سه کلید اصلی سرمایه‌گذاری در متاورس

خرید زمین در متاورس

شما جزو کدام دسته از سرمایه‌گذاران املاک هستید؟ دوست دارید روی آپارتمان‌ و واحدهای مسکونی کار کنید یا ترجیح می‌دهید سمت ساختمان‌های صنعتی بروید؟ اگر با انتخاب گزینه‌ی هیچ‌کدام، روی زمین‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اید اینجا محل مناسبی برای بحث بیشتر در مورد متاورس و زمین‌های مجازی است. در حال‌حاضر کاربران متاورس فضایی باز برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارند. اما این باز بودن فضا به‌معنای این نیست که تنها می‌توانید روی زمین مجازی سرمایه‌گذاری کنید. در حقیقت، املاک متاورس انواع و اقسام مختلفی دارند و شما به جز قطعه زمین می‌توانید ملک خریداری کنید. سرمایه‌گذاری در متاورس بسته به اهدافی که مدنظر دارید اتفاق بی‌نظیری است. اگر هنوز تردید دارید، سه دلیل قانع‌کننده‌ی زیر را مطالعه کنید.

1.  عملیات کلیدی

جریان نقدی بازار املاک دنیای واقعی کمی بیشتر از دنیای مجازی است. در دنیای واقعی ملکی را می‌خرید، روی صندلی راحتی و بزرگ‌تان می‌نشینید، پاهای‌تان را روی میز کارتان می‌اندازید و منتظر رشد و ادامه‌ی پیشروی کسب‌وکارتان می‌مانید. مطمئناً برای پیشبرد کسب‌وکارتان نوآوری‌های مختلفی را به‌کار می‌گیرید، با این‌حال، نکته‌ی عملیات کلیدی کسب‌وکار این است که سرمایه‌ی اولیه رشد صعودی داشته باشد.

همین نوع از سرمایه‌گذاری املاک در دنیای واقعی می‌تواند در فضای متاورس هم اتفاق بیفتد. چیدن ویترین‌های از پیش‌ساخته‌شده و بیلبوردهای تبلیغاتی راه‌های مطمئنی برای رشد سرمایه‌ در متاورس به‌حساب می‌آیند. مثل هر نوع سرمایه‌گذاری کلیدی و عملیاتی دیگر، پیش از ورود به متاورس پیشنهاد می‌کنیم تمامی جوانب را بسنجید و درمورد آن به‌دقت مطالعه کنید.

2. میانبری به دنیای دیجیتال

بسیاری از افراد زمان و انرژی زیادی را صرف خرید قطعه‌ زمین‌های متاورس می‌کنند و برای گسترش آن خیال‌های زیادی را در سر می‌پرورانند. برای این افراد، چنین اعمالی اقدامی لذت‌بخش و هدفمند برای درک فرهنگ متاورس است. اگر عضو جدیدی در متاورس به‌حساب می‌آیید و می‌خواهید در این پلفترم سرمایه‌گذاری انجام دهید، از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنید.

با سرمایه‌گذاری در متاورس نه تنها در زمان‌تان صرفه‌جویی می‌کنید و فرصت کافی برای یادگیری ساخت‌وساز در این پلتفرم را به‌دست می‌آورید، بلکه متوجه این موضوع می‌شوید چه شیوه‌ای را برای ساخت دنیا‌ی‌تان استفاده کنید. بااینکه همچنان مهم‌ترین نکته توجه به درآمدهای خروجی است ولی زمان نیز به‌همان اندازه اهمیت دارد.

3. جای امن سرمایه

انتخاب ملکی که با اهداف سرمایه‌گذاری‌ متاورس جور درمی‌آید، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما می‌شود. این موضوع منجر به فرصت کافی برای فکر کردن به راه‌های سرمایه‌گذاری و در نهایت بالا رفتن سرعت رشد سرمایه خواهد شد. در این پلتفرم نیازی به مهندس یا طراح دیجیتال ندارید، چون تمام وسایل و ابزار موردنیاز در متاورس منتظر شما هستند. علاوه‌براین، در بسیاری از موارد تنها با انتخاب یک ملک سرمایه‌تان بیشتر می‌شود. بعد از خرید هرقطعه یا ملک در متاورس هر مقدار موردنیاز را نگهدارید و باقی را به خریداران متاورس بفروشید. همه برنده‌ می‌شوند!

نقشه زمین های متاورس

ریشه‌های قطور متاورس

فروش املاک متاورس در سال 2021 به 500 میلیون دلار رسید و سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار متاورس برای سال 2022 فروش دوبرابری را پیش‌بینی می‌کنند. باتوجه به فروش 85 میلیون دلاری در ماه ژانویه‌ی 2022، به‌نظر می‌رسد که این مقدار تا پایان سال به 1 میلیارد دلار برسد. گزارشی از Brand Essence Market Research بازار املاک متاورس بین سال‌های 2022 تا 2028 سالانه 31درصد رشد خواهد داشت. جنین یوریو (Janine Yorio) مدیر ارشد اجرایی Republic Realm در این مورد می‌گوید:

سرمایه‌گذاری در متاورس ریسک بالایی دارد ولی سود بالقوه‌ای در این نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد.

چهار غول‌ متاورس

شرکت Republic Realm در بزرگ‌ترین پلتفرم متاورس یعنی سندباکس 4.3 میلیون دلار صرف خرید زمین کرده است. این شرکت حدود 100 جزیره با عنوان جزیره‌های فانتزی را با ویلا و کشتی و جت اسکی توسعه داد. نوزده‌ جزیره در روز اول با قیمت 15هزار دلار فروش رفت و بعضی از آنها با قیمت‌ بیشتر از 100هزار دلار در فهرست فروش قرار گرفته‌اند.

سؤال بزرگ سرمایه‌گذاران این است که ارزش دارایی‌ها چطور تعیین می‌شود و چگونه می‌توان خطر از بین رفتن سرمایه را کاهش داد؟ تعداد زیادی از پلتفرم‌های متاورس هستند که زمین و ملک‌های مجازی می‌فروشند. اما چهارتا از این پلتفرم‌ها بیشترین حجم بازار را در اختیار دارند. این چهار غول متاورس عبارتند از:

این چهار پلتفرم حدود 286.645 قطعه زمین را در اندازه‌های مختلف در اختیار دارند. طبق گزارش Republic Realm حدود 62درصد زمین قابل دسترسی در این چهار پلتفرم وجود دارد و سه چهارم تمامی زمین‌ها قبل از سال 2022 فروش رفته است. پلتفرم سندباکس در ماه دسامبر 2021 تعداد 166.464هزار قطعه زمین به‌اندازه‌ی 96×96 متر مربع را با قیمت 12.700 دلار فروخت. در سوی دیگر دسنترالند 90.600 قطعه زمین  در اندازه‌ی 16×16 متر مربع دارد که هر قطعه 14.400 دلار قیمت‌گذاری شده‌‌اند.

ارزش زمین های متاورس

سود سرمایه و بیشتر از آن

تعداد زیادی از شرکت‌‌ها، برندهای بزرگ و سرمایه‌گذاران برای خرید زمین در متاورس هجوم آورده‌اند. این هجمه‌ و شور و اشتیاق رقابت هیجان‌انگیزی را برای آنان به‌وجود آورده تا بتوانند در منهتن یا موناکو زمین دیجیتالی بخرند. به‌گفته‌ی Janine Yorio ارزش زمین‌های متاورس براساس طرحی و کاربردی که مالکان روی انجام می‌دهند، تعیین می‌‌شود. باتوجه به این نظر، موقعیت زمین به‌اندازه‌ی کاربری آن اهمیت ندارد.

با این‌حال سرمایه‌گذاران دیگر می‌گویند که دقیقاً مانند دنیای واقعی، موقعیت جغرافیایی در متاورس بعد از ورود به دنیای املاک و مستغلات با اهمیت می‌شود. قیمت قطعه زمین‌ های مجاور اسنوپ داگ (Snoop Dog) و پلتفرم Sandbox یا در نزدیکی Atari طبعاً بالاتر خواهد است.

آندرو کیگوئل (Andrew Kiguel) مدیر اجرایی Tokens.com تورنتو کانادا، اخیراً حدود 16 میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری در املاک متاورس به‌دست آورده است. این شرکت 2.4 میلیون دلار برای خرید زمین دسنترالند در منطقه‌ی مخصوص مُد و فشن هزینه کرد. این منطقه از دسنترالند مخصوص رویدادهای فشن و فروشگاه‌های لباس است.

در آخر

خرید و فروش زمین در متاورس برای سرمایه‌گذاران آن میلیون‌ها دلار سودآوری دارد. این حجم از جابه‌جایی سرمایه باعث شده تا سوگیری بازار مسکن به جهت‌های مختلفی برود. آشنایی با بازار کریپتو و نوسان‌هایش باعث می‌شود تا متاورس را بهتر درک کنید. آمار فروش و درآمد شرکت‌‎ها و افراد از متاورس نشان می‌دهد که می‌توان به سرمایه‌گذاری در آن امیدوار بود.

 

منابع

cnbc

fool

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments