ترفندهای افزایش شانس فروش خانه در زمستان

ترفندهای فروش خانه در زمستان

اگرچه گاهی سردی هوا، باعث می‌شود تا افراد ماندن در خانه را به هرکاری از جمله جستجو برای یافتن خانه‌های جدید ترجیح دهند، اما خریداران واقعی و افرادی که با محدودیت زمانی روبرو هستند، حتی در سردترین روزهای سال هم برای بازدید گزینه‌های مدنظرشان از خانه خارج می‌شوند. اما شما به عنوان فروشنده ملک، برای آنکه شانس فروش خانه در زمستان را بالا ببرید چه باید بکنید؟

شاید خیلی‌ها بر این باور باشند که فصل زمستان زمان مناسبی برای به فروش گذاشتن خانه‌شان نیست، مگر اینکه در منطقه‌ای با آب و هوای گرمسیری زندگی کنند. اما لزوما همیشه اینطور نیست و شما می‌توانید در سردترین روزهای زمستانی هم خانه‌تان را به فروش برسانید؛ پس اگر فرصت فروش خانه‌تان در فصل پاییز را از دست داده‌اید و وارد فصل سرد زمستان شده‌اید، ناامید نباشید؛ راز موفقیت در این است که با اطلاع از چند نکته ساده ولی کاربردی، شانس فروش خانه‌تان در فصل سرد زمستان را بالا ببرید. در این مقاله در این رابطه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم برای افزایش شانس فروش خانه در زمستان

شما با به‌کارگیری چند ترفند ساده، می‌توانید در سرمای زمستان فضای خانه را دلنشین‌تر کرده و بدین ترتیب شانس به فروش رفتن خانه‌تان را بالا ببرید.

مثلا می‌توانید با بهره‌گیری از نورپردازی مناسب، فضایی گرم در خانه ایجاد کنید، حتی می‌توانید با سرو یک نوشیدنی یا میان‌وعده گرم، به بازدیدکنندگان حس خوبی بدهید. در این مقاله برخی از نکات مهمی که باید برای فروش خانه در زمستان و چگونگی جلب توجه خریداران به کار بگیرید را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید در سرمای زمستان آنها را برای خرید خانه‌تان ترغیب کنید:

مسیر را تمیز کنید

اگر برف باریده و زمین با برف یا یخ پوشیده شده، مسیر ورودی خانه را با پارو تمیز کنید، حتی اگر همچنان برف می‌بارد. چون برف ممکن است دید خانه را مختل کرده و حتی ممکن است فاجعه به بار آورد. جای پا بر روی برفی که تازه باریده، به ویژه وقتی دمای هوا پایین است، به سرعت یخ می‌زند، بنابراین می‌توانید یک لایه ماسه یا نمک روی برف‌ها بپاشید.

به خاطر داشته باشید مسیر عبوری افراد از خیابان تا ورودی خانه را کاملاً تمیز کنید تا مشتری‌ها مجبور نباشند به سختی در مسیر پر برف‌ حرکت کنند.

فروش خانه در زمستان و تمیز کردن راه ورودی از برف
راه ورودی خانه را از برف تمیز کنید تا خریداران برای رسیدن به ورودی خانه مشکلی نداشته باشند

نور را میهمان خانه کنید

پرده‌ها و کرکره‌های پنجره‌ها را کاملا کنار زده یا بالا بزنید تا نور وارد خانه شود، مگر این که پشت پنجره، منظره‌ای ناخوشایند وجود داشته باشد. همه چراغ‌ها و لوسترهای خانه را روشن کنید، حتی چراغ‌هایی که داخل کمد دیواری‌ها و انباری‌ها هستند. می‌توانید برای اتاق‌های تاریک، با قرار دادن نورهای نقطه‌ای بر روی زمین و یا استفاده از آباژور پشت مبلمان آنها را پرنورتر جلوه دهید.

کاری کنید که همه چیز بدرخشد

تمیز کردن پنجره‌ها باعث می شود که نور طبیعی به ویژه در روزهای کم نور زمستان، وارد خانه شود. از جمله کارهای دیگری که باید انجام دهید:

  • تار عنکبوت‌ها را پاک کنید.
  • مبلمان و وسایل خانه را گردگیری کنید، پنکه‌های سقفی و چراغ ها و لوسترها را تمیز کنید.
  • کفپوش‌ها و لابلای دوغاب‌های سرامیک‌ها را تمیز کنید
  • در صورت لزوم، گرفتگی لوله‌های وان حمام، دوش و سینک ها را برطرف کنید.
  • آینه‌ها و شیرهای آبی که کدر شده‌اند را برق بیاندازید.
  • فضای آشپزخانه را تمیز کنید.
  • خانه را جاروبرقی بکشید.
  • آشغال‌ها و مواد بازیافتی را خالی کنید.
  • خانه شما باید کاملا منظم و مرتب باشد؛ این داستان در همه فصول صدق می‌کند. خریداران نمی‌توانند خودشان را در خانه‌ای که بهم ریخته و درهم و برهم است، شاد تصور کنند.

خانه را مانند یک صحنه تئاتر طراحی کنید

علاوه بر تمیز و مرتب کردن خانه، مرحله صحنه‌سازی را پیاده‌سازی کنید تا خریداران بتوانند در این مسیر حرکت کرده و در خانه بچرخند. مسیر بازدید خریداران را طوری طراحی کنید که نقاط قوت خانه به چشم بیایند و بعضی از نقاط خانه که نمی‌خواهید زیاد به چشم بیایند، در حاشیه قرار بگیرند. مثلا اگر خانه‌تان حیاط پشتی یا تراسی دارد که نمی‌خواهید خریداران به دلیل نامرتب بودن آنجا یا یخ زدگی محیط، آنجا را ببینند، می‌توانید آنها را در نقطه تاریک صحنه قرار دهید.

وسایل گرمایشی را روشن کنید

یکی از ترفندهایی که برای فروش خانه در زمستان بسیار موثر است، ایجاد دمای مناسب در خانه است. دمای هواساز را بالا ببرید و با هر وسیله گرمازایی که در خانه دارید، دمای خانه را تنظیم کنید تا خریداران، به‌خصوص در یک روز سرد، در خانه احساس راحتی کنند و دوست داشته باشند بیشتر در آنجا بمانند.

دمای خانه را متعادل نگه دارید و خانه را بیش از حد نیز گرم نکنید. دمای حدود 20 درجه می تواند دمای مناسبی باشد. حتی اگر در این خانه سکونت ندارید و خانه خالی است هم بهتر است که دمای متعادلی در خانه داشته باشید تا ضمن ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین، لوله‌کشی‌های خانه نیز در اثر سرمای بیش از حد آسیب نبینند.

فروش خانه در زمستان و ایجاد گرمای متعادل
هنگام بازدید خریداران، دمای خانه را متعادل نگه دارید و شومینه را روشن کنید

نکته:

بهتر است قبل از نشان دادن خانه به خریداران، دما را یک یا دو درجه بالاتر از حد معمول تنظیم کنید، بعد از آن دما را به حالت عادی در بیاورید. این کار باعث می‌شود هنگام حضور خریداران گرما از بین نرود. علت گرم کردن خانه از قبل این است که برخی از سیستم‌های تهویه اچ دی ای سی صدای بسیار بلندی دارند که ممکن است در زمان حضور بازدیدکنندگان خوشایند نباشد و مجبور باشید تا در زمان حضور آنها دستگاه گرمایشی را خاموش کنید.

پس بهتر است که دما را قبل از ورود مشتریان تنظیم کرده و در هنگام ورود آنها، سیستم گرمایشی را خاموش کنید. اگر شومینه دارید آن را روشن کنید اما مطمئن باشید که دریچه آن را باز است. حواستان به شومینه باشد و برای مدت طولانی آن را بدون مراقبت رها نکنید.

حال و هوای خاصی ایجاد کنید

قطعا شما می‌خواهید که اتاق‌هایتان گرم و صمیمی به نظر برسند و بازدیدکنندگان را جذب خود کنند. با به کارگیری چند ترفند ظریف می‌توانید کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهد.

  • می‌توانید بر روی میز جلوی مبلتان یک قوری چای روی وارمر روشن و دو فنجان قرار دهید تا فضایی رمانتیک و گرم بسازید و میهمانان را به نوشیدن چای دعوت کنید
  • بر روی دسته‌های مبل پتوهای کوچک یا قالیچه‌های زیبا بیاندازید.
  • میز ناهارخوری را با سلیقه بچینید.
  • در اتاق خواب یک سینی صبحانه که در آن یک فنجان قهوه به همراه نعلبکی، دستمال و یک مجله برای خواندن است قرار دهید.
  • سرویس بهداشتی‌ منزل را با آویزان کردن حوله پشت در، قرار دادن حوله‌ها در داخل یک سبد و چیدن صابون‌ها، لوسیون‌ها و شامپوها با نظمی خاص شبیه یک سالن ماساژ بکنید.

نکته:

به هر نحوی که می‌توانید، حس گرما را به خانه‌تان بیاورید. مثلاً در اطراف خانه گلدان‌های گل بچینید یا عکس‌هایی را که بر روی در و دیوار می‌گذارید عکس‌هایی از باغ، گل و سبزینگی باشد؛ هر تصویری به جز باران و برف!

از جادوی موسیقی غافل نشوید

دستگاه پخش صوتی را آماده کنید و در بدو ورود بازدیدکنندگان یک موسیقی آرام و بی کلام پخش کنید.  موزیک‌های ملایم یا سنتی همیشه آرامش‌بخش هستند. برای این کار هرگز از رادیو استفاده نکنید. می‌توانید موزیک را از طریق موبایل، کامپیوتر یا تبلت پخش کنید تا قطع نشود.

در عین حال فراموش نکنید که تلفن همراه، خط تلفن خانه و دستگاه پیغام‌گیر را خاموش کنید.

رایحه‌ای ملایم در فضا ایجاد کنید

بسیاری از افراد به بوهای خاص و خوشبوکننده ها حساسیت دارند. بنابراین از خوشبو کننده‌های هوا استفاده نکنید، شمع یا عود نسوزانید یا در اتاق خواب عطر نزنید.

اگر در حال پختن شیرینی هستید یا غذای معطری دارید که بر روی اجاق گاز در حال پختن است و بوی آن در فضا پخش شده، می‌توانید کمی از آنها را برای بازدیدکنندگان آماده کنید تا اگر دهانشان از این بو آب افتاده، ناامید از خانه خارج نشوند. بسیاری از بازدیدکنندگان وقتی که وارد خانه‌ای شده اند که بوی غذا یا هر خوراکی دیگر در آن پیچیده بوده، با ناراحتی گفته‌اند:” کاش می‌شد که این شیرینی‌ها هم همراه با خانه ، به ما پیشنهاد می‌شد!”

همچنین از ایجاد بوی تند و قوی غذا در خانه اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است برای همه خوشایند نباشد.

فروش خانه در زمستان و پذیرایی از خریداران
می توانید از خریدارانی که از خانه بازدید می‌کنند با یک نوشیدنی گرم پذیرایی کنید

می‌توانید بازدیدکننده‌ها را به یک نوشیدنی گرم دعوت کنید. یک کاسه کوچک سوپ داغ می‌تواند در یک روز سرد، بسیار دلپذیر باشد.

در عین حال می‌توانید از آنها با اسنک‌های غذایی کوچک پذیرایی کنید. اگر قرار است بازدیدکننده‌ها در زمان خاصی بیایند، از قبل فر را روشن کنید تا بوی نان یا شیرینی در فضا بپیچد یا سوپ خود را از قبل گرم کنید.

به بازدید کنندگان اطلاعات کافی بدهید

بهتر است تا اطلاعات کافی و مناسبی که ممکن است خریداران فراموش کنند تا از شما بپرسند و شاید حتی ندانند را در اختیارشان قرار دهید. این اطلاعات می‌تواند مربوط به خود ملک باشد یا درباره محله و دسترسی‌های آن، فروشگاه‌های اطراف و یا هر امتیاز مثبتی که درباره خانه وجود دارد.

نظر خریداران را بپرسید

در آخر سعی کنید به شکلی که بازدیدکننده‌ها معذب نشوند، نظرشان را بپرسید. اینکه چه چیزهایی را درباره خانه دوست داشتند و چه چیزهایی به نظرشان خوب و مناسب نبود. این کار می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در راستای استقبال از بازدیدکنندگان بعدی باشد.

با انجام این ترفندها می‌توانید به فروش خانه در زمستان امیدوارتر باشید و حتی در سرمای زمستان هم با استقبالی گرم از خریداران، محیط خانه را به چشمشان مساعدتر و دلنشین‌تر جلوه دهید.

سخن آخر

اگر بنا به هر دلیلی، قصد فروش خانه‌تان را دارید، با ورود به نیمه دوم سال و آغاز فصل زمستان، ناامید نشوید. شاید تعداد بازدیدکنندگان خانه در فصل سرد زمستان کمتر از دو فصل ابتدایی سال باشد، اما شما با به‌کارگیری چند ترفند ساده ولی تاثیرگذار، می‌توانید شانس فروش خانه در زمستان را بالا برده و هرچه سریعتر به هدفتان برسید.

برف روبی کردن ورودی خانه، تنظیم دمای فضای داخلی خانه، ایجاد محیطی گرم و دلنشین در خانه با دکوراسیون مناسب و حتی یک پذیرایی زمستانی ساده از بازدیدکنندگان، می‌تواند برگ برنده شما برای انجام این معامله زمستانی باشد.

منبع: The Balance

اشتراک گذاری در :

به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram
به اشتراک گذاری بر روی email

پست های مرتبط

ارسال
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments