در جست‌وجوی خوشبختی؛ خرید زمین در Upland

خرید زمین در آپلند

کسب‌وکار سنتی یا مدرن؟ دنیای مجازی یا متاورس؟ این روزها سؤال اینه تمرکز روی کدوم پلتفرم و سرمایه‌گذاری کجای بازار باید اتفاق بیفتد. شاید بد نباشد کمی برای تصمیم‌گیری در این مورد عجله کنید. اگر مشاور املاک هستید و مشغول فعالیت در حوزه‌ی مسکن، احتمالاٌ خبرهایی در مورد خرید زمین در متاورس به‌ گوش‌تان رسیده است. پلتفرم‌های مجازی زیادی به دنیای هنوز مرموز متاورس ورود کرده‌اند و یکی از آنها Upland است. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی این پلتفرم و خرید زمین در Upland بگوییم.

تغییر بزرگ

مدت زیادی سرمایه‌گذار املاک بودم و چندین خانه و آپارتمان و مغازه و فروشگاه داشتم. همچنین خانه معامله می‌کردم و در یوتیوب هم فعال بودم. وقتی در مورد املاک مجازی شنیدم، کنجکاو و کمی مشکوک شدم. به‌همین دلیل تحقیق‌های زیادی درباره‌ی متاورس انجام دادم و زیر و بم ماجرا را بیرون کشیدم. می‌خواستم مطمئن شوم اگر با عقل جور درمی‌آید، دست به سرمایه‌گذاری در آن بزنم. راجع به چندین پلتفرم مجازی جست‌وجو کردم و در نهایت تصمیمم این شد که سرمایه‌گذاری مجازی را در Upland انجام دهم؛ پلتفرمی  مجازی براساس دنیای واقعی. در Upland می‌توان تعدادی زیادی زمین را با همان متراژ و موقعیتِ دنیای واقعی خرید. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید، در ادامه مفصل توضیح می‌دهم.

خرید زمین مجازی در uplandبخشی از نقشه‌ی زمین‌های مجازی Upland

ابزار موردنیاز؛ UPX

قبل از انجام هرکاری و صحبت درمورد خرید زمین و بازی در Upland، مطمئن شوید کد معرفی (referral code) برای ایجاد حساب کاربری دارید. من همچین اشتباهی کردم و متأسفانه شانس داشتن UPX رایگان را از دست دادم. برای شروع بدون هزینه باید از کسی کد معرف بگیرید. بعد از ایجاد حساب کاربری با کد معرف 50درصد تخفیف جایزه برای اولین خرید UPX به شما تعلق می‌گیرد. شاید از خودتان بپرسید UPX چیست؟ جواب ساده است. معامله و خرید و فروش زمین در تمامی پلتفرم‌های دنیای متاورس با کریپتو انجام می‌شود. برای خرید زمین در دسنترالند به MANA و برای خرید زمین در سندباکس به SAND نیاز دارید. در اینجا هم باید از کریپتویی به نام UPX استفاده کنید. هرکسی هم که به شما کد معرف می‌دهد، 50درصد جایزه دریافت می‌کند. با این راهکار شما همیشه مقداری کریپتو در کیف پول دیجیتال‌تان خواهید داشت.

سؤال اساسی: اصلاً متاورس چیه؟

متاورس مفهوم تازه‌‎ای است و اگر هنوز اطلاعات دقیق و مشخصی از آن ندارید جای نگرانی نیست. این موضوع نباید شما را گیج و سردرگم کند. می‌توان به‌طور اساسی متاورس را این‌طور تعریف کرد: متاورس شبیه منظومه‌ی شمسی است و تعدادی پلتفرم زمین و املاک مجازی مثل سندباکس و دسنترالند و غیره شبیه سیاره در آن حضور دارند. این دنیاها و سیاره‌های موجود در متاورس مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند و مسیرهای منحصربه‌فردی در شکل‌گیری و راه‌اندازی طی می‌کنند.

دسنترالند به‌دلیل فروش گسترده‌ی زمین‌هایش در ماه‌های اخیر، به محبوب‌ترین پلتفرم متاورس تبدیل شده است. اخیراً قطعه زمینی در دسنترالند به قیمت 2.400.000دلار فروش رفت. من هم مثل شما به این فکر می‌کنم که چرا باید کسی همچنی پولی را برای زمینی مجازی بدهد؟ زمین‌های محدودی در دسنترالند موجود است و با افزایش قیمت MANA طبعاً ارزش این زمین‌ها نیز بالا می‌رود. وقتیکه فیسبوک نامش را به متا تغییر داد، توجه‌های زیادی را به دنیای املاک مجازی به‌خود معطوف کرد. فیسبوک در آن زمان اعلام کرد قصد دارد حدود 10میلیارد دلار در متاورس سرمایه‌گذاری کند. ولی هنوز اطلاعات روشن و قابل اعتمادی از متاورس فیسبوک در اختیار نداریم.

این زمین‌ چند؟

قیمت زمین‌های مجازی در دنیاهای مختلف متفاوت است و می‌تواند خیلی ارزان یا خیلی گران باشد. ارزان‌ترین قطعه زمین موجود را در دسنترالند دیدم که حدود 15.000دلار بود. در سوی دیگر، پلتفرمی مثل Upland قیمت‌های معقول‌تری روی زمین‌های مجازی گذاشته است. اولین ملک خریداری‌شده‌ی من در Upland حدود UPX 7.000 به قیمت 7دلار بود. درحالی‌که همان روزها زمین‌های مشابه را با قیمت 250دلار دیدم. هرکدام از این زمین‌ها در پلتفرم‌ها امکانات و اهداف و ایده‌های مختص به‌خودشان را دارند.

زمین های آپلند

اصل مطلب؛ Upland چیست؟

بعد از جست‌وجو درمورد دنیاهای متاورس، به پلتفرم Upland علاقه‌مند شدم. البته نمی‌خواهم و نمی‌توانم Upland را به‌عنوان پلتفرمی معرفی کنم که در آینده شما را میلیاردر می‌کند. کسی از آینده خبر ندارد. فعلاً بیایید این بازی حدس و گمان را ادامه بدهیم که سرمایه‌گذاری در کدام پلتفرم کار درست و کدام یکی پول در جوی آب ریختن است؟ نکته‌ی منحصربه‌فرد خرید زمین در Upland این است که شما روی قطعه‌ زمین‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنید که در دنیای واقعی وجود دارند.

نه تنها می‌توانید قطعه‌زمین‌هایی را در Upland بخرید، بلکه امکان بازده‌ی مالی آنها با اجاره‌شان مثل دنیای واقعی وجود دارد. بازدهی هرقطعه زمین حدود 17درصد قیمت اصلی و اولیه آن است که از طریق UPX معامله می‌شود. همچنین شما امکان فهرست کردن دارایی فروشی‌تان را دارید. راه دیگر بازدهی مالی بیشتر زمین در Upland فروش گروهی آنها است. شهرهای حاضر در Upland که امکان خرید زمین و خانه در آنها وجود دارد عبارت‌اند از:

  • سن‌فرانسیسکو
  • منهتن
  • شیکاگو
  • کلورلند
  • نیو اورلیان
  • نشویل
  • کانزاس سیتی
  • فِرِنسو
  • بروکلین

در پلتفرم Upland هرچقدر کاربران زمین‌های بیشتری بخرند و تعداد معاملات بالاتر برود، شهرهای کوچک و بزرگ دیگری هم اضافه می‌شود. امکان دیگری که این پلتفرم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، خرید و ساخت NFT است.

پول را بردار و زمین بخر

در پلتفرم Upland وقتی از پول حرف می‌زنیم، منظورمان UPX است. این کریپتو هنوز به پول تبدیل نشده ولی روزی ممکن است این اتفاق بیفتد. راه‌های زیادی وجود دارد که بدون خرید و فروش و معامله از طریق پول واقعی ارزش UPXهای‌تان را بالا ببرید.

  • جایزه‌ی روزانه: با ورود به حساب کاربری و بازی کردن، مقدار کمی جایزه به شما تعلق می‌گیرد که هرروز به تعدادشان اضافه می‌شود.
  • بازده ملک: هر سه ساعت یک‌بار بازده‌ی معادل 17درصد از ارزش سالانه‌ی ملک مجازی‌تان دریافت می‌کنید. هرچند نیازی به جمع کردن این مقدار بازده در همان موقع نیست. هروقت بخواهید می‌توانید به این مقدار دسترسی پیدا کنید.
  • جمع‌آوری و افزایش تعداد زمین‌ها: اگر شما زمین‌های مرتبط با یکدیگر در یک خیابان یا شهر را بخرید و همه‌ی آنها را در یک مجموعه داشته باشید، به راحتی تا 300درصد سود از آنها به‌دست خواهید آورد.
  • معرف‌ها: همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، اگر شما افرادی را به Upland معرفی کنید 50درصد جایزه‌ی اولین خرید UPX به آنها تعلق می‌گیرد.

در ابتدای مسیر، شما به عنوان ملاقات‌کننده‌ به Upland وارد می‌شوید. بایستی هر هفته به حساب کاربری ورود کنید یا اینکه از مسیر پیشرفت بیرون می‌زنید. برای تبدیل به بازیکن دائمی Upland دست‌کم باید 10/000 UPX به‌دست آورید. اگر مشتاق باشید، با پرداخت 5دلار این اتفاق به‌راحتی می‌افتد.

کاوشگری در Upland

حضور در Upland

پلتفرم Upland یک بازی اکشن یا رقابتی نیست. شیوه‌ی بازی Upland بیشتر از هرچیز نوعی روش با استراتژی مشخص است و کاربران به‌عنوان جست‌وجوگر (Explorer) در محیط آن پرسه می‌زنند. شهر مدنظرتان را انتخاب و سپس در آن قدم می‌زنید. در ابتدا شما امکان خرید هیچ‌ نوع ملک یا زمینی را ندارید.

نقشه‌ی زمین‌های برای فروش در Upland

شروع حضور شما در Upland با سراسرنمایی از شهر مدنظرتان است که دیدن جزئیات بیشتر باید کمی تصویر را نزدیک کنید. با نزدیک‌شدن می‌توانند قطعه زمین‌هایی با رنگ‌های مختلف ببینید. زمین‌های خریداری‌شده‌ به رنگ آبی روشن، سبز تیره برای زمین‌های خریداری‌شده‌ و برای فروش است. همچنین سبز روشن به زمین‌های بدون مالک و قابل خرید تعلق دارد. با کلیک روی زمین موردنظر می‌توانید از قیمت و سایز و بازدهی سرمایه‌ی آن در آینده مطلع شوید.

کدام زمین‌ برای فروش است؟

جست‌وجوگری که وارد فضای Upland می‌شود، بدون نزدیک شدن به قطعه‌های زمین موجود نمی‌توان رنگ‌ها را تشخیص داد و خریداری کرد. درصورتی که نقشه‌ی زمین‌ها را زوم نکنید، رنگ‌های سبز روشن (قطعه‌ زمین‌های بدون مالک و قابل خریداری) خاکستری یا سفید دیده می‌شوند. همچنین زمین‌هایی با نام FSA وجود دارند که بازیکنان آن را می‌توان با ارزش کمتر از 100k UPX بخرند. محدودیت‌هایی برای این زمین‌ها وجود دارد اما از دیگر زمین‌های Upland ارزان‌تر است.

کاوشگری در Upland

اگر شما گشتی در آپلند بزنید و قصد خرید قطعه زمینی را داشته باشید، اما کاوشگرتان آن نزدیکی‌ها نباشد، می‌توانید آن را با بردن به نقطه‌ی مدنظرتان درمورد زمین اطلاعات آن را به‌دست آورید. برای خرید زمین در شهرهای مختلف نیازی به رفتن مستقیم به شهر مدنظر را ندارید، تنها کافی است کاوشگر Upland را به آنجا بفرستید، قطعه زمین مدنظرتان را انتخاب کنید و با پرداخت UPX مشخص‌شده آن را به فهرست دارایی‌تان اضافه کنید. همچنین فقط 3بار در طول 24 ساعت می‌توانید کاوشگرتان را به زمین‌های موجود در Upland بفرستید. نکته‌ی مهم این است که چنین محدودیتی در مورد دارایی‌های شما وجود ندارد.

خرید زمین در Upland

خرید زمین در Upland راحت‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. با کلیک روی قطعه زمین مدنظرتان و گزینه‌ی buy و در ادامه تأیید پرداخت مراحل خرید به اتمام می‌رسد. البته 5درصد باید کارمزد بپردازید و مراحل خرید ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد.

پول روی پول در Upland

میزان بازگشت سرمایه‌ی شما به مجموعه‌هایی (Collections) تشکیل‌دهنده‌تان بستگی دارد. مجموعه‌های مختلفی در هر شهر وجود دارد و شما علاوه‌بر اینکه هر سه ساعت یکبار با انجام بازی باید مقداری پول به‌دست آورید، همچنین برای تشکیل مجموعه‌تان نیز تلاش کنید. بعضی از این مجموعه‌ها به این صورت‌اند:

  • سه خانه در یک خیابان
  • پنج خانه در در یک شهر
  • سه خانه در یک زیرمجموعه
  • دو خانه در یک خیابان مشخص
  • دو ایستگاه آتش‌نشانی در یک منقطه

Upland Collections

خانه خودتان را بسازید

به غیر از خرید زمین در Upland امکان ساخت خانه و دیگر سازه‌ها را نیز در این پلتفرم دارید. البته برای انجام چنین کاری نیاز است که سطح بالایی را در این پلتفرم به‌دست آورید که آنقدرها هم کار راحتی نیست. داشتن Spark در Upland مهم‌ترین ابزار برای خرید خانه است. Spark نوعی دارایی در Upland به‌حساب می‌آید که با فعالیت‌ کاربران در این پلتفرم به‌دست می‌آید.

در آخر

خرید زمین در Upland دیگر پلتفرم‌های متاورس راه تازه‌ای برای سرمایه‌گذاری در دنیای دیجیتال است که در ادامه‌ی ورود کریپتو به بازارهای مالی ایجاد شده است. اما Upland امکانات تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شکل متفاوتی از سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد. برای ورود و ایجاد حساب کاربری نیازی به اطلاعات تخصصی ندارید ولی اگر با مشکلات احتمالی مواجه شدید، مشاوران ما می‌توانند راهنمای مطمئنی برای شما باشند.

 

منبع

investfourmore

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments