راهکارهای طلایی دکوراسیون اتاق بدون پنجره

ایده های دکوراسیون اتاق بدون پنجره

اگر فکر می کنید که یک اتاق بدون پنجره ، تاریک، دلگیر و غیرکاربردی است، سخت در اشتباهید… چرا که با به کارگیری ترفندهایی ساده اما کاربردی در دکوراسیون اتاق بدون پنجره می توانید فضایی جذاب و دلنشین در این اتاق ایجاد کنید.

در برخی از خانه ها، اتاقهایی هستند که از نعمت داشتن پنجره بی بهره اند. این اتاق ممکن است، اتاق مهمان در یک واحد زیرزمین مسکونی باشد، آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و یا حتی سالن نشیمن خانه که پنجره ندارد. اما نداشتن پنجره دلیل بر این نمی شود که نتوان این فضا را، تبدیل به فضایی زیبا کرد. باید بدانید که به کارگیری ترفندهایی برای دکوراسیون اتاق بدون پنجره که معمولا در زیرزمین واقع شده، به ما کمک خواهد کرد تا این فضای تاریک را تبدیل به مکانی دلنشین و دلباز کنیم.

دکوراسیون اتاق بدون پنجره ؛ چطور و چگونه؟

کلید موفقیت در چیدمان یک اتاق بدون پنجره، استفاده از نورپردازی مناسب در کنار تجهیزات و وسایل مطلوب برای این فضاهاست. در این مسیر، بهره گیری از آینه نقش بسیار پررنگی ایفا می کند. در ادامه این مطلب دراین باره بیشتر صحبت می کنیم و راهکارهای مناسبی را به شما آموزش خواهیم داد:

آینه در دکوراسیون اتاق بدون پنجره
استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق بدون پنجره کمک زیادی به روشن شدن فضا می کند.

شبیه سازی پنجره در فضا با آینه

این ترفند آسانی است که با نصب یک آینه بزرگ روی دیوار می توان آن را انجام داد؛ به علاوه می توانید برای ایجاد جلوه ای شبیه پنجره و عمق دادن به فضا، جلوی آینه، پرده ای قدی (از سقف تا کف) نصب کنید. این ایده، این حس را در فرد القا می کند که گویی پنجره ای در اتاق وجود دارد.

درادامه نکات کاربردی و مفید بیشتری در این رابطه بیان خواهیم کرد:

  • در اتاق مهمان و بالای تخت، پرده ای قدی بیاویزید تا این حس القا شود که پشت پرده، پنجره ای است و پرده را همیشه بسته نگاه دارید.
  • اگر سالن نشیمن یا اتاق میهمان، پنجره ندارد، آینه ای با چند فریم مجزا و شبیه به پنجره، روی دیوار نصب کنید تا حس و حالی شبیه پنجره ایجاد کند؛ این آینه را کنار مبلمان، صندلی یا تخت قرار داده و مثل یک پنجره واقعی برایش پرده نصب کنید.
  • یک آینه بزرگ روی دیوار روبروی مبل یا تخت نصب کنید و برای ایجاد حسی شبیه پنجره، کرکره های چوبی در بخش بالایی آینه نصب کنید.
  • در حمام یا سرویس بهداشتی، آینه بزرگی در ابعاد پنجره های واقعی روبروی سینک نصب کنید و یک گلدان آویز را در نزدیکی آینه قرار دهید تا حس وجود یک پنجره و شاخ و برگ گیاهان را تداعی کند.
  • اگر نمی خواهید یک پنجره مصنوعی ایجاد کنید، از جادوی آینه ها نهایت بهره را ببرید. با آویختن چندین آینه در سایزهای مختلف به دیوار خانه و سپس بهره گیری از چراغهای رشته ای سفید، جلوه ای درخشان ایجاد کنید. آینه ها با هم، نور چراغها را منعکس کرده و جلوه ای خیره کننده ایجاد می کنند.
  • در عین حال با درنظرداشتن نکات مهم در اصول فنگ شویی آینه می توانید انرژی را نیز میهمان خانه تان کنید.

ایجاد نورپردازی مناسب

بهره گیری از مدلهای مختلف نورپردازی در یک اتاق بدون پنجره اهمیت بالایی دارد. استفاده از وسایل نورپردازی سقفی (مثلا لوسترهای کریستالی که نور را به خوبی بازتاب می دهند)، نورپردازی نقطه ای و حتی بهره گیری از چراغهای مطالعه با حبابهای شیشه ای و شفاف و ایجاد سایه روشن روی میز یا زمین.. همه اینها در کنار هم نورپردازی فوق العاده ای در اتاق ایجاد خواهند کرد.

بهره گیری از منابع مختلف نور در دکوراسیون اتاق بدون پنجره
بهره گیری از منابع مختلف نور در اتاق بدون پنجره، نور کافی را برای فضا تامین می کند.

استفاده از چراغهای توکار سقف یا کف در گوشه‌های اتاق و نورپردازی نقطه ای در فضاهای مختلف، فضا را روشن تر خواهد کرد. حتی می توانید از لامپهای رشته ای در بخشهای بالایی و زیرین کابینتها و داخل قفسه های ویترین ها بهره ببرید تا سطوح با این نور پراکنده روشن تر شوند؛ این ایده به ویژه در یک آشپزخانه بدون پنجره کاربردی خواهد بود.

تاثیر پررنگ استفاده از لامپها

استفاده از لامپهای متعدد در یک اتاق بدون پنجره و ایجاد حسی دلنشین در این فضا واقعا تاثیرگذار است. البته انتخاب رنگ لامپها و بهره گیری از دمای رنگها (به عنوان مثال رنگ آبی حس نور روزانه را متبادر می شود و نور سفید گرم شبیه به نور زرد، درخشش را به فضا می آورد) سلیقه شخصی شماست.

بهتر است که از لامپهای ال.ایی.دی با روشنایی 1100 لومن (که نور هریک از آنها، معادل یک لامپ رشته ای 75 وات است) یا 1600 لومن (تامین نوری برابر با لامپ رشته ای 100 وات) و با رنگ دمای دلخواهتان بهره ببرید تا بتوانید نبود نور طبیعی در اتاق را به بهترین نحو ممکن جبران کنید.

استفاده از دکوراسیون روشن و ساده

دکوراسیون یک اتاق بدون پنجره در حقیقت مثل چیدمان یک فضای کوچک است؛ با استفاده فراوان از رنگ های روشن و مبلمان ساده در کارتان موفق خواهید بود و حالا چند توصیه کاربردی برای تبدیل یک اتاق بدون پنجره به فضایی دلنشین و روشن :

  • برای آنکه فضا مرتب و منظم به نظر برسد، دیوارهای سفید رنگ اتاق را خالی نگه دارید و روی دیوارها را با قابها و تابلوها شلوغ نکنید.
  • برای ایجاد بافت در فضای اتاق، می توانید از پارچه ها و لوازم جانبی از طیفهای مختلف از یک رنگ خنثی استفاده کنید.
  • می توانید در این اتاق بدون پنجره از وسایل زینتی آینه ای یا حتی میز، کنسول و دراورهای آینه ایی بهره ببرید.
میز آینه‌ای در دکوراسیون اتاق بدون پنجره
یک میز، دراور یا ویترین آینه ای می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای دکوراسیون اتاق بدون پنجره باشد
  • ترجیحا هیچ گونه تزئینی برای مبلمان در نظر نگیرید. مبلمان تمیز و ساده بدون هیچ گونه تزئین، مانع از شلوغی، تاریکی یا دلگیری فضا خواهد شد.
  • مبلمان را با پایه های باریک و بلند انتخاب کنید که فضای بیشتری از کف اتاق شما را نشان دهد. این گونه اتاق بدون پنجره شما روشن تر و دلبازتر به نظر می رسد.

در عین حال نکات دیگری مثل رنگ آمیزی دیوارها و سقفها با رنگ روشن و استفاده از درهای آینه دار و پنجره های مجازی هم به شما در دکوراسیون اتاق بدون پنجره کمک زیادی خواهند کرد.

منبع: thespruce

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments