محله بلوار دریا، محله‌ای مرغوب حدفاصل شهرک‌غرب و سعادت‌آباد

محله بلوار دریا در قلب شهرک غرب

محله بلوار دریا از محله‌های پرطرفدار و خوش مسیر در شمال غرب تهران است که در میان محله‌های شهرک‌غرب و سعادت‌آباد قرار دارد.

این محله با محوریت بلوار قدیمی دریا و پیرامون این بلوار شکل گرفته و ایجاد شده است. این بلوار که از بلوارشهید فرحزادی در غرب تا پل مدیریت و بزرگراه شهید چمران در شرق کشیده شده، یکی از مسیرهای دسترسی اهالی غرب پایتخت به بزرگراه شهید چمران و شمال و جنوب تهران است.

محله نوساز و محبوب بلوار دریا هم از نظر دسترسی به امکانات شهرنشینی و هم از لحاظ دسترسی به بزرگراه‌ها و خدمات حمل و نقل عمومی شرایط مطلوبی دارد و با قرار گرفتن در موقعیت شمال غرب تهران، آب و هوای تمیز و کوهستانی دارد و از این نظر هم محله‌ای مرغوب به حساب می‌آید.

در این نوشته با نیک بوم همراه شوید تا در مسیر بلوار دریا و این محله محبوب و با نشاط از گذشته تا امروز قدم بزنیم و درباره امکانات و کیفیت زندگی در این محله بیشتر بدانیم.

محله بلوار دریا کجاست؟

محله دریا پیرامون بلوار دریا در شمال محله شهرک‌غرب و جنوب محله سعادت‌‌آباد واقع شده است.

بلوار دریا از سمت غرب از تقاطع بلوار دریا و بلوار فرحزادی آغاز شده و به سمت شرق تا پل مدیریت و تقاطع بزرگراه شمال به جنوب شهید چمران ادامه خواهد داشت. بلوار پاک‌نژاد، بلوار قیصر امین‌پور، بلوار سعادت آباد، بلوار فرهنگ و بلوار علامه طباطبایی جنوب از خیابان‌های اصلی این محله به شمار می‌روند.

محله بلوار دریا
محله بلوار دریا در شمال محله شهرک‌غرب و جنوب محله سعادت‌‌آباد واقع شده است.

پیشینه محله بلوار دریا

گذشته محله دریا با محله‌های مجاورش یعنی شهرک‌غرب و سعادت آباد گره خورده است.

لازم به ذکر است که ساخت و ساز در محله شهرک غرب از دهه چهل آغاز شد و پیش از شروع روند شهرنشینی این محله شامل باغ‌ها و زمین‌های زراعی روستای خوردین بوده. روستایی با اهالی مسیحیکه بعد از انتخاب برای ساخت محله‌ای مطابق با الگوی شهرنشینی مدرن آمریکایی، تبدیل به محله‌ای نوساز و مدرن به نام شهرک غرب شد.

محله دریا یکی از مناطق نزدیک به شهرک‌غرب است که تحت تاثیر ساخت و ساز در این منطقه، به مرور شکل می‌گیرد. خانه‌های یک و دو طبقه شخصی‌ساز، نخستین نشانه‌های ساخت و ساز مدرن در محله دریا بوده که در دهه شصت آغاز شد و به مرور توسعه پیدا کرد.

با شکل‌گیری محله بلوار دریا، اهالی این منطقه را با عنوان فاز هفت شهرک غرب معرفی می‌کردند، اما به‌دلیل تفاوت‌های ساختاری که در بافت ساخت و ساز شهرسازی این محله با شهرک غرب هست، در نهایت محله بلوار دریا به عنوان فاز هفتم شهرک غرب پذیرفته نشد.

اما درحال حاضر، خود این محله به عنوان محله‌ای مرغوب و با امکانات رفاهی و شهرنشینی عالی، تبدیل به منطقه‌ای محبوب و گران‌قیمت در شمال غرب پایتخت شده است.

دسترسی محله بلوار دریا

محله بلوار دریا حد فاصل شهرک‌غرب و سعادت‌آباد قرار گرفته و از شمال با محله آسمان‌ و از غرب با محله درختی همسایه است.

عبور بلوار فرحزادی از غرب این محله، دسترسی خوبی به ساکنان بلوار دریا برای رسیدن به میدان صنعت و پایانه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و ایستگاه متروی صنعت می‌دهد و عبور بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش) از شمال این محله و بزرگراه شهید چمران از شرق محله، دسترسی بزرگراهی خوبی در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب تهران برای ساکنان بلوار دریا که دارنده خودروی شخصی هستند، فراهم کرده است.

دسترسی محله بلوار دریا
بلوار فرحزادی دسترسی اهالی دریا را به میدان صنعت و پایانه‌های حمل‌و‌نقل عمومی این میدان برقرار می‌کند.

بلوار سعادت آباد که یکی از تقاطع‌های این محله است، دسترسی به میدان کاج سعادت‌آباد و همچنین پایانه‌های تاکسی این میدان را برای اهالی محله دریا فراهم می‌کند.

محله بلوار دریا در محدوده‌های ترافیکی طرح زوج و فرد و طرح ترافیک قرار نگرفته و عبور و مرور با خودروی شخصی در این محله هیچ گونه محدودیتی ندارد.

گرچه در داخل محله بلوار دریا جایگاه سوختگیری وجود ندارد ولی اهالی این محله برای دسترسی به نزدیک‌ترین پمپ بنزین می‌توانند به محله مجاور و پمپ بنزین درختی در محله درختی و بلوار دادمان بروند. در عین حال پمپ بنزین یادگار امام در محله آسمان‌ و تقاطع خیابان کوهستان، دیگر پمپ بنزین در دسترس اهالی محله دریاست.

امکانات رفاهی محله دریا

محله بلوار دریا یکی از محله‌های مطلوب پایتخت با امکانات رفاهی کامل و عالی است. در داخل این محله و در نزدیکی آن، یعنی محله‌های همجوارش مثل محله آسمان و درختی و سعادت آباد، مراکز خرید، مراکز آموزشی و رفاهی و تفریحی و… با کیفیت خوب وجود دارند که در دسترس اهالی این محله هستند.

در واقع ساکنان این منطقه برای برآورده کردن نیازهایشان، لزومی به خروج از محله نمی‌بینند و هر چیزی که لازم داشته باشند را در داخل بافت محله برآورده خواهند کرد. در ادامه درمورد برخی از امکانات رفاهی محله بیشتر توضیح خواهیم داد:

مراکز خرید

ساکنان بلوار دریا، دسترسی خوبی به مراکز خرید و پاساژهای مختلف محله و همچنین مراکز خرید شهرک غرب و سعادت آباد دارند. در عین حال در خیابان مطهری که درشمال محله بلوار دریا واقع شده، فروشگاه‌های متعددی در دسترس ساکنین محله هستند:

خیابان مطهری

خیابان مطهری در شمال محله دریا یکی از مناطق خوش خرید این محله است. خیابانی که پر از فروشگاه‌هایی با انواع محصولات از جمله مواد غذایی، لباس و غیره است. این خیابان با داشتن انواع و اقسام فروشگاه‌ها و چند مرکز خرید که محصولاتی با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند، یکی از مناطق خرید پر تردد محله دریا و محله‌های آسمان‌ها و شهرک غرب است.

مرکز خرید افق و مرکز خرید مریم هم در این خیابان واقع شده‌اند. خیابان مطهری در آستانه سال نو و بهار تبدیل به بازارچه نوروزی دست فروش‌ها می‌شود.

میدان میوه و تره بار دریا

اهالی محله دریا برای خرید روزانه محصولات غذایی و میوه و سبزیجات با قیمت مناسب، به بازارچه میوه تره بار دریا مراجعه می‌کنند. این بازارچه در خیابان مطهری شمالی، خیابان عباسی اناری قرار دارد.

مرکز خرید اوپال

این مرکز خرید که بزرگ‌ترین مرکز تجاری، خرید و سرگرمی شمال غرب تهران است، در محله آسمان‌ها، یعنی همسایه شمالی محله دریا قرار دارد و مرکز خریدی تازه ساز است که در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.

اوپال ۱۴ طبقه است و ۹ طبقه زیرزمین دارد و روی بام آن مجهز به باند فرود هلی‌کوپتر است. البته اپال فقط یک مرکز خرید نیست و علاوه بر خرید، فضایی جذاب برای تفریح و گشت‌زنی و گذراندن اوقات فراغت به حساب می‌آید.

مرکز خرید اپال نزدیک محله بلوار دریا
مرکز خرید اپال، در محله آسمان‌ها، یعنی همسایه شمالی محله دریا قرار دارد.

در مرکز خرید اپال، فروشگاه‌های مختلفی از هایپرمارکت فروشگاهی بزرگ و اپال هوم (مرکز خرید لوازم خانه و آشپزخانه، کالای خواب، مبلمان) گرفته تا فروشگاه‌های مخصوص فروش وسایل عروس و داماد و جواهر و زیورآلات، اپال استایل (بوتیک‌های متنوع انواع پوشاک، کیف و کفش، لباس، شال و روسری و مانتو) و اپال الکترونیک (عرضه انواع تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی، تلفن‌های هوشمند، کامپیوتر و لوازم جانبی، بازی‌های کامپیوتری و لوازم صوتی و تصویری) نیز در خدمت بازدیدکنندگان هستند.

اپال کیدز ، یک شهربازی جذاب برای کودکان، یک شهر مشاغل، انواع بازی‌های فکری، فردی و گروهی جذاب برای بچه‌ها و فروشگاه‌های لباس بچه، اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر، لوازم سیسمونی و.. در طبقه سوم اپال است و در نهایت در طبقه نهم این پاساژ بزرگ، به فودکورت مجموعه اپال می‌رسیم که در آن ۱۵ شعبه رستوران و کافه معروف تهران دایر است.

فودکورت اپال در نزدیکی محله بلوار دریا
در فودکورت اپال رستوران‌های آسیایی، مدیترانه‌ای، ایرانی، عربی و آمریکای‌لاتین، فست‌فود و کافه دایر هستند.

از دیگر امکانات رفاهی این مرکز خرید می‌توان به باشگاه بولینگ و بیلیارد، کلوپ‌های ورزشی VIP و بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی، شهربازی اپال، پردیس سینمایی با پنج سالن مجهز برای تماشای فیلم و هفت طبقه پارکینگ و کارواش اشاره کرد.

مرکز خرید اوپال در نزدیکی محله بلوار دریا، در بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان واقع شده است.

مرکز خرید و پردیس سینمایی اریکه ایرانیان

مجتمع اریکه ایرانیان یک مجموعه تجاری، فرهنگی و ورزشی محبوب و پرمراجع در نزدیکی محله دریا است که در هشت طبقه، سی واحد تجاری، سه سالن سینما، تئاتر و کنسرت، یک تالارکنفرانس بزرگ، استخر بانوان و آقایان با کلیه امکانات، سونای خشک و بخار و جکوزی و سالن‌های بدنسازی، سالن بولینگ، کیوبولینگ، بیلیارد، رستوران وکافی شاپ را داراست.

اریکه-ایرانیان
اریکه ایرانیان، علاوه بر چندین فروشگاه، امکانات دیگری مثل سالن سینما، سالن کنسرت و استخر نیز دارد.

اریکه ایرانیان در بلوار شهید فرحزادی، نبش خیابان شهید حافظی واقع شده است.

مرکز خرید آرن

این پاساژ لوکس و هشت طبقه در نزدیکی محله دریا واقع شده و درآن فروشگاه‌های متفاوتی از فروشگاه‌‌های پوشاک  گرفته تا کیف، کفش، طلا، عطر، لوازم آرایش، ظرف و لوازم خانگی و .. نیز یافت می‌شود.

طبقه آخر این مرکز خرید یک فودکورت با چندین رستوران، کافه و فست‌فود قرار دارد.

مرکز خرید آرن در نزدیکی محله بلوار دریا
مرکز خرید لوکس آرن علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، یک فودکورت بزرگ و یک پارکینگ اختصاصی نیز دارد.

یک شعبه از نشرچشمه هم در این مرکز خرید واقع شده و کتاب و محصولات فرهنگی و لوازم‌التحریر را به فروش می‌رساند. آرن پارکینگ اختصاصی هم دارد و در بلوار فرحزادی، خیابان حافظی نبش خیابان فخار مقدم واقع شده است.

کافه و رستوران‌های محله بلوار دریا

محله بلوار دریا از نظر دسترسی به رستوران و کافه‌ها یکی از مرغوب‌ترین محله‌هاست. در بلوار اصلی و کوچه پس کوچه‌های محله دریا، جابه جا تابلوی رستوران، فست‌فود و کافی شاپ‌های مختلفی به چشم می‌خورد و در این محله می‌توان انواع رستوران‌های لبنانی، گیاهی، گیلانی و … را یافت. در ادامه با برخی از معروف‌ترین رستوران‌های محله آشنا خواهیم شد:

  • چلوکباب رفتاری، از چلوکبابی‌های معروف و قدیمی تهران در خیابان علامه جنوبی، خیابان بیست و چهارم شرقی واقع شده است.
  • رستوران معروف رضا لقمه در محله بلوار دریا، نرسیده به بلوار پاکنژاد شعبه دارد.
  • اژدر زاپاتا از ساندویچی‌های معروف تهران در ابتدای بلوار دریا نرسیده به بلوار پاکنژاد قرار دارد.
  • کافه رستوران آژا در ابتدای بلوار دریا قبل از پاک‌نژاد است.
  • فست‌فود درصد برگر دریا در خیابان ناخدا همتی است.
  • فست‌فود پیاز جعفری در خیابان سادات واقع شده.
  • غذای گیلانی تهران – بارکو در خیابان مطهری جنوبی،خیابان اردیبهشت.
  • رستوران وگان وگشیم در تقاطع عباسی اناری و سردار دریا، پلاک ۳۲.
  • تای‌فود در بلوار سعادت آباد، خیابان سی و دوم غربی.
  • رستوران لبنانی یاسمینا در خیابان صراف‌ها، خیابان بیست و سوم غربی.

فضای سبز محله دریا

محله بلوار دریا علاوه بر اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش در شمال غرب تهران و نزدیکی به کوهپایه‌های البرز، محله‌ای خوش آب و هواست، محله‌ای سر سبز هم به حساب می‌آید. چرا که در این محله فضای سبز و بوستان‌های کوچک و بزرگ زیادی در دسترس ساکنین قرار دارد که از جمله مهمترین این فضاهای سبز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

بوستان دلاوران

بوستان دلاوران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بوستان‌های سرسبز محله دریاست که در بلوار دریا واقع شده است.

پارک دلاوران در محله بلوار دریا
پارک دلاوران یکی از بوستان‌های قدیمی محله به شمار می‌رود.

بوستان آبشار

پارک آبشار یکی از پارک‌های محبوب و زیبای محله دریاست که محیطی آرام و دلپذیر برای پیاده‌روی، ورزش و حتی گرداندن حیوانات خانگی دارد. پارک آبشار در بلوار شهرداری، کوچه بیست و سوم واقع شده است.

امکانات ورزشی محله

علاوه بر فضای سبز کافی که در این محله وجود دارد و اهالی می‌توانند از مسیرهای پیاده‌روی و امکانات ورزشی پارک‌ها استفاده کنند، در جای جای این محله باشگاه‌های ورزشی دایر و در دسترس اهالی است. از جمله:

  • مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی دانیال، در ابتدای بلوار دریا.
  • باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران در محله دریا، پل‌مدیریت، خیابان علامه‌جنوبی، خیابان ۳۸ غربی، پلاک ۶۸.
  • مجموعه ورزشی جم ابتدای بلوار دریا و نرسیده به بلوار پاک نژاد.
  • مجموعه ورزشی اسپید در بلوار دریا،خیابان توحید ششم.
  • باشگاه بدنسازی هایپوکسی شهرک غرب در ابتدای بلوار دریا نرسیده به پاکنژاد.

مراکز درمانی محله بلوار دریا

محله دریا مثل سایر محله‌های محدوده شهرک‌غرب و سعادت‌آباد تهران، از نظر دسترسی به خدمات درمانی در موقعیت خیلی خوبی قرار دارد. در این منطقه چندین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خصوصی و دولتی وجود دارد.

در محله بلوار دریا علاوه بر کلینیک و درمانگاه محلی، چندین بیمارستان هم در داخل و نزدیکی این محله هست.

درمانگاه ماد

کلینیک و درمانگاه ماد یک مرکز درمانی با اورژانس شبانه‌روزی در محله دریا و در دسترس اهالی این محله است.

پلی‌کلینیک تخصصی ماد دارای بخش‌های اورژانس شبانه‌روزی و کلینیک‌های جراحی، داخلی، ریه، اطفال، ارتوپدی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، زیبایی و پوست، داروخانه و … است و در بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی ، پلاک ۲۱ واقع شده است.

بیمارستان آتیه

بیمارستان خصوصی آتیه یکی از بیمارستان‌های نزدیک به محله بلوار دریاست که در ۱۲ طبقه، دارای ۱۵ اتاق جراحی است.

اين بيمارستان در حال حاضر با ۳۱۰ تخت بستری در بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، عمومی، اطفال، اعصاب و روان مردان و زنان، ارتوپدی ، بخش قلب، جراحی عمومی، نورولوژی، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان،جراحی زنان و عفونی به مراجعان خدمات ارائه می‌دهد.

بیمارستان آتیه در محله بلوار دریا
بیمارستان خصوصی آتیه دارای ۳۱۰ تخت بستری است و بیمارستان مجهزی به شمار می‌رود.

آنژیوگرافی، MRI، آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، الکتروآنسفالوگرافی، تست ورزش، داروخانه، دانسیتومتری، سونوگرافی، سی تی اسکن، کولونوسکوپی، ماموگرافی، رکتوسیگموئیدسکوپی، رادیولوژی،الکترمیوگرافی، آزمایشگاه پاتولوژی، آزمایشگاه طبی، سنگ‌شکن برون اندامی و طب هسته‌ای از دیگر بخش‌ها خدمات درمانی این بیمارستان است.

این بیمارستان در تقاطع بلوار شهید فرحزادی و بلوار دادمان قرار دارد.

بیمارستان عرفان

بیمارستان خصوصی تخصصی و فوق تخصصی عرفان با داشتن ۱۸۰ تخت فعال شامل اتاق‌های تک تخته، دو تخته و بخش‌های ویژه، در ۹ طبقه در محله دریا قرار دارد.

این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور است که براساس آخرین استانداردهای بیمارستانی تأسیس شده و به‌عنوان یک بیمارستان جنرال با اتاق‌های عمل مجهز به تمام رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی شناخته می‌شود.

بیمارستان عرفان درمحله بلوار دریا
این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور است که در دسترس ساکنان بلوار دریاست.

این بیمارستان دارای بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، بستری روزانه، بخش مراقبت‌های ویژه ، اتاق‌های عمل جنرال، اتاق عمل جراحی قلب، اتاق عمل‌های آندوسکوپیک، آنژیوگرافی، بلوک زایمان، بخش درمان ناباروری و ژنتیک و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی غدد، پوست و زیبایی، زخم و استومی، تغذیه و بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی، داروخانه و مراقبت‌های دارویی است و بین چهارراه سرو و بلوار شهرداری، خیابان شهید ریاضی بخشایش است.

مراکز آموزشی محله بلوار دریا

محله بلوار دریا با وجود چندین مرکز آموزشی دانشگاهی و مدرسه و آموزشگاه، یکی از مهم‌ترین محله‌های غرب تهران از لحاظ مراکز آموزشی است. اهالی این محله از لحاظ تامین نیازهای آموزشی فرزندان خود هیچ دغدغه‌ای ندارند و به انواع مراکز آموزشی در داخل محله دسترسی دارند.

دانشگاه امام صادق

این دانشگاه، یکی از مراکز دانشگاهی مشهور و مهم کشور است که در محله بلوار دریا قرار دارد. دانشگاه امام صادق، دانشگاهی غیردولتی و غیرانتفاعی است و از زیرمجموعه‌های جامعة الامام‌الصادق به حساب می‌آید و سیستم آموزشی این دانشگاه، ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی است.

هدف از تأسیس این دانشگاه، تربیت دانش‌آموختگانی با توانایی علمی بالا در یکی از رشته‌های نوین دانشگاهی همراه با دانش دینی برای مدیریت کشور در سمت‌های کلیدی و اصلی کشور است.

دانشگاه امام صادق در محله بلوار دریا
سیستم آموزشی دانشگاه امام صادق، ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی است.

دانشگاه امام صادق یکی از ساخته‌های مهندسان آمریکایی در شهرک غرب است که پیش از انقلاب، تحت عنوان شعبه دانشگاه مدیریت هاروارد در نزدیکی بزرگراه چمران ساخته شده بود و علت نامگذاری پل مدیریت، در تقاطع بزرگراه چمران و بلوار دریا، تاسیس همین دانشگاه مدیریت هاروارد بوده است. دانشگاه امام صادق در بلوار دریا به سمت پل مدیریت واقع شده است.

دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی علامه طباطبایی

یکی دیگر از مراکز آموزشی دانشگاهی واقع در محله بلوار دریا، دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی علامه طباطبایی است که در حال حاضر با ۱۳ گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان فرانسه، زبان و ادبیات اسپانیایی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات روسی، زبان و ادبیات چینی، زبان و ادبیات آلمانی، تاریخ و فلسفه در زمینه آموزش زبان‌ها از مشهورترین دانشکده‌های کشور است.

این دانشکده ۱۰۹ عضو هیئت علمی و حدود سه هزاردانشجو دارد.

دانشکده زبان‌های خارجی علامه در محله بلوار دریا
دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی علامه طباطبایی در محله دریا خیابان علامه جنوبی واقع شده است.

کتابخانه، آزمایشگاه‌ها و لابراتوارهای تخصصی از جمله امکانات آموزشی موجود در این دانشکده است. دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی علامه طباطبایی، در محله دریا، خیابان علامه جنوبی واقع شده است.

از دیگر مراکز آموزشی این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه فرهنگیان در محله دریا، خیابان تربیت معلم.
  • مجتمع آموزشی امام صادق در بلوار دریا روبروی پارک دلاوران، نبش خیابان موج، پلاک ۹۸.
  • آموزشگاه آیلتس بیان برتر در محله دریا، خیابان سعادت آباد، خیابان سی و پنجم شرقی.
  • کانون زبان ایران در محله دریا، خیابان سعادت آباد، خیابان قره تپه‌ای.
  • موسسه زبان‌های خارجی مشکات دانش در بلوار دریا.
  • هنرستان دخترانه نوآوران در محله بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، کوی مروارید، شقایق ۳، پلاک ۶.
  • دبیرستان غیر دولتی دخترانه تزکیه در محله دریا، خیابان عباسی اناری، کوی مروارید، خیابان شقایق.
  • دبیرستان علامه طباطبایی در محله دریا، بلوار فرحزادی، خیابان عباسی اناری، پلاک ۱۰۶.
  • مجتمع آموزشی دخترانه غیردولتی آفرینش در محله دریا، خیابان تربیت معلم.
  • دبستان دخترانه دولتی شهید محلاتی در محله دریا، نبش بلوار فرحزادی، خیابان صفا.

 مساجد و مراکز مذهبی محله

اصلی‌ترین مسجد محله بلوار دریا، مسجد قدس است که ساکنان محله می‌توانند برای برگزاری مراسم مذهبی به این مسجد مراجعه کنند:

مسجد قدس

مسجد قدس، مسجد مشهور محله دریاست که پذیرای اهالی این محله برای برگزاری مراسم و مجالس مذهبی است. معماری مسجد قدس خاص و به شکل هرم است.

این مسجد یکی از معروف‌ترین مساجد تهران است که ظرفیت مناسبی برای برگزاری انواع مراسم مذهبی و ترحیم دارد.

مسجد-قدس-محله-دریا
مسجد قدس یکی از معروف‌ترین مساجد تهران است که با معماری خاص به شکل هرم ساخته شده.

مقبره الشهداء مسجد قدس در کنار این مسجد واقع شده که آرامگاه شهدای گمنام است. این مسجد در محله دریا ، تقاطع بلوار دریا و خیابان سعادت‌آباد واقع شده است.

سخن آخر

محله بلوار دریا یکی از محله‌های باکیفیت و محبوب در شمال غرب تهران است که هم از نظر دسترسی به شاهراه‌های تهران و هم امکان دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی موقعیت خوبی دارد.

ساکنین این محله درعین حال امکانات رفاهی و شهرنشینی بسیار خوبی دارند و می‌توانند بدون خروج از محله، همه نیازهای خود را رفع کنند. همین ویژگی‌ها به همراه آب و هوای خوب و خنک این منطقه و همچنین بافت نوساز، محله بلوار دریا را تبدیل به محله‌ای محبوب و پر متقاضی و در عین حال گران‌قیمت کرده و داشتن ملک در این منطقه سرمایه‌گذاری پر سودی به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments