هر آنچه باید در مورد رنگ کردن کابینت آشپزخانه بدانید

ترفندهای رنگ کردن کابینت آشپزخانه

رنگ کردن کابینت آشپزخانه کار پردردسر و سختی است؛ حتی اگر آشپزخانه خانه شما کوچک و نقلی باشد! بنابراین قابل درک است که در مورد روند انجام کار سوالات زیادی برایتان پیش بیاید و تردیدهای زیادی داشته باشید. از انتخاب رنگ مناسب تا مقدماتی که قبل از شروع کار باید انجام دهید و در نهایت کارهایی که در پروسه رنگ‌آمیزی باید در نظر داشته باشید…

اما مطمئن باشید که نتیجه کار آنقدر جذاب و خوب خواهد بود که اصلا از انجام این کار پشیمان نخواهید شد. ما در این مقاله قصد داریم به بزرگترین و مهمترین سوالاتتان در مورد پروسه رنگ‌آمیزی کابینت‌های آشپزخانه جواب بدهیم:

نکات مهم درباره رنگ کردن کابینت آشپزخانه

همیشه نکات و جزئیات فراوانی درباره انتخاب رنگ، نحوه اجرا و انجام زیرکاری‌ها و مقدمات لازم برای پروژه رنگ کردن کابینت آشپزخانه وجود دارند که توجه به آنها باعث می‌شود که نتیجه کار ایده‌آل و شیک از آب در بیاید. به ویژه اگر خودتان قصد رنگ‌آمیزی کابینت‌های منزل را دارید، باید به برخی نکات ریز، ظریف و درعین حال تعیین‌کننده توجه داشته باشید.یکی از مهمترین این نکات، انتخاب رنگ مناسب با درنظر داشتن رنگ دکوراسیون آشپزخانه است.

پس در ادامه با هم به مرور این نکات مهم می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تا با پاسخ دادن به رایج‌ترین سوالات دراین رابطه، تک تک ابهامات در این باره را برطرف کنیم:

  • آیا صاحبخانه به من اجازه می‌دهد تا کابینت‌ها را رنگ کنم؟

شاید! بستگی دارد که کابینت‌هایتان چقدر قدیمی باشند. ما با چندین صاحبانه صحبت کرده‌ایم و بیشتر آنها با این قضیه مشکلی نداشته‌اند، زیرا کابینت‌ها به شکل محسوسی کهنه و فرسوده شده بودند و ظاهر نامناسبی داشتند. بنابراین صاحب‌خانه‌ها نیز از اینکه آشپزخانه‌ منزلشان نو نوار شود استقبال خواهند کرد. اما اگر مستاجر هستید، حتما قبل از انجام این کار، با صاحبخانه‌تان صحبت کرده و از او اجازه بگیرید.

رنگ کردن کابینت آشپزخانه با اجازه صاحبخانه
اگر مستاجر هستید، قبل از رنگ‌آمیزی کابینت‌های آشپزخانه، حتما از صاحبخانه اجازه بگیرید.
  • این کار را خودم انجام بدهم یا به یک نقاش بسپارم؟

واقعا به این بستگی دارد که شما چقدر در انجام کارها، جزئی‌‌نگر هستید و برای انجام این پروژه چقدر وقت آزاد دارید. اگر بخواهیم حقیقت را بگوئیم، انجام این کار زمان‌بر است و به آماده‌سازی مقدماتی برای کار نیاز دارد. بنابراین اگر خود را آماده چنین چالشی می‌بینید، به هر ترتیبی که شده، خودتان این کار را انجام دهید؛ اما اگر حال و حوصله این کار را ندارید و یا هیچ سررشته‌ای در رنگ‌آمیزی ندارید، با کمی هزینه بیشتر، یک نقاش ماهر را برای انجام این کار به خدمت بگیرید.

  • کابینت‌ها را با اسپری رنگ کنیم یا قلم مو؟

عده‌ای طرفدار رنگ کردن کابینت آشپزخانه با اسپری هستند و عده‌ای دیگر قلم‌مو را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر هم کابینت‌ها را با غلتک رنگ می‌کنند. از نظر آنها اسپری رنگ، وسیله‌ای اضافی است که باید آن را خریده، اجاره و یا قرض کنیم. همچنین به هنگام کار با اسپری باید بلد باشیم که چطور اسپری کنیم تا رنگ شره نکند و کثیف‌کاری نشود.

طرفداران رنگ با قلم‌مو اعتقاد دارند که رنگ کردن با اسپری نتیجه‌ای شبیه یک آستر رنگ خواهد داشت.

رنگ کردن کابینت آشپزخانه با قلمو
یکی از گزینه‌ها برای رنگ کردن کابینت‌های آشپزخانه، استفاده از قلمو است.
  • آیا باید درهای کابینت را از لولا درآورد؟

بله، بله، مجبور به انجام این کار هستید. اگر درها و صفحه رویی کشوها در جای خود باشند، نمی‌توانید تمام قسمت‌های چوب را رنگ کنید. همچنین احتمال دارد که روی لولاها را هم رنگ بزنید که این کار در دراز مدت مشکل‌ساز خواهد شد.

بنابراین نه تنها مجبور هستید که درها و کشوها را از جای در بیاورید، بلکه باید حواستان باشد که هر کدام از درها و کشوها برای کدام قسمت کابینت هستند. بهترین کار این است که با مداد روی هر کشو یا در، بنویسید که مربوط به کدام کابینت هستند تا بعد از اتمام کار بتوانید هرکدام را سر جای اصلی‌اش قرار دهید.

در عین حال بهتر این است که قبل از شروع کار رنگ‌آمیزی، روی کانترها و تمام فضاهایی که این احتمال وجود دارد که قطرات رنگ روی آنها بپاشند را با یک کیسه نایلونی بزرگ یا روزنامه بپوشانید تا بعد از اتمام کار، اضافه کاری دیگری برای تمیز کردن اطراف نداشته باشید.

  • باید قبل از بتونه‌کاری سنباده بزنم؟

خیر! این حرف نشان‌دهنده آن است که اطلاعات شما درباره رنگ کردن کابینت آشپزخانه کافی نیست. به توصیه ما گوش کنید: “اشکال سنباده کردن چوب این است که احتمال نفوذ رطوبت به داخل چوب یا تراوش مواد داخلی بعضی از چوب‌ها به بیرون را افزایش می‌دهد.”

مسلما رطوبت و چوب ترکیب بدی را ایجاد می‌کنند و همانطور که می‌دانیم در آشپزخانه رطوبت بیشتری (بخار آب، ذرات مایع مختلف، پاشیدن آب به کابینت‌ها) نسبت به فضاهای دیگر خانه مانند اتاق خواب وجود دارد.

البته می‌توانید یک آستر اولیه از جنس رزین را استفاده کنید که به عنوان یک لایه غیرقابل نفوذ عمل می‌کند و سپس سنباده بکشید تا سطحی یکدست برای رنگ کردن داشته باشید.

  • بهترین نوع رنگ چیست؟

اگر در یک بازار رنگ فروشی قدم بزنید، حتی در کوچکترین مغازه‌ها نیز آنقدر تنوع رنگ زیاد است که مطمئنا گیج خواهید شد. اما برای این‌کار نوع رنگی را که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم رنگ گچی است.

در هنگام انتخاب رنگ مدنظرتان برای کابینت آشپزخانه باید دکوراسیون فضای آشپزخانه را در نظر داشته باشید.

  • کابینت‌های رنگ شده چه مدت دوام دارند؟

اگر تمام مراحل آماده‌سازی و زیرسازی رنگ کابینت آشپزخانه را خودتان یا شخص دیگری که استخدام کرده‌اید به خوبی انجام دهید، قطعا آنها برای مدت بسیار طولانی به همین شکل باقی خواهند ماند. البته باید به نگهداری و مراقبت از کابینت ها نیز توجه کرد.

جمع بندی

اگر سررشته‌ای در زمینه رنگ‌آمیزی دارید، احتمال قریب به یقین، خودتان از پس رنگ‌آمیزی کابینت‌های آشپزخانه برخواهید آمد. فراموش نکنید که در هنگام رنگ کردن کابینت آشپزخانه باید درها و کشوها را از جایشان خارج کنید. روی سطوح کانتر، کیسه‌های پلاستیکی یا روزنامه پهن کرده و با چسب آنها را محکم کنید تا رنگ روی کانترها نریزد.

درعین حال در هنگام انتخاب جنس رنگ مدنظر، شرایط آب‌وهوایی منطقه جغرافیایی‌تان را درنظر داشته باشید و حتی می‌توانید از فروشنده رنگ برای انتخاب رنگ ایده‌آلتان در راستای رنگ کردن کابینت آشپزخانه بهره ببرید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments