اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل که باید مدنظر داشت

اشتباهات دکوراسیون منزل که باید از آنها اجتناب کرد

دکوراسیون منزل در حقیقت مفهومی گسترده و فراتر از چیدمان وسایل در فضای خانه است. در حقیقت رنگ غالبی که برای محیط انتخاب می‌کنید، مبلمانی که عاشق آن هستید و سبکی که انتخاب می کنید تا فضایتان را به شکل ایده‌آلی که منتظرش بودید بسازید، همگی بخشی از دکوراسیون خانه شما را تشکیل می‌دهند. همچنین دکوراسیون، در مورد کارهایی است که انجام نمی‌دهید(یا معمولا انجام می‌دهید و منصرف می‌شوید). اما اگر از اشتباهات دکوراسیون منزل اطلاع داشته باشید، در این فرآیند، اقداماتی که بعدا باعث پشیمانی‌تان خواهند شد را انجام نخواهید داد.

چشم جستجوگر چشمی است که همیشه به دنبال چیزهایی که می‌تواند انجام دهد، می‌گردد. چشم‌های جستجوگرتان را برای زمان طولانی تمرین دهید و زمانی فرا می‌رسد که خودتان را بارها و بارها نه فقط در کار، بلکه به محض ورود به هر اتاقی، خود را در برابر همان اشتباهات رایج در دکوراسیون خواهید یافت.

این اتفاق بسیار خوبی است، زیرا دانستن چیزی که نباید انجام دهید می‌‌تواند به اندازه چیزی که باید انجام دهید (حتی گاهی بیشتر) مفید باشد و اگر چشمانتان به اندازه کافی تمرین نکرده باشد، ممکن است دچار اشتباهاتی شوید.

اشتباهات دکوراسیون منزل

در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنیم تا دفعه بعد آنها را از دکوراسیون خود حذف کنید تا بتوانید منزلی ایده‌آل و مرتب و زیبا داشته باشید؛ با دانستن این نکات، حسابی غافلگیر خواهید شد که چقدر این اشتباهات را حتی در جاهایی که به‌صورت حرفه‌ای دکور شده اند، خواهید دید. پس با ما همراه باشید تا نکاتی در این ارتباط را به شما یادآوری کنیم:

فرش کوچک انتخاب نکنید

آیا فرش خانه‌تان خیلی کوچک است؟ یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه، استفاده از فرش‌های بسیار کوچک است. همه مبلمان شما باید روی فرش قرار گیرند. اگر امکان این کار وجود ندارد، پایه‌های جلویی مبل‌ها را روی فرش قرار دهید و پایه‌های پشتی بیرون باشند. اما در مورد قطعات کوچکتر یا میزهای کوچک، آنها باید کاملا روی فرش باشند.

اشتباهات دکوراسیون منزل و انتخاب فرش کوچک
یکی از اشتباهات در دکوراسیون خانه، انتخاب فرشی کوچکتر از ابعاد استاندارد است

اول رنگ فرش را انتخاب نکنید

هرگز اول رنگ فرش را انتخاب نکنید. فرش‌ها با هزاران رنگ مختلف به‌راحتی در دسترس هستند و می‌توانند به آسانی عوض شوند. پس ابتدا وسایل گران‌قیمت خود از جمله مبلمان را انتخاب کنید و سپس به سراغ تهیه فرش و دیگر وسایل رفته و دکوراسیون خانه را تکمیل کنید.

لوسترها را خیلی بالا نصب نکنید

آویزان کردن خیلی بالای لوسترها مشکل‌ساز هستند. شما می‌خواهید اتاق را روشن کنید نه سقف را. با نصب لوسترها در ارتفاع زیاد، میزان نور دریافتی خود را محدود می‌کنید و با محدود کردن میزان نور در فضا، اتاق‌تان تاریکتر خواهد بود.

آثار هنری را خیلی بالا نصب نکنید

خیلی از مردم تمایل دارند که آثار هنری را نزدیک سقف نصب کنند! اما آثار هنری باید در جایی هم‌تراز با سطح دید نصب شوند. این سلیقه از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، بنابراین خودتان قضاوت کنید. اما بهتر است آنها در ارتفاع پایین‌تر نصب شوند تا بالاتر.

اشتباهات دکوراسیون منزل و نصب قاب‌ها
قاب عکس یا آثار هنری را باید در ارتفاع مناسبی برروی دیوار نصب کرد.

پرده و دراپه‌های کوتاه انتخاب نکنید

پرده‌ها و دراپه‌ها باید تا روی زمین امتداد داشته باشند. اگر امتداد پرده روی زمین باشد اشکالی ندارد، اما هرگز نباید کوتاهتر باشند. پرده‌هایی که بسیار کوتاه هستند حس شلواری را دارند که برایتان کوتاه است. پرده کوتاه باعث می شود که دیوارتان کوتاه‌تر به نظر برسد.

پس در هنگام خرید و نصب پرده باید دقت لازم را به خرج دهید تا بعدا به دردسر نخورید.

از تعداد خیلی زیاد کوسن استفاده نکنید

کوسن‌ها یک عنصر فوق‌العاده در بین لوازم دکوری منزل هستند، اما تعداد آنها را آنقدر زیاد نکنید که وقتی می‌خواهید روی مبل یا صندلی یا تخت بنشینید یا دراز بکشید، مجبور باشید آنها را بردارید. فقط به این دلیل که آنها در مغازه اینطور چیده شده بودند، نباید در خانه شما هم همینطور باشند.

اشتباهات دکوراسیون منزل و استفاده از کوسن در سالن
یکی از اشتباهات دکوراسیون منزل این است که از تعداد بیش از حدی کوسن در سالن پذیرایی استفاده کنید.

از بالش و کوسن‌های کوچک استفاده نکنید

سعی کنید کوسن‌هایی که انتخاب می‌کنید، با ابعاد مبلمانی که انتخاب کرده‌اید همخوانی داشته باشند. یک کوسن کوچک روی یک مبل بزرگ ناهمگون است و در آن گم می‌شود.

برای اتاق تم یا سبک انتخاب نکنید

درعین اینکه دکور کردن چنین اتاقی بسیار سرگرم کننده است، اما معمولا سریع از آن خسته می‌شوند. اتاق‌هایی که تم خاصی دارند، خیلی سریع کهنه می‌شوند و از مد می‌افتند. آن‌وقت شما می‌مانید و مخارج زیادی که باید برای جایگزین کردن وسایل اتاق که دیگری علاقه‌ای به آنها ندارید، هزینه کنید.

در عوض، تلاش کنید که المان‌های سبک و استایلی که دوست دارید را در یک اتاق معمولی قرار دهید. مثلا اگر شما تم طبیعت دوست دارید، می‌توانید یک کوسن یا پاف طرح گورخری را داشته باشید

اشتباهات دکوراسیون منزل و انتخاب تم خاص
انتخاب چیدمانی ساده با المان‌های جذاب و متغیر، گزینه ایده‌آلی برای سالن پذیرایی منزل خواهد بود.

سبک و استایل را بر راحتی ترجیح ندهید

برای دکوراسیون منزل وسایل بسیار زیبای زیادی در بازار وجود دارند که بی‌نظیر به نظر می‌رسند اما برای نشستن راحت نیستند. همیشه قبل از اینکه چیزی را بخرید، به این فکر کنید که چطور می‌خواهید از آن استفاده کنید و کاربردی بودن وسیله را به سلیقه یا سبک موردعلاقه‌تان اولویت دهید.

به نورهایی که از بالای سر می‌تابند اعتماد نکنید

در حالی‌که داشتن نوری متمرکز در بالای سر خوب است، اما به خوبی به روشنایی فضا کمک نمی کنند و در حقیقت نورهای نقطه‌ای، همه جا پخش نمی‌شوند. بهتر است که از ترکیبی از چراغ‌های بالای سر، چراغ‌های هالوژنی و چراغ‌های مطالعه استفاده کنید. می‌توانید مطابق سلیقه‌تان از آباژورهای رومیزی یا ایستاده و یا از چراغ‌های دیوارکوب بهره ببرید.

فقط از این اطمینان حاصل کنید که از ترکیبی از نورها استفاده می‌کنید. این کار نور بیشتری برایتان فراهم می‌کند و باعث می‌شود که اتاق نورپردازی بهتری داشته باشد.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments