در طبقه دوم، بخش لاکرهای اعضای اکسیژن و همچنین رستوران مجموعه با منوی متنوع، از غذاهای سالم و رژیمی به چشم می‌خورد و طبقه پایینی اکسیژن شهرک، به محموعه آبی اختصاص داده شده که شامل استخر، جکوزی، سونا و لاین تخصصی آب‌درمانی می‌شود.

اکسیژن شهرک در محله ایوانک، خیابان سیمای ایران، بعد از بیمارستان لاله قرار دارد.

باشگاه اکسیژن محله ایوانک
مجموعه ورزشی اکسیژن شهرک یکی از مراکز مجهز ورزشی سطح تهران است که در شهرک غرب هم شعبه دارد.

مجموعه ورزشی زرافشان

این باشگاه ورزشی با امکاناتی مانند دستگاه LPG، سالن بدنسازی، ماساژ، استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی و حوضچه آبسرد و حمام سنتی در بلوار ایوانک، نرسیده به زرافشان، روبه روی ساختمان نصر قرار دارد.

مجموعه فرهنگی ورزشی روشنگر

این مجموعه ورزشی در خیابان گل افشان شمالی، بلوار ایوانک غربی قرار دارد.

باشگاه ایکس بادی شهرک غرب

این باشگاه در محله ایوانک، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، خیابان اردیبهشت درحال خدمت رسانی به ورزشکاران است.

باشگاه و زمین ورزشی مدال

باشگاه مدال در بلوار ایوانک شرقی،خیابان زرافشان شمالی،خیابان درخشان، پلاک ۴۱ واقع شده است.

مراکز آموزشی محله ایوانک

محله ایوانک با داشتن چندین مدرسه دولتی و غیرانتفاعی در مقاطع مختلف، کمبودی از بابت مراکز آموزشی ندارد. برخی از مدارس و مراکز آموزشی برتر این محله عبارتند از:

  • دبیرستان شهید عباس راشد در خیابان خوارزم.
  • دبستان علامه طباطبایی در خیابان خوارزم.
  • مدرسه دخترانه امام صادق علیه السلام در خیابان زرافشان شمالی،خیابان خوارزم.
  • دبیرستان دوره اول فرزانگان ۵ در بلوار ایوانک غربی،خیابان اقاقیا.
  • مدرسه روشنگر در خیابان گل افشان جنوبی.
  • دبستان پسرانه سهراب سپهری در خیابان سیمای ایران، خیابان نهم،خیابان بهمن.
  • هنرستان هوشمند انفورماتیک تهران، در خیابان فلامک جنوبی، خیابان رز، خیابان ستایش.
  • مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در ابتدای خیابان سیمای ایران.

مراکز درمانی محله ایوانک

محله ایوانک با واقع شدن در قلب محله شهرک غرب، دسترسی ایده‌آلی به تمامی امکانات این محله دارد که از جمله آنها می‌توان به امکان استفاده از بیمارستان‌های مجهز و بزرگ و در دسترس برای ساکنان محله اشاره کرد. لازم به ذکر است که تعدادی از این بیمارستان‌ها در خود محله ایوانک واقع شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در محله‌های مجاور و درنزدیکی این محله هستند. برخی از بیمارستان‌های در دسترس ساکنان محله ایوانک عبارتند از:

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی لاله

بیمارستان لاله در محله ایوانک و خیابان سیمای ایران، مهم‌ترین مرکز درمانی فعال در محله و دسترس اهالی این منطقه است. بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی لاله در هشت طبقه با بیش از ۳۳ هزار متر مساحت، ۲۴۰ تخت بستری قابل گسترش تا ۴۲۰ تخت در هشت طبقه، براساس آخرین استانداردهای بهداشت و سلامت ساخته شده که کار ساخت این بیمارستان در دهه هفتاد آغاز و در دهه هشتاد به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیمارستان لاله در محله ایوانک
بیمارستان لاله، اصلی‌ترین مرکز درمانی در این محله به شمار می‌رود.

۲۵۰ پزشک متخصص که از اعضاء هیات علمی دانشگاه‎‌های علوم پزشکی کشور هستند، به همراه ۹۶۰نفر کادر درمانی و اداری مجرب در ۲۹ بخش تخصصی و ۲۴ کلینیک درمانی در این بیمارستان مشغول به کار هستند. بیمارستان لاله در خیابان سیمای ایران واقع شده است.

درمانگاه قدس

درمانگاه تخصصی قدس یکی از مراکز درمانی محله ایوانک است که دارای درمانگاه‌های تخصصی اطفال، زنان، داخلی، جراحی، قلب و عروق، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، ارولوژی و آزمایشگاه است. کارکنان این درمانگاه دانشجویان بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پرستاری و تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

این درمانگاه در انتهای بلوار ایوانک غربی قرار دارد.

بیمارستان آتیه

بیمارستان خصوصی ۱۲ طبقه آتیه با ۳۱۰ تخت بستری در بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، عمومی، اطفال، اعصاب و روان مردان و زنان، ارتوپدی، بخش قلب، جراحی عمومی، نورولوژی، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، جراحی زنان و عفونی و پانزده اتاق عمل جراحی، در محله مجاور ایوانک یعنی محله درختی واقع شده است و یکی دیگر از مراکز درمانی مهم در شمال غرب تهران به شمار می‌رود که در دسترس اهالی محله ایوانک قرار دارد.

اين بيمارستان بهمن ماه سال ۱۳۷۷ راه‌اندازی شد و دارای بخش‌های تصصی آنژیوگرافی، MRI، آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، الکتروآنسفالوگرافی، تست ورزش، داروخانه، دانسیتومتری، سونوگرافی،سی تی اسکن، کولونوسکوپی، ماموگرافی، رکتوسیگموئیدسکوپی، رادیولوژی،الکترمیوگرافی، آزمایشگاه پاتولوژی، آزمایشگاه طبی، سنگ‌شکن برون اندامی و طب هسته‌ای و غیره است.

بیمارستان آتیه در شمال محله ایوانک و در تقاطع بلوار شهید فرحزادی و بلوار دادمان قرار دارد.

مراکز دولتی محله

در سال‌های اخیر دفاتر بسیاری از ادارات و وزارت‌خانه‌ها در شهرک غرب دایر شده‌اند و از همین رو در محله ایوانک چندین مرکز خدمات دولتی و چندین سفارتخانه هم وجود دارد. از جمله برخی از این ادارات و مراکز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خیابان استاد محمدرضا شجریان .
  • اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ در بلوار دادمان، بین قاصدک و استاد محمدرضا شجریان.
  • ادارات مرکزی بانک پارسیان نبش بلوار فرحزادی و خیابان زرافشان شمالی.
  • سفارت مالزی در بلوار ایوانک، خیابان زر افشان شمالی، کوچه دوم، پلاک ۲۵ .
  • سفارت صربستان در خیابان فلامک شمالی، کوچه چهارم، پلاک ۳.
  • سفارت اردن در خيابان فلامک شمالي، کوچه فروردين دوم، کوچه ققنوس، بن‌‌بست ارديبهشت، پلاک ۴

مراکز مذهبی محله ایوانک

مهمترین مرکز مذهبی این محله، بی تردید، مسجد جامع شهرک غرب است که تقریبا روبروی مرکز خرید میلاد نور واقع شده است. در عین حال مسجد صاحب‌الزمان نیز دیگر مسجد این محله به شمار می‌رود:

مسجد جامع شهرک غرب

مسجد جامع شهرک غرب، مهم‌ترین مرکز مذهبی در مجاورت محله ایوانک است که با معماری زیبا در ابتدای فاز سه و خیابان شهید حسن‌سیف قرار دارد و یکی از مساجد بزرگ و معروف تهران است که بسیاری از مراسم درگذشت افراد مشهور در این مسجد برگزار می‌شود.

مسجد جامع در ابتدای خیابان شهید حسن سیف قرار دارد.

مسجد جامع در محله ایوانک
مسجد جامع شهرک غرب، مهم‌ترین مرکز مذهبی در مجاورت محله ایوانک است.

مسجد صاحب الزمان در بلوار ایوانک شرقی،خیابان محمدرضا شجریان شمالی،خیابان درخشان دیگر مرکز مذهبی واقع شده در دل محله ایوانک است.

سخن آخر

محله ایوانک در قلب محله شهرک غرب، یکی از بهترین مناطق تهران از لحاظ شرایط آب و هوایی، ترافیکی و دسترسی به بزرگراه‌ها و همچنین امکانات شهری است.

این محله جذاب، با دو بافت ویلایی و آپارتمان‌‌نشین و خیابان‌بندی‌های مدرن با بلوارهای وسیع و کوچه‌های شماره‌بندی شده و فضای سبز فراوان، محله‌ای گران قیمت و البته مرغوب برای خرید ملک و سرمایه گذاری است.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments