وسایل تاشو، راز موفقیت دکوراسیون خانه نقلی

وسایل تاشو رمز چیدمان ایده‌آل خانه‌های کوچک

یکی از معضلات این روزهای ما، اهالی شهرهای پرجمعیت با آپارتمان‌های کوچک، جا دادن وسایل در فضاهای محدود است. به زبانی دیگر می‌شود گفت با تغییر فضای سنتی به مدرن در سال‌های اخیر، کمبود فضا در خانه برای جا دادن انبوه وسایل باقی مانده از دنیای سنتی در زندگی مدرن، کار عجیب و دشواری است. راه‌حل رفع این معضل یکی خلاص شدن از دست وسایلی است که دیگر به کارمان نمی‌آید و فقط به خاطر تعلق قلبی نگه‌شان می‌داریم و دیگری حذف وسایل بزرگ و جاگیر و جایگزینی با وسایلی که طراحان دکوراسیون مخصوص زندگی جمع و جور مدرن طراحی کرده‌اند. راهکار ارائه شده توسط طراحان برای حل این مشکل ساخت وسایل تاشو است.

حتما شما هم دیده‌اید آپارتمان کوچک و نوعروسانی را که با یک دست مبلمان مجلل و پر حاشیه استیل، آنقدر شلوغ درهم و برهم شده که نه زیبایی مبل به چشم می‌آید و نه جایی برای زندگی باقی مانده است. بهترین کار این است که این تضاد میان شرایط زندگی در دنیای مدرن، با ایده‌های مجلل و کلاسیک را کنار بگذارید و با ما در این نوشتار همراه شوید تا وسایل جایگزینی برای این شلوغی‌ها در خانه‌های نقلی امروزی را معرفی کنیم:

آشنایی با انواع وسایل تاشو برای منزل

اگر خانه شما فضای کوچکی دارد و اتاقی برای پذیرایی شبانه از میهما‌ن‌ها ندارید، می‌توانید به سراغ وسایل تاشو، از جمله مبل تختخواب‌شو و یا تخت‌های تاشو بروید؛ در اینجا ما قصد داریم این ابزارها که به ما کمک می‌کنند تا در فضا صرفه‌جویی کنیم را به شما معرفی کنیم:

  • مبل تختخواب‌شو:

مبل تختخواب‌شو ، ایده‌ای به روز و کاربردی است که طراحان برای خانه‌هایی تدارک دیده‌اند که اتاقی برای پذیرایی شبانه از مهمان ندارند. با داشتن یک مبل تختخواب‌شو، علاوه بر اینکه نیاز به مبلمان نشیمن تامین می‎‌شود، شما می‌توانید در صورت لزوم یک تختخواب آماده برای میهمان هم در خانه‌تان داشته باشید.

مبل تختخواب‌شو یکی از انواع وسایل تاشو در منزل
مبل تختخواب‌شو، گزینه ایده‌آلی برای خانه‌های کوچک است که نیاز به تخت و هم مبل را برطرف می‌کند
  • تختخواب تاشو:

تختخواب تاشو، انتخاب دیگری است که به شما کمک می‌کند روزها کاربری اتاق خواب‌تان را تغییر دهید. به این شکل که بعد از استفاده از تخت‌خواب، آن را جمع کرده و بدین ترتیب فضا برای کارهای دیگر مثل قرار دادن میز کار و یا بازی بچه‌ها و … باز می‌شود.

تختخواب تاشو، از انواع وسایل تاشو در منزل
یکی از کاربردی‌ترین وسایل تاشو ، تختخواب تاشو است که با بستن آن می‌توان فضای اتاق را باز کرد
  • میز تاشو:

    یکی از وسایل موردعلاقه طرفداران چیدن سفره‌های مفصل و تماشایی، میز ناهارخوری بزرگ و صندلی‌های دور آن است. این وسیله اگر چه کاربردی و جذاب است، اما جای زیادی می‌گیرد و در خیلی از خانه‌های امروزی جا نمی‌شود. با این حال دنیای طراحی دکوراسیون، برای این مشکل هم راه‌حل ویژه‌ای ارائه کرده و آن هم استفاده از میزهای تاشو یا حتی کشویی است. با میزها و صندلی‌های تاشو افراد می‌توانند در مواقع لزوم میز را گسترده کرده و شام مفصل خود را سرو کنند و سپس آن را جمع کرده و فضا را باز کنند.
میز تاشو یکی از انواع وسایل تاشو در منزل
میزهای تاشو و کشویی، فضای نشیمن شما را در شرایطی که میهمان ندارید، حسابی باز می‌کنند.
  • میز روی دسته مبل:

استفاده از دسته‌های مبل به‌عنوان میز پذیرایی، یک راه‌حل کاربردی دیگر برای خانه نقلی شما است. ساخت میزی در ابعاد دسته مبل که فضای لازم برای پذیرایی را فراهم می‌کند، ضمن حذف میز پذیرایی، در فضای خانه صرفه جویی زیادی می‌کند.

میز روی دسته مبل یکی از انواع وسایل تاشو در منزل
میز روی دسته مبل در مدل‌های تاشو و غیرتاشو حسابی کار پذیرایی را در خانه‌های نقلی راحت می‌کند.
  • میز اتو و بند رخت تاشو:

از دیگر وسایل تاشو و جمع شونده می‌توان به میز اتو و بند رخت هم اشاره کرد. این دو وسیله هم از نوع تا شونده روی دیوار نصب می‌شوند و بعد از استفاده، به بخشی از فضای عمودی دیوار تبدیل می‌شوند.

بند رخت تاشو از جمله وسایل تاشو
بندرخت و میز اتوی تاشو، از دیگر وسایل تاشو در منزل برای صرفه‌جویی در فضا هستند.

سخن آخر

در محیط‌های محدود و خانه‌های کوچک، می‌توان از فضاهای عمودی و دیوارها برای جادادن وسایل استفاده کرد؛ در فضای محدود خانه‌های نقلی، هر دیوار می‌تواند با نصب قفسه یا شلف، به موقعیتی برای جا دادن وسایل تبدیل شود.

یکی از بهترین مثال‌ها برای این موضوع، تختخواب‌های معروف به تختخواب مورفی است. پس اگر از کمبود فضا در اتاق یا خانه کوچک خود رنج می‌برید، نگاهی کارشناسانه به دیوارهای خالی بیندازید؛ آنجا فضای بزرگی وجود دارد که با طراحی و کمی سلیقه می‌توان با نصب قفسه یا شلف وسایل را جا داد و از فضا بیشترین استفاده را کرد.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments