محله آیت‌الله کاشانی، نوساز، خوش‌ساخت و خوش‌مسیر

محله آیت‌الله کاشانی در غرب تهران

محله آیت‌الله کاشانی یک محله نوساز و خوش مسیر و پر از امکانات شهرنشینی است که در مسیر بلوار پهن آیت‌الله کاشانی تهران ایجاد شده است. این بلوار از مسیرهای مهم و اصلی غرب تهران است که یک سرش در شرق به میدان مهم و اصلی صادقیه می‌رسد.

این محله با امکانات و شرایط خوبی که دارد، محله‌ای جذاب هم برای سکونت و هم برای خرید واحدهای تجاری و دفتر کار است.

در این نوشتار با نیک بوم همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم به گذشته و حال این محله و همه امکانات و مزایایی که آیت‌الله کاشانی را به محله‌ای ممتاز در غرب تهران تبدیل کرده است.

محله آیت‌الله کاشانی کجاست؟

آیت‌الله کاشانی اسم بلواری پهن و نوساز و خوش ساخت در غرب واقع در منطقه پنج شهرداری تهران است. سمت شرقی این بلوار به میدان مهم و اصلی غرب تهران یعنی میدان صادقیه یا آریاشهر می‌رسد و انتهای غربی بلوار کاشانی به میدان و محله شهرزیبا منتهی می‌شود.

محله آیت‌الله کاشانی
آیت‌الله کاشانی اسم بلواری پهن و نوساز و خوش ساخت در غرب و منطقه پنج شهرداری تهران است.

محله آیت‌الله کاشانی در جنوب با محله بلوار فردوس، از شمال با محله باغ‌فیض، از شرق با محله آریاشهر و از غرب با محله شهرزیبا همسایه است.

دسترسی محله آیت‌الله کاشانی

سمت شرقی آیت‌الله کاشانی به فلکه دوم صادقیه می‌رسد و همین موضوع این محله را در شاهراه ارتباطی غرب تهران قرار می‌دهد.

دسترسی به متروی صادقیه، پایانه‌های تاکسیرانی میدان صادقیه که به سمت تمامی نقاط تهران تاکسی دارند و خط اتوبوس تندرو (بی،آر،تی) بزرگراه اشرفی اصفهانی دسترسی این محله به خطوط حمل و نقل عمومی شهری را برای اهالی این محله بسیار ساده و در دسترس کرده است.

این محله همچنین از نظر دسترسی بزرگراهی هم شرایط مطلوبی دارد و اهالی محله اگر بخواهند با خودروی شخصی تردد کنند، از سمت شمال به بزرگراه حکیم، از غرب به بزرگراه ستاری و از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی دسترسی خوبی دارند.

دسترسی محله آیت‌الله کاشانی
دسترسی ساده به فلکه دوم صادقیه، این محله را در شاهراه ارتباطی غرب تهران قرار می‌دهد.

این محله خوش مسیر در محدوده طرح و ترافیک قرار ندارد و ساکنین کاشانی نگرانی بابت خروج و ورود به منطقه مسکونی یا کاری خود ندارند. با وجود پمپ بنزینی که در داخل محله و نرسیده به بلوار اباذر قرار دارد، اهالی نیازی به خروج از محله برای سوختگیری ندارند.

خیابان‌های مهران، بهنام، عقیل، تراکمه، عقیل و بلوار اباذر از خیابان‌های اصلی محله هستند.

پیشینه محله آیت‌الله کاشانی

گذشته بلوار کاشانی به روزگاری می‌رسد که در غرب تهران اثری از شهرنشینی نبود. در سال‌های دهه سی تهران، محله صادقیه شامل زمین‌ها و مزارع کشاورزی روستای طرشت بود و اثری از شهرنشینی در آن دیده نمی‌شد.

در واقع میدان صادقیه امروز محل عبور زائرانی بود که به سمت روستای کن و زیارت امامزاده داوود می‌رفتند و در طول مسیر در حوالی صادقیه و قهوه‌خانه‌های بین راه نفس تازه می‌کردند. اما پیشینه ساخت و ساز در محله کاشانی به بعد از انقلاب می‌رسد.

با این اوصاف کاشانی محله‌ای نوساز و با ساختار شهرنشینی امروزی، خیابان‌های پهن و ساختار شطرنجی ساخت و ساز است.

مراکز خرید محله

این بلوار از نظر دسترسی به مراکز خرید، موقعیت خوبی دارد. نزدیکی به فلکه صادقیه اهالی این محله را در نزدیکی بافت تجاری میدان صادقیه، به‌خصوص مراکز خرید گلدیس، تهرانی و افق در میدان صادقیه قرار داده است.

مرکز خرید گلدیس

پاساژ شیک و زیبای گلدیس با نمایی نقره‌ای و حاشیه قرمز در چندین طبقه، مرکز خریدی پر رفت‌و‌آمد در غرب تهران و میدان صادقیه است.

مرکز خرید گلدیس در نزدیکی محله آیت‌الله کاشانی
مرکز خرید گلدیس با 13طبقه و 330 واحد تجاری در ضلع شرقی میدان صادقیه واقع شده است.

اهالی محله صادقیه از جمله محله آیت‌الله کاشانی برای خرید لباس زنانه، مردانه، بچگانه، کیف و کفش و زیورآلات و … به این پاساژ سر می‌زنند. پاساژ گلدیس در 13طبقه و با 330 واحد تجاری در نبش ضلع شرقی میدان صادقیه واقع شده و قیمت‌ها در این پاساژ در رده متوسط رو به بالا است.

مرکز خرید تهرانی

مرکز خرید تهرانی، دیگر پاساژ میدان صادقیه است که در کنار گلدیس و در ضلع جنوب شرقی فلکه دوم صادقیه واقع شده و مرکز خرید لباس و کفش و… غرب تهران و محله صادقیه و آیت الله کاشانی است.

مرکز خرید افق

روبه‌روی پاساژ گلدیس و در فلکه دوم صادقیه، نبش کوچه نوزدهم، یکی دیگر از مراکز خرید محله صادقیه واقع شده که در آن انواع پوشاک، کیف و کفش و… به مشتریان عرضه می‌شود.

مرکز خرید تیراژه

بزرگراه اشرفی اصفهانی خط پایانی شرقی محله کاشانی است و مرکز خرید معروف تیراژه در مجاورت ضلغ غربی این بزرگراه و نرسیده به پل همت، محلی جذاب برای خرید و تفریح و پاساژگردی اهالی محله کاشانی است.

تیراژه یکی از مراکز خرید مدرن و معروف غرب تهران است که سه طبقه تجاری، یک طبقه شهربازی و سرزمین عجایب، یک طبقه نمایشگاه بزرگ مبلمان و صنایع چوبی و سه طبقه پارکینگ و چندین فست فود دارد.

مرکز خرید یاران

اهالی محله کاشانی از نظر دسترسی به بازار محصولات الکترونیکی و دیجیتال نیز کمبود ندارند. مجتمع تجاری یاران یک مرکز خرید محصولات موبایل و کامپیوتر معروف در غرب تهران است که در محله آیت‌الله کاشانی قرار دارد.

مرکز خرید یاران در محله آیت‌الله کاشانی
در مجتمع تجاری یاران، محصولات موبایل و کامپیوتر به فروش می‌رسد.

این مرکز خرید تجاری و اداری، با 84 فروشگاه، 14 طبقه است و دو طبقه هم پارکینگ اختصاصی دارد. مرکز خرید یاران نیازهای اهالی محله آیت‌الله کاشانی در زمینه محصولات دیجیتالی را به خوبی برآورده می‌کند. یاران در خیابان آیت الله کاشانی، بعد از پمپ بنزین، روبروی بلوار اباذر قرار دارد.

مرکز خرید اترک

مرکز خرید اترک، یکی دیگر از مراکز خرید در دسترس اهالی منطقه کاشانی است. اترک که در بلوار آیت‌الله کاشانی، روبروی مسجد نظام‌مافی، نبش کوچه محرابی واقع شده، به فروشگاه‌های محصولات چرم مرغوب و با کیفیتش مشهور است.

در این مرکز خرید فروشگاه‌های متنوعی با محصولات چرمین، پوشاک، کیف و کفش،شکلات، زیورآلات و.. وجود دارد و پارکینگ اختصاصی و کافی شاپ از دیگر امکانات این پاساژ است.

مراکز درمانی محله کاشانی

محله آیت‌الله کاشانی از نظر داشتن مراکز درمانی، با وجود بیمارستان فوق‌تخصصی و مجهز پیامبران که در خیابان اباذر قرار دارد، از موقعیت ممتازی برخوردار است.

علاوه بر بیمارستان پیامبران، بیمارستان ابن‌سینا و کلینیک شهرداری هم در این محله واقع شده‌اند و نیاز اهالی برای خدمات درمانی را برآورده می‌کنند.

بیمارستان پیامبران

یکی از مراکز درمانی مهم غرب تهران، بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی پیامبران است که در یکی از خیابان‌های اصلی محله کاشانی به نام خیابان اباذر قرار دارد.

این بیمارستان خصوصی بزرگ، با وسعت 27 هزار متر مربع، مهم‌ترین مرکز درمانی در دسترس اهالی محله آیت‌الله کاشانی است.

بیمارستان پیامبران در محله آیت‌الله کاشانی
بیمارستان مجهز پیامبران در خیابان اباذر، از موقعیت ممتازی برخوردار است.

این بیمارستان که در سال 1381 افتتاح شد، در حال حاضر 250 تخت فعال بستری دارد. در این بیمارستان بيش از هزار پزشك در 70 رشته تخصصي و فوق تخصصي به‌صورت مستقيم همكاری می‌کنند و بیشتر از سيصد پرستار و ماما در کنار کارکنان این بیمارستان به فعالیت مشغولند.

مرکز بهداشت درمانگاه شهرداری منطقه 5

مرکز بهداشت درمانگاه شهرداری منطقه 5 در سمت شرقی محله آیت‌الله کاشانی و نبش بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد. اهالی این محله برای انجام اقدامات پزشکی درمانی، از خدمات این مرکز استفاده می‌کنند و این مرکز از امکانات قابل توجه و خوبی بهره‌مند است.

بیمارستان ابن‌سینا

بیمارستان ابن‌سینا در ابتدای بلوار آیت الله کاشانی و در نزدیکی میدان صادقیه واقع شده و یک مرکز درمانی مجهز در دسترس برای اهالی محله کاشانی است.

این بیمارستان در ابتدا یک درمانگاه بود که از سال 51 به عنوان تنها مرکز خدمات درمانی غرب تهران فعالیت می‌کرد. بعدها یعنی در دهه 80 این درمانگاه به بیمارستان فعلی ابن‌سینا تبدیل شد.

مراکز آموزشی کاشانی

محله آیت‌الله کاشانی به‌عنوان یک محله مرغوب برای سکونت، از نظر داشتن مدرسه و مراکز آموزشی چیزی کم ندارد و خانواده‌ها برای آموزش فرزندانشان به مدارس متعددی دسترسی دارند.

در ادامه نام تعدادی از مدارس دولتی و غیردولتی این منطقه را مشاهده می‌کنید:

  • دبستان و پیش‌دبستانی پسرانه غیرانتفاعی ستارگان زمین نخبه
  • مجتمع نابینایان شهید محبی  که مخصوص دانش‌آموزان نابینا، کم‌بینا و معلول بوده و شامل مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است.
  • مدرسه غیرانتفاعی متوسطه دوره اول پسرانه فرزانگان پویا
  • دبستان و پیش‌دبستانی غیرانتفاعی پسرانه امید ایران
  • دبستان غیرانتفاعی پسرانه بهشت فردوس
  • دبستان دخترانه غیرانتفاعی راه موفقیت
  • دبستان غیرانتفاعی پسرانه فرهنگ نوین
  • دبستان دخترانه هیات امنایی شهدای معلم
  • دبیرستان دخترانه دوره اول بنت‌الهدی
  • دبیرستان دوره اول غیرانتفاعی دخترانه روشنگران
  • دبستان پسرانه غیرانتفاعی رنگین کمان
  • دبیرستان پسرانه هیات امنایی مهدی‌پور
  • دبستان دخترانه دولتی امام صادق

فضاهای سبز محله آیت‌الله کاشانی

یک محله مسکونی مناسب باید به نسبت جمعیت فضای سبز کافی هم داشته باشد و اهالی محله برای از کودکان تا بزرگسالان فضای کافی برای برای، بازی، ورزش، پیاده روی و .. داشته باشند. محله کاشانی از نظر فضای سبز چندین پارک و بوستان را در خود جای داده است.

بوستان استقلال در ابتدای بلوارآیت‌الله کاشانی، ‌پارک بزرگ میعاد در بلوار اباذر، بوستان تربیت در خیابان بهنام ، پارک نیلوفر حد فاصل خیابان اباذر و بهنام، بوستان نونهالان، بوستان یاران و بوستان سالار شهیدان تعدادی از از فضاهای سبز شهری این محله هستند.

مساجد محله آیت‌الله کاشانی

چند مسجد در بخش‌های مختلف محله آیت‌الله کاشانی واقع شده‌اند که بی‌تردید بزرگترین آنها، مسجد نظام مافی است:

مسجد نظام مافی، یکی از مساجد معروف غرب تهران است که توسط محمدعلی نظام‌مافی ساخته و وقف شده و در بلوار آیت‌الله کاشانی واقع شده است و بسیاری از مراسم مذهبی اهالی کاشانی در این مسجد برقرار می‌شود. این مسجد معماری مدرن و زیبایی دارد و دارای سالن‌های مبله 330 نفری است.

از دیگر مساجد این محله می‌توان از این مساجد نام برد:

  • مسجد حضرت الرسول در بلوار کاشانی
  • مسجدالرضا در خیابان بهنام
  • مسجد امام حسن عسگری در خیابان سلیمی جهرمی
  • مسجد اهل سنت صادقیه در خیابان گلستان سوم
  • و مسجد علی ابن ابیطالب

سخن آخر

محله آیت‌الله کاشانی ، محله‌ای محبوب و پرطرفدار در غرب تهران است که هر آنچه برای سکونت در یک منطقه دنج نیاز است را داراست. این محله به دلیل قرار گرفتن در بافت مرکزی شهر و خوش مسیر بودن موقعیت خوبی برای ایجاد دفتر کار هم دارد .

محله کاشانی منطقه‌ای با قیمت متوسط رو به بالاست که البته قیمت ملک در آن به نوساز بودن آن و کیفیت ساخت ملک هم بستگی پیدا می‌کند. این محله منطقه خوب و بدون خطری برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک است و بازار معامله مسکن در آن رونق داشته و دارد.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments