مدیریت اسباب کشی در عجله؛ چطور آماده اسباب کشی دقیقه نودی شویم؟!

نحوه مدیریت اسباب کشی دقیقه نودی

در اکثر مواقع افراد زمان کافی برای مدیریت اسباب کشی هایشان دارند. از آنجا که اسباب کشی کاری سخت است که به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد، دست کم بین سه تا 4 هفته وقت می طلبد. اما برخی مواقع به صورت ناگهان و اصطلاحا دقیقه نودی مجبور به اسباب کشی می شوید.

گاهی آنقدر دیر خانه مدنظرتان را پیدا می کنید که فاصله زمانی کمی میان امضای قرارداد خانه جدید و زمان تخلیه خانه فعلی دارید و گاهی هم آنقدر درگیر مشغله های کاری هستید که ناگهان می بینید که فقط چند روز تا اسباب کشی مانده و هنوز کاری نکرده اید. در هر دو صورت باید درسریع ترین زمان ممکن وسایلتان را جمع کرده و آماده روز اسباب کشی شوید.

راهکارهایی برای مدیریت اسباب کشی دقیقه نودی

در اینجا ما قصد داریم تا 5 راهکار را به شما بیاموزیم تا بتوانید به بهترین نحو ممکن مدیریت اسباب کشی های این چنینی را انجام دهید:

1- مدیریت لجستیکی

در چنین شرایطی شما باید کاری ضروری را انجام دهید که انجامش سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد؛اسباب کشی دقیقه نودی؛ ممکن است احساس عجز کنید ولی ناامید نباشید. یک نفس عمیق بکشید و شروع کنید.

قبل از هرکاری با شرکت باربری تماس گرفته و روز و ساعت اسباب کشی را با آنها فیکس کنید. بهتر این است که با دو یا سه شرکت باربری صحبت کرده و بعد از کسب اطلاعات لازم، یکی را انتخاب کنید. اگر به هرنیروی کمکی دیگری نیاز دارید، هماهنگی ها را انجام دهید. هرچه زودتر این بخش را قطعی کنید، زودتر می توانید فکرتان را برروی کارهای دیگر متمرکز کنید.

مدیریت اسباب کشی دقیقه نودی
قبل از هرکاری، هماهنگی‌های لازم را با یک شرکت باربری مطمئن انجام دهید.

2-از شر وسایل اضافی راحت شوید

هرچه وسایل خانه کمتر باشد، کار بسته بندی سریعتر پیش می رود. به ویژه در اسباب کشی های دقیقه نودی؛جمع و جور کردن کم دردسر، کلید موفقیت شماست.

اتاق به اتاق پیش بروید و داخل کمدها و کابینتهای خانه، وسایلی که دیگر به آنها نیاز ندارید را جدا کنید و در سه دسته: “برای اهدا”، “بازیافتی” و “دورریختنی” آنها را دسته بندی کنید.عملگرایانه تصمیم بگیرید و نه احساسی. اسباب کشی زمان ایده آلی است که از شر وسایلی که از آنها استفاده نمی کنید راحت شوید و در یک اسباب کشی دقیقه نودی، مهم این است که سبکبار باشید.

اصلا به این فکر نکنید که در خانه جدید این وسایل را ساماندهی خواهید کرد. ساماندهی این دسته وسایل قبل از اسباب کشی راحتتر است و در زمان و انرژی شما صرفه جویی خواهد شد.

بعد از اتمام این مرحله، تکلیف سه دسته را روشن کنید؛ دورریختنی ها را دور بریزید و تکلیف دو دسته اهدایی و بازیافتی را هم روشن کنید.

3-کیف ضروری اسباب کشی را آماده کنید

قبل از آغاز بسته بندی، یک کیف مخصوص تحت عنوان کیف ضروری اسباب کشی کنار گذاشته و وسایل مهم را در آن قرار دهید. وسایلی از جمله شارژها، داروها، مدارک موردنیاز، وسایل بهداشتی و چند دست لباس.

مدیریت اسباب کشی و تهیه کیف ضروری
تمام لوازمی که ممکن است در روز اسباب کشی لازم داشته باشید را دریک کیف ضروری قرار دهید.

4- شروع بسته بندی

حالا نوبت به بسته بندی وسایل رسیده. در مدیریت اسباب کشی دقیقه نودی، دیگر نمی توانید نظم و انسجام را کامل رعایت کنید و فقط باید مطمئن باشید که وسایل سالم و درست بسته بندی می شوند. در نتیجه علاوه بر بسته بندی وسایل سنگین خانه، در هنگام بسته بندی وسایل کوچکتر داخل کمدها و کابینت‌ها وبوفه ها، هدف این است که وسایلتان سالم به خانه جدید برسند و در این شرایط، فرصت این را ندارید که با ایده‌آل‌گرایی وسایل را دسته‌بندی کرده و لیست وسایل موجود در هر جعبه را تهیه کنید. البته در این روند باید به برخی نکات توجه کنید:

-فعلا بسته‌‌بندی و بعدا طبقه‌بندی

نگران این نباشید که وسایلی که در یک کارتن قرار می دهید از یک دسته خاص نیستند. چیزایی که در کنار هم در یک جعبه جا می شوند را کنار هم بچینید. حتی اگر مجبور بودید در هنگام بسته‌بندی وسایل آشپزخانه، در فضای خالی کارتن لیوانها و کاسه ها، تعدادی از اسباب بازی های فرزندانتان را بگذارید. تا زمانی که بسته بندی شما ایمن و مطمئن باشد،هیچ مشکلی نیست. در خانه جدید وقت، خواهید داشت تا جعبه ها را باز کرده و سرفرصت وسایل را دسته‌بندی کرده و سرجاهایشان بگذارید؛ حتی مهم نیست که روی کارتن ها لیبل بزنید که مربوط به کدام بخش از خانه هستند؛ فقط روی کارتن‌هایی که حاوی وسایل شکستنی هستند، عبارت “شکستنی” را بنویسید.

مدیریت اسباب کشی با بسته بندی سریع وسایل
مهم این است که وسایل سالم به خانه جدید برسند؛ پس بدون توجه به کاربرد وسایل هر جعبه، سریعا همه را بسته‌بندی کنید.

-استفاده مفید از جوراب‌ها و حوله‌ها

با یک تیر دو نشان بزنید؛ برخی وسایل شکستنی مثل لیوان‌ها و ظروف را با جوراب، حوله و ملافه‌ها پوشش داده و بسته‌بندی کنید تا مانع از آسیب دیدن ظروفتان شوید.

-مرتب نگه داشتن فضای خانه

فضای خانه را مرتب نگه دارید. این نکته مهمی در مدیریت اسباب کشی است. کارتنهای خالی را در گوشه ای گذاشته و فقط کارتنهایی که قصد پرکردنشان را دارید دم دست بگذارید. به محض پر شدن هر کارتن، در آن را با چسب بسته و در گوشه ای بگذارید و به سراغ کارتن بعدی بروید.

-برای لباسها وقت نگذارید

با این کار می توانید در مدیریت اسباب کشی، کلی زمان بخرید. لباسهایی که در کمد آویزان هستند را به همان ترتیب، داخل یک یا چند کیسه زباله گذاشته و با چسب دور تادور آن را ببندید و آویز لباسها را از در کیسه زباله بیرون گذاشته و در آن را هم با چسب نواری کیپ کنید. در گزارشی نحوه استفاده از کیسه زباله برای بسته بندی لباسها را آموزش داده ایم. کشوهای دراور را به همان ترتیب که لباسها در آنها چیده شده اند در بیاورید و به همان ترتیب در کارتن یا کیسه زباله بگذارید.

مدیریت اسباب کشی و حمل لباس‌ها
برای بسته‌بندی لباس‌ها وقت تلف نکنید؛ با استفاده از چند کیسه زباله، همه را برای جابجایی آماده کنید.

5- کمک بگیرید

اسباب کشی کار سختی است؛ به ویژه اگر مجبور باشید آنها را در زمانی کوتاه انجام دهید. هیچ مشکلی نیست اگر از دوستان یا اعضای خانواده کمک بخواهید. این‌گونه کار سریعتر پیش می رود و شما وقت بیشتری برای مدیریت اسباب کشی خواهید داشت. مثلا در بسته‌بندی ظروف آشپزخانه و یا حتی تهیه غذا از عزیزانتان کمک بخواهید.

مدیریت اسباب کشی با کمک گرفتن از دوستان
شما می‌توانید از دوستان و نزدیکانتان در امورات مختلفی، از بسته بندی گرفته تا تدارک غذا، کمک بگیرید.

در مجموع این را درنظر داشته باشید که اسباب کشی اساسا کاری پراسترس است و هرچقدر هم که زمان داشته باشید، خستگی زیادی را به همراه خواهد داشت.پس برای مدیریت اسباب کشی دقیقه نودی و با عجله، تصویر بزرگتری از ماجرا ببینید و فقط تمرکزتان را برروی انتقال صحیح و سالم وسایل به خانه جدید بگذارید؛

قطعا باز کردن و چیدن وسایل در خانه جدید، زمان بیشتری خواهد برد ولی دست کم شما موفق می شوید که از پس یک اسباب کشی دقیقه نودی به خوبی بر بیائید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments