هفت روش برای بلند نشان دادن سقف کوتاه

روش‌های بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه

تماشای عکس‌های الهام‌بخش از خانه‌هایی با سقف‌های بلند و با طاق‌ها و سقف‌های زیر شیروانی می‌تواند در ما این احساس را ایجاد کند که سقف خانه‌مان کوتاه است. اما حتی کوتاه بودن سقف خانه هم نباید باعث شود تا احساس‌تان نسبت به خانه فعلی خدشه‌دار شود؛ اگرچه نمی‌توان مشکل کوتاه بودن سقف را به‌صورت اساسی حل کرد، اما با به کارگیری ترفندهایی هوشمندانه که توسط طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند، می‌توانید دست‌کم از نظر بصری برای بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه تان دست به کار شوید.

به کارگیری این ترفندها باعث می‌شوند تا فضای عمودی خانه بزرگ‌تر و وسیع‌تر به نظر برسد و سقف خانه بلندتر به چشم بیاید. در این مقاله راهکارهای متعددی را در این راستا به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

برای بلند نشان دادن سقف کوتاه چه باید کرد؟

در بعضی خانه‌ها با محدودیت‌هایی از قبیل کوتاه بودن سقف خانه روبرو هستیم. این اتفاق ممکن است برای واحدهای زیر همکف و واحدهای زیرزمین بیشتر مصداق داشته باشد. اگرچه به ندرت امکان اعمال تغییراتی در ارتفاع سقف وجود دارد، اما نکته مثبت اینجاست که با تغییراتی در سبک دکوراسیون زیرزمین یا واحدهایی با سقف کوتاه، رنگ‌آمیزی، چیدمان مبلمان، رنگ کابینت‌ها و .. می‌توان این مشکل را دست‌کم از لحاظ بصری تا حدودی حل کرد تا ارتفاع کم سقف کمتر به چشم بیاید. به کارگیری هریک از ترفندهای زیر به شما در راستای بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه تان کمک خواهند کرد:

  • حذف قرنیزهای سقف برای بلند نشان دادن سقف

در بسیاری از خانه‌ها، علاوه بر قرنیزهای کف خانه، برروی سقف هم نوارهایی تحت عنوان قرنیز سقف یا تزئینات تاجی شکلی در محیط سقف فضاها دیده می‌شوند که با حذف این تزئینات می‌توانید کاری کنید که نه تنها فضای اتاق بزرگتر به چشم بیاید، بلکه سقف آن فضا نیز بلندتر جلوه خواهد کرد.

بلند نشان دادن سقف کوتاه با حذف قرنیز سقفی
با حذف قرنیز سقف می‌توان برای بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه گام موثری برداشت.
  • رنگ براق برای دیوارها و سقف‌ها

در حالی که ممکن است آپارتمان شما چشم‌اندازی حیرت‌آور به کوه یا دریا داشته باشد، اما سقف‌های کوتاه آن به قول یک طراح داخلی “بسیار ظالمانه” است و حسابی در ذوق می‌زند. از سوی دیگر چراغ‌های دیواری و همچنین چارچوب‌های کوتاه درها باعث می‌شوند که سقف این اتاق به مراتب کوتاه‌تر هم جلوه بکند.

اما یک طراح داخلی به کمک صاحبخانه آمده تا بتواند با بلندتر جلوه دادن سقف ، محیط خانه را دلپذیرتر از قبل کند. او بعد از آنکه از شر چراغ‌های دیوارکوب و چارچوب‌های کوتاه درها راحت شد، برای بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه، سقف‌ها را با رنگ براق سفید رنگ کرد تا نور بیشتری در فضا پخش شود. همچنین بالای میز ناهارخوری لوستر سقفی آویزان کرد تا فضای زیادی بین پایین‌ترین نقطه لوستر و میز ناهارخوری ایجاد شود. در این شرایط سقف خانه بلندتر از زمانی که یک لوستر سنتی که پایین آویزان می‌شد، جلوه کرد.

بلند نشان دادن سقف کوتاه با رنگ کردن سقف
استفاده از رنگ روشن و براق باعث انعکاس نور و در نتیجه بلند نشان دادن سقف می‌شود
  • کابینت‌ها و سایر سازه‌ها را تا سقف ادامه دهید

یکی از روش‌ها برای بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه این است که ابعاد کابینت‌های مناسبی را برای فضا در نظر بگیرید و کابینت‌های ناهمگون آشپزخانه که شکلی عجیب و غریب دارند را تا سقف امتداد دهید. ارتفاع اغراق شده کابینت‌ها باعث می‌شوند که سقف بلندتر به نظر برسد. همچنین در جاهایی که برای پنهان کردن سیم‌ها و لوله‌ها به فضا نیاز دارید، می‌توانید از داکت‌های نصب شده در بالای کابینت‌ها استفاده کنید.

بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه با نصب کابینت‌های بلند
نصب کابینت‌های بلند و تا سقف باعث می‌شوند تا سقف‌ها بلندتر به نظر برسند.
  • ایجاد پنل شبکه‌ای از زمین تا سقف

در طراحی این آشپزخانه می‌بینید که بر روی دیوار پنلی از شکل‌های چهارخانه نصب شده است. این پنل کمک می‌کند تا فضایی کوچک برای غذاخوری ایجاد شود. دیدن تعداد زیادی مربع‌های کوچک در کنار هم، این حس را ایجاد می‌کند که آن نقطه ارتفاع بیشتری دارد. همچنین هماهنگی میان رنگ این پنل‌های چهارخانه با کابینت‌های آشپزخانه باعث می‌شود که فضا یکپارچه به نظر برسد و آشپزخانه و سقف آن بلندتر به‌نظر بیاید.

بلند نشان دادن سقف کوتاه با نصب پنل‌های یکپارچه
ایجاد پنل‌های یکپارچه می‌تواند به بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه کمک زیادی کند
  • از توالت فرنگی با مخزن کوتاه استفاده کنید

اگر سقف سرویس بهداشتی‌تان کوتاه است و قصد دارید تا با تدابیری برای بلند نشان دادن سقف سرویس بهداشتی‌تان دست به کار شوید، نیازی به کوبیدن و از نو ساختن نیست. بهترین کار، انتخاب یک توالت فرنگی با مخزنی کوتاه است. فضای بلند دیواری که بین بالای مخزن تا سقف وجود دارد باعث می‌شود که دیوارها و در نتیجه سقف بلندتر به نظر برسند. استفاده از مبلمان کم ارتفاع در سایر نقاط خانه نیز همین اثر را خواهند داشت.

بلند نشان دادن سقف خانه با نصب توالت‌های کوتاه
استفاده از توالت فرنگی کوتاه باعث می‌شود تا سقف بلندتر به نظر برسد
  • تاکید بر قفسه‌های کشیده افقی

در طراحی این آشپزخانه، قفسه‌ها و طبقه‌هایی که برای نمایش اشیا نصب شده‌اند، باعث می‌شوند که چشم بیننده درگیر صفحه‌های افقی کشیده و اشیا تزیینی روی آنها شود. فضای بزرگ سفید و خالی که بین بالای قفسه‌ها تا سقف وجود دارد باعث می‌شود که سقف بلندتر به نظر برسد.

بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه با نصب قفسه‌های افقی
با استفاده از قفسه‌های تزئینی افقی کشیده نگاه‌ها را به سمت آنها معطوف می‌کنیم.
  • حذف کردن تیرهای عرضی طاق

معمولا در واحدهای زیرزمین و زیر همکف، تیرک‌های عرضی طاق یا خرپاها برداشته می‌شوند؛ چرا که عموما این واحدها کوتاه‌ترین سقف‌ها را دارند. این تیرچه‌های سقف و تیرک‌ها و همچنین سیم‌ها، لوله‌ها و کانال‌هایی که در معرض دید قرار دارند، باعث می‌شوند که زیرزمین‌ها ظاهری شبیه به انبارهای صنعتی پیدا کنند. در تصویری که می‌بینید رنگ تیره‌ای که به سقف زده شده باعث استتار این عناصر شده و در نتیجه باعث بلند نشان دادن سقف کوتاه می‌شود.

بلند نشان دادن سقف کوتاه خانه با حذف تیرک‌های سقف‌ها
با رنگ کردن تیرک‌های زیر سقف‌ها به رنگ تیره می‌توانیم آنها را مستتر کنیم

منبع: Houzz

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments